Maart 2010 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Channes, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    zet m op meid nog ff volhouden en dan heb je de kleine beeb

2. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Kleintje, t consultatie bureau kan wel zoveel zeggen. ik merk dat lisanne t met 4 uur of iets langer tussen de voedingen t veel beter is gaan doen en dan kunnen ze zeggen dat ik haar om de 3 a 3.5 uur moet geven.

en ze zeiden ook dat toen ze die huilweek had dat ik haar maar van voeding tot voeding moest laten huilen .

ben gekke henkie niet.

ik voel zelf wel aan of t kan of niet. en als ik vertel dat ik haar snachts inbaker dan gaan ze vast vragen of ik dat in overleg heb gedaan!!! Ze zijn er om adviezen te geven en baby's zijn geen robotjes hoor die je maar vol kan blijven pompen.

dus kleintje je kan gewoon zelf proberen hoor!!

je kan zo rekenen dat je per kilo gewicht van je kleintje 150 ml voeding moet rekenen dus weegt esmay bv. 4 kilo dan doe je dus 4x 150 ml en moet ze dus 600 ml voeding binnen krijgen en dat krijgt ze wel want ik neem aan dat ze zeker 7 voedingen krijgt.

en met flesvoeding die je geeft kan je heel goed bij houden wat ze binnen krijgt. ik zou zeggen probeer het gewoon een dag of 2 kijken hoe esmay erop reageerd.

3. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Go Darcy, zet hem op! En dus wel stiekem voordringen, foei!

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Jesse zat al gauw op voedingen om de 4 uur, daarmee zit hij dus op 6 voedingen per dag, niet 7. dat heeft ie de eerste week gehad, maar daarna meldde ie zich pas na 4 uur of moeten wij hem wekken.

@ darcy: jeetje, dat klinkt ontzettend heftig...succes meid!!! zet m op

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Kan zeker met de borstvoeding te maken hebben. Het beste is, als de kleine krampen blijft houden, om een voedingsdagboek bij te houden en de reacties van de kleine na de voeding te noteren. Zo zie je of ie op een bepaald voedingsproduct sterk reageerd.
    Zo kon Erik er niet tegen dat ik chocolade at. Dan kreeg ie hele erge krampen!

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    ze krijgt nu 6x 105 ml....
    zal eens kijken of ik vannacht er wat langer tussen laat...

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Darcy succes meid

8. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    dat is netjes hoor en hoevee weegt ze? en anders mocht je toch twijfelen dan geef je haar 10 cc per voeding meer.

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Kleintje: hmm ik zou dan wel fftjes bellen ofzo denk ik.
    Ik ben zelf nog niet zo van het zelf verhogen van de voeding.
    De kraamhulp was duidelijk: ophogen tot 100cc en dan wachten tot de wijkvk langs komt en met haar bespreken.
    Eventueel kun je dan bespreken om de voeding te verdikken in plaats van meer te geven.
    Dus ik geef gewoon 100cc nu, en daar heeft ie net genoeg aan meestal. Morgen komt de wijkvk al dus dan zullen we eens overleggen.

Mgoed, dat ben ik dan weer.. je kunt als je er zelf een goed gevoel over hebt ook zelf gewoon de voedingen ophogen. maar ik ben dan meer van het zekere voor het onzekere nemen.
    En ik weet ook wel dat het cb niet altijd gelijk heeft, maar ja, op dit moment hebben ze veel meer ervaring dan ik in deze 11 dagen.

10. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Lynette en Naatje, oef, wat ben ik opgelucht dat jullie dat herkennen zeg!!:):)

@ Stroopie, fijn te lezen dat het bij jullie steeds beter gaat!!

@ Alies, aha, das slim :D Fijn hoor dat je dat allemaal zo bij houd!

@ Marye, leve koopzondag!! Veel winkelplezier meid! Hopelijk kom je met wat leuks thuis!

@ Germini, hmm zit wat in wat Lindavnr zegt, kan een regeldag zijn? De drie H's? Huilerig, hangerig, humeurig?? (toevallig
    van de week gelezen in het oei ik groei boek wat ik heb besteld hihi!) Het beste was geloof ik om je er aan vast te houden dat het dus van tijdelijk aard is, en als je de kleine op de arm hebt
    en hij word rustig, weet je ook dat er nix "ernstigs" is en aandacht is dan gewoon het beste!! Zo'n kleine moppie is helemaal onder
    de indruk van alles wat er nu op hem af komt!!
    Maar jah, kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit *dikke knuffel voor jou*

@ Lisetje!! Hoeraaa ook 40 weken mijlpaal bereikt!
    Ik vond het op één of andere manier best een speciale dag toen ik was uitgerekend.
    Nu ik 2 dagen over tijd loop word ik minder enthousiast :D

@ Mamzie, zoww heej, als je met tips komt kom je er ook goed mee :D
    Wat een lijst!! Hihi!! Das een bericht wat vast nog vaak weer word opgezocht hiero! ;)

@ Germini, oww lees nu net je reactie op Lindavnr en Mamzie, ships! Als dat het ook nie is..
    Ehm.. Ik weet nie of je je ook zorgen maakt?
    Groeit Kai verder wel dan? Omdat je zegt dat hij soms ook spuugt? Als je het niet vertrouwd laat je hem toch even onderzoeken?

@ Boomer, zeiden ze tegen mij ook jah, zo van dan ben je in iedergeval tot dinsdag (volgende controle) weer gerust en dat
    vinden we heel belangrijk! Ik blij, want voelde me zo'n zeur!
    Wat vervelend dat je weer zo'n beroerde nacht hebt gehad! Hier breekt me dat ook op, maar dan denk ik, nie klagen San, het word strax nog veel vaker onderbroken... Hopelijk gaat dat allemaal goed komen! Pfff

@ `Storm`, ja joh, hier ging het gisteren ook even best te keer, paar flinke flitsen en klappen, maar vooral hoosbuien!!
    Woww!!, dacht echt even dat we zo hoppa 2 seizoenen terug gingen de herfst weer in :$

@ Nijnja, hmm, ging het ook nie zo bij Naatje, die bracht haar dochtertje ook weg en hoppa het begon!!
    Ik hoop het voor je! Zou wel super zijn!! :D

@ Eliesah, je mag er bij mij wel de datum weer opzetten die ik oorspronkelijk dacht, dat is namelijk 24 maart :D
    Die 9 maart dat was een, laat ik het zo zeggen, vlaag van verstandsverbijstering omdat ik toen zomaar 1 of 2 krampjes had gevoeld, hahaha! (dat waren mijn eerste krampjes tijdens de zwangerschap, wist ik veel, dat er wel weeeeken aan voorbereiding vooraf kan gan, hahaha!!)

@ Darcy, oohh meid!! Wat spannend!! We duimen voor je meid!! Alle succes gewenst vanaf deze kant!
    Fijn dat de ruggeprik aanslaat! Kan me voorstellen dat je daar helemaal aan toe bent na hele nacht weeën!

@ hier, hmm, ik voel toch wat onrust in mijn buik. Wat krampjes bovenin zeg maar...
    *schrik* Ik wil mezelf nie gek maken, maar weet nie goed wat ik moet. Zou namelijk richting vriendlief gaan..
    Zou ik dat gewoon doen? Of niet doen?
    Of doen? Hihi! *Dilemma* Ik kijk het nog eventjes aan voor ik auto in stap! :D

Liefsss

11. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Gewoon gaan Kussie!! Als het begint, merk je het vanzelf wel toch? En dan kan hij je toch weer thuisbrengen? Ben je er weer eventjes uit!

12. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city

Whaha ik ga denk ik niet voor de koelkast. Hier is het hartstikke rustig.
    Net lekker gedouched en vanavond bij me moeder eten. Dus moet er wel heel veel geks gebeuren :D

We hebben trouwens gesext en dat is sinds de 22e week niet meer gebeurd.
    We leken wel stel pubers die "het voor het eerst" deden.
    Echt we hebbe liggen giebelen.... wHahahHAHhaa

Helaas nog geen tekenen dat het op "gang" is gewerkt :( :p vanavond dan nog maar een keer 8)

Groetjes

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve berichtjes over dat mijn man morgen weer aan het werk gaat. Ik weet dat ik het ook kan, en heb er alle vertrouwen in. Toch vind ik de eerste nacht wel heel erg "spannend".
    Mijn schoonzus woont 2 pleintjes verder als er echt nood aan de man is. Verder kan ik hier lekker mijn hart luchten!

Afgelopen nacht is het maar goed dat mijn man thuis was, anders was ik echt niet wakker geworden:$. Wekker telkens gezet, maar zo vreselijk moe, dat ik echt niet wakker werd.
    Vanaf morgen ga ik tussen de middag ook echt weer rusten. Joënna slapen = ik ook slapen.

@ Kussiexx: WKZ = Kinder Wilhelmina Ziekenhuis.
    Hahahahahaha, zul je altijd zien, ben je in het ZH begint de kleine weer de polonaise in je buik te houden. Beter een keer teveel bellen als te weinig!!
    Gewoon gaan meid!

@ Lynette: Niet stressen omdat je baby nog niet ingedaald is. Bij mij was ze ook nog niet volledig ingedaald, en lag ook nog niet vast in mijn bekken. Toch is alles goed gekomen.

@ Lindavnr: Wat mega dom van de verloskundige dat ze en Daan en Jesse omgewisseld heeft, en dan ook nog eens gewoon een kind vergeten te temperaturen.:$
    Klinkt als een fijne bevalling (ondanks dat je zolang op de ruggenprik heb moeten wachten).

@ Naatje: Ik hoop dat de regel opgaat dat alles in drieën komt. Dan zijn we voorlopig even overal vanaf.

@ Alies05: Gewoon die tranen laten gaan, dan ben je ervan af. Als jij je lekkerder voelt, en daardoor meer rust krijgt (ook innerlijk), gewoon de fles gaan geven.

@ Germini: * hele dikke knuffel*.

@ Marye1986: Veel plezier met shoppen!!

@ Lisetje: Gefeliciteerd met je 40 weken!! Zou het begonnen zijn?? Ik hoop het voor je.

@ Eliesah: Meid wat fijn dat je een goede nacht hebt gehad!! Maak er gebruik van.

@ Boomer: Hij is internationaal vrachtwagenchauffeur. Meestal komt hij vrijdagavond/zaterdagochtend thuis, en gaat zondag/maandag weer weg.
    Het is ook een prachtige dag om te bevallen. De lente is begonnen, het zonnetje schijnt, wat wil je nog meer??

@ Darcy: Succes meid!!

14. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Kleintje, ik maak Nienke niet wakker 's nachts, maar wacht gewoon totdat ze zelf komt. Dan zie je op een gegeven moment, dat ze op de dag ineens iets eerder komt voor een voeding. En dan zit je weer op schema. Dat 's nachts wakker maken, heeft helemaal geen zin. Wij doen het niet meer en ze drinkt ineens als een tierelier.
    Het is ook helemaal niet erg, als er 5 uur tussenzit. Dat kunnen ze best hebben.

Ik weet nog wel dat ik bij de eerste, haar ook braaf 's nachts wakker maakte. Dat zei ik toen op het eerste bezoek bij het cb. Die arts keek me toen aan van, jij bent gek. Ze vertelde toen gauw, laat maar lekker slapen, totdat ze zelf komt.

Probeer het vannacht maar uit. Je zult zien, dat Esmee lekker ligt te slapen en jij klaar wakker ligt. :D

15. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Marije, nog leuke dingen gekocht?

Wij zijn net een stuk wezen wandelen. Nienke ligt lekker buiten te slapen in de wagen en de andere ligt nu te snurken op de bank. :D

16. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Dank jullie wel meiden voor jullie lieve woorden!
    Kai is nu eindelijk even rustig en ligt te slapen. Hij heeft verder alleen niet gehuild toen we gingen wandelen en als hij bv krijgt. Mensen zeggen allemaal wel joh dat hoort erbij! kan nog veel erger!! maar toch voelt het alsof hij meer huilt dan zou moeten zeg maar. Hij lijkt ook steeds moeilijker te troosten. Duurt vaak een hele tijd voor hij op mijn armen rustig wordt. En zodra ik hem dan verleg is het weer bingo.
    Moet eerlijk zeggen dat ik geregeld denk.........het zal toch geen huilbaby zijn??........maar volgens mijn man overdrijf ik en valt het best mee. Maar ja, hij is nog geregeld even weg. En ik heb van half 5 tot half 10 beneden gezeten met een huilend kind.
    Nou ja, ik kijk het nog wel even aan en anders bel ik morgen het cb. misschien hebben zij nog suggesties.

Mamzie,
    Dat is wel een goed idee zo'n voedingsdagboek! ga ik zekers doen!

setti,
    ging lisanne niet vreselijk huilen na 3 a 3,5 uur of ging het vanzelf dat je er 4 uur tussen ging laten??
    ik weet trouwens niet of je dat weet maar als je savonds flesvoeding geeft (100cc of meer) dan moet je 1 druppel vit. k minder geven.

lindavnr,
    Wat een fout zeg van die vk!! wel heftig allemaal hoor! maar gelukkig is jullie daan een vechtertje!!

darcy,
    Spannend!! zet m op he!!

17. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    ik word helemaal jaloers als ik jullie dilemma hoor over wel of niet wakker maken snachts!! zucht.........wou dat ik me druk moest maken over dat dilemma!! kai komt na 2 a 2,5 uur al weer en soms uitzondering 3 uur.

18. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Is jouw bv wel voedzaam genoeg? Komt soms voor, dat de kleine dan te waterige voeding binnen krijgt.
    Is zomaar een idee hoor. Zit hard met je mee te denken.

19. bink1976

bink1976 Actief lid

20 apr 2009
    478
    0
    0
    nou spannend voor darcy hoor, dan zal het vandaag toch echt gaan gebeuren!

@hier: alles rustig..ik heb ook geen flauw idee wanneer ik denk te bevallen. Vermoed dat die kleine man mijn chocolade verslaving ook wel prettig vind en denkt ik blijf nog even gezellig bij mama!

Gisteravond de video van de geboorte en daarna van mijn zoontje bekeken, was wel weer erg leuk moet ik zeggen. We hadden echt zoeits van jee, dit gaat er dalijk weer allemaal komen, het lijkt weer zo lang geleden terwijl het pas drie jaar is!

20. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    misschien komt t nog. haha als een stel pubers ik zie t helemaal voor me hahahaha

Deel Deze Pagina