Maart 2010 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Channes, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Nee joh, dat wil je écht niet :D
    Even serieus: dit keer verloor ik 'm tijdens de bevalling (met persen teruggevonden) en bij Ollie verloor ik 'm op vrijdagavond, waarna 's nachts de weeën begonnen.

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Boomer: Zo te horen wordt jullie kleine in een schoon huis geboren! :D Hopelijk betekent die slijmprop toch het begin voor je. Maar idd afwachten maar...

eliesah: Jammer dat ze nog niets willen ondernemen. Hopelijk word je geduld niet al te lang meer op de proef gesteld.

Ano: Dat klinkt wel als een heerlijk schema. Ik hoop dat over een paar dagen ook in te kunnen voeren. Maar ze zitten hier nog niet echt mooi op die 4 uur. Dan weer 4, dan 3,5 dan maar 3. Het blijft zo wisselen...

Kleintje: Ik geef de voeding voor de nacht 10 cc extra. Misschien is dat een idee?

Chantal: Balen dat Milan zoveel huilt. Ik baker Pepijn ook in, dat helpt heel goed. En gewoon even goed met je man doorspreken hoor, zoiets is echt vervelend. Maar die mannen snappen dat niet uit zichzelf geloof ik...

Lisetje: Hopelijk zet het nu goed door!

Hier: Voel me nog vreselijk rot van het trekken van die verstandskiezen. Had stiekem gehoopt dat Don wel zou zeggen dat hij thuis zou blijven om mij te helpen. Want ik vind het nu wel vreselijk zwaar hoor... gelukkig liggen ze nu even lekker te slapen, nadat ze net allebei een fles uitgespuugd hebben over mij..:(
    Dus even een uurtje voor mezelf...:)

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Boomer, lekker de rust nemen en wie weet, start het spoedig... vanavond wellicht? Ik duim voor je, hoor!

Hier een tijd voor het forum - wat een drukte de afgelopen dagen :$ Kraamhulp (een echte wervelwind), vlos 2x op bezoek (komt nog 2x), een paar familieleden op bezoek, natuurlijk het reilen en zeilen van ons gezinnetje...

De borstvoeding komt goed op gang en ik kolf soms even (had door een verkeerde aanleghouding toch wat kloofjes - even ontzien.)

Vandaag is bij iedereen het geboortekaartje aangekomen en we worden sufgebeld... ga goed op mezelf letten en NEE zeggen, want sommige mensen bellen nu al om te vertellen wanneer zij tijd hebben om te komen, i.p.v. wanneer het ons schikt :x Echt irritant ;)

Nou dames, geniet van het lentezonnetje - ik ben nog binnen natuurlijk, maar geniet al als ik naar buiten kijk!

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Marye, knuffel voor jou vanaf hier!

5. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    boomer, ik gok dat jij morgen mama bent:D slijmprop.........nesteldrang.....hmmmm denk dat ik gelijk ga krijgen!!;)

marye, sterkte meis! lijkt me erg zwaar 2 babietjes als je je niet lekker voelt!

darcy, wel toepasselijk dat juist jij een lentekindje hebt gekregen haha ik hoor jou alleen maar over de lente:D

ano, lekker schema!

eliesah, je hebt groot gelijk hoor wbt visite! even aan jezelf denken!

6. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    @ Bregt en Bregtman: VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN AMERINS!!!

@ Darcy en Darcyman: ENORM GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN MEGAN!!!

@ Nijnja en Nijnjaman: SUPER GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN TOON!!!

Zooooooooooo eindelijk weer eens tijd om te reageren..... Ik heb eerlijk gezegd niet alles bij gelezen maar ik zie dat er nog een paar meiden met smart op hun kindje zitten te wachten! Het is inderdaad gewoon echt veel leuker als je kindje er gewoon is. Ik vind het best heftig allemaal maar ik krijg ook gewoon zoveel energie van hem... Mensen vinden me er beter uitzien dan Steef (die heeft het ook moeilijk met de gebroken nachten. Seph slaap soms heel goed maar soms ook heel slecht en omdat ik nog niet volledig mobiel ben heeft hij me de afgelopen nachten best eens moeten helpen...) Maar inmiddels kan ik alweer best veel zelf. Ik kan hem oppakken en traplopen enz ik moet alleen wel nog steeds rustig aandoen. Naast mijn buikwond heb ik sowieso veel last van mijn buik door als het geduw en getrek om nog te proberen Seph wat rechter in mijn bekken te krijgen... :( Lachen, hoesten , niezen enz vind ik nog steeds best eng.. Alleen lachen durf ik al wat beter omdat ik gisteren 5 minuten de slappe lach heb gehad nadat Seph me in mijn gezicht had gepoept (echt waar). Ik ging hem verschonen op het bed met zijn billen naar me toe en toen ging ik hem voor het eerst zelf temperaturen (deed steef eerder) nou ik ging er dus even goed laag voor hangen met mijn gezicht om het goed te kunnen zien Seph laat een keiharde scheet en er komt een hele lading poep mee! Over mijn ochtendjas, in mijn decolleté en op mijn kin!

Voedingen en slapen e.d. zo langzamerhand komt er meer ritme in en eigenlijk doet Seph het super want wat kan je nou eenmaal verwachten van een kindje van een week oud! Inmiddels is hij wel op zijn geboorte gewicht en wanneer zijn navelstreng eraf is gevallen mogen we met hem naar buiten.

Binnenkort hoop ik wat meer tijd en energie te hebben om me weer in de gesprekken te mengen!

Met kraamvisite gaat het hier eigenlijk best goed meestal een bezoek per dag heel soms twee en zelfs al een dagje geen...

Ik heb dus net een heel groot cadeau met de post gekregen maar steef is even naar de stad! Brandt van nieuwsgierigheid!!!

Tot later....

ps de bevallingsstorm is een beetje gaan liggen of niet?
    Meiden die nog mogen ik zal aan jullie denken en je kunt het hoe zwaar het wellicht ook gaat worden je kan het gewoon daar hoef je niet meer aan te twijfelen... heb een loodzware bevalling gehad maar ik kon het gewoon en het was niet eens extreem vervelend en het is waar wat ze zeggen! Mijn kleine man is het zo meer dan waard :) :) :)

7. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Seph Spam!

8. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    en nog eentje...

9. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    En het kaartje (de icoontjes hebben allemaal betrekking op Steef, Seph of mij)

10. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Bink, fijn dat je je komt "melden" maar balen zeg, dat die verrekte ananas zijn werk nie heeft gedaan!! ;) :(

@ Lisetje, dat klinkt toch als het begin van iets "groots" wat staat te gebeuren!! Vind je ook nie?
    Dit heeft vast écht al wel nut voor het échte werk! Ik weet het zeker! Als je zo'n buikpijn hebt zoals jij omschrijft, dat moeten toch minstens flinke voorweeen zijn!

@ Chantal, ehm, ik vind het best wel heel erg dat je mannetje je zo heeft laten zitten!! :( *dikke knuffel voor jou*
    Dat was echt nie lief, en ik zou het daar ook later nog even met hem over hebben! Ik bedoel, je zit er even helemaal doorheen, en toch laat je hem wel de hele nacht doorslapen en dan vraag je dit en dan doet ie nix!! Nee is niet leuk!!
    Ik hoop voor je dat de inbakerzak helpt, maar indd, ook ik lees er hier hele goede verhalen over!! Dus gewoon proberen meid!
    Ik hoop dat je spruit daarna slaapt als nooit te voren!!
    Ennuh klagen?? Wat is dat!! Dit is echt GEEN geklaag!!

@ Eliesah, hopelijk heb je ondertussen de VK kunnen bereiken!
    Maar het klinkt toch echt ook alsof er bij jou van alles al gaande is!! Is goed teken toch? Ookal is het natuurlijk nix die pijn,
    maar ik weet zeker dat het ergens toe lijd! :) Het duurt vast nie lang meer, dat jij je beebs in handen hebt!

@ Boomer, zooww, de slijmprop kwijt, das toch al een goed begin!!:) Na wat ik hier heb gelezen is het heel verschillend als wanneer de bevalling erna op gang komt! Maar gezien jij al "zover heen
    bent" geloof ik nie dat er bij jou nog "een nieuwe" word aangemaakt, dus ga er maar vanuit dat dit nog wel es een teken "van" kan zijn!!
    SPANNENDDD!! En je hebt zelfs al ontsluiting!! GAAFF!! Dit gaat helemaal goed komen! Ik heb er alle vertrouwen in! :D8)

@ Kleintje, ah op die manier, bedankt voor de uitleg! :)

@ Eliesah, ik had er ook al over gepost :) Ik heb er ook totaal geen behoefte meer aan om nog met mensen af te spreken! Op
    een of andere manier raak ik wat in mezelf gekeerd ofzo.. Kan het niet goed uitleggen, maar ik merk gewoon dat ik geirriteerd
    word als ik nie gewoon mijn eigen gang kan gaan!!
    Dus ik herken het heel erg!!
    En die berichtjes, jah, hoe lief mensen het ook bedoelen, die @#Q%#$^ opmerkingen, van er is er nog nooit een blijven zitten,
    daar word je wel zat van!! BAH!!!
    Ow, lees ook net je bericht dat VK nix doet.. Hmm, balen!! Hopelijk komt het (of is het nu) gewoon op gang!

@ Darcy, met het persen terug gevonden??? Kan je dat beter uitleggen! :D
    Oww, als ik jou verhaal zo lees over die geboortekaartjes, wacht ik geloof ik wel een week met ze versturen, hahaha! ;)
    Pff dat gedoe ook met die kraamvisite! Ik vind het echt helemaal maar nix!!

@ Hier, hmmmm, ik heb al die tijd voorspeld vandaag te bevallen, maar ik merk er vrij weinig van!! Wel heb ik vanacht ook krampjes gehad, maar is niet te vergelijken met de verhalen die ik hier lees (heftige buikpijn enzo) Helemaal rustig is het niet in m'n buikie (en dan bedoel ik niet alleen een schoppend kindje, hihi)
    Maar ik heb ook nie het idee dat er ECHT wat aan het gebeuren is :( Waarom wil kleine Uk nou nie gewoon komen!!? :(

Liefss

11. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    #1631 Johannal, 24 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2010
    en de binnenkant...

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Marye: Knuffel voor jou, hopelijk voel je je gauw beter!
    Ik zal het eens proberen om 10 cc extra te geven thanx :)

Johannal: Heb jij ook nog steeds zo'n branderig gevoel in je buik?
    Bij mij is het gelukkig al wel wat minder maar het blijft toch aanwezig vooral s'nachts :( En niezen, hoesten of lachen ohhhh echt verschrikkelijk! Ik moet dan nog steeds mijn buik vast houden anders gaat er een enorme pijnscheut door mijn buik heen!
    EN wat een mooi en lief kindje zeg :D

hier: net even een klein stukje met de kleine meid gewandeld naar het tuincentrum en een leuk paasstukje gehaald! overdag hoor je dr niet (behalve als ze honger heeft) maar s'avonds dan begint ze vaak als ze naar bed moet... Ach ja hopelijk trekt dat wel weer bij!

13. Soda Pop

@ Johannal, wauww wat een heerlijk positief verhaal van jou!! Dat geeft me best wel moed, alsin dat we het echt "aankunnen" zo'n bevalling!! Pffooeh, nu ik weet dat het er ECHT aan zit te komen, knijp ik hem af en toe wel een beetje!
    En wat een superrr mooi lief kindje is Seph!! En die kleertjes, zijn zo lief (heb ze zelf ook :D)
    Fijn om van je te horen meid!! En fijn dat het zo goed gaat bij jullie!
    En dat kaartje, ik vind het ontzettend origineel (met die icoontjes die betrekking op jullie hebben!)

Liefs

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Kussie ik stuur wat straling jou kant op in de hoop dat je snel gaat bevallen ;)
    Natuurlijk ook voor alle andere dames!
    (tja werkte dat maar zo dan hadden we hier met alle dames jullie wat kunnen sturen)

Knuffel voor jullie allemaal wachtende meiden!

15. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    johanna, heerlijk zo'n trotse mama!!:D mooi manneke hoor! en leuk kaartje!! kan alleen wel bijna je adres lezen!
    haha wat een giller dat hij in je gezicht heeft gepoept!!hier al wel menig straaltje over me heen gehad!leuk he jongentjes!;)

16. Soda Pop

Hoeraaa ik heb een avatar!! Hahahaha!! Al die tijd maar fiegelieren, en nooit die optie vinden!! En nu heb ik dan TOCH de optie gevonden! Helaas kan ik niet een eigen foto plaatsen :( Dan sluit ie gelijk internet af! Heel vaag!!

@ Kleintje, alle beetjes helpen!! Laten we hopen dat dit TOCH werkt :D In iedergeval bedankt hoor! Erg lief!

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Kussie: is de foto dan msischien niet te groot? Dat dat misschien de reden is waarom hij automatisch afsluit?

18. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    @ Kleintje: Ja ik heb dat ook en ik heb ook echt een beetje angst gehad voor mijn buik, wond en de pijn... Maar eigenlijk gaat het nu al steeds beter... Ik was er behoorlijk aan toe maar maak grote stappen. Nu na een week kan ik zelf douchen en Seph ook in en uit bed halen en trap lopen enz verder hou ik me nog heel rustig...

Ik merk wel dat er psychisch ook nog wel een herstel nodig is. Ik kan bijvoorbeeld nog niet over de operatie praten of hoe een keizersnee eigenlijk gaat qua wat er eigenlijk allemaal met mijn buik is gebeurd... Ik wil het nog even niet horen als mensen (vk ofzo) wil vertellen waardoor heen is gesneden enz. brrrrr Dat komt wel weer. Ook durfde ik bijv niet meteen naar mijn wond te kijken.

Nu gaat het heel goed hoor maar ik vond de keisersnee wel echt veel heftiger als die 15 uur weeen maar dat is waarschijnlijk omdat hij met spoed ging en dat er een soort paniek situatie ontstond (voor mijn gevoel) en ik gewoon echt niet goed ben met ziekenhuizen... Maar inderdaad dat branderige gevoel herken ik wel en ook dat ik mijn buik nog steeds veel last hou. Las ergens dat jou man alweer aan het werk is.. hoe bevalt het zo om alles 'alleen' te doen overdag is het te doen?

19. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Zo.. ben ik ook weer ff. Vanacht de hele nacht in de weer geweest met Milou. Dametje heeft sinds gisteren last van obstipatie.. arm grietje. Dus lekker weinig slaap gehad.
    Vanmorgen ging het huilen lekker door en uiteindelijk stortte ze helemaal in.. vanmiddag kwam de wijkverpleegkundige en kon gelijk ff overleggen. Milou kreeg Friso standaard gemengt met comfort. Maar met Zoë gaven we nutrilon omneo.. wijkverpleegkundige vond het een goed plan om met Milou ook over te stappen naar omneo omdat we met Zoë daar goede ervaringen mee hebben.
    Dus net gelijk naar de winkel gereden om een pak te halen.. en een andere speen voor de fles.

@ Wakkere babies 's nachts... vaak waren ze dan in je buik ook lekker druk 's nachts.. tenminste dat vertelde mijn kraamverzorgster.
    Gaat vanzelf goedkomen. Dat gemaai met de armpjes zitten ze zichzelf vaak ff in de weg.. ik heb de wieg naast mijn bed staan en houd dan Milou haar speen tegen en haar handjes vast.. daar wordt ze vaak al rustiger van. En idd evt. inbakeren. Hier nog niet geprobeerd, maar weet dat het wel werkt.

@ Krabben... deed Zoë heel erg en die trok ook (zo klein als ze was) aan haar haren uit frustratie... ze verkopen speciale krapwantjes, maar goedkopere oplossing is sokjes om de handjes.. en houden ze nog lekkere warme handjes ook als ze slapen.

@ Chantal.. lekker dat je man zo deed vanmorgen... zal het straks gewoon tegen hem zeggen dat je het niet leuk vond. Vaak zien mannen niet zo snel in dat ze een steekje hebben laten vallen (daar zijn het mannen voor :D).

@ Hier is manlief wel vrij, maar laat hem 's nachts met oordoppen in slapen.. heeft toch geen zin om met zijn tweeen naar Milou te kijken als ze zo huilt.. maar ik had dat met de eerste niet hoor. Toen moest ie ook wel helpen. Merk dat je met de tweede veel rustiger bent als ze de hele nacht huilen.. je voelt je minder snel radeloos. Met Zoë vloog ik af en toe echt tegen de muren op... maar zij had ook zo'n kramp steeds.
    Ik trap manlief nu wel het bed uit om ff fles te maken voor Milou.. Beetje helpen mag wel. Maar heb hem liever overdag fit, want anders kan hij ook niet zoveel hebben van Zoë en dat vind ik sneu voor haar... dus hij overdag fit en ik 's nachts zeg maar.

@ bij alle meiden waar het rommelt.. hoop dat het snel gaat doorzetten en jullie ook je kleine frummel vast kunnen houden.

@ germini.. geef je nou ook fles of borst? Als het spugen zo blijft zal ik als ik jou was het CB ff bellen voor advies. Waarschijnlijk is verdikte voeding dan een beter plan. En als je borst geeft kan je evt. nutriton erbij geven. Daar is ook een foefje voor.

@ alle foto's .. wat een plaatjes zag ik allemaal weer voor bij komen.

@ Nijnja.. pff jij ook al een stort bevalling.. heftig hè. Ik had met Zoë een langzame bevalling en met Milou ook een stortbevalling.. weet niet wat ik nou prettiger vond. Vond de bevalling van Milou echt superheftig.
    Blij om te horen dat alles verder goed is gegaan. Hoe vind Karel zijn broertje?

@ geboortekaartjes versturen.. die van ons gingen pas woensdag op de post (zaterdagochtend bevallen).. want de drukker had een foutje gemaakt op de kaart.. achteraf was ik er erg blij om, want heb de hele week flinke naweeen gehad en stuwing. Heb me best naar gevoeld. Gelukkig dat hier de meesten al kinderen hebben en dus allemaal wachten tot na de tweede week met bellen en langs komen.
    Al hebben wij zowieso heel bewust de eerste week alleen maar hele goede vrienden gedaan en naaste familie.. om zo ook rust voor Zoë te maken.. en dat werkte goed.

@ hier... Manlief heeft vandaag met Zoë ;) de tuin aan kant gemaakt en is nu ff aan het hardlopen in het duin... pff kan niet wachten dat ik over 4 weken ook weer mag sporten... wil mijn eigen lijf terug!!! ;)
    Milou ligt lekker te tukken in de wagenbak en Zoë wordt nu langzaam wakker (hoor ik op de babyfoon). Dus hoe bedrijvig het vanacht was zo rustig is het nu :D.
    Vanavond ga ik ff lekker in mijn eentje naar de praxis om tuinmeubelen te kijken.. en plantjes te scoren voor de tuin. FF wat voor mijzelf doen.
    Morgen gaat manlief Zoë haar zandbak afmaken en vullen.. kan ze lekker buiten spelen. Hebben best een grote tuin en ze heeft een speelhuis met glijbaan, zandbak en schommel.. dus die vermaakt zich wel.

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Johannal: Ik zelf heb qua psychisch gedeelte weinig last, maar dat komt misschien ook wel omdat ik altijd in mijn achterhoofd heb gehouden dat het altijd nog een keizersnee kon worden omdat ze nog niet was ingedaald.....
    Het is nu erg wennen zonder vriend en ik merk dat ik soms teveel doe en dan speelt mijn buik weer op dus de balans moet ik nog een beetje vinden ;) Baal alleen dat ik b.v niet met de auto ofzo weg kan want dan was ik een keertje naar iemand toe gereden ofzo maar goed dat komt strax weer....

Deel Deze Pagina