Zo een heerlijk middagje gehad.. Even het dorp in geweest, wat tijdschriften gehaald. Daarna naar het tuincentrum geweest en plantjes gekocht. Toen ik thuis kwam eerst plantjes geplant, ziet er erg fleurig uit en toen heb ik heerlijke appel/kaneel cakejes gebakken. En terwijl die in de oven stonden, met een kop thee buiten de tijdschriften gelezen . Even m'n aandacht ergens anders op! Morgen maar weer zoiets doen, is wel even lekker. Bedankt voor jullie lieve reacties . Gezellig dat jullie weer komen kletsen mama's!! En wat een heerlijk mannetje is Seph zeg, Johannal! Boomer; ik verwacht vanavond of morgen een smsje van je hihi. Denk dat het echt gaat doorzetten vandaag of morgen !
Heb een beetje veel gemist en heb volgens mij de lijst al even niet gezien (kan ik ook gewoon gemist hebben hoor ) Maar alle meiden die bevallen zijn, heel erg gefeliciteerd!!! Dames die nog wachten, kan me voorstellen dat jullie nog ongeduldiger worden door alle verhalen hier! Hoop dat jullie kindjes zich ook snel melden!
Hier gaat alles goed! Genieten van het heerlijke weer! Ivar gedraagt zich nog steeds voorbeeldig, tot nu toe een rustig, tevreden mannetje!
Hier ook een relaxte middag gehad!! (heerlijk heh, Eliesah ) Lekker een stukkie wezen fietsen!! Waren het er gister nog 5 km'ers, nu 3,5 km, hahaha!! En ook weer de nodige hobbels even "genomen" in de hoop dat DAT het op gang brengt (zoals Setti vertelde over haar schoonmoeder) Maar helaas, op wat ongi achtige steken na nix aan het handje... Ik heb trouwens (weer) een vraag aan de mama's!! Die weeën heh? Gaat dat samen met een harde buik.. Dus als je zeg maar kramp hebt zonder een harde buik, dat het dan geen wee is? Of hoeft dat niet tegelijk te komen? Want ik heb harde buiken (die niet pijnlijk zijn) maar wel es steken en krampen, terwijl mijn buik nie hard is die WEL al pijnlijk worden.. Iemand die me dat uit kan en wil leggen? Ben ergg benieuwd! Liefsss
hoeft niet persé.... maar als je echt weëen krijgt herken je het echt gelijk (als je ze straks hebt zeg je... oh bedoelden ze dat!! ).
Heb het al ergens neergezet maar denk dat je daar misschien overheen hebt gelezen Geeft niks... Ik mag geen autorijden i.v.m de wond van de keizersnee, als je ineens zou moeten remmen of een ongeluk krijgt of iets dergelijks dan kan de wond open springen (niet persé vanuit buiten maar van binnenuit omdat die lagen wat langer moeten herstellen) en mocht je een ongeluk of zoiets maken dan schijn je niet verzekerd te zijn! Iets wat ze mij in het ziekenhuis ook niet hebben verteld (behalve dat ik 6 weken rustig aan moest doen) maar de kraamzorg kwam ermee en bij navraag blijkt dit idd te kloppen! Bovendien kan ik nu nog niet eens autorijden aangezien ik al buikpijn heb als ik naast mijn vriend in de auto zit en we een drempel ofzo over gaan.... Kussie: de weeën die ik op een gegeven moment had gingen niet echt gepaard met harde buiken het zat voornamelijk onder in mijn buik en in mijn benen en stuitje (wist niet eens dat je ook weeën in je stuitje kon hebben maar die waren niet zo fijn!!) Even een vraagje: Ik heb met regelmaat steken in mijn borsten, best pijnlijk! Kan dit nog met stuwing ofzo te maken hebben? Ze zijn wel weer in normaal formaat en ze lekken ook niet echt meer... Maar heb dus wel last van een stekende pijn... Herkenbaar voor iemand?
@ Germini: Die oprispingen heeft Joënna ook. Dat schijnt ermee te maken te hebben dat het klepje wat de slokdarm afsluit niet nog niet altijd even goed werkt. Joënna ligt dan ook vreselijk te slikken. Wat ik nu heb gedaan is onder haar ledikant en wieg een boek neergelegd zodat het hoofdeind net iets hoger staat. Ook kun je iets onder de matras leggen. Ik merk dat het hierdoor minder is geworden. @ Kleintje88: Fijn dat alles goed loopt nu je vriend weer aan het werk is. Ja met de honden vind ik ook nog een gehannes. Wij hebben een grasveld voor de deur, en tot nu toe heb ik ze alleen daar uitgelaten. Even snel behoeften doen, en weer terug. @ Lindavnr: Meid dat zou leuk zijn als Daan vrijdag al naar huis kan. Hij gaat met reuze sprongen vooruit. @ Nijnja: Meid wat een storm bevalling. Lekker ventje op de foto Hahahahaha, wil je de rest ook nog weten? Je bent inderdaad niet van al het gedoe af. Na de bevalling heb je ander gedoe. Je hoort er alleen niemand over praten. Voor zo ver ik weet heb ik nooit echt harde buiken gehad. Kan daar helaas niks over zeggen. Bij mij zaten ook de weeën in mijn benen. Vond ik niet prettig aanvoelen. @ Anoniempjuh: Ik hoop voor je dat het schema gaat werken. @ Boomer: Ik ben vrijdagochtend begonnen met mijn slijmprop te verliezen, en zaterdag om 18.10 Joënna geboren. @ Marye: Beterschap meid *Knuffel* @ Johannal: Hahahahahahaha, heerlijk in je decolleté. Leuk ventje! @ Krabben: Doet ze hier niet. Wat ze wel doet is als ze boos is haar oogleden vastpakken en eraan trekken @ Geboortekaartjes versturen: Die hebben we 5 dagen na de bevalling op de bus gedaan. Eerder nog geen tijd gehad.
@ Hier: Vandaag heerlijk met Joënna op pad geweest. Was alleen naar de supermarkt toe, maar vond het heerlijk om er weer uit te zijn. Ook mijn bekken heeft zich goed gehouden. De duwstang van de kinderwagen goed hoog gezet, zodat ik goed rechtop bleef lopen. Vanmiddag terug gegaan naar bed. Ik merkten vannacht dat ik redelijk moe was, en daardoor iets minder geduld had met Joënna met aanleggen. Zo wat 2 uur slapen wel niet met een mens kan doen. Zometeen een nieuwe poging om Joënna in bad te gaan doen. Ga nu 2 teilen met 38 graden en 1 iets warmer. Hopelijk koelt het dan niet te snel af.
Ik wilde het proberen maar toch maar niet. Dus niet bijgelezen! Afgelopen dagen met flink hoge koorts (40+) op bed gelegen. Aan allebei de kanten een borstontsteking.... Ha zei dat ik wel een kuurtje kon krijgen maar dan was de kans op spruw bij Luca vrij groot. Heb de koorts en de pijn (men wat had ik er een hoofdpijn van) onderdrukt met paracetamol. En sinds vandaag gaat het beter. Dus hoop dat mn bed vannacht ook niet meer nat is van het zweten (blijven het bed verschonen). Bv was even ontzettend pijnlijk dus afgekolfde melk gegeven. En vandaag heeft hij weer al zn voedinghen aan de borst gedronken. Meisjes hebben we vandaag naar s-ouders gebracht. Krijgen ze even de volle aandacht. Halen we ze morgen of overmorgen weer op.
@ Gwenolyn, ehhhmmm hahahahaha... Ik weet niet of ik het wil weten, maarreh, nu ga ik me helemaal horrorscenario's in mijn hoofd halen.. Hahaha... grapjas!! Nou jah, ik zal het wel zien, wat me allemaal staat te gebeuren! Maar ik merk wel dat er inderdaad niet over gepraat word... Weet niet of ik daar nu zo blij mee moet zijn, hihi.. @ Funnyme!! Jonges jonges, het is jou ook nie gegund, zowel voor de bevalling nie, tijdens de bevalling nie, en nu ook nog zulke hoge koorts! Hopelijk gaat alles vanaf nu alleen maar beter!! Ik duim voor je en denk aan je!! *Dikke knuffel* Hou je taai meid!! Hopelijk alles wel goed met beebs? En wat fijn dat je schoonouders even standby staan!! @ Kleintje en Naatje, hmm okeej, dan weet ik dat alvast!! Natuurlijk zal het bij mij weer anders zijn, omdat niemand het als hetzelfde ervaart, maarreh, ik ben wel blij dat ik weet dat het niet persé met een harde buik gepaard gaat. Als er nog meer mama's zijn die hun "weepijn" uit kunnen/willen leggen, dan graag!! Liefsss
meiden, ik lees af en toe nog mee maar heb nauwelijks tijd dus reageren is er niet vaak bij... sorry!! Johannal: ik heb precies hetzelfde. Vond de ks vreselijk en ben er ook nog best emotioneel over. Het branderige gevoel blijft maar wordt steeds minder. Voor mij is het 4 weken geleden vandaag. Lopen doet nog pijn al doe ik het wel. Het lijkt net of zit er prikkeldraad in mijnbuik en als ik te veel doe wordt het 'prikkeldraad aangedraaid' zo voelt de pijn dan.. Mensen om mij heen onderschatten de keizersnede vaak en zien nog te weinig in dat ik rustiger aan moet doen. Ik word gek van het kraambezoek wat VEEL te lang blijft (rustig anderhalf uur!!). Gelukkig gaat het met Isabelle en Joachim wel heel goed. Ik ben de borstvoeding met pijn in mijn hart aan het afbouwen. Het werd te veel en de kids deden het er niet goed op.Ik was dehele dag met voeden kolven of troosten bezig en heb nog 2 kids rondlopen. Nu is er meer rust... Ik hoor Joachim al huilen dus ben weer weg!! doegg xx
ha meiden, nog niet gelezen aangezien Jesse zich meldt voor de voeding...en dan ga ik zo lezen. Maar eerst even goed nieuws! Woehhh Daan heeft aan de borst gedronken!!!! En hoe; ik legde hem voor mijn borst en hooopppaaa: HAP! hahah Hij had hem meteen te pakken en dronk gelijk gulzig. Hij mocht maar 30cc dus na minuutje of 3-4 hem eraf gehaald en gewogen; toen had ie al 40cc op hahaha. de gulzigerd! Maar echt goed dus! Vandaag zat ie op 70cc per voeding, dus weer iets omhoog gegaan! Gaat zoo goed allemaal! *trotse ik!* Heb vandaag Daan in badje gedaan. Hij vond het zelf niet zo leuk, was flink aan het huilen. Ik denk omdat het zo'n groot badje was. Thuis hebben we de tummy, misschien dat ie die wel fijner vindt. Zelf de stoma eraf gehaald vandaag, maar niet erop geplakt omdat ik weer duizelig werd van de warmtelamp (gisteren ook al... heb nog steeds laag ijzer-gehalte) Arno was er gisteren niet bij en had dus ook nog niet gezien hoe de stoma erop plakken moest dus vandaag toegekeken en dan morgen maar zelf een keer proberen denk ik zo! Morgen hebben we ook een gesprekje met de kinderarts. Even horen hoe hij het vindt gaan en ik denk dat we dan ook wel een difinitieve dag doorkrijgen dat hij naar huis mag! En informatie over de volgende operatie... Ook nog even gauw een vraag: Ik wil eigenlijk Jesse langzamerhand over laten gaan op volledig flesvoeding. Nu krijgt hij overdag 3 voedingen fles en 's avonds/'s nachts 3 keer borst. Maar voor Daan wil ik nog even blijven kolven overdag. (en/of borstvoeden overdag) Maar ik wil dus 's nachts niets meer aan borstvoeding/kolven doen. Weet iemand (uit ervaring ofzo? ) of hierdoor je melkproductie overdag ook flink afneemt of niet? Dus met andere woorden: Om overdag goede borstvoeding te kunnen geven, moet je daarvoor 's nachts ook borstvoeding geven/kolven?
Zoo..Bijgelezen (arno heeft jesse de fles gegeven en gaat hem nu lekker in bed leggen : @ slapen: wij wikkelen jesse in een badcape in. Werkt denk ik hetzelfde als een hydrofiele luier. @ Eliesah en boomer: Kom op buddy's!!! Hopelijk zijn jullie nu heel gauw aan de beurt, ben benieuwd naar jullie kleintjes! ( en jullie vast ook ) Dadelijk liggen jullie nog samen te bevallen..krijgen jullie elkaars smsjes tijdens de bevalling hihi Dan kom ik ze hier doorgeven!
Kleintje, Sorry, heb er dan idd overheen gelezen! Ik heb het toen ik naar huis mocht nog aan de gyn gevraagd, en die zei dat ik gerust auto mocht rijden! Reed dan ook met anderhalve week alweer rond! ( gelukkig maar want moest natuurlijk steeds naar Ivar in het ziekenhuis en man was weer aan het werk toen) Linda, wat gaat Daan super meid!! Fijn om te horen. Helemaal terecht dat je trots bent!
germini zielig is dat he dat ze zo spugen en helemaal als t ook t neusje uitkomt. poepen haha gister middag was ik ff bij mijn moeder en jahoor na de voeding van 16.00 een heuze storm in dr pamper dus ik haar verschonen en er zat echt genoeg spuitpoep voor 2 dagen in haha ze heeft t helemaal ingehaald. plassen t cb zegt dat t normaal is. lisanne piest maar raak ik heb al bijna 7 plasluiers per dag van haar. krabben ja dat doet lisanne ook en meestal als ik haar de borst geef en dan ligt ze op t voedingskussen is het gelijk een mooie gelegenheid om de nageltjes te vijlen omdat ze dan rustig blijft liggen. kindgebondenbudget ik heb al een x een proefberekening gedaan en daar kwam niets uit. dit was namelijk de reactie ik heb net weer een proefberekening gedaan: U krijgt geen kindgebonden budget. U krijgt geen kindgebonden budget, omdat uw gezamenlijke inkomen te hoog is. stolsels ik ben eigenlijk geen stolsels die zo groot zijn verloren t waren meer sliertjes. en pas na 2 weken verloor ik een stolsen ter groote van een golfbal lindavnr jeetje meid wat doet daan t goed zeg. erg fijn om te horen en ik duim voor je dat t dit weekend is . en wat fijn voor jou zeg dat hij aan de borst gedronken heeft voeding. ik laat lisanne wel iedere nacht zelf komen en normaal gesproken krijgt ze de laatste voeding rond 24.00 a 00.30 en dan komt ze ergens rond 5 uur. en gisteraaf heeft ze om 23.00 gehad en kwam ze vannacht om 03.30 en op de dag kijk ik een beetje met wanneer ze zelf komt en anders maak ik haar wakker na 4 uur ongeveer. ik heb niet iedere dag dezelfde tijden dat ik voed. en t maakt me wel flexibel en das wel prettig. marye auw zeg wat vervelend zeg nou durf ik niet meer met alleen paracetamol. nijnja wat een verhaal zeg en dat jullie niet eerder gebeld hebben!!! gelukkig is alles goed gegaan en doet toon t ook goed. wat een lekker ventje zeg. kussie fijn dat alles goed was en dat je ook na t breken van je vliezen gewoon mag blijven lopen. nog ff volhouden meid en zoals je zelf al zegt t duurt niet lang meer. inbakeren ik heb al een tijd de puck a bag babyzak van mijn vriendin geleend maar lisanne krijgt t voor elkaar om nog met de armen omhoog te liggen ze kan zich wel is waar niet meer krabben maar omdat ze zo onrustig is maakt ze zichzelf wakker. nu heb ik op de pacco piccolo inbaker zak gereageerd via markt plaats en ik mag m komen halen voor 15 euro en nieuw zijn ze 50 dus ben erg benieuwd wanneer ik m mag halen en of t werkt. slijmprop ben ik helemaal niet verloren!! of ik heb niets doorgehad. of t is tijdens de bevalling ik heb geen idee. johannal wat een mooi ventje en bij behorende kaart zeg. weeen de weeen bij mij begonnen met een soort van harde buiken maar dan met een naar gevoel in mijn buik erbij. en die werden steeds erger en naar mate ik echte ontsluitingsweeen had voelde ik echt als t ware dat mijn buik en of onderkant omhoog en een soort van open getrokken werd. echt een heel raar gevoel funny dikke knuffel meid. en hopen dat alles snel weer beter gaat en je je weer goed voelt. hier vandaag ben ik lekker met een vriendin en haar kleine van 18 maanden naar de dierentuin geweest. en lisanne heeft de hele tijd geslapen tot ik haar de voeding gaf en daar na was ze weer nokkie en alleen ff op de terug weg naar de auto was t ff huilen en vanaaf ook wel ff maar dat is puur omdat ik r vandaag niet echt geknuffeld heb want als ik haar maar aanraak dan is t al goed
dit is de doek die ik morgen ga ophalen voor de meiden die m niet kennen en t willen weten YouTube - inbakeren - swaddling - pucken
in een badcape wikkelen?? dat hij zichzelf niet loswurmt. lisanne krijgt tot nu toe alles los ik baker haar in in 2 hydrofiele luiers en die moet ik vast zetten met een veiligheidsspeld anders trekt ze ook alles los. soms ben ik bang dat ik t te strak doe. dus vandaar dat ik een andere oplossing ga uitproberen
setti maar ik bedoel ook geen kindgebonden budget, ik bedoelde inkomensafhankelijke combinatiekorting!!!!!!!!daar heb je als t goed is wel rechts op, dat is dus hoe meer je verdiend hoe meer je krijgt!!!!wij zitten aan de max, is 1765 per jaar, das toch een hoop!!!!! boomer heeft het nog doorgezet????hoop het echt voor je!!!! linda wauw wat super zeg dat daan het zo goed doet en zo goed drinkt!!over bv weet ik niks dus kan ik je niet mee helpen .. Neomi had een beetje droge huis, ik had ergens gelezen dat je dan na het wassen een paar druppeltjes olie in t badje moet doen, dus dat heb ik net gedaan en idd ze is heerlijk zacht tot in ieder plooitje haha. en over mijn schema, moet natuurlijk nog even afwachten of t gaat werken he haha, maar zowieso zit ik nu ook al steeds op iedere 4 uur een fles, dus dat is wel lekker!! nou meiden ik ga slapen