Maart 2010 mama's deel 3!

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Channes, Mar 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijnja

nijnja Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Hier komt wat babyspam!

2. nijnja

nijnja Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Kusje voor Toontje

3. nijnja

nijnja Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Toon voor het eerst in de horeca.

4. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,176
    0
    0
    noord-holland
    #1924 Naatje80, Mar 27, 2010
    Last edited: Mar 27, 2010
    @ Bink.. Gefeliciteerd met jullie zoon Bas!!!

@ dames die overtijd lopen... *knuf voor jullie!!!* is niet leuk... maar... hoe cliché ook, het einde is echt in zicht en dan kunnen jullie je kleintje ook lekker vasthouden.

@ kussiexx.. maak je niet al te druk meid.. ik had ook het gevoel dat Milou echt niet meer uit zichzelf eruit zou komen voor de 42 weken... maar het gebeurde toch ineens. Ben je misschien niet te gespannen voor de bevalling en alles wat eromheen kan gaan gebeuren waar je je nu nog geen beeld van kan maken?
    Probeer je echt niet te druk te maken... bevallen wordt al jaren gedaan.. en ik dacht altijd maar zo.. de grootste sukkel kan het dus dan moet ik het zeker kunnen ;).
    Relax meisje.

@ 2de kindje... is hier ook wel stuk drukker.. en dan is manlief nog lekker thuis. Maar je bent idd ook een stuk relaxter. Mij krijgen ze niet meer zo snel gek ;). Kan me herinneren dat we met Zoë toch vaak met ons handen in ons haar zaten met de vraag "wat zal er nu zijn??" Nu huilde Zoë ook errug veel. Maar we merkten ook dat hoe meer gespannen wij waren hoe meer zij ging huilen. Maar met Milou zijn we een stuk rustiger.. en zij is ook stukken rustiger.

@ lindavnr... balen meid dat het niet lukt met de stoma's. Hebben jullie dan geen wijkverpleging oid die je kan bellen? Zal dan inderdaad morgen het zkh bellen... en misschien is het wel zo op te lossen. Het is toch even een handigheidje wat je onder de knie moet krijgen.
    En balen dat Jesse nu begint te rommelen... maar zie mijn berichtje van hierboven... hoe klein ze ook zijn ze voelen een hoop aan...* knuf voor jullie*.

@ nijnja.. wat een lieve foto's. Zie dat onze banners niet gelijk lopen... terwijl Karel en Zoë toch tegelijk jarig zijn hihi.

@ hier.. gaat alles goed. Zijn overgestapt van de Friso comfort naar de nutrilon omneo en Milou kan nu weer gewoon poepen en heeft geen last meer van obstipatie. Ook krijgt ze infacol voor de krampjes erbij en dat is werkt hier ook erg goed.
    Zoë ziet Milou helemaal dat ze erbij hoort en doet weer lekker haar eigen ding. Milou is nu vaak na haar voeding wat langer wakker en dan ligt ze lekker even in de box. Als ik dan het muziekje van haar mobiel aanzet zie je dat ze het geluid volgt (ze is natuurlijk nog te klein om de mobiel te zien).
    Verder ligt ze overdag eigenlijk altijd beneden in de wagenbak als ze slaapt en 's avonds en 's nachts ligt ze bij ons op de kamer in de wieg. Ben daar ook veel makkelijker in. Met Zoë waren we best strikt en zij sliep bijna altijd boven.. en als ze huilde maar steeds naar boven lopen...tot we het helemaal zat waren.. nou nu niet meer en dat is ook eens stuk relaxter allemaal.

Nou, ik ga mijn bed opzoeken... over uurtje nog een fles en dan weer zien hoe de nacht gaat lopen. Klok gaat natuurlijk ook nog een uurt vooruit...

trusten meiden.

5. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Allereerst, wat een prachtige foto's zeg!!
    Echt zooo liefff!!

En uh, maandag moeten we ons dus melden in ziekenhuis. We krijgen dan CTG, ECHO en inwendig onderzoek en dan word er een plan gemaakt..
    Dus wanneer het nou echt staat te gebeuren, ik weet het niet, zucht!!
    En bedankt voor je knuffel!!
    En ik trek met Lynette het gemiddelde indd weer bij van de te vroeg bevallen mama's...
    Zucht!

6. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Nou bewust maak ik me eigenlijk niet echt zorgen, maar onbewust denk ik des te meer!!
    Ik baal gewoon omdat ze ons zo onzeker hebben gemaakt met het kleine hoofdje van Uk! En nu moeten we nog langer wachten voor we zekerheid hebben!! Dat begint echt aan me te vreten!!
    + het feit dat ik steeds zekerder weet dat het allemaal in ziekenhuis op gang zal worden gebracht, en ik dus niet de eerste uren thuis kan zitten :( en gezien mijn angststoornis word het er daar ook nie makkelijker van! (voel me opgesloten als ik nie weg kan, en daar kan ik van in paniek raken)

Nou jah, ik wil ook nie klagen!! Ik weet dat als ze zich in het ziekenhuis echt zorgen hadden gemaakt ze allang actie hadden ondernomen, maar nou jah, het voelt nie meer goed... :(

Plus dat ik bang ben voor complicaties (bloedingen ofzo) en dat Uk een sterrekijkertje is en dat het duss na urennn van weeen alsnog een KS zou worden ofzo..

Ja tis stom, maar die dingen ga je je toch allemaal bedenken op het laatst.. En dat wil ik nie, maar jah, als je 's nachts geen oog dicht doet.. :( Komt gewoon vanzelf!

Hmm, ik denk indd dat daar best wat in zit, dat hoe rustiger de ouders zijn hoe rustiger de baby is!! Maar jah, das makkelijk gezegd als het je eerste kindje is en je het allemaal gewoon (te?) goed wil doen... Dus ik kan me voorstellen dat hoe jij dat zegt, dat het met een tweede toch een stukje relaxter er aan toe gaat!!
    Ben super blij dat bij jullie alles goed gaat!! Vooral nu de andere voeding goed aanslaat!!
    Lekker genieten dus!!

Liefss

7. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Hij werd echt wakker... Dacht ik maar nu zit ik dus al een half uur te wachten ( helemaal geïnstalleerd ) want meneer is gewoon verder gaan slapen!

Vraag: wanneer verschonen jullie? Wij dus meestal tussen twee borsten door want hij valt na de eerste borst weer in slaap en door hem te verschonen is hij weer wakker voor de tweede borst. Maar de laatste keer gebeurt het steeds vaker dat hij vervolgens die net schone luier tijdens de tweede borst vol poept en zo gaan die luiers er wel erg snel doorheen. En twee keer zo vaak verschonen is ook niet ideaal. Daar komt ook nog eens bij dat hij dan ook weer heel wakker wordt en zo veel moeilijker gaat slapen. ( 's nachts gebeurt alles wel heel stil zonder praten, zo min mogelijk contact en bij een klein lampje)

BORSTVOEDINGSMEIDEN graag jullie ervaring

Ps wel al 2x 4,5 uur tussen de voedingen! Alleen jammer dus dat ik er niet van kan genieten dmv slaap

8. bink1976

bink1976 Actief lid

Apr 20, 2009
    478
    0
    0
    hallo! het gaat op zich goed, wel heel pijnlijke tepels alweer, dus het voeden is weer een tenenkrommend gebeuren, maar ik ga dit keer niet opgeven, en hopen dat het snel beter gaat. verder wel pijn met lopen en draaien jn bed, maar ik red me wel. morgen lekker naar huis, alle spullen weer bij de hand. nu moet mijn man alles meenemen, en dan gaat g

9. bink1976

bink1976 Actief lid

Apr 20, 2009
    478
    0
    0
    het nog wel eens niet goed( steeds het verkeerde mee)
    maar op zich ben ik tevreden met hoe het is gelopen. nu snel opknappen!

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bink : gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Bas

@Linda : Hoe is het gegaan vanacht? Wat balen dat het niet lukt met de stoma. Ben benieuwd wat het ziekenhuis ervan zegt. Hebben jullie geen hulp van een wijkverpleegster?
    Weet wel dat als kindjes een sonde hebben dat er dan elke dag een verpleegster langskomt. Of zou dat niet in elke stad/provincie zo zijn?

Dikke knuff iig voor jullie!

@Kussie : Ow meis wat eng allemaal he. Ik hoop zo voor je dat alles perfect zal gaan!
    Enne, bed bij het raam. Gewoon vragen en uitleggen waarom. Dan zullen ze je dat echt niet weigeren hoor.

Hier
    Volgens mij heeft Owen regeldagen de afgelopen dagen ( had gelezen dat flessekindjes dat ook kunnen hebben )
    Want hij komt echt om de 4 uur voor voeding. Ook snachts. Maar vaak ook wel een half uur of 3 kwartier eerder!
    Heb de voeding al verhoogd EN geef ook 1 schep forte ( voor hongerige beebs ) erbij.
    Maar tot op heden mag er niks baten
    Lijkt wel alsof ie de schade van die dagen van buikgriep en dus minder drinken wil inhalen. zucht

11. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Bink: Gefeliciteerd met de geboorte van Bas! fijn dat alles goed gaat en nu lekker genieten en bijkomen!

Nijnja: Mooie foto's!

Johanna: Wij verschoonden eerst voor de voeding, maar tegenwoordig gewoon erna omdat ze steeds tijdens de voeding gaan poepen...

Kussie: Het komt echt allemaal goed meid! Pepijn was trouwens ook een sterrenkijker he en die is ook op de natuurlijke manier geboren en ik las gisteren ook over een andere sterenkijker hier bij de maart mama's. Probeer het echt over je heen te laten komen al is dat heel moeilijk...*Knuffel*

Lindavnr:Wat vervelend dat het niet goed gaat met die stoma's en dat Jesse ook niet mee werkt. Ws is het voor hem ook weer wennen.... Ik hoop dat het snel wat beter gaat, iig veel sterkte!

Hier : Al 3 dagen lang huilt Pepijn bijna de hele dag door... Wordt er langzaamaan een beetje moedeloos van, weet echt niet meer wat ik er aan moet doen... Hopelijk gaat het vandaag wat beter, tot nu toe gaat het gelukkig goed...

12. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    @ Stoma: We krijgen 1 x per dag een wijk-vk op bezoek, maar die hebben helaas zelf ook geen ervaring met babys met een stoma..dus die kijken meer naar hoe wij het doen dan dat zij ons aanwijzingen kunnen geven.
    Ze hebben natuurlijk wel veel ervaring met stoma's bij volwassenen, maarja, da's dan weer niet wat wij nu nodig hebben.

De stoma is gisterenavond eindelijk een keertje een beetje goed gegaan. Hij heeft er opgezeten tot vanmorgen 9 uur. Nog lang niet zoals het hoort, maar in ieder geval eindelijk een nacht goed blijven zitten.
    We bellen toch even naar het zkh vandaag denk ik, want het blijft natuurlijk niet gaan zoals het hoort.

Voeding van jesse hebben we ondertussen opgehoogd naar 110 cc, aangezien hij elke keer een uur te vroeg kwam zo ongeveer.
    Nu even aankijken of ie het nu wel haalt zoals voorheen.

bleh, ben moe..dat uur korter vannacht was niet fijn, haha

@ johannal: wij verschonen voordat we de voeding geven.
    Nu poept jesse stuk minder nu hij de fles krijgt, maar toen hij nog volledig borst had poepte hij ook elke keer tijdens of net na de voeding. Maar ik ging hem dan echt niet elke keer verschonen, de kraamhulp zei ook dat we dat niet moesten doen trouwens.
    Gewoon vooraf of tussen de borsten door..

@ Marye: pff, heftig... hopelijk gaat het nu goed vandaag..

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Lindavnr: wat een gedoe met die stoma zeg :( Succes en sterkte ermee! * knuffel *

Kussie: Kan me voorstellen dat je je toch wel zorgen maakt Maar meid het gaat vast allemaal wel goed komen!
    tijdens het inleiden mocht ik gewoon rond blijven lopen, pas vanaf het moment dat ik de ruggeprik kreeg mocht ik alleen nog maar blijven liggen...
    * knuffel voor jou*

Marye: Balen zeg dat hij zoveel huilt :( Hopelijk gaat het vandaag beter! ook voor jou een knuffel!

Verschonen: hier verschonen we Esmay voor de fles, soms moeten we iets vaker verschonen omdat ze dan ontlasting heeft gehad of omdat ze gewoon heel erg veel heeft geplast!

Vannacht is Esmay wat meer wakker geweest, wilde ook niet meteen slapen om 21.30 maar komt denk ik ook doordat we s'avonds visite hebben gehad... Uiteindelijk heb ik haar om 0.30 nog een klein flesje gegeven (60 cc) en toen sliep ze wel door! Daarna om 6.00 nog een flesje gegeven van 90 cc, omdat ik bang was dat ze anders misschien teveel zou krijgen (normaal krijgt ze 115 cc per fles) en daarna heeft ze weer heerlijk geslapen tot 10.00 :)
    Vanavond misschien met de laatste fles toch ietsjes meer geven, denk dat ze daar op het moment aan toe is!
    Maar goed soms hebben ze van die dagen dat ze wat minder slapen en opzich hebben we weinig te klagen!

Verder voel ik mezelf op het moment een vaatdoek :( Voel me slap, moe en gewoon niet lekker! Heb ook wat meer last van mijn wond (goh dat zou toch onderhand wel over moeten zijn?) en ik hoor steeds van mensen: Goh wat zie je wit!
    Nu ben ik van mezelf al bleek maar zelfs mijn vriend roept dat ik zo bleek blijf! Heb wel ijzertabletten maar vraag me af in hoeverre die helpen..... Ik slaap verder wel gewoon goed!
    Vanmiddag komt de baas van mijn vriend op bezoek met zijn vrouw en kinderen, eigenlijk weinig zin in maar ja :p

14. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Bink, Gefeliciteerd met de geboorte van Bas! Geniet er lekker van!

Johanna: Wij verschonen voor de voeding. Bij ons zei ook de kraamverzorgende dat het niet erg is dat hij daarna nog gaat poepen of plassen. Dan moet hij gewoon wachten tot de volgende luier (3 uur later)

Kussiex, Knuffel voor jou meid!! Het komt allemaal goed!

Lindavnr, Wat vervelend met de stoma. Hopelijk kan het ziekenhuis of de wv jullie helpen en gaat het dan een stuk beter.. Hopelijk gaat het dadelijk met Jesse ook weer iets beter..

Marye, Ik snap precies hoe je je voelt.. Milan is de laatste dagen ook veel aan het huilen. Op een gegeven moment heb je voor je gevoel alles geprobeerd en je voelt je dan zooo machteloos!

Hier, Zoals ik al tegen Marye vertelde. Milan is de laatste tijd wat huilerig. Ik denk dat hij de laatste paar dagen teveel prikkels heeft gehad.. Er is weer visite geweest en ben 2 dagen met hem naar het winkelcentrum geweest.. Misschien is het net teveel van het goede geweest en moet meneertje dat nu allemaal verwerken en doet hij dat door te huilen. Ik ga nu proberen om strikt regelmaat erin te brengen. Dus wakker worden, direct verschonen en voeden, beetje knuffelen tot de eerste slaapsignaleren beginnen en dan meteen in bed leggen, indien hij gaat huilen eerst 10/15 minuten laten huilen, dan troosten maar niet uit bed halen totdat hij rustig is en dan indien gewenst laatste stap herhalen totdat hij slaapt.

Heb ook via Bol.com een boek besteld, Regelmaat en inbakeren..
    Ben erg benieuwd. Kan niet wachten totdat hij binnen is.

@ Meiden met huilende baby's... Hoe doen jullie het s' nachts als jullie baby huilt? Milan produceert zoveel geluid dat wanneer hij gaat huilen ik direct ernaartoe ga omdat ik anders bang ben dat de buren er last van hebben (die slapen precies naast zijn kamer). Maar volgens mijn ritme en regelmaat procedure moet ik hem eigenlijk 10 min. laten huilen... HELP!

15. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Chantal: Over het huilen van Milan helaas geen tips. Ik laat ze sowieso wel even huilen, maar die van mij huilen 'snachts niet.Gelukkig!
    Hopelijk gaat het met Milan ook snel beter!

Hier: Ik heb met pijn in mijn hart besloten de borstvoeding vanaf nu af te gaan bouwen. Ik trek het allemaal echt niet meer en de productie loopt terug. Merk gewoon dat ik de laatste week door het vele gehuil enz er niet aan toe kom om goed te kolven. Het bezorgd me alleen maar veel stress, omdat ik nu ineens weer 'snachts moet door kolven om toch genoeg melk te hebben voor allebei voor de hele dag. Kolven lukt alleen goed wanneer Don er is om te helpen met de kids of als ze slapen en dat is erg weinig de laatste tijd... (Overdag dan he) Dus ga nu als eerste de fles tijdens spitsuur, uur of 4. Eraf halen. Per vandaag. Grote kans dat mijn productie dan helemaal hard terug zal lopen dus dan bouw ik misschien wat sneller af maar anders wil ik iedere zondag er 1 voeding vanaf halen. Dus dan ben ik alsnog 7*7 = 49 dagen bezig ongeveer.

16. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Lindavnr; Meid, wat kl*te voor je zeg... ik leef met je mee. Groot gelijk, gewoon bellen dat het niet te doen is zo! *Knuffel*
    Hopelijk zijn jullie een beetje bijgekomen nu weer..

@Bink; GEFELICITEERD met jullie zoon BAS!! Klinkt heftig! Maar 1 cm erbij binnen zoveel uren pijnlijke weeen! *slik*
    Hopen dat het snel weer beter gaat met jou

@Nijnja, daar heb je wel gelijk in ja, dat je dan je kleintje kan zíen. Maar we zullen zien, iedere moeder is ook weer anders daarin denk ik. FIjn dat het goed gaat met jullie! Mooie avatar :p En foto's zie net ook.

@Kussie; morgen naar het ziekenhuis he? Spannend hoor. Maar het lijkt mij dan toch dat je gewoon dinsdag ingeleid wordt? Want eerst wilde ze het toch woensdag doen en dat was te laat toch? Ja, het is goed, ze doen het maar gewoon, je bent er aan toe!!!

@Marije; knuffel voor jou en Pepijn! Hopelijk is het snel voorbij... Ik kan je helaas geen tips geven

@Lindavnr; in ieder geval iets, dat het bleef zitten tot 9 uur vanochtend. Ja, en dat uur tijdsverschil, :x Dat komt nu niet echt uit voor jullie natuurlijk!!!

@Kleintje; succes vandaag met je bezoek. Kan me voorstellen dat je niet echt op zijn baas zit te wachte nee haha. Kan je trouwens de verloskundige niet even bellen voor je bleekheid?

@Over verschonen: ik dacht dat ik gehoord had bij de borstvoedingscursus dat je gewoon ná de voeding het beste kon verschonen omdat ze dan altijd poepen? Och, ik weet het echt niet :). Tijd dat de kraamzorg maar langs komt dan he.

17. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik keek net op de klok en dacht even dat ik tot half 12 in mijn bed was blijevn liggen! Maar dat is natuurlijk dat uur tijdsverschil :p Ik snapte er niks van. De nacht was dus wel oke. Een paar uur wakker gelegen maar vanochtend weer in slaap gevallen gelukkig.

Ik was er gisterenavond zooo klaar mee! Iedere dag duurt nu echt wel errug lang hoor!! En in het ergste geval duurt het nog een week ofzo! Iek! Maar goed, we hebben er al 9 maanden op zitten, dus die paar dagen kunnen er ook nog wel bij. We worden alleen zo geirriteerd door al die mensen om ons heen die blijven bellen en vragen 'waarom' het er nog niet is! Ja, flikker op joh, net of ik dat weet. OF de opmerking: 'Je laat ons wel lang wachten, nu zijn we wel erg benieuwd hoor!' Ja, duh, denk je dat ík jullie laat wachten? Ik ben degene die het meeste wacht hoor! Ik doe het niet voor jullie!!

Mmm, frustatie alom dus :) Ik bel ook geen familie meer, sms ze alleen, want telkens als ik bel duiken ze naar de telefoon :'en??' Ja niks, maar daar bel ik ook niet voor!

Hihi, sorry hoor. Moest het effe kwijt.

18. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    #1938 Boomer2009, Mar 28, 2010
    Last edited: Mar 28, 2010
    8 Maart mama's gaan nog volgen!

19 maart - Kussiexx - rommelt een beetje (overtijd)
    19 maart - Wendie1979 - Maandag 29-3 Inleiden (overtijd)
    20 maart - Schildpad - nog geen teken (overtijd) (24-3 laatst online)
    22 maart - Lynette84 - rommelt, veel slijm verloren (overtijd)
    23 maart - Boomer2009 - Slijmprop verloren, gestript & 1 cm ontsluiting 23-03 (overtijd)
    28 maart - Zoe1976 - nog geen teken
    31 maart - Eliesah - Rommelt met voorweeën, harde buiken
    31 maart - Franny - rommelt met voorweeën (16-03 laatst online)

Wijzigingen/toevoegingen mag je zelf ook doorvoeren

19. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    @ Boomer, hahaha, ik herken het helemaal. Toen ik overtijd liep en iemand moest bellen zei ik direct als er aan de andere kant opgenomen werd... " Met Chantal, niks aan de hand hoor" hihihi...

Maarre, ik vind wel dat je ons wel lang laat wachten hoor ;):p

20. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Haha trut;)

Share This Page