Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel2

mel2 Actief lid

28 apr 2008
    171
    0
    0
    Ja is echt super Channes... alleen ze komt niet uit Nederland dus we zien elkaar niet zo erg vaak 3 x per jaar maar toch...

ik ga d'r vandoor...heb nog een hele waslijst met dingen die ik vandaag nog wil doen... tot later
    xx

2. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Mel het is toch speciaal vind ik echt leuk joh.
    Succes met je waslijst ik hoef alleen nog maar boodschappen te doen heerlijk.

3. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    Heey meiden!
    ik was er weer ;) maar veel mensen die het geslacht van de kleine willen weten! haha

Maar ff een ander vraagje...
    Zijn er al meiden die dik worden? Ben gister aan het shoppen geweest.. Pas mijn broeken nog wel maar zitten niet lekker....
    Ik had al dat ik snel dik werd met Justin maar nu.. :S
    ik probeer het zo goed mogelijk te verstoppen.. maar pff..
    Hebben jullie dat ook??
    Liefs, Geraldine

4. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @geraldine: ja, dat heb ik zeker ook. 1 broek gaat eigenlijk echt al niet lekker meer, een paar anderen nog net. Ben dus ook al wezen shoppen, maar wil ze dan vervolgens nog niet aantrekken, suf he? ;) Ik moet wel zeggen dat ik het een week geleden erger had dan nu, mijn buik was gewoon erg opgeblazen en dat is nu iets minder. Verder heb ik ook wat teveel gesnoept sinds ik weet dat ik zwanger ben denk ik ;).

@tweelingen: bij ons is alleen de oma van mijn man van een tweeling, dus dan is het kennelijk ook niet erfelijk? Nou ja, we zullen het met een week of 2 a 3 wel zien. Aftellen!

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Over broeken etc: ik weet niet of die mij nog goed passen ik heb sinds dat ik uit het ziekenhuis ben zwangerschapsbroeken aangedaan gewoon omdat dat veel lekkerder zit bij mijn buik en ik geen zin had in druk op mijn buik....
    Maar maandag kon ik mijn spijkerbroeken nog wel gewoon aan ;)

6. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Goeiemiddag!
    Ik begin het ook al wel te merken hoor, broeken en rokjes zitten niet lekker meer, zelfs m'n huispak zit niet lekker. Volgens mij hebben ze bij hema van die zwangerschaps-sportbroeken, kost een drol dus ik denk dat ik die even ga scoren want s'avonds op de bank moet het wel lekker zitten.
    Ik heb vannacht nachtmerries gehad, mijn vader ging dood, pfff ik werd roepend wakker, heel vaag. Hebben jullie ook dat je snel het gevoel hebt dat je moet plassen en dat je dan eenmaal plast maar dat het maar een klein beetje is. En mijn borsten doen de hele nacht zeer. Zodra ik een andere houding aanneem doet het echt vet zeer en wordt ik er wakker van. Overdag hangen ze de hele dag hetzelfde en heb ik geen last, hihi. En nog steeds een blauweplek-gevoel en steken op het plekje waar het vruchtje genesteld is en een ongi-gevoel. Maar vooral ik voel me prima! Ik heb het gevoel dat het goed gaat dit keer (tot nu toe iig).

Vanaaf ga ik met mijn vriend, schoonzusje en zwager naar Harry Potter :):). Ik wilde al meteen maar zwager heeft vaak nachtdienst dus moest ik mijn tijd uitzitten :) Ik kan niet wachten. Ik heb de boeken in NL en Engels minstens 7 keer gelezen, erg he? Haha. Hoezo verslaafd, ik vond niks anders meer leuk.

Ik wens jullie een fijn weekend!!!
    Dikke kus Sue

7. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    hallo allemaal,
    ben een paar dagen niet geweest en heb niet alles bijgelezen, sorry!
    meiden met een goede echo: gefeliciteerd. En Ano, je hebt ook een goede echo hoor, 4 dagen verschil is niks! Komt goed!

Combitest: ik wil niet, maar mijn man wel. Hadden we vorige keer ook een enorme discussie over, en die heb ik toen "gewonnen", hoop dat het deze keer soepeler gaat. Ik zou het toch houden en ben veel te bang voor een foute uitslag en en dan toch maar een punctie en dan een miskraam door de punctie. Ik weet dat dit erg veer doorgedacht is, maar dan start ik het hele proces maar liever niet.

borstvoeding: ging bij Karel de eerste dagen niet goed, daarna wel en hij doet het er prima op! Hij krijgt nog steeds elke ochtend, maar ik wil eigenlijk wel stoppen. Ik zoek alleen een aanleiding. Ik vind het eigenlijk nog wel gezellig! Ik ben er dus nogal dubbel in. Ik hoop dat hij een dezer dagen zelf niet meer wil, maar die kans is niet zo groot!

8. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    Ik heb nu wel zwangerschaps broeken aan maar komt ook omdat ik er nog een paar had en ze zitten gewoon onwijs lekker....

Moet wel zeggen dat ik de heletijd naar de wc ga om te kijken of alles goed gaat daar in mn buik..
    Heb een miskraam van een 2ling gehad... Dus ja bang blijf je wel ff...
    Pas als we de echo hebben gehad durf ik te genieten...

Nog ff wat anders ik ga nu stoppen met roken :S ik rookte 1 pakje per dag dus zal me zwaar vallen :S maar alles voor de kleine :D
    Zijn er nog meer mensen die stoppen??

Liefs, Geraldine

9. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Suekes: op zich moet je tijdens de zwangerschap meestal vaker plassen, omdat er meer druk op je blaas komt en ook door de hormonen geloof ik.
    Heb je echter onmiddellijk weer het gevoel dat je moet plassen terwijl je net geweest bent en het zijn steeds hele kleine beetjes, dan kan het ook een blaasontsteking zijn. Vaak wordt het dan ook een beetje branderig bij het plassen. Blaasontstekingen schijnen in de zw ook vaker voor te komen en er zijn prima medicijnen tegen die niet schadelijk zijn voor de baby. Misschien toch even met de ha checken dan?

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Suekes@ hier nog een potter fan. Helaas wil er niemand mee naar de bios.
    Heb ook alle boeken in het engels en nederlands.

Geraldine@ Ik heb mijn positiebroeken al wel opgezocht, maar heb ze nog niet nodig.
    Sterkte met stoppen met roken. Je hebt nu een goede stimulans. :)

Mel@ leuk om met je vriendin samen zwanger te zijn. Jammer dat ze zover weg woont.

Zit nu hier lekker meloen met rauwe Coburgerham te eten. Maar mag je dit eigenlijk wel eten, rauwe ham?:(

11. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    rauwe ham mag prima, alleen in het algemeen oppassen met zout eten (en rauwe ham is natuurlijk vrij zout). Eet smakkelijk. Ik ga nu meloen met ijs eten. Ook lekker, maar minder gezond, haha!

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja bij ons zijn ze 1eiig. Dus ook niet erfelijk. 2eiig is alleen erfelijk aan de moeders kant (dubbele eisprong). Ze zijn nog maar een paar mm op moment van de echo. Gyn zei dat het wel vaker gebeurd dat je er eerst 1 ziet en later 2.

13. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @moons en malin,
    Haha ik had dat weleens gehoord van iemand dat het zo'n enorme troep werd in huis, vandaar............;) Nou ja, gelukkig heb ik nog even de tijd om erover na te denken wat ik wil, of moet je dat al snel beslissen??

Hier inmiddels alweer op week 7..........wat geeft dat toch elke keer weer een heerlijk gevoel als er weer een week verstreken is!

Hebben jullie dat ook dat je al druk aan het nadenken bent over namen??:)

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Meiden ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het heel jammer vind dat er zo negatief over tweelingen gedacht wordt. Ik kan er niets aan doen maar voel me dan toch wel een beetje aangevallen (hormonen????)

Vandaag voor het eerst weer trek in iets! Enorme trek in broodje haring dus die neemt hubbie vanmiddag voor me mee!

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Germini, je zit zelfs al in week 8! 7 weken zwanger en dan zit je in je achtste week!

Ik heb gisteren mn eerste pakje gehad. Van mn ouders. Een baby'tj met handle with care eronder. (misschien kennen jullie hem wel van de prenatal) limegroen shirtje met witte tekst. En een wit broekje erbij.

16. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    over tweelingen: ik zei vorige week al tegen mijn vriend: misschien zijn het er wel twee?? en dat gevoel blijf ik houden. ik zou even schrikken en even moeten slikken, maar ik zou het wel supergaaf vinden. waarom ik zou moeten slikken: als vriend gaan werken is, is hij 3maanden weg. dat betekent dat ik 3maanden alles alleen moet doen (heb wel oppas enzo) dus als je er dan ineens 3hebt wordt het volgens mij wel zwaar.

het enige waar ik me zorgen om kan maken is dat we een baby krijgen die slecht slaapt en veel huilt enzo. aangezien onze dochter nog nooit een huiluurtje gehad heeft. die huilde in het begin alleen als ze honger had. nu huilt ze wel al vaker, maar meer als ze haar zin niet krijgt ofzo:D dus dat lijkt me dan erg moeilijk:(

heb het gisteravond tegen mijn zussen verteld, die vonden het helemaal geweldig:D dat had ik al gedacht. mijn zus die oppast zei gelijk: joepie dan komen er twee. dan moet ik mijn tandemwagen terug.:) haha.

op mijn werk ga ik nog even mijn mond houden, wil eerst een echo gehad hebben. en ik moet de komende weken niet zo heel veel werken, dus dat is makkelijk. 1vriendin weet het en dat is ook mijn collega.
    daar was ik de vorige keer samen zwanger mee. we scheelden 7weken. dat was erg leuk.

voor iedereen die op vakantie gaat: heel veel plezier, denk af en toe eens aan de thuisblijvers;)

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @funnyme: dus ik zit in week 6? heb dat nooit zo gesnapt :D.
    klopt het hartje van de baby dan al? of gebeurt dat pas als je 6weken zwanger bent (ongeveer)

als ik iets in een boek of op internet wil lezen over de baby moet ik nu lezen bij week 6??

18. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @funny,
    haha inderdaad ja.........week 8 alweer!! pfff wou dat de eerste 12 om waren! Dan is de kans dat het misgaat nog wel aanwezig maar een stuk minder!!
    En wat betreft 2lingen. Ik zou het wel erg leuk vinden hoor, erg bijzonder!! Ze zijn hier meer dan welkom! Alhoewel ik ook in de stress schiet wat betreft wat het wel niet allemaal gaat kosten.

19. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @germini: namen, ja daar hebben we het al over gehad. vind het heel moeilijk.
    bij leah waren we er vlug uit. ze is vernoemd naar mijn oma, die is overleden, we vonden het een mooie naam die je niet veel hoort (hier in de buurt)
    als het een jongen was hadden we simon, maar meer van: als het een jongen zou zijn (we wisten dat het een meisje was) dan hebben we toch een naam. achteraf gezien vind ik het niet zoon hele leuke naam :D (vind het wel een leuke naam, maar die past niet bij ons)
    dus voor een volgende wordt het ook weer zoeken.

ook voor een doopnaam (of een tweede naam) want mijn voorletters zijn B.J die van mijn vriend T.J en van leah L.J (leah jan) dus nu moet ik nog een tweede naam met een J voor de baby:)
    (jan is de opa van mijn vriend)

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Huh heb ik iets gemist over tweelingen? ;)
    Je bedoelde toch zeker niet omdat ik zei dat een tweeling me best leuk lijkt maar ik liever eerst met 1 kindje zou willen beginnen?
    En haring mmmmmm heerrrllliijkkk heb ik vorige zwangerschap ook steeds zo'n trek in gehad! Maar ik durf dat voorlopig nog even niet te pakken ;)

Deel Deze Pagina