Suekes, Ik zou het ook nog niet zeggen. Je bent het niet verplicht. Wacht gewoon af of je voor een 2de gesprek wordt uitgenodigd, dan kan je het evt. zeggen. Hier keelpijn, weet iemand welke zuigtabletten voor zwangere mogen?
Suekes: ik zou het ook (nog) niet vertellen. Je kunt het eventueel bij een volgend gesprek vertellen. Succes met je sollicitatie! Ik heb 10uur geslapen en ben nog steeds doodmoe. En ik moet ook nog tot 22u vanavond
Hier vandaag zelfs dikke ogen van de slaap, en toch was het gisteravond niet echt laat... :S. Ik weet trouwens niet of er hier nog meer zijn die last hebben van obstipatie, is natuurlijk ook niet zo'n leuk onderwerp, maar dan heb ik wel een tip: Psyllium Husk zijn vezels die je in water (of water met vruchtendrank) op moet lossen en 1-3 keer per dag opdrinken. Bij mij helpt dit erg goed: gisteravond + vanochtend genomen en nu eindelijk weer normaal naar de wc gekund (waar je al niet blij mee kunt zijn ). Kun je tijdens de zw ook gewoon veilig gebruiken. Nou ja, ik meld het maar even, mocht iemand er wat aan hebben. @keelpijn: volgens mij is er maar heel weinig (tot niets) wat je tijdens de zw mag hebben. Heb wel gehoord dat zuigen op ijsklontjes of dropjes en heel koud water drinken wil helpen ivm speekselaanmaak ofzo... Sterkte ermee iig!
dames ik heb vanmorgen mijn eerste echo gehad. en volgens de berekeningen ben ik 6 weken en 2 dagen en de beeb is 5mm ook hadden we al een hartslagje ik heb een foto mee gekregen maar daar zie ik helemaal niks op haha het gaat om het idee. groetjes puck
Gefeliciteerd Puck, zelfde als bij mij, 2-3 dagen teruggezet. Ik mag donderdag kijken of het hartje klopt! Heb je een foto??? Over keelpijn, ik had wel taai vastzittend slijm en mocht broomhexine nemen (bisolvon zegmaar) maar dat is wat anders dan keelpijn. Gewoon naar de apotheek gaan en vragen wat je wel of niet mag. Lekker bakjes thee met honing en bijv een fles tijmsiroop mag vast wel! Dankjewel, ik ga het nog niet zeggen. Geen idee over 2de gesprekken maar mijn werkcoach zei ook dat het strafbaar is mijn medischedossier te misbruiken. Thanks meiden! Dikke kus Sue
ik heb wel een foto maar ik ben helaas geen computer nurd dus weet niet hoe ik die hier op moet zetten groetjes
@ Suekes: en mochten ze 't toch te weten komen of je verteld het in je 2e gesprek en ze vragen waarom je dat nog niet verteld had, zeg je idd gewoon dat het nog zo pril is en niemand het nog weet. je hoeft het volgens mij pas na 3 maanden officieel te melden toch? Succes met soliciteren!! @ puck: Fijn, een goede echo! @ Hier: hmm volgens mij heeft iedereen dr last van vandaag, maar ook ik ben zoooo moe. Mn oogjes dik, wankel op mn benen. pf.. Gelukkig morgen uitslapen, dan hoef ik pas om 4 uur te beginnen.
ik heb wel een lijstje gekocht voor de ouders om het te vertellen in dat lijstje komt dit gedichtje! Het is hier donker, het is hier puik en ik zit lekker warm in mama's buik. Nu ben ik aan het groeien, want ik ben nog maar heel klein Ik vind het leuk dat jullie, mijn opa en oma zullen zijn. jullie kunnen me nog niet horen, jullie kunnen me nog niet zien. in Maart word ik geboren, "mag ik dan in dit lijstje misschien
@Puck: gefeliciteerd met je goede echo! En wat een leuk gedichtje om het aan de (toekomstige) grootouders te vertellen!
geloof dat de misselijkheid hier ook begint toe te slaan, kan goed merken dat ik opt tijd moet eten, zodra het opkomt wat eten want dan zakt het af, eet ik niks dan wordt het erger en kan ik niks meer eten. maar goed, heb nog niet hoeven spugen en eigenlijk wil ik dat wel even zo houden. puck: gefeliciteerd met je goede echo!
Puck gefeliciteerd met je goede echo. Ik heb vanmorgen ook boven de wc gehangen jakkie vies hoor. Ben ook ze moe.
Hey meiden, net terug! Ik heb een hartstikke leuk gesprek gehad, de baan past goed bij mij. Ze was heel eerlijk over alles wat er speelde op de afdeling en dat zij er pas 4 dagen werkte etc. Het is een functie voor een half jaar, het gaat om een brandjes-blus-team na aanleiding van een fusie. Ik heb het WEL verteld en gezegd dat ik dan een maand voor een evt bevalling zit en dat ik dan nog ww recht heb en als ze tevreden over me zijn we evt zouden kunnen praten na mijn zw-verlof en ze was het er helemaal mee eens en het zou idd niet in de weg staan. Ik heb gezegd dat het al vaker misging, dus dat er nog niets zeker is waarna ze mij vertelde dat ze nooit persoonlijk wordt in een gesprek maar ze 5 mk heeft gehad en nu 2 prachtige zoons op de wereld heeft staan. Het heeft dus in mijn voordeel uitgepakt want we hebben nog een half uur over dit leuke onderwerp zwanger zijn gepraat . Toch denk ik niet dat ik het wordt, het is een hbo-functie en ik ben mbo-er met hbo werk en denk niveau, maar kan het niet echt aantonen. Je moet echt zelfstandig klachten oplossen. Bovendien moet ik altijd uitleggen waarom ik 2,5 jaar thuiszit en dat is best lastig... Ach ja, we wachten het maar af . Vanaaf de vk nog. Ga zo maar eens een plasje opvangen in weer een ander bakkie . Dikke kus!
Zo de dames slapen al sinds 10.30. Maar helaas voor mij werd ik net gebeld dat ik moet gaan werken. Jammer met dit mooie weer!
@ puck gefeliciteerd en lief gedichtje @ suekes: fijn dat het gesprek zo goed verliep ben benieuwd of je het gaat worden succes! Heb zelf ook een beetje dat dilemma over vertellen ja of nee... Ik begin namelijk op 1 september met een nieuwe baan (in de zorg waar ze dus staan te springen om mensen) maar dan zou ik al wel bijna 12 weken zwanger zijn :S Ze mogen je er niet uitgooien omdat je zwanger bent maar tijdens een proeftijd hoeven ze ook geen reden tegeven waarom jij mogelijk niet mag blijven na je proeftijd. Mensen in mijn omgeving zeggen dat ik het niet moet zeggen omdat ik strax anders geen werk meer heb en anders als ik wel door de proeftijd kom zowieso nog een jaar... Maar ik ben eigenlijk toch wel "goed" voor de medemens en al gauw eerlijk.... Toch vind ik dit een moeilijke kwestie! Overigens wist ik niet toen ik daar ging solliciteren dat ik zwanger was.....
@ Sue: aahh fijn dat het gesprek eerlijk ging en waarschijnlijk is je gevoel nu ook gewoon goed erover nu je eerlijk geweest bent. Hopelijk vinden ze je mbo opl. voldoende en wordt je toch aangenomen! Ze hebben je niet voor niets op gesprek laten komen! @ Kleintje: Lastige situaties zijn dat ja.. wel of niet vertellen.. Ik zou het denk ik toch wel vertellen als je begint met werken, als je dan al bijna 12 weken bent! Heb je een proeftijd van een maand? Dan zou je bijna 16 weken zijn en het pas vertellen..denk dat ze dat minder waarderen als dat je het al meteen verteld.