Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Komt vast en zeker goed!! Hoe laat mag je komen?

2. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0

ja hier is er zo een ik lees wel mee maar kan het niet bijhouden.

groetjes puck

3. mel2

mel2 Actief lid

28 apr 2008
    171
    0
    0
    Hoi Dames.. vraagje : wie van jullie doen de combinatietest ? en waarom wel of juist niet ?

4. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    mel ik ben een leek maar waar van is er een combinatietest?

5. mel2

mel2 Actief lid

28 apr 2008
    171
    0
    0
    De combinatietest

Op deze pagina vindt u informatie over de combinatie van twee testen: de nekplooimeting en een bloedtest (serumscreening) en is bedoeld ter ondersteuning van uw keuze wel of niet de combinatietest te laten verrichten. Het doel van de combinatietest is om tijdens de zwangerschap een inschatting te maken van de kans dat u in verwachting bent van een kind met een aangeboren afwijking, in het bijzonder het syndroom van Down. In de combinatietest bepalen de uitslagen van de bloedtest en de nekplooimeting, samen met de leeftijd van de zwangere, de kans op het krijgen van een kind met het syndroom van Down. De hoogte van deze kans wordt na invoering van al deze gegevens met een speciaal computerprogramma berekend. De combinatietest stelt niet met 100% zekerheid vast of uw kind het syndroom van Down heeft.
    De nekplooimeting (NT-meting)

Tussen de 11e en 13e week van de zwangerschap vindt de nekplooimeting plaats. Er wordt dan een echo gemaakt waarbij de dikte van de zogenaamde nekplooi van uw kind wordt gemeten. De nekplooi is een dun vochtlaagje onder de huid in de nekregio. Dit laagje vocht is altijd aanwezig, ook bij gezonde kinderen. Maar hoe dikker deze nekplooi is, hoe groter de kans is dat het kind het syndroom van Down heeft. Een verdikte nekplooi komt niet alleen voor bij het syndroom van Down, maar ook bij andere chromosoomafwijkingen van het kind. In een enkel geval gaat een verdikte nekplooi samen met een andere afwijking, aan bijvoorbeeld hart of longen.
    De bloedtest

Tussen de 8e en 13e week van de zwangerschap wordt bij de zwangere bloed afgenomen. In het bloed wordt het gehalte van twee stoffen gemeten (Beta-hCG en PAPP-A) Wanneer sprake is van een aangeboren afwijking zijn de hoeveelheden van deze stoffen vaak hoger of lager dan normaal.
    De testuitslag

Een gunstige uitslag betekent dat er geen verhoogde kans is dat het kind het syndroom van Down heeft. Met andere woorden: het is niet met zekerheid uitgesloten dat uw kind het syndroom van Down heeft, maar de kans hierop is erg klein (d.w.z. kleiner dan 1 op 250).

6. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    oh ik weet wel wat het is maar wist niet dat ze dat zo noemde.
    ik denk niet dat ik het laat doen k ben wel 34 en half dus heb iets meer risico maar als dadelijk blijkt dat het niet goed is weet ik niet of ik het zou laten weg halen dus doe ik het niet.
    ik ben bang dat ik dan heel de zwangerschap in de stress zit.

7. mel2

mel2 Actief lid

28 apr 2008
    171
    0
    0
    persoonlijk hoef ik het ook niet, ben net als jij 34 maar iets in me wil het eigenlijk niet maar vriend wil het perse.... heb dus wel ingestemd... maar goed... kijk wel wat eruit komt, de gyn. heeft me trouwens wel gewaarschuwd dat wanneer je dus een uitslag hebt in de categorie tot 1 op 200 dat je dan wel een vruchtwaterpunctie laat doen maar dat zie ik helemaal niet zitten....mocht het daartoe komen zal het nog een hele strijd worden met mijn vriend...

8. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Wij laten hem ook doen mede door de me mannetje die wou het graag en de gyn wou ook dat we hem gingen doen omdat het bij ons nu zo vaak mis is gegaan 27aug hebben wij hem

9. mel2

mel2 Actief lid

28 apr 2008
    171
    0
    0
    okay bijna zelfde verhaal als bij mij behalve dan dat de gyn het er niet helemaal mee eens was... ik heb hem 2 sept...

10. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    wij doen ook de nekplooimeting.
    ga ervan uit dat alles goed is, maar mocht dat niet zo zijn, dan wil ik dat ook graag weten, we hebben al besloten als de uitslag 1-200 is laten we ook een vruchtwaterpunctie doen, t risisco daarvan is namelijk ook 1-200..
    ik heb m 27aug.

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wij laten het niet doen. Heb geen verhoogde kans, zit niet in de familie en ben nog jong dus ook geen verhoogde kans door mn leeftijd.
    Daarnaast ALS je de uitslag krijgt dat het 1 op de 200 is...dan is het nog zo dat het bij 1 op de 200 kinderen gewoon alles goed zit.
    Ik weet even neit meer hoe laag ze gaan met die kansberekening, maar je krijgt in ieder geval nooit totale zekerheid.. dus dan zou je misschien wel een gezond kindje weg laten halen.
    Neh.. ik ga dan liever gewoon een onbezorgde zwangerschap tegemoet en heb er vertrouwen in dat alles helemaal goed zal komen!

12. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ano op dezelfde dag als ik hoe laat moet je heen?

Mel waarom was je gyn het hier niet mee eens?

Pff ik zweet me rot hier ik heb het zo warm he

13. mel2

mel2 Actief lid

28 apr 2008
    171
    0
    0
    Tja da's een goeie.... laat ik het zo stellen hij sprak geen duidelijke mening uit maar gaf wel in zijn reactie blijk van het beter niet te doen'......wat voor meerwaarde geeft het je...zo'n idee....hmmm moeilijk uit te leggen... ik merkte gewoon dat hij er niet echt achter stond...

14. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik snap je wel hoor.
    Die van mij zei gelijk we gaan nu gelijk overal afspraken voor maken ook voor de combinatietest ik wil jullie laten genieten zei hij. Dus ik zou eerst hier in zh de test krijgen maar ik was veel te laat ingepland nu mag 27aug voor de test en 28 aug nog een echo bij de gyn de laatste bij hem twee achter elkaar aan.

15. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    channes ik moet 27aug om 8.30 en jij?

linda het is idd een berekening, maar als mijn kans verhoogt is doe ik een vlokkentest, die geeft wel 100%uitsluitsel over iig down(vertelde mijn vk allemaal)
    maar ieder heeft gewoon zijn eigen mening en das goed!

Heb me doppler vandaag ontvangen, meteen ff geprobeerd, maar niks te horen natuurlijk, maar tis wel een goeie denk ik, hoor geen ruis ofzo, en vind t wel makkelijk zo op luidspreker haha

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    oja mijn nekplooimeting doen ze gewoon zelf bij de vk, daar is 1 vk die het zelf doet, ik krijg met 10weken een echo, als alles dan goed is nemen ze daar zelf bloed af en sturen dat op, en dan 2weken later de echo en direct de uitslag.

17. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik moet ook 27aug om tien uur.

Nog een paar weekjes geduld dan kan je hem gebruiken

18. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hier doen ze hem in het zh maar ze is die week hier op vakantie dus moet ik nu naar het umcg ach het is voor een goed doel.

Moet nog ff een decleratieformulier van internet afhalen voor de npmeting

19. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    declaratieformulier???je krijgt het toch niet vergoed?
    mijn vk zei dat het iets van 137euro koste.

spannend he??maar ga er eigenlijk toch wel echt vanuit dat het goed is, we hebben gelukkig geen reden voor een slechte uitslag, maja je weet t nooit...

20. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Gewoon proberen mijn beste vriendin heeft het ook ingeleverd en kreeg het terug het koste haar 27euro van eigen risico dus ik ga het ook inleveren

Deel Deze Pagina