goedemorgen, Suekes, rot is dat meid, dat ze gewoon niet even hun mond kunnen houden. Shezze, wij gaan een paar straten verder wonen. In een iets groter huis met een kantoor erbij. Mijn man is zelfstandige en dan is zo'n apart kantoortje ideaal. Nu komt hij bijna door de zolder heen, zoveel troep ligt er van hem op. Straks alles lekker in dat kantoortje en ik wil niet de sleutel hebben. FunnyMe, heb je nog kunnen slapen? Lijk me wel stil in huis zonder je meiden, maar ook weleens lekker, helemaal je eigen ding kunnen doen. Positiemode, ik heb nog veel liggen van de vorige zwangerschap en toen had ik al veel gekregen. Miss Etam heeft altijd wel leuke dingen en internet afspeuren of je wat leuke en betaalbare kleding ziet. Dromen, niet echt extreem, maar lig wel veel wakker. Dat vind ik dan wel minder. Mijn man is nu met dochter even een rondje fietsen. Zalig die rust.
Hallo dames, Ik ben nu dit forum aan het lezen, aangezien ik ook in maart uitgerekend ben. Alleen het valt me op dat velen al zo spoedig een 1e echo hebben. Ikzelf krijg mijn echo pas in week 12. *zucht* Nu had ik wel vernomen dat wanneer je een miskraam hebt gehad, je eerder een echo kan doen. Is dat dan de enge reden, of ben ik nou zo laat?
hoi Boomer: welkom hier! Ik mocht inderdaad eerder een echo ivm eerdere miskramen. Dat doen ze niet standaard omdat ze zo vroeg de termijn nog niet precies kunnen bepalen (een klein beetje met de muis naar links of naar rechts scheelt dan al gauw een paar dagen). Nu moet (mag!) ik nog een keer voor een termijnecho.
Hai, welkom hier. Als je geen indicatie hebt moet je gewoon wachten op de echo... ik ook. Balen hè!! Enige is dat ze bij ons nu niet op 12 weken de termijn echo doen, maar al rond 10 weken. Dus dat scheelt weer twee weken .
Vind het echt onwijs grappig... ben benieuwd of we weer op dezelfde dag bevallen! Woensdag heb ik echo en hoor ik of de termijn klopt, maar volgens mijn berekeningen wel.
Nou dan bof je inderdaad! Ik baal er ook echt van, ik wil gewoon weten of alles oke is! Maar goed, iedere dag is weer een dag minder wachten.
Welkom Boomer Hier ook een eerdere echo i.v.m vorige zwangerschap die een miskraam werd... Ik ben ook in het begin van deze zwangerschap opgenomen geweest in het ziekenhuis en had een goede gynaceoloog die me ook wat extra wilde zien en dus ook extra echo's maar dat is ook niet standaard! een collega van mij die ook zwanger is en even ver krijgt pas bij 14 weken een echo omdat er geen plaats is eerder
Ik krijg ook pas met 11w 4d mn eerste echo! Aan de ene kant vind ik het eng om zo lang te moeten wachten, aan de andere kant als alles goed is heb je ook meteen een mooie echo waar het kindje al goed is te zien met alles erop en eraan! Hier is het ook zo dat als je rond de 8w een echo krijgt, dan krijg je er pas met 20w weer 1! Dus dan moet je dan weer lang wachten... Donderdag heb ik de intake bij de vk. Heel stiekem hoop ik dat ze dan het hartje al kunnen horen, maar die kans is wel erg klein met 9w...
hey meiden jeetje wat een dure bruiloften allemaal!!!!geld genoeg hier zie ik wel wij zijn dus 2 maanden terug getrouwd op aruba met onze ouders en zusen erbij. ik heb nooit de droom gehad om er echt zo'n traditionele dag van te maken met alles erop en eraan. wij willen onze ouders en zusen erbij en lekker weer, want moet er niet aan denken dt t giet op me trouwdag haha. onze trouwdag heeft in totaal ongeveer 4000euro gekost, dat was dan ook nog eens icl 11dagen Aruba(excl pak van me man, dat heeft ie gekregen) hebben we een fotoreportage gehad, smiddags een boot gehuurd en lekkergaan varen zwemmen snorkelen enz, en savonds wezen uiteten op het strand, een tafel apart echt 1meter van het strand! Dit is echt onze droombruiloft geweest, niks geen gestress gewoon alles lekker relaxeddd8) maria leuke trouwsite, had even gekeken haha, mooi kindjes heb je al! nijnja gefelicteerd met je mooie echo meid!!heerlijk en meteen 5 dagen verder, dan gaat de tijd snel he haha.fijn dat jullie weer een pc hebben. suekers jammer he als ze t doorvertellen, mijn vader heeft t ook aan een tante verteld, me moeder heeft r daarna meteen gemail dat ze d'r mond moest houden hahaha. WAAR BLIJVEN DIE BUIKFOTO'S????hoor zoveel meiden dat ze al een flinke buik hebben, ben niewschierig!!! roep zelf trouwens ook al 2 weken dat ik er weer 1 moet maken, maar vereet het steeds haha. channie gefeliciteerd met je 10weken meid!!! voor de rest weet ik het niet meer, te veel om te onthouden haha.nog 4dagen en dan de 10weken echo brrrrrr.vind t nu wel erg spannend worden hoor nu die 12weken grens dichterbij kmt.... xxx
Goedemorgen allemaal! Lang niet geschreven maar wel lekker meegelezen, het is zoveel dat ik het bijna niet kan bijhouden . Ik ga proberen vaker te reageren want ik vind het hartstikke gezellig groepje! Hier alles goed, ik begin (voor m'n gevoel eindelijk ) te zíen dat ik zwanger ben en ik ben ook niet de slankste dus het is al best wel een buikje. Afgelopen week behoorlijk ziek geweest, grieperig. Ik helemaal in de stress natuurlijk ivm Mexicaanse griep, dus toch maar even langs de HA geweest! Gelukkig niets ernstigs. Ik schrik er wel van dat er zoveel meiden zijn die al een ouder moeten missen zeg! Ik hoop dat jullie verder veel lieve familie/vrienden om jullie heen hebben. Want zeker in deze periode lijkt me het gemis van een ouder heel zwaar! @ Linda, Wat een verrassing zeg!! Al een beetje gewend aan het idee?? Ik snap dat je daar even aan moet wennen! Ben je de eerste maart 2010 mama die weet dat ze een tweeling krijgt? @ Brenjomi, sterkte met je afwezige vriend! Het lijkt me inderdaad zwaar dat hij juist in deze periode naar zo'n gebied moet! @ Kiezelsteentje, ik heb ook weinig zwangerschapskwaaltjes! Ik begrijp je helemaal. Het is aan de ene kant heel fijn maar aan de andere kant maak ik me toch ook wel een beetje zorgen dat er iets neit goed zou zijn. @ GWN, balen zeg dat jullie niet naar Bali kunnen. Ik hoop dat jullie een andere mooie bestemming vinden! @ Boba80, je lichaam gaat het nu echt aangeven hé, als je teveel hooi op je vork neemt! En die huilbuien die op de raarste momenten komen herken ik helaas ook. Je kunt nu eenmaal wat minder hebben dan anders. Denk goed aan jezelf hoor!! @ Shezze, Stroopie en Maria, is de misselijkheid al minder? @ Gwenolyn, fijn dat je je al wat beter voelt met de misselijkheid!! @ Stroopie, gefeliciteerd met jullie huis!! En succes met de verkoop... @ Anoniempjuh, nee geen ervaring mijn borsten zijn nog steeds enorm Als het zo doorgaat het ik aan het einde van m'n zwangerschap cup zzz ofzo @ Nijnja en Peache, gefeliciteerd met de mooie echo! Wij mogen ook bijna weer (voor de 12 wkn echo). Wel ontzettend spannend hoor! @ All, leuk al die trouwplannen! Zo leuk om weer te lezen over al die voorbereidingen. Wij zijn zelf nu ruim een jaar getrouwd en ik zou't nog wel een keer willen was zo'n gave dag!
Yep, ook hier een eerdere echo ivm eerdere mk. Normaal gesproken zou ik er nu nog een met 12 weken en met 20 weken krijgen, maar nu ik een tweeling krijg, krijg ik extra veel controle en echo's... Volgens de gyn ga je een heel ander traject in....dus ben benieuwd wat dr allemaal op me af gaat komen komende tijd. @ Lara: yep, ik ben tot nu toe de enige hier! Enne.. ja het went al aardig @ kwaaltjes: Ik heb ook niet echt kwaaltjes hoor. Af en toe 's avonds wel een soort van misselijk gevoel, maar lang niet zo erg dat het richting braken gaat ofzo. Enige wat ik heb is de erg pijnlijke borsten......maar ja, verder niets dus! En dat met 2 babies!
Ik heb een uurtje terug het hartje van onze beeb gehoord via de angelsound!!! Het was echt heel erg ver weg maar duidelijk de beeb dat zei men vriend ook! Ben blij Het was maar voor 1 minuut en toen was het onvindbaar hahahaha.
Zo, hier even verder Ik ga het écht beter bijhouden zeg @Linda, fijn dat het al wat went! Ik ben eerlijk gezegd beetje jaloers! Ik had ook beetje op tweeling gehoopt! @ Channie, wat gaaaaaaaaaaaaaaaf!!! Wij hebben gister de Angelsound binnengekregen maar ik kan nog niets vinden Weet ook niet zo goed hoe laag ik nu moet zoeken. Heb je tips? En heb jij ook gel of lotion op je buik gesmeerd? @ Onrustig slapen, Jaaaaaaaajaaaaaaaaajaaaaaaa, vreselijk!! Nachtmerries over rampscenario's of gewoon wakker liggen en piekeren over wat er allemaal geregeld moet worden. Vooral de 'papier'zaken (kinderopvang+toeslag, werk, verzekering, kraamzorg enz.). 's Avonds er zo min mogelijk mee bezig zijn werkt nog het beste voor mij geloof ik! Ohja en 5x per nacht plassen natuurlijk... @ Mariellesusan, Welkom!! Hopelijk heb je een fijne zwangerschap! @ Suekes, wat vervelend dat je het niet zelf hebt kunnen vertellen! Snap dat je daarvan baalt!! @ Boomer 2009, wij hebben de eerste echo bij de gynaecoloog met 7,5 week gehad. Dit komt omdat mijn broertje is overleden aan een neuraal buisdefect (anecefalie). Hierdoor word ik wat 'strakker' gevolgd. Ik denk dus dat het inderdaad met de 'medische geschiedenis' te maken heeft. De tweede heb ik volgende week, wel 'gewoon' met 12 weken maar wel weer bij de gynaecoloog. Net als met 20 weken, een GUO. Ik kan me heel goed voorstellen dat het wachten eeuwen lijkt te duren!! @ Floor20, Succes donderdag!! Wij hebben met 7,5 week al wel het hartje gezien... maar niet gehoord. Ik weet niet of je een echo krijgt bij de VK of dat ze alleen gaat luisteren... Ik hoop dat jullie al wat horen. @Anoniempjuh, Buikfoto's volgen nog... Heel veel liefs en een fijne dag nog allemaal!! Laar
Lara85 ik zocht helemaal onderaan bij het schaambot en het zat een beetje in het midden, maar wat ik zeg het was echt maar een minuutje ofzo dus je moet echt mazzel hebben. Ik gebruik gewoon flinke klodders bodylotion hahaha.
Goeiemiddag allemaal, Ben tijdje niet hier geweest. Wel af en toe gelezen. Weer zwangeren bij. Proficiat! ff een updeetje. Morgen krijg ik dus al mijn 3e echo. Ook vanwege eerdere miskramen. Ik ben supernerveus. Als je een aantal miskramen hebt gehad dan ben je al je vertrouwen in je lichaam verloren. Ik voel me wel nog heel zwanger en ik krijg al echt een buikje. Als morgen de echo goed is, dan gaan we het aan wederzijdse ouders vertellen. Morgen is toevallig ook mijn moeder jarig. Dat betekent voor haar dat haar 10e kleinkind onderweg is. Ik weet alleen nog niet hoe ik het mijn 2 zoons 13 en 8 jaar ga vertellen, hebben jullie leuke ideeen? Ook zij weten uiteraard nog van niets. Hele fijne zondag nog. Astrid
Leuk en spannend zeg! Hopelijk mogen jullie het goede nieuws morgen vertellen aan je jarige moeder!! Mijn schoonmoeder is ook jarig en als het 1 kindje geweest was en alles ging goed, zouden we het ook verteld hebben en de echo als verjaardagscadeautje gegeven hebben. Maar nu het er 2 zijn, en nog niet zeker is of alles wel goed is, gaan we toch even wachten met vertellen. Eerst meer zekerheid..
@ Channie, bedankt voor je reactie! Ik ga zo gewoon nog een keer op speurtocht Wij hebben die gel niet dus ik wist niet wat ik dan moest gebruiken maar dan ga ik gewoon voor de bodylotion! Veel lager dus dan waar ik aan het zoeken was Hahaha. Lijkt me wel bijzonder om je baby'tje thuis te kunnen horen! Is toch wat intiemer dan bij de gynaecoloog op tafel @ Astrid, wat spannend morgen. Hoe laat ga je? Ik hoop dat alles goed is en dat je het vertrouwen in je lichaam een beetje terug mag krijgen! Heel veel succes! Liefs Lara