Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hier ook nog geen kraamzorg geregeld ofzo. Wacht eerst even de volgende echo met 9 weken af, ff kijken of het met alle twee goed gaat :)

Ff voor mijn duidelijkheid: een kraampakket is toch alleen voor wanneer je thuis bevalt? Of zit ik even fout?

Heb ook nog niets geregeld eigenlijk, hihi. Eerst ff meer zekerheid en met 12 weken zou ruim op tijd moeten zijn. Zeker in een dorpje als hier ;)

Vrder veel bijgelezen maar kan helaas niet overal op reageren.. ga lekker tv kijken nu :)
    Doeg! Tot morgen

2. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    kraampakket zou ik ook nemen als je niet thuis bevalt, zitten ook kraamverbanden, bedzeiltjes (voor als je doorlekt, of als de vliezen breken) bij mij vorige keer een badcape, een knuffel, verschillende babyverzorgingsprodukten en desinfecterende handgel in, nuttige dingen in ieder geval.

liefs Moons

3. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    #3363 Naatje80, 9 aug 2009
    Laatst bewerkt: 9 aug 2009
    @ eten. Hier niet veel andere dingen dan normaal die ik lekker vind.... alleen joghurt met muesli krijg ik niet meer weg 's ochtends... beetje jammer.

@ gewicht. Vorige zwangerschap 25 kg aangekomen arghhhh. Nu dus wat beter opletten.

@ kraamzorg. ga ik regelen na de echo. Ga proberen of ik dezelfde kraamverzorgster kan krijgen. Was zo'n geweldig mens!

@ stoppen met roken. Hier sinds ik weet dat ik zwanger ben...
    gaat supergoed. Daarvoor ook diverse pogingen gedaan, wilde eigenlijk gestopt zijn voor ik zwanger zou raken. Maar goed... nu gaat het prima. Dus daar gaat het om.

@ betrokken vriend. Bij de mijne duurde het bij de eerste ook even. Hij ging wel mee naar de controles bij de VK. Hij zei ook eerlijk dat het anders is als je het kindje niet draagt.
    Maar toen ze er eenmaal was.... hij is een topvader!!
    En Zoë is ook helemaa lgek van haar papa.

4. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Kraamzorg regel ik ook pas na de 12 weken, is hier vroeg genoeg volgens mij...

Vorige zwangerschap 26 kilo aangekomen! Maar dat was voornamelijk heel veel vocht wat ik vast hield... Was echt tonnetje rond en had geen knieen en enkels meer...kon ook bijna niet meer lopen... Gelukkig gaat vocht er vanzelf weer af na de bevalling ;)
    Nu niet in de zomer zwanger, dus hoop dat het deze keer mee gaat vallen...
    En door het stoppen met roken komen er natuurlijk ook wat kilootjes aan ;) (hier trouwens ook geen moeite om te stoppen als ik zwanger ben gelukkig!)

5. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    wat is er weer veel geschreven:)

hier alles goed, heel erg moe, was vanmorgen om 6uur thuis haha, beetje laat ;) ben ik niet meer gewend, was echt al jaren geleden. maar heb het erg naar mijn zin gehad.

kan iemand me uitleggen hoe ik een pb kan versturen, want ik kan het niet vinden. wilde doorgeven dat ik morgen ook naar de gyn. ga:) vind het superspannend. ga denk ik gewoon alleen, want als vriend niet meekan ga ik liever alleen. hij moet tot 4uur werken (wacht lopen) en belt daarna. ik moet om 14:40 dus hopelijk loopt het niet teveel uit.
    ik ga zo naar mijn bed. morgen uitslapen, leah is nog bij opa en oma, daar ga ik morgen naartoe, ze blijft daar als ik voor de echo ga, want waarschijnlijk slaapt ze dan.

voor iedereen die ook morgen moet, succes en veel plezier.
    ik zal proberen om iets te laten weten, maar we gaan morgenavond uit eten, dus hopelijk heb ik er tijd voor:)

groetjes en weltrusten:D

6. boba80

boba80 Actief lid

18 mei 2009
    314
    0
    0
    Hoi meiden....

Ik heb nog geen kraamzorg geregeld...wil ff wachten tot de echo en ik weet wanneer ik precies uitgerekend ben.
    Weet ook nog niet waar ik kraamzorg ga regelen....ga ff rondvragen bij wat moeders hier in de buurt wat ze aanraden.
    Collega woont tegenover mij en heeft vorig jaar een dochter gekregen...ze kan vast wel advies geven.

Hier net weer overgegeven....luchte wel op moet ik zeggen.
    Moet helaas gaan werken...maar tja...kijk wel hoe lang ik het volhoud.
    Gelukkig weten ze op het werk dat ik zwanger ben.
    Ga er vandoor
    Voor de gene die vandaag een echo hebben....geniet ervan.

7. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Hoi dames,

@ kraamzorg, heb ik nog niet geregeld. Ik wil wachten tot mijn eerste echo.

@ namen, die hebben we al voor een jongen en een meisje

@ mijn man leeft erg mee, is er lief voor mij. Toch is het voor ons beide onwennig en vreemd. Hij word soms wel gek van mijn onzekerheid, hij zegt dan "tuurlijk, gaat het goed"

Ga nu even lekker douchen en ontbijten want over een paar uurtjes gaan we kennis maken met de vk. Vertel jullie er vanmiddag over.
    Iedereen vandaag een fijne dag en veel succes echodames!

8. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Kraamzorg wacht ik nog even mee tot ik de 12 weken echo heb gehad.
    Gewicht: vorige zwangerschap was ik 11 kilo aangekomen. En 1,5 week na de bevalling was ik het al weer kwijt. :) Ik hoop dat ik nu weer niet al te veel aankom. Zo tussen de 11 a 13 kilo zal ik prima vinden.

9. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Echo dames heel veel succes vandaag!

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Meiden ik denk aan jullie vandaag!!!

Even een vraag:

Vanacht veel last gehad van mijn banden, ook enorme rustelose benen en een drukkend gevoel laag ik mijn rug, ik verklaar het zelf als bandenpijn want het zijn geen krampen o.i.d. ik maak me dus ook niet (echt) ongerust maar wilde toch even weten of jullie dat ook hebben?

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @bandenpijn: volgens mij heb ik er ook af en toe last van, maar meer als ik lang gestaan heb ofzo. dat ben ik al een beetje vergeten van de vorige keer.

@ gewicht: ik ben nu al mollig;) en was de vorige keer 15kilo aangekomen, wat op het eind vooral veel vocht was. ik kon na een maand of 3 mijn gewone broeken weer aan. en heb gegeten wat ik wilde:)

@namen, we hebben er al een paar, maar nog niks definitief volgens mij. vind het altijd moeilijk, want vorige keer had ik een leuke naam, en na een week vond ik er niks meer aan. ik probeer er ook gelijk van alles op te rijmen (en dan ook scheldwoorden)

@kraamzorg, die ga ik binnenkort regelen, van de week ergens? als de echo goed is. volgens mij heb je hier in de buurt niet vlug dat je echt heel laat bent? meestal komt dat wel goed.

@vriend: hij leeft wel mee, maar het is voor ons allebei nog vreemd, na de echo zal dat wel anders zijn. hij heeft aan boord nog niks verteld, dat doet hij vanmiddag als de echo goed is.

@echo, wordt nu al zenuwachtig, dat had ik bij leah helemaal niet. vind het zo eng. ik ga er een beetje van uit dat het gewoon goed is, maar wat als het niet goed is?? (zucht)
    zo even douchen, spullen pakken en naar mijn ouders, en dan even heerlijk met leah kroelen:D want die begin ik nu toch wel te missen.

voor iedereen die nog voor een echo of intake moet: veel plezier en succes.
    groetjes

12. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hey meiden, ik heb sinds gisterenavond een beetje bruinverlies, maak me een beetje zorgen eigenlijk. Het wordt wel steeds ouder bruin, dus misschien zorgen om niks. Ben iig blij dat ik vanaaf al een echo heb en niet lang moet wachten voor ik meer weet. Vorige keer begon het ook zo maar binnen 8 uur verloor ik alles, dat is nu dan niet... pfff wat is dat klote zeg, die eerste 12 weken...

13. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Moet ook zeggen dat mijn borsten minder zeer doen, maar dat is eigenlijk in de loop van afgelopen week gebeurt.. Bleh onzekerheid...

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    linda, een kraampakket krijg je altijd, ook al wil je in het akhs bevallen. Wel handig zo'n pakket hoor.

gewicht, vorige zwangerschap 4 kilo aangekomen (dus ook heel veel afgevallen, was tot de 20 weken erg misselijk).
    Nu dus ook weer zo ziek. Morgen ga ik langs de huisarts.
    Volgende week echo, ik hoop dat die misselijkheid niet voor niks was

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Suekes, ik zou de vk bellen voor een vroege echo, doen ze vast wel, Die onzekerheid is ook maar niks

16. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    @ Suekes... dat is balen. Maar goed, Linda had er ook last van toch en die VK maakte zich daar ook geen zorgen om?
    Vanavond echo en dan zal je zien dat alles goed is met de beeb.
    En je lichaam veranderd steeds... dus waar je vorige week last van had kan daarna ineens veranderen.
    Ik was bijv. de eerste 2 weken erg misselijk, is nu weg, maar nu last van bandenpijn en gespannen borsten. Je moet er niet te veel opletten. Je lichaam kan je goed voor de gek houden.

17. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    @ sueskes, je echo is vast goed vanavond!!! ik duim voor je

18. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ook ik heb mijn echo vanmiddag 16.45 ik heb er echt zin in kan bijna niet wachten.

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Suekes balen meid :( maar ze zeggen vaak dat oud bloed niet erg is.... Hopelijk heb je vanavond een mooie echo!
    Ik duim voor je :)

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb al 2 dagen buikpijn :(
    Beetje zo rond mijn navel... Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik al even niet naar het toilet ben geweest maar gisteren ben ik weer naar het toilet geweest en ik blijf er last van houden beetje zo'n zeurderig gevoel :S
    Overigens is het wel wat minder geworden vergeleken met gisteren....

Deel Deze Pagina