Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Ik had me ook aan gemeld op de hyves :)

Liefs Maria

2. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Hoi Hoi Dames,

Ik kom weer even gluren

@Sue
    Heel veel sterkte met de echo voor morgen.
    Ik duim superhard voor je.

Groetjes Lynette

3. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hoi Vriendlief, ik ben maandag voor de echo geweest. Het kindje was supergegroeid, lag helemaal op schema maarrrrrr het hartje klopte te traag. Miskraam afwachten werd er gezegd. Ik ga morgen opnieuw voor een echo, naar het zkh dit keer en hoop toch een klein beetje op een megagroot wondertje dat het toch nog goed is gekomen, maar die kans is zeer klein. My story in a nutshell...

xxx en meiden bedankt voor jullie duimen. ik laat het zsm weten! xxx

4. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    406
    83
    Nou hier lezen resulteert in dikke tranen maar vooral omdat ik al die duimende meiden zo lief vind!!
    Sue ik hoop zo voor je dat het hartje morgen gewoon klopt en dat je langzaam kunt gaan genieten!

En meiden met echo's to come: laat je niet meeslepen door alle slechte berichten maar probeer positief te blijven. Ik ga vanaf nu ook weer mijn best doen :)

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    @ Sue: ik hoop voor je op een wonder!! Ik duim voor je....

En ik moet het even kwijt maar ik was zo gelukkig toen mijn vriend thuis kwam :p Stond hij ineens met een bosje bloemen voor me en zei: "Ja sorry dat ik zo laat ben maar ik moest gewoon even een bloemetje voor je kopen omdat je altijd voor me klaar staat, altijd zorgt dat het eten klaar is als ik thuis kom en gewoon zo ontzettend lief voor me bent"

Ahhhhh de tranen sprongen me in mijn ogen zoooooo lief van hem :p
    Ik dacht even ow misschien gaat hij me ten huwelijk vragen maar nee helaas ;) hahaha

6. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    maria jou had ik idd als enige gezien op de hyves site haha.leuke foto trouwens!!

kleintje ahhhh wat lief zeg doet mijn mannetje nooit, maja is ook me eigen schuld, hij heeft 1 keer een grote bos bloemen gekocht en 1 van de eerste dingen die ik zei was:beetje zonde van t geld...haahahahha hij doet t nu nooit meer!!

seu spannend hoor meid!maar qua groei was t dus echt helemaal bij?en het hartje klopte wel alleen heel traag???nou laten we dan hopen voor een heel groot wonder!!!

xxxx

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ k,leintje: aaah wat lief! :D
    Mn vriend kwam vorige week ook met een bosje rozen thuis! :D Een dag nadat we gehoord hadden dat het een tweeling werd! :) Echt zo lief! :D
    Romantische mannen hebben we toch! ;)

8. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @Anoniempjuh, hahaha! Fijn dat niet alleen mijn man zo is dus... ;) Hij was vanmiddag werken en toen heb ik ook lekker een glas genomen. Lekker kleuter-gedrag maar het was alleen maar lekkerder omdat het stiekem was... :p
    Broek=deal!! Wel gelijk laten weten als je gaat/bent geweest hoor! Ben heel benieuwd naar de reacties, hihi!
    Ga dan toch de hyve maar aanmelden van de week... (denk ik)
    Heel veel succes morgen, nog maar 24 uur dan mag je weer bijna! Bij mij is't alweer 3 weken geleden en ik moet nóg een week wachten :(.
    Zou je niet teveel zorgen maken, de steken gaan en komen bij mij ook in periodes. Dat zegt weinig hoor, geloof ik!

@Gwenolyn en Anoniempjuh, bedankt voor de tip, voor morgen gelijk andijvie en spekjes gehaald! Mjammmmm!

@Boomer, ik had dezelfde steken en dacht ook dat dat 'te vroeg' was maar ik heb het aan de Vk gevraagd en bandenpijn kan zeker nu al voorkomen!

@Sue, STERKTE MORGEN, ik duim voor je!! Alle hele kleine beetje geluk worden jou kant op gestuurd!!

@Sjalleke, tranen in combinatie met ons maartclubje komen mij ook niet onbekend voor! Iedereen leeft zo met elkaar mee! Heel fijn dit, vooral omdat in mijn omgeving nog niemand zwanger is. We zijn ook de eerste die trouwden enz... Erger.... Ik heb nog nooit een baby vastgehouden!! Aaaaaaah!

@Hier, boterhammetjes met kipfilet op... Was weer' eens het enige wat ik door m'n keel kreeg. Origineel hé... ;)

Liefs Lara

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Lara, je mag gerust een pb naar mij sturen. De andere meiden hebben het lang genoeg zonder mij gedaan...;)

En nu ga ik snel weer met m'n pootjes omhoog liggen...net al een héérlijk dutje gedaan! :D
    Vriendlief is terug moeten gaan werken...probleempjes met de pc's. ;)

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Poe hee, dat zijn weer een aantal trieste berichten.

Puck, veel sterkte. Vind het zo rot voor jullie.

Sjalleke, Nog een week moed houden. Je hebt het gezien bij mamatje. Het kan nog goed komen.

Suekes, veel sterkte morgen. Mijn duimen maken overuren.

Gelukkig ook nog een aantal positieve echo's. Meiden gefeliciteerd.

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    De agenda voor morgen:

13 augustus - Anoniempjuh: 4e echo
    13 augustus - Floor20: intake vk
    13 augustus - Funnyme: intake vk
    13 augustus - Tassie221: intake vk

12. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @Elke, dankjewel!! Je hebt een pb'tje.
    Ik hoop dat ik je niet wakker heb gemaakt ;) haha

Liefs Lara

13. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    @Puck... Meis..... Wat ontsettend erg voor jullie en wil je onwijs veel sterkte wensen....:( Ik krijg er tranen van...

Weet even niks meer te zeggen sorry meiden...

14. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Bedankt voor het warme welkom.... Dit is wel een enorm actief topic zeg! ik hoop dat ik het een beetje bij kan houden...

Iemand vroeg me waarom ik bij het UMC ben geweest. Dit komt omdat ik eind februari (alleen, zonder man, in het buitenland) een missed abortion heb gehad in de 11 week van een vruchtje van ongeveer 7,5 weken. Dit was zoals jullie kunnen begrijpen best een enorme klap ook door de gedachte dat bij iedereen die we het verteld hadden het vruchtje al niet meer leefde...

Nu we weer zwanger zijn waren we echt op van de spanning. Mijn man heeft met ongeveer 6 weken gebeld naar de afdeling vroege zwangerschppen van het UMC (die ons destijds - en nu weer - super hebben geholpen) en (ik denk o.a. door de rustige vakantie periode) we mochten meteen langs komen voor een echo om de zorgen we te nemen. Ook ik liep toen ongeveer 1,5 week achter maar had wel een heel sterk kloppend hartje. 2 weekjes later mochten we weer en toen was het ineens helemaal bij gegroeid zo kan het dus ook gaan. En nu gisteren hebben we de eerste 'gewone' echo gehad die we al hadden gepland. Deze was bij het echobureau. We zijn nu ook niet verder meer bij het ziekenhuis onder toezicht ofzo...

Ik ben dus ook niet zo'n voorstander van meten van de zwangerschapsduur, dat klopt vaak niet en stelt onnodig teleur. Beter kan je kijken naar de ontikkeling van het kindje. Is er hartactie, een ruggegraatje, beginnende ledemaatjes, hersenkwabben enz (deze wijsheid heb ik geleerd van een oudere dame die al bijna 40 jaar echo's maakte op het UMC en ik ben het wel met dr eens).

Miskramen komen helaas veel voor (1 op de 4 vrouwen krijgt er ooit mee te maken) en het is heel verdrietig. Nu ik weer zwanger ben kan ik zonder buikpijn aan mijn vorige zwangerschap denken. Alle meiden die slecht nieuws hebben gekregen of slecht nieuws verwachten, heel veel sterkte toe gewenst en ook jullie krijgen allemaal weer een nieuwe kans.
    Tegen alle meiden die (net als ik) de dagen tellen tot er wat meer zekerheid is en de nog een echo gaan krijgen. Heel veel sterkte en geduld toegewenst en probeer er ook nog een beetje van te genieten (probeer ik ook)

Verder gaat het met mij goed, heb ook niet zo veel overduidelijke symtomen gehad maar wel veel kleintjes tesamen.

wat een verhaal. pffft.

Groetjes Johanna

15. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Thanks meiden!

En zoals Sjalleke zegt; meiden die morgen een echo hebben en de rest van de week, vooral heel veel plezier gewenst en laat je idd niet van je stuk brengen door rotverhalen.

We zien het zelf denk ik vooral zo; beter een miskraam dan een ongezond kindje met een zware achterstand of een leven vol pijn en ellende... Het is hard maar waar.

xxx Sue

16. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo,

meiden met slechts nieuws, ik vind het echt heel erg voor jullie :( !! Ik leef zo met jullie mee.

Suekes ik hoop op een wonder voor jullie morgen!
    Sjalleke voor jou ook!!

Ik merk ook dat ik me het nieuws van miskramen heel erg aantrek :(. Ik weet dat we al twee goede echo's gehad hebben maar toch blijf ik bang. Nu vooral want ik heb al twee dagen veel buikpijn, dat ik er chagereinig van word. Ik had de verloskundige gebeld ( de assistent eigenlijk) en toen moest ik even bij de dokter urine inleveren om te bekijken of ik een blaasontsteking had. Ik heb dus geen blaasontsteking maar ze gingen het wel even op kweek zetten. Ik bel dus terug naar de praktijk om te vertellen wat de dokter me verteld heeft, zegt ze ja ik laat de verloskundige jou wel even terug bellen.
    Nou dus die verloskundige belt me terug en die heeft me juist ongerust gemaakt!! Zegt ze '' Ja als je een miskraam krijgt dan is dat nou eenmaal zo, daar kunnen we niks aan veranderen, meestal is een miskraam met bloed maar ook dan kan het goed zitten, maar ook zonder bloed kan je een miskraam krijgen''. Ik ook echt zo van nou uhh oke bedankt..wat moet ik nu dan doen? Afwachten in onzekerheid? Uhh ja, eigenlijk wel ja. Toen draaide ze bij en zei ze ineens, ik kijk wel even in de agenda. Nu mag ik vrijdag voor een vlugge echo komen en ze zei erbij als je bloedverlies krijgt moet je wel meteen de dienstdoende verloskundige bellen. ( dat was dan wel weer fijn). Maar oooh wat ben ik ongerust geworden door haar! Ze zei ook echt, ja sorrie maar ik kan je niet geruststellen!

Nou genoeg geklaag;)
    Zijn er nog meer meiden met veel buikpijn hier? Het is in de onderbuik en trekt door naar me rug.

17. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    Ja is wel zo maar goed... Word er wel stil van want het is ineens zo veel in 1 week!!

Ik heb zelf ook een missed abortion gehad in 2006 van een 2ling...
    2 vruchtzakjes en voor de rest niks.. Ik heb dat moeilijk kunnen verwerken.. Mijn ex vond de pc belangrijker dan mijn verdriet en pijn.. Heb de hele nacht met weeën gezeten en hij kon me niet eens even uit bed helpen om me onder de douche te zetten..
    Ik heb toen 1 vruchtzakje moeten oppakken om hem vervolgens weg te gooien.... :( Ik vond het verschrikkelijk... Na een week weer echo en toen bleek dat er nog 1 zat en ik was helemaal overstuur... Verdorie zo veel pijn en dan nog niet alles weg?...
    Daarna meteen weer naar de gyn en hij zei mij dat ik binnen 2 uur gecurreteerd kon worden.. Nou ja goed dan moet dat maar want ik wou niet nog een keer die "maag tabletten"
    Toen kwam de annestesist naar me en feliciteerde me met de geboorte van mn kind.. :S
    Ik vertelde haar dat ik een missed abortion had en dat er 1 vruchtje is blijven zitten ondanks de tabletten die ik moet inbrengen.. ze heeft dr excuses aangeboden...

Ik werd de uitslaapkamer uitgereden gen dr stond niemand :S:S
    Mijn ex was even sigaret roken buiten :(
    En daarom was het voor mij gewoon heel moeilijk om nu positief te blijven... Dat had ik ook met mn vorige zwangerschap van Justin.... Ik probeer het wel maar tis tot de echo moeilijk om te genieten...

Ik denk dat dat wel een bekent verhaal is voor velen... Maar ik wou het even kwijt!!

Liefs, Geraldine

18. boba80

boba80 Actief lid

18 mei 2009
    314
    0
    0
    Weer veel bij gelezen....helaas weer wat trieste berichten

@ Puck...heel veel sterkte * digitale knuffel*

@ Sjalleke...mijn duimen draaien...hoop dat je dinsdag een hele mooie echo inclusief kloppend hartje te zien krijg

@ Sueskes....duim voor een wonder bij jou

@ hier...gelukkig een goede dag vandaag.
    wel met vlagen last van misselijkheid en brande maagzuur (ben goede vrienden geworden met rennies:D)...maar wel minder dan voorgaande dagen.
    Morgen voor de intake naar de verloskundige...zag dat ik niet bij het lijstje stond...maar morgen om 9.10 uur ga ik samen met m'n ventje naar de verloskundige praktijk.
    Ben benieuwd....hoop daarna gelijk een afspraak te kunnen maken voor de echo...
    Ondanks dat de trieste berichten me erg raken...probeer ik positief te blijven over m'n eigen zwangerschap...heb nog steeds het gevoel dat alles goed zit hier binnen.
    Ook omdat ik nog steeds een paar keer per dag (groei)pijn rond m'n baarmoeder heb....

19. boba80

boba80 Actief lid

18 mei 2009
    314
    0
    0
    heb mezelf er ook maar ff bijgezet

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Geraldine bah wat een verhaal zeg :( Pfffff ook niet zo netjes van die gynaceoloog :S Maar er worden veel fouten gemaakt zeg!
    Mij haalde ze met iemand door de war toen ik na mijn missed abortion op controle moest komen, ook niet zo prettig want diegene scheen wel nog zwanger te zijn.....

Deel Deze Pagina