Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    linda ik snap wel dat je op zoek gaat hoor... is er geen goede literatuur van? bij de tweelingenvereniging oid?

dianne: nee de nekplooimeting mag je kiezen of ze wel of nie doen.. ik denk dat wij het niet doen... hebben het bij de 1e ook niet gedaan en zekerheid krijg je nooit.

wat doen jullie met de uitslag van onderzoeken? waarom kies je wel niet voor onderzoeken?

tjee.. al best veel meiden die al bijna 12 weken zijn.. gaat nu ineens wel snel hoor.... tjee.. ik ben pas 7 weken... over 1,5 week hoor ik de uitgerekende datum.. zoals ie nu is kom ik uit op 1 april... maar blijf wel hier hoor.. mag dat wel??

deke: gaat het al beter met de misselijkheid dan eerst? hoop het
    meiden met goede echo''s super zeg

peache: ik kan sneller janken als ik iets zieligs op tv hoor of zo.. haha

straks eten voorbereiden, wat in huis doen en boodschapjes doen als de kleine man wakker is..... morgen me eerste echte werkdag!! spannend .... ik krijg 3 groepen tegelijk... 6-7-8 heb niet zo veel met bovenbouw en nu krijg ik alle 3 groepen haha.. ach komt ook wel ok joh... elke vrijdag heb ik kleuters!!!

2. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    :D Gefeliciteerd!!! gelukkig maar!

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Nou....
    Ik heb even heel streng tegen mezelf gezegd dat ik me niet zo druk moet maken! :p
    Gister was de echo super super goed... wat wil ik nog meer dan 2 mooie kloppende hartjes!
    Dus ik doe mn best gewoon niet teveel zorgen te maken en nja, we kunnen niet meer doen dan afwachten hoe het gaat, wat we tegen gaan komen en waar we in belanden (want volgens mij wordt het allemaal best wel een beetje heftig....)
    Mgoed.... gaat ons vast en zeker helemaal lukken...!
    Ik ga ook niet meer rondneuzen op internet want dat maakt me ook niet echt happy.
    Donderdag gesprek met de vk en vrijdag bij de gyn... en die geven we met de informatie die ik nodig heb.....

Zo... dat was even een peptalk voor mezelf :p

Sorry sorry dat ik even niet op de rest van jullie berichten reageer, maar zit op het werk.... en zit zo vol even van mezelf .. hihi. SOrry nogmaals.

Las net wel dat iemand een goede echo had: fijn!! :D Proficiat meis!!

4. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    Nekplooimeting w in België automatisch gedaan samen met de 12 wkn echo. Als blijkt dat het risico hoger is dan een bepaald percentage, kan je nog zelf beslissen of je een vruchtwaterpunctie ondergaat. Dat zouden wij zeker en vast doen. Maar ik ga ervan uit dat alles goed is.

De misselijkheid is al pakken beter hoor dan in het begin. tot 10 wkn kon ik geen eten binnen houden. Nu zit het wel nog te wringen in mijn keel, maar kan het ophouden. Na de middag is mijn misselijkheid meestal over. Gelukkig, want het vraagt héél veel van mijn lichaam.

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Wij doen het niet omdat het een kansberekening is en we geen punctie zouden doen. Ook zouden we het kindje niet weg laten halen.

Het voordeel zou ik vinden dat je je dan kan voorbereiden op een kindje met down.

Kan je het trouwens ook bij de 20 weken echo zien?

6. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ja je kan je er dan op voorbereiden... bij de vorige zw schap heb ik nagedacht over de onderzoeken...

voordeel zou kunnen zijn dat mocht er iets zijn dat ik dan voor ziekenhuis bevalling zou kiezen... want dan kan het kindje het snelste geholpen worden.

nu is dit niet het geval... ik beval nu in het ziekenhuis... mag met de 1e wee al heen (mag moet eigenlijk) dus de reden die ik bij de 1e had heb ik nu niet...
    het kindje is welkom en ik hoef het niet te weten

7. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    deke : fijn dat het al stukken beter is...

hier ging het toen bij een week of 14 wat beter maar misselijkheid bleef 8 mnd

nu maar hopen dat het eerder overgaat dan toen

8. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    linda: fijn dat je do al naar de vk toe kan

9. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    Dat van die nekplooimeting zei ik niet om paniek te zaaien hoor. Was er mij niet van bewust dat dit bij jullie niet vanzelfsprekend is.

Sowieso is een thuisbevalling bij ons iets dat zelden of nooit voorvalt. Al lijkt het me wel fijn, die huiselijke omgeving. Toch denk ik dat een kindje, moest het een afwijking hebben beter en sneller kan verzorgd worden in de kliniek.

Toch vreemd dat Nederland en België zo dicht bij elkaar liggen en toch zo verschillend kunnen zijn. Leuk dat ik dit via deze weg te weten kom.

10. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ja deke zo zijn er grote verschillen... nederland is dan ook uniek met het thuisbevallen hoor...
    moet zeggen dat ik thuis lekker op mijn gemak was.. zou het minder in ziekenhuis zijn denk ik ..maar over een mnd of 7 kan ik het pas goed vergelijken.

en nee hoor je zaait geen paniek... welke onderzoeken krijg je meer in belgië? ga je naar een vk of de arts?

11. Zippie

Zippie Niet meer actief

Jippie meer die stemmingswisselingen hebben, dat maakt me weer blij :D:p

Nekplooimeting, nee doe ik niet. Laat zowiezo niks onderzoeken, dus dit dan ook niet. Ik heb geeneens een vk.

Meiden met goede echo's GEFELICITEERD!

Ik ga straks weer een poging doen tot koekjes bakken 8) yihoe...zal de brandmelders vast uitschakelen ;)

12. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    geen vk zippie

13. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    Wel, bij het 'ontdekken' van de zwangerschap w er bloed afgenomen bij de huisarts. En dat w gecontroleerd op toxoplasmose en andere zaken. Zo ben ik ook te weten gekomen dat ik serieus ijzertekort heb. Daarna moeten wij rond de 8 weken voor de eerste keer langsgaan bij de gyneacologe voor een eerste echo en vragenronde. En hij of zij doet dan ook de verdere onderzoeken/echo's. Verder laat ik mij nog begeleiden door een zelfstandige vroedvrouw die mij dan weer relaxatieoefeningen bijbrengt en prenatale zorg. Een hele boterham dus, maar voel me er wel goed bij. Verder heb je de huisarts niet meer nodig gedurende je zwangerschap en moet het vooral via de gyneacologe gaan.

14. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hoi meiden!

@Tassie, hoe is't met je? Nog steeds last van bloedverlies of is het inmiddels gestopt? Het kan inderdaad ook wat bloed zijn door gemeenschap o.i.d., sterkte!!

@Linda, wat een stom mens joh die assistente!! Dat ze je zo onzeker heeft gemaakt, vreselijk! Het feit dat jullie al 2 mooie kloppende hartjes hebben gezien zegt toch ook al wel íets neem ik aan? Heel veel sterkte donderdag en vrijdag in ieder geval! En ga vooral uit van 'betrouwbare' literatuur en niet van zomaar elk artikel op internet hoor!

@Meiden met een goede echo, gefeliciteerd!!!!!! Fijn hoor!!

@Zippie, lekker! Je mag wat koekjes langs komen brengen hoor! ;)

@Hier, stemmingswisselingen, hihihi, laat ik maar niks zeggen... Hoop dat dat ook weer overtrekt. Misschien beter voor m'n huwelijk, haha ;)
    Morgen weer naar VK en donderdag weer naar Gynaecoloog. Toch weer spannend hoor. Al zitten we na de echo van vrijdag stuk rustiger!
    Hier ook 3 volwassen katten en 5 kittens van 5 weken dus ik word er af en toe ook helemaal kriegelig van!!! :$

Liefs Lara

15. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hoi meiden,

ik heb de bellytalk binnen en ik heb het hartje luid en duidelijk gehoord! Hij/zij is alleen super druk!! Ik heb het hartje steeds maar even en dan is het weer weg hahaha dan hoor je echt floep en weg is het. Ik heb het wel op kunnen nemen.

Linda laat je niet gek maken door internet maar laat je goed voorlichten door de gyn. Die kan het je allemaal rustig uitleggen.

Verder ga ik even nu aan mijn lasanga..of nja zo ff maken want hoorden net van mijn vriend dat hij later thuis is. Het is zo druk.

Liefs

16. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
  17. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @linda,
    Jeetje wat een naar mens die assistente!! Ik begrijp heel goed dat je je erg onzeker voelt hierdoor en je op internet gaat zoeken. Zou ik ook doen! Maar probeer je vast te houden aan het feit dat je een supergoede echo had gisteren!! Jouw zwangerschap is misschien unieker dan uniek, maar dat wil niet zeggen dat het niet goed gaat!

@peache,
    Vervelend zeg dat je nog steeds zo misselijk bent!! Raar eigenlijk dat de 1 hier zoveel last van heeft en de ander niet. Ik eet bijvoorbeeld alles wat los en vast zit! Daar word ik ook niet zo blij van, want ik groei dicht!! Ik word af en toe een beetje misselijk, maar dat is omdat ik trek heb. Zolang ik om de 2 uur eet is er niets aan de hand.

@angelsound,
    Enerzijds wil ik ook wel graag zo'n ding, anderzijds ben ik wel iemand die zich megadruk gaat maken als ze het hartje niet hoort, dus manlief heeft het al afgeraden;)

@alle echomeiden,
    Al nieuws???

Hier alles oke. Vandaag is de dag dat mijn zwangerschap niet meer te verdoezelen valt. Alsof het op mijn voorhoofd geschreven staat!! 4 mensen zagen het aan me en vroegen of ze me mochten feliciteren!! Ohhh....ben zo blij als morgen de echo goed is, dan kan mijn stiefzoontje het op school vertellen en mag de hele wereld het weten!! (mijn collega's heb ik het wel verteld vandaag, omdat ik het niet meer kon verbergen)
    Anderzijds...........wel leuk dat ze het aan me zien! Heb ook al een megabuik!

18. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Wowww channie!! Lijkt wel een houseplaat hahaha:D Ik hoo pdat ik hem ook morgen zo krijg! Wat bijzonder!

19. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @Channie, ge wel dig!!!!!!!!!! Wat mooi zeg. Jij hebt echt een klein jumpertje in je buik ;)
    Ik ga het straks voor het eerst in 2 weken nog een keer proberen en dan hoop ik echt wat te horen. Mag ook wel met 12 weken vind ik eigenlijk :p
    Bart belde ook net dat hij moest overwerken ivm de drukte, hij is pas 22u thuis :( Geplande andijviestampot dus maar vervangen door de reeds gebakken gehaktballetjes met een boterhammetje...

Liefs Lara

20. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    zippie: waarom heb jij geen vk?

Ik laat ook geen nekplooitmeting doen en dus ook geen punctie.. bij de vorige ook niet gedaan, als er wat is kunnen ze dat meestal wel zien tijden de 20 wk echo en dan kunnen we ons voorbereiden....

Deel Deze Pagina