Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    brenjomi: gelukkig, mijn schoonpa die zat de hele tijd al te zeuren of ik al zwanger was..... ( hij wist niet dat we er mee bezig waren hoor) dus die vond het wel heel leuk.

Bij de vorige zwangerschap ging hij mee naar de vk en die dacht dat hij mijn man was haha zo grappig.

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahahh :D
    Ik zal me een beetje inhouden ;) hihi.

mijn schoonmoeder en vader weten het nog niet eens hihi... terwijl mijn halve familie het al weet.
    Mn vriend heeft al een paar keer gebeld maar hun zijn elke keer niet thuis dus krijgen niets afgesproken haha.
    Nu wonen ze toch ver weg dus via via zullen ze het nooit horen.. maar toch! Wel apart. hier weet iedereen het dadelijk hihi.

3. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ik zal ook even wat gaan doen.........mijn kleine man zal ook zo wakker worden even gezellie samen eten. tot later!

en lindavnr succes straks!

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Lindavnr: veel succes :)

En ik heb weinig puf om te reageren...... :S
    Ben om 12.30 van mijn werk weggegaan, eigenlijk kon het niet maar goed ik voelde me zo belabberd en toen zei een collega dat ik maar naar huis moest gaan in de hoop dat ik het weekend me gewoon wat fitter voel...
    Dus nu plof ik op de bank om even te rusten....

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ahh de site is dr weer :)

Nou ik ben met een half uurtje weg....
    wordt nu wel een beetje spannend hoor..

6. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @linda,
    Beetje zenuwachtig hahahaha:D OF lijkt dat maar zo?:p

@dianne en brenjomi,
    Jeetje wat een egoisme zeg van jullie moeder en/of schoonmoeder!! Maken zich alleen druk om zichzelf! Ik zou ze niet eens meer vragen om op te passen, maar dat is mijn trots!;)
    Ik hoop dat ze snel bijdraaien!

Hier inmiddels de buikkrampen over. Geen idee wat het was, want ben nog niet naar de toilet geweest.
    @linda, Ik zal het eens proberen op die manier!!
    Ik denk dat mijn buik hierdoor ook zo dik is. Echt ik lijk wel veel meer weken zwanger, iedereen ziet het al!! Nu is dat nu niet meer zo'n probleem, maar wel raar toch???

Ben vandaag wel heeeeeeeeeeel erg moe! Viel net al bijna op de bank in slaap. Dnek dat ik gister toch wat te druk ben geweest. HEb ook koppijn, bah! Echt een off-day!

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    germini, ik vond het eerst een beetje gek maar het helpt echt, ik eet daarnaast elke dag 4 pruimen en ik neem sinds gister ook dagelijks een glas roosvicee laxo. nu heb ik een veel mindere dikke buik, dit is dan hopelijk mijn echte buikje zeg maar :) en opletten met de rest van je eten natuurlijk, groente, fruit, volkoren etc.

8. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    GA ik doen!!

9. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    germini: dat is precies te reden dat mijn schoonouders eigenlijk nooit oppassen, nou niet langer dan 10 minuten ik wil graag weten wat ze hem allemaal geven.... (tja best wel erg maar vertrouw het wat dat betreft echt niet)

10. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    zo net ff lekker getukt op de bank... heerlijk ben ook nog niet van de bank geweest, mannetje is ook lekker thuis. Zoon heeft onstoken aanmandelen en doet vandaag al zijn tweede slaapje hij is echt niet lekker zo zielig.

hij had al twee dagen niet gedronken, nu gelukkig wel weer en fruitje hapje gehad.. ben blij dat ik ze nog in huis had.

11. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    trouwens ik kijk tussen door oprah over de moeder met een achtling. haar vader is in de uitzending

12. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen

heel erkenbaar hoor, toen wij het vertelden met esmay gingen ze ons allemaal persoonlijk feliciteren en nu bleven ze gewoon op de bank zitten. bij esmay had ik al kaartjes gekregen enzo en nu ook nog niks. zal wel niet zo bijzonder zijn een tweede kindje esmay was voor mijn ouders ook het eerste kleinkind dus dat blijft bijzonder. maar dit is toch ook weer een wonder of niet dan.

liefs joepie

13. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    was het maar maandag heb er zin in.
    ik moet nog bij het agenda gezet worden 24 aug om 10 uur 12 weekse echo en ook direct de eerst dus spannend.

hier gisteren avond flinke onweer en regen gehad. nu ben ik ook erg bang dus bij mij is het snel erg. haha

14. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    slikken jullie nog steeds foliumzuur. ik heb gravitamon maar ik kan ze niet eens zien staan want dan wordt ik al misselijk laat staan dat ik ze moet nemen.

15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Da's apart, hè... kregen vandaag het eerste cadeautje: een door mijn vriendin gebakken cake met de tekst "Hoera, zwanger!"
    Heel lekkere verrassing ;)
    Verder nog een paar kaartjes gehad van familie, maar hier ook minder aandacht, hoor.

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Joepie, ik slik al maanden VSM Mama, zit alles in en ik ga ermee door tot ik stop met borstvoeding geven. Overigens heb ik het ook al een paar uitgespuugd met mijn ontbijt mee, zeg maar ;)

Mouse, wat een rotbericht, ik wil je veel sterkte wensen...

Geesje, jij ook op 16 maart uitgerekend, wat leuk.

Wat betreft (schoon)moeders: de onze reageerden allebei heel emotioneel, heel blij. Moet zeggen dat ik de 1e keer meer botsingen met ze had; mijn moeder was stellig in haar mening dat ze NIET ging oppassen (doet ze dus wel) en klonk heel onaardig... mijn schoonmoeder deed in het begin alsof zij een kind had gekregen, niet normaal ;)

Nu zijn ze allebei gewoon lief :):D

Poeh... hier sinds een paar dagen (sinds onze thuiskomst uit Spanje) nog wel misselijk, maar niet meer gespuugd. Zou het dan eindelijk minder gaan worden? Was al zo bang dat ik zo voor de klas moet staan vanaf maandag...

Op mijn school zeiden ze vandaag dat ik er zo slank uitzie en welk dieet ik deed (ehm... kotsen en niet eten... is 3 kilo afvallen), heb ze nog niks verteld.
    Half september op werkweek naar de Ardennen, nou, dan wil ik wel vrijstellingen... 15 km mountainbiken... 15 km lopen... nachtsurveillance op 2 slaapzalen vol hormonale pubers... :D

Linda, al nieuws, meid?

17. boba80

boba80 Actief lid

18 mei 2009
    314
    0
    0
    Hoi Meiden

Linda...spannend ben benieuwd naar de uitslag van de echo

Vandaag heb ik de bevestiging van de kraamzorg binnengekregen...met heel veel info erbij.
    Een mooi boek over je zwangerschap en bevalling + het kraamboek/ zorgplan waar ze straks alles in schrijven over je bevalling en kraamperiode.
    Ziet er allemaal keurig uit.
    wij hebben onze kraamzorg overigens geregeld bij kraamzorg de eilanden (zit in omgeving rotterdam, hellevoetsluis, vlaardingen, oud-beijerland, zwijndrecht).

Verder vandaag erg veel moeten spugen....nu net een kopje cup-a-soup op en dat blijft er (tot nu toe) inzitten
    manlief is nu boodschappen aan het doen..en neemt liga mee...hoopt dat ik daar een beetje van opknap.

Moet vanacht werken en zie er echt als een berg tegenop...vooral omdat ik vaak s'avonds erg misselijk ga worden...en tot nu toe heb ik op m'n werk niet over hoeven geven...hoop echt dat ik dat nog ff vol kan blijven houden.
    Lijkt me nou niet echt lekker...omdat kotsen bij mij met nogal veel geluid gepaard gaat.
    Nou ja....gelukkig zijn het m'n laatste 3 nachtjes....en dan ben ik er voor een jaartje ofzo vanaf.

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha meiden
    Even vanuit het werk:
    Bij de gyn ging het prima vandaag. Een soort intake gesprekje gehad omdat ik nu bij hem onder behandeling kom.
    Heb ook een echo laten maken nogmaals omdat hij zelf ook even wou kijken, en alles wederom prima.
    Hij kon geen tussenwandje vinden helaas en verwacht dit ook niet echt meer...
    Verder heb ik er een beetje een dubbel gevoel over.
    Hij was heel neutraal over alles, terwijl ik op internet lees dat mijn zwangerschap maar 10 keer per jaar voor komt (als alles blijft zoals het er nu voorstaat) en vol risico's zit.
    Dit ook gezegd waarop hij zei dat eenling-zwangerschappen inderdaad niet vaak voorkomen.
    Mja, dat bedoelde ik niet.. ik bedoelde zonder tussenwandje. Maar hij zei dr eigenlijk niets over.....
    Dus ik kreeg het gevoel dat óf hij er niet echt het fijne van weet ofzo, óf dat ze er daar gewoon inderdaad neutraal over doen en er verder niet echt een issue van maken.. ofzo.
    Maar vindt het zo raar...tis uniek wat ik nu blijkbaar heb...maar dat lijkt hij allemaal wel te vinden meevallen ofzo..
    Mgoed... het zal wel.. :(

De echo was in ieder geval weer gewoon goed, beide hartjes goed :)
    Over 4 weken weer terug komen voor een echo en gesprekje.
    Hij af aan dat ik waarschijnlijk niet heel lang door zal kunnen gaan werken, dus ben benieuwd...
    Hihi volgens mij staat me echt nog vanalles te wachten waar ik me nog niet helemaal van bewust ben! ;)

19. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ooh wat een rotdagen zijn dit zeg.... Ben al twee dagen aardig ziek. Kan wel eten, maar alles komt er direct weer uit. Gisteren voor mezelf een verse pasta gemaakt, was lekker, maar binnen 5 minuten lag het weer in de wc-pot.... En een uur later kreeg ik weer honger! Ja hallo maag, gooi het er dan niet uit! Zwaar irritant.

En gisteren ook bonkende hoofdpijn. Gelukkg vandaag weer minder. Maar gisteravond voelde ik me zo zielig :(.

Dacht dat het nu al weer de betere kant op zou gaan, maar heb nog nooit zo vaak moeten overgeven. Bah...
    En nu maar proberen spagetti te eten en binnenhouden.

20. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Lindavnr: Gefeliciteerd met de goede echo weer!

Ik vind dat je wel wat meer informatie had mogen krijgen van die gyn., maar goed, misschien kun je alles maar beter over je heen laten komen. En alles zal echt wel goed zijn, zeker als je pas over 4 weken weer een afspraak hebt, dat is hetzelfde als bij één babytje.

Wel heel erg spannend! En heeel speciaal natuurlijk. Kun je straks tegen die kleintjes zeggen dat er maar 10 (20) van hun per jaar ter wereld komen....

Deel Deze Pagina