Alle meiden met een goed echo, van harte!!! @joepie, Ik denk dat die 11,8 de zoomgrootte is? @ano, Fijn dat je echo goed was meis. BAlen dat het zo gehaast moest! Maar ze hebben jou wel veel verteld! Ik weet dat allemaal niet hoor. Hoe meten ze de hartactie? En bij mij liet ze de placenta zien en navelstreng, geen dooierzakje?? @lara, Wat leuk........ik zit ook bij kraamzorg de Waarden Hier alles goed verders, we gaan al richting 12 weken!!
Hey meiden, ben weer bij, hou het even kort... Vandaag de eerste dag met het voltallige onderwijspersoneel, van half 9 (gezamenlijk ontbijt) tot half 4 me de benen onder het lijf vandaan gelopen... Vroeg naar bed, voel net als Lara dat het wel eens pittig zou kunnen worden... Mijn mentorklas is leuk, op 2 behoorlijk irritante alpha-mannetjes van 15 na Wens jullie een fijne avond. Sue, succes deze ronde!
@Darcy, Pffff jij ook heftige dag dus?? Ik was al om 7.00 uur op't werk en ging pas om 17.30 naar huis. Wil nu alleen nog maar slapen haha! Bart is even wat eten halen want zelfs daar had ik geen energie meer voor!! Jij ook weer heel veel succes morgen, en die twee gewoon tikje met de lineaal , zien/weten jouw kids in de klas al dat je zwanger bent? Liefs Lara
darcy goed naar jezelf luisteren... als je moe bent het bed in... hoeveel dgn werk je per week? weet iemand op je werk al dat je zw bent? germini: wauw al bijna 12 weken..... tjee hier lijkt het niks op te schieten... ben nu 8 weken en 2 dagen denk ik... maar volgens laatste mensturatie verder... maarja dat is dus niet zo lara: lekker op tijd het bed in... wat doe je voor werk als ik vragen mag? ik ben moe.... heeel moe.. ga er dan ook op tijd in... wilde vanavond gaan sporten.. ga morgen wel, dan zorg ik dat ik dan tussen de middag geslapen heb. heb vandaag te horen gekregen dat eind maart nog een vriendin een baby krijgt.... dit komt in onze vriendengroep: januari: 2e kindje begin maart: 2e kindje eind maart: 1e kindje en ikke dus begin april.. al hoop ik eind maart 2e kindje veel he???
Hier ook een hele babyboom in onze vriendengroep.... sept.: 2de kindje nov. 1e kindje dec. 1e kindje jan. 2de kindje febr. 2de kindje maart. ik 2de kindje en nog een 2de kindje 6 dagen na mij. Denk dat het daarna wel een stukje rustiger wordt aangezien de meesten het bij twee laten. Wij iig wel .
Vandaag voor mij ook weer eerste dag werken. Met mijn mentor klas naar het strand. Leuk, maar wel heel vermoeiend! Ik ben nu echt kapot en dan moet ik ook nog even wat aan mijn lessen voor morgen gaan doen... Over Bh's: meiden die borstvoeding willen gaan geven: bij de hema kun je ook meteen borstvoedingsbh's kopen. Die zijn vrijwel hetzelfde als de meegroeibh's, zelfde stof en zelfde model, alleen zit er een sluiting bovenaan de cup, zodat je die weg kumt klappen. Het lijkt misschien raar om die nu al te kopen, maar ik vond het heel fijn om er daar veel van te hebben zodat je ze elke dag in de was kunt doen.
Hier niet zo'n babyboom, ben natuurlijk nog vrij jong en de meeste in mijn omgeving zijn er nog niet mee bezig Alleen een collega van me is 3 dagen eerder dan mij uitgerekend maar ach volgende week is het geen collega meer want dan werk ik ergens anders Watermeloen helpt trouwens idd tegen misselijkheid heb ik net ondervonden Is ook nog eens lekker Helaas vannacht alleen slapen vriendlief zit over zijn uren heen en kan niet meer naar huis komen maar goed dadelijk lekker vroeg naar bed want morgen moet ik weer werken!
hey meiden naatje fijn dat je uitslag goed was zeg, heerlijk meid!!! joepei jij ook gefeliciteerd met je mooie echo!!! seukes veel suc6 deze klusronde hoop dat het meteen raak is voor jullie, je verdiend het!!! nekplooimeting:ik krijg ook meteen de uitslag!! germini ja zeker jammer dat het zo gehaast was, maaruh veel verteld ?wat vind jij dan veel haha ik vond t juist weinig!!!en die dooierzak dat ik die ronde ring die in je vruchtzak zit, daar krijgt je kindje de eerste tijd de voeding van, met een week of 12 verdwijnt dat en neemt de placenta het over.maaru leuk we lopen op 1 dag na gelijk!!!laten jullie de nekplooimeting doen?wanneer heb je weer een echo?? meiden ik baaalllllllll. ik heb donderdag om 8.30 de nekplooimeting en direct de uitslag, maar me man kan waarschijnlijk niet mee, hij moet hoogstwaarschijnlijk donderdag naar londen pffff morgen weet ie het zeker, tis voor ze werk en tis erg belangrijk dus hij kan het niet afzeggen, nou kan ik wel me schoonmoeder of schoonzusje meenemen maja dat was niet de bedoeling!!! owja hebben jullie dat ook??? in mijn omgeving denken steeds meer mensen dat ik een jongen krijg!de vriendin van me zus die al kan zien dat ik zwanger ben voor ik het zelf weet, die zat van de week op de bank en zei ineens tegen d;r man dat ik dus een jongetje zou krijgen...en de buurvrouw van me schoonmoeder, die wist bij me schoonzusje ook dat ze zwanger was voor ze t zelf wist, en ook dat het idd een meisje was die zegt ook dat ik een jongen krijg....ben benieuwd hoorrrrrr, neig de laatste tijd ook zelf wel naar een jongen..... xxx
@ano, Haha, nou ja, er is in ieder geval meer verteld dan bij mij Zie je op mijn echo ook de dooierzak dan? Of stel ik een hele blonde vraag? Inderdaad leuk dat we bijna gelijk lopen!! Kunnen we elkaar goed op de hoogte houden hoe en wat de ontwikkelingen zijn!! Zet je jouw echo er nog op? Kan ik kijken of ze op elkaar lijken! Wij laten geen nekplooimeting doen. Ik heb nog geen datum voor een echo, maar de eerstvolgende is een 20weken echo. Ik moet nog een afspraak maken. Balen dat je man niet mee kan zeg! Ik zou gewoon lekker iemand anders meenemen. Ik zou niet alleen gaan denk ik. Bij mij denken mensen wisselend wat het word. Zelf denk ik nog steeds een jongen, waarom..........geen idee!! Het voelt zo. Al hoop ik stiekem zelf op een meisje. (natuurlijk is een jongentje ook helemaal leuk hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb al een jongen van mijn man en een meisje erbij lijkt me wel leuk) Ik las gisteren in een boek dat je geen mayonaise mag!!!! Was wel een oud boek volgens mij, gezien de verhalen en foto's. MAar dat mag toch wel?? Heb al heel wat frietjes met mayo op
Je mag gerust mayo nemen zolang het geen zelfgemaakte is. Dit vond ik op internet: • Eet geen gerechten op basis van rauwe eieren bv. aardappelpuree, bavarois. Mayonaise is wel veilig (uitgezonderd zelfbereide).
hey germini jeetje met 20 weken pas pff dat zou ik niet volhouden hoor haha, maja ben ook erg ongeduldig!! maaruh ik heb t zelfde als jou, denk ook een jongen maar zou een meisje stiekem ook wel heel leuk vinden, weet niet waarom en eigenlijk schaam ik me ook om dat te zeggen want dan lijkt het net of ik geen jongetje wil maar dat is dus niet zo!!!!!!!!! maar ach we zullen nog even moeten wachten..... maaruh mayo, volgens mij mag je dat gewoon hoor, zou niet weten waarom niet??? heb op je echo gekeken en zie geen dooierzak maar die hoef je ook niet persee te zien he, is maar net hoe ze het apparaat houden, maar geloof me je hebt m wel (gehad ) hoor anders was je beebje er niet geweest haha.. xxx
Heejheej, @Wendy, ik ben leerkracht in het speciaal onderwijs (Vmbo met autistische leerlingen). Best heftig dus, maar wel ontzettend leuk!! Ben nu mentor van de brugklas. Wat doe jij voor werk als ik vragen mag? @Babyboom, wij zijn natuurlijk ook nog vrij jong (24 en 25) en nog niemand in onze vriendengroep is zwanger of heeft een kindje. Zoals ik al eerder zei, ik heb ooit één keer in m'n leven een baby vastgehouden... Gelukkig is iedereen wel superenthousiast! En ach, we blijven in de trend... Toen ik vorig jaar ging trouwen was ik ook nog nooit op een bruiloft geweest... @Ano, wat balen zeg!! Ik hoop echt dat je vriend meekan!! @Jongen/Meisje, ik denk een jongen, Bart denkt een jongen, iedereeeeeeeen denkt een jongen... En nu gaat mijn gevoel daar ook wel heel erg naar uit. Niet dat ik een meisje niet leuk zou vinden hoor!!! Liefs en fijne avond meiden. Sterkte morgen op het werk allemaal!!
haha nee dat zal ook wel......maar zag hem ook niet op de echo Ik hoor ook in mijn omgeving allemaal mensen die zeggen dat ik gewoon mayo mag. Denk het ook wel hoor, maar dacht wel even......ojeee.........ik eet echt allemaal dingen die ik juist niet mag! Had 11 weken lang ook grano padano gegeten waar rauwe melk in zat (zag ik later). MAar de vk zei dat zolang je er niet ziek van bent geweest het geen kwaad kan voor je kindje. Gelukkig maar dus! Goede les........overal op lezen wat er in zit! Alhoewel ik sommige dingen wel overtrokken vind hoor. Vroeger at men ook alles en ik ben ook gezond ter wereld gekomen. Nou ja.........ik ga even tv kijken. Tot morgen allemaal!
De agenda voor morgen: 25 augustus - Dianne: intake vk 25 augustus - Naatje80: vk 25 augustus - Stroopie: intake vk 10.15 uur.
@ geslacht bij mij denkt ook iedereen dat t een jongen wordt er is er maar die roept dat t een meisje wordt!
@geslacht, mijn zus zei gelijk: oh dan wordt ZE dan en dan geboren vriend zei ook gelijk ZE, maar dat is omdat we dat van leah gewend waren. ikzelf neig naar een meisje. denk ook af en toe: wat moet ik met een jongen maar dat is omdat ik een meisje gewend ben. er zijn er hier veel die gelijk zeggen: oh dat wordt een jongen, daar kan ik heel slecht tegen, vooral omdat wij het de vorige keer wisten wat het werd en de familie van vriend wilde het absoluut niet weten (maar wel steeds raden en gissen) heb hun toen in de waan gelaten dat het een jongen werd en nu willen we het weer weten (ikke toch) en zeggen ze nu ook weeral: het is veel leuker om het niet te weten, dat moet je niet doen dat is zonde. maar ik ben te nieuwsgierig (ze laten me niet alleen bij de kerstboom, dus dat zegt genoeg) en als ik het nou wel wil weten laat me dan:x @dingen die je niet mag eten, daar heb ik een beetje geluk mee, want ik lust niet veel. ik eet bijna geen vlees dus dat is makkelijk. maar ik moet juist opletten dat ik dingen wel eet (zoals fruit en groente) en het is vooral de rauwe eieren in de mayo (oud boek, daar maakten ze de mayo nog zelf) had van de week cakebeslag gemaakt en moest met echt heel hard inhouden om de spatel niet af te likken ook het beslag van de appeltaart. maar het lukte wel waar ik af en toe moeite mee heb (als ik eens uitga, wat ik niet vaak doe) is dat ik geen passoa jus mag drinken. ik drink bijna nooit en dat is het enige van alcohol wat ik drink. maar juist omdat het niet "mag" krijg ik er zin in maar ik drink niet. heb een glas gedronken toen mijn eisprong was (achteraf gezien) bij leah ook. dat was vorig jaar carnaval. heb ik 1passoa jus gedronken. dus ik kan best lang zonder, maar af en toe heb ik er best zin in @babyboom, valt nu nog mee, op mijn werk 1collega voor eind oktober begin november. voor de rest voorzover ik me nu kan bedenken nog niet? maar wat niet is kan nog komen slaap lekker allemaal. morgen weer werken, heb er zin in (echt niet)
@ jongen/ meisje... hier denk ik dat het een jongen is... bij Zoë had ik vanaf het begin echt het gevoel dat het een meisje zou zijn.. dat klopte.. dus ben benieuwd of het nu ook klopt... over 8 weken weten we het. @ Ano. Is trouwens helemaal niet raar hoor Ano meer vrouwen hebben dat. Ik had dat ook met de eerste. Een jongen was natuurlijk van harte welkom, maar ik ben echt een meisjesmama. Terwijl een vriendin van mij altijd meer een jongensmama was.. en die kreeg ook een jongen. En als het bij mij wel een jongen was geweest.. hou je er echt niet minder van hoor!! Veel mensen hebben volgens mij wel een voorkeur, alleen zijn ze idd bang dat mensen gaan denken dat als het het andere geslacht wordt dat het dan ongewenst is. Maar dat is echt niet zo.. Mijn schoonmoeder heeft twee zonen, maar had dolgraag een meid gewild. Maar ze houdt echt niet minder van haar zonen. En ze heeft nu twee kleindochters die ze kan vertroetelen.. Zoë en haar nichtje. Moet wel zeggen dat het mij nu niet zoveel uit maakt... het meisje is "binnen" Zoals ik en mijn vriendin (die ook al een meid heeft) zeggen. Jongen zou erg leuk zijn.. ben wel benieuwd of dat veel verschilt van een meisje. En ook leuk voor mijn vriend. Meisje ook erg leuk.. genoeg roze spul hier hahaha. @ eten/ drinken. De meeste dingen denk ik wel aan. Van de week zooo'n trek in zalmwraps. Verse gerookte zalm bij de visboer gehaald (nog wel voor de zekerheid nagevraagd of het echt niet vacuumverpakt is geweest). Alcohol vind ik niet zo moeilijk om te laten staan. Al kwam ik er met mijn zwangerschap met Zoë achter dat ik rond mijn innesteling de feestweek hier in het dorp had.. heb 3 dagen onwijs gedronken en gerookt.. had zo het idee dat ik die maand niet zwanger zou zijn. Foutje.. bedankt. Maar volgens de VK maakt het de eerste twee weken na de bevruchting niet uit. Dan is je kindje daar nog tegen beschermd (staat dan nog niet in verbinding met je bloedbaan oid). En Zoë heeft er ook niets aan over gehouden.
Ik heb de week voor ik m'n positieve test in handen had ook nog lekker gedronken. We waren toen op vakantie in Tsjechië en ik dacht dat ik ongesteld was geworden (achteraf is dat de innesteling geweest). Heb het er toen maar van genomen en lekker een biertje en wijntje gedronken. Bij thuiskomst voor de zekerheid een test gedaan omdat ik me toch wel anders voelde dan anders...en die was positief. Sindsdien heb ik natuurlijk geen druppel meer gedronken. Over jongen/meisje. Zelf heb ik heel sterk het idee dat het een meisje wordt, manlief ook. M'n moeder heeft het er ook steeds over dat ze een kleindochter krijgt. Mijn 2 zussen denken meer aan een jongen en m'n zwager weer aan een meisje. Ik heb inmiddels een hyve gemaakt voor ons kleintje en zodra we de echo hebben gehad krijgen onze vrienden een uitnodiging om lid te worden. Op de hyve ben ik ook een poll gestart met de vraag wat denk je dat het wordt.