Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik wil er denk ik eentje met temperatuurmeter, mijn schoonzusje heeft dat. Eerst vond ik het overdreven maar in de toekomstige kinderkamer zit (nog) geen dubbelglas dus het kan daar erg koud zijn, zeker nog in maart en dan lijkt het me lastig met de verwarming. Gelukkig krijgen we in 2010 dubbel glas (koopappartement) dus dan moet het beter te regelen worden.

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Mijn vriend heeft een tijd terug een cameraatje gekocht, niet zo zeer een babyfoon met camera maar gewoon zo'n klein cameraatje waar ook geluid op zit... Die kan je dan in contact zetten met de t.v en als de baby huilt kan je dus even kijken maar je kan ook gewoon kijken om te zien hoe hij slaapt ofzo :p
    Voor mij had hij niet persé gehoeven maar hij wilde dat graag nou ja vooruit dan ;)
    Overigens viel de prijs geloof ik best mee.....

Wooeeehhooee vandaag alweer 13 weken :)

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Zo, ben ik ook weer. Hier begint de misselijkheid eindelijk wat minder te worden. Jeeeh.

Babyfoon: Wij hebben een gewone zonder camera. Werkt prima.

Kindje in bed laten, net wat Funnyme zei, als je moe bent en ze slapen, maakt idd niet uit waar ze slapen. Toen ze heel klein was, legde we haar weleens op aankleedkussen tussen onze kussens in. Dan hadden we daar een lekker bedje van gemaakt. Maar toen was ze nog maar 2/3 weekjes oud. Later hebben we het niet meer gedaan, dan zien ze het bed als een springkussen en groot speelterrein. :D

Zwitsal, gebruiken wij hier wel, maar mijn dochter kan er ook goed tegen. Wij hebben eerst ook die proefflesjes gebruikt.

Ano, fijne vakantie. Maar volgens mij ben je al weg?

Hebben jullie al die gratis dozen al aangevraagd?
    Ik had de catalogus van de babydump aangevraagd en kreeg er sokjes bij. :)

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hihi ja die heb ik ook een tijd geleden al gekregen.
    En heb van prenetal een mailtje dan ik mijn doos op mag komen halen deze maand! :D
    Mag er zelfs twee ophalen, aangezien ik een tweeling krijg :D wel lekker, is toch maar weer ter waarde van 90 euro aan spullen hihi.
    dus dat gaan we zaterdag eens even doen. :)

5. malin08

malin08 Actief lid

17 apr 2009
    445
    0
    0
    dozen moet ik nog aanvragen... vanmiddag vast wel even tijd voor.
    Linda: ehhh voor baby's is het juist belangrijk dat ze NIET in een warme kamer liggen. Beter een extra dekentje en kruik dan een kamer op 21 graden.
    Wij hebben ook enkel glas boven en hebben we gekozen om een rolgordijn te nemen met een dikker overgordijn tegen de tocht. Dus om de temperatuur te regelen heb je het niet echt nodig. Veel babyfoons hebben de temperatuurmeter er inmiddels inzitten en die zijn nauwelijks duurder, dus voor de prijs hoef je het eigenlijk niet laten.

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Lindavnr, kan jij nu al dozen ophalen? Vaak is dat toch pas aan het einde?

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hmmm ik heb eens zitten kijken en ik denk dat dit berekend is op mijn 1e zwangerschap die ik een keer doorgegeven heb, maar ook gewijzigd.
    Want zie dat je hem pas in je 7e maand ongeveer krijgt, die doos. En ik zou nu ongeveer mn 7e maand ingaan.
    Zal eens mailen of ik deze bon toch kan gebruiken of dat ik een nieuwe krijg over een paar maanden.

8. malin08

malin08 Actief lid

17 apr 2009
    445
    0
    0
    linda neee niet mailen... gewoon halen en dan opnieuw aanvragen, heb je straks 4 dozen... bij malin hadden wij er ook 5 :)

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    whahha ja maar ik zie er nog niet 7 maanden zwanger uit, (van een tweeling nota bene ;) ) al had ik het graag! ahahah
    Dr is geen buik te bekennen! :p
    Of mag je ook voor iemand anders die doos ophalen?

10. malin08

malin08 Actief lid

17 apr 2009
    445
    0
    0
    yep, maakt niet uit, iedereen kan het doen.
    Hoe denk je dat wij aan 5 dozen komen??? Mn zusje had 1 aangevraagd, mn schoonbroertje, mn schoonmoeder en had er zelf 1 aangevraagd op ons huisadres en 1 op het adres van mn ouders (alleen kreeg naderhad ook 5 keer zoveel telefoon, dat was wat minder)

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    oke, dan zeg ik gewoon dat ik ze voor mijn zus ophaal ofzo :D (niet dat k die 1 heb haha)

12. malin08

malin08 Actief lid

17 apr 2009
    445
    0
    0
    je hoeft helemaal niet zeggen voor wie je ze ophaald, word ook niet naar gevraagd. Bij de kassa lever je de bon in en dan krijg je de doos / dozen mee.
    No problem.

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    malin ja dat wist ik dat het juist niet te warm moet zijn, dacht rond de 18 graden maar ik heb afgelopen winter in deze kamer 14 graden gemeten en dat is toch wel koud? nouja misschien is het in maart niet meer koud en doe ik het met dekentjes enzo. en anders is dat rolgordijn wel een goed idee ja, er hangt al een dik gordijn, we slapen er nu namelijk zelf.

gisteren wel dozen aangevraagd maar volgens mij niet prenatal, ga ik nog even doen ;)

Heb gister trouwens heel duidelijk mijn baarmoeder gevoeld, dat ie hoger ligt dan mijn schaambeen zeg maar, had ergens gelezen hoe je dat met je handen op je buik kon voelen, het randje voelde zeg maar echt gevoelig. Heb namelijk sinds gister weer behoorlijk rekpijn, mijn buik is ook weer dikker en ik kom geen gram aan, vanaf wanneer gebeurd dat? Door de misselijkheid eet ik wel iets minder maar niet veel minder dan eerder omdat ik ook wel weer honger heb.

Moet zeggen dat ik verder deze week voor het eerst een beetje 'zat' ben van de misselijkheid (jaja toch klagen) het is echt continu, heb sinds gister ontdekt dat cola helpt, en het werkt echt een beetje, drink nu dus een blikje cola light, terwijl ik juist tijdens de behandeling gestopt was met cola!

14. malin08

malin08 Actief lid

17 apr 2009
    445
    0
    0
    Linda: voor ons werkt rolgordijn met gordijn prima. Beter een extra dekentje en een kruik dan de thermostaat omhoog gooien zei de kraamverzorgster tegen ons. Ik vind de kleine kamertjes bij ons in de winter ook echt koud hoor, maar goed, voor de baby;s is dat beter dus we laten het maar zo.

Leuk zeg dat je je bm voelt. Hier overdag net een cm of 2 boven het schaambot en 's ochtends met mn volle blaas komt ie tot mn navel. Heb hier de eerste harde buiken ook opgemerkt, ook even aan de vk nagevraagd of dat wel goedkomt op deze termijn. Ja kwam goed, omdat ik weet hoe het voelt voel ik ook dat eerder. Is een reactie op mn volle blaas en niks aan te doen.
    Je kunt heel lang groeien zonder aan te komen. Hier staat de teller ook nog op 0. Komt vanzelf, vaak gaat het heel geleidelijk, dan ff een groeispurtje, dan poosje niks en de laatste weken heel hard.
    Van Malin kwam ik maar 7 kilo aan, ik weeg nu minder dan voor die zw dus ik wil nu graag 10-15 kilo... gaat nog moeilijk worden (ach ja je moet wat te klagen hebben he!)

Wat jij hebt met je klagen over de misselijkheid heb ik nu met vermoeidheid. Ben de laatste dagen weer zooooo moe, dacht dat we nu in de 'ik ben minder moe en misselijk' fase kwamen maar het lijkt hier juist erger te worden.

15. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    dames, hebben jullie ook zo'n buikpijn? heb echt al een aantal dagen behoorlijk buik pijn maak me een beetje zorgen :(

16. malin08

malin08 Actief lid

17 apr 2009
    445
    0
    0
    dianne: kan komen omdat je bm aan het groeien is dat kan behoorlijk pijn doen. Kan ook zijn dat je darmen erg onrustig zijn en die kunnen ook pijn veroorzaken. Als je het niet vertrouwd moet je je vk even bellen, zij kan je vast gerust stellen.

17. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    malin: tnks voor je reactie,De linker kant van mij darm functioneerd niet. denk dat het daar van komt. idd als het te erg word bel ik de vk..

18. malin08

malin08 Actief lid

17 apr 2009
    445
    0
    0
    niet te bang zijn om te bellen, vaak kunnen ze wat tips geven om de pijn te verzachten, bel beter een keer vaker dan een keer niet vaak genoeg :)

19. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ja weet ik ook, maar het voelt als groeipijn. denk niet dat er wat aan de hand is. Bovendien heb ik me deze week flink opgefokt en dat is ook niet bevordelijk.

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik heb meer echt een trekkering gevoel richting mijn benen langs mijn heupen aan de voorzijde zeg maar, gister had ik ook rugpijn, volgens mij dus echt dat rekken.

vorige week had ik obstipatie en ook veel buikpijn, in mijn hele romp, ik wist ergens wel dat het daardoor kwam maar maakte me ook zorgen, toen ik ervan af was (als je begrijpt wat ik bedoel ;)) wist ik dus ook zeker dat het daardoor kwam want toen was de pijn weg.

Deel Deze Pagina