Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haa meiden, ff snel:
    ohhhh we zijn zooooooo opgelucht! Dringt nog niet helemaal door, maar dit scheelt zo veel!!
    Het blijft ondanks dit wel spannend hoor, want met een eiige tweelingen heb je kans op het tts syndroom.. (google maar als je nieuwsgierig bent ;) ) maar daar gaan we nu heel goed op gecheckt worden: ik krijg om de 2 weken een echo! hihi, ik heb dalijk een heel album vol echo foto's :p :D
    Vandaag ook weer 4 gekregen maar heb helaas niet de tijd nu om die te plaatsen; eigenlijk ook niet om hier te schrijven maar moet ff. mannetje is druk bezig met de tuin vakantie klaar te maken. :D (ff ons loungeset onder de veranda enzo zetten)

Maarrrr de echo was dus helemaal goed; beide kindjes goed gegroeid. Nog 1 dag verschil maar dat geeft niets. 12 wkn+1 dag en 12 wkn+2dgn.
    Zagen de beentjes heen en weer trappelen, echt super leuk om te zien. :)
    En ja... een tussenschotje tussen de ukkies in! :D:D:D:D

Buikfoto ook gemaakt vanmorgen, maar ook nog geen tijd om die te plaatsen... doen we straks/vanavond/morgen ff! :)
    maar zag wel duidelijk verschil al hihi. ben dus toch aan het groeien.
    morgenochtend mn eigen eens wegen (is 3 weken geleden... batterij was op in de weegschaal ;) ) dus ben benieuwd!

Nou, wij gaan weer gauw verder met onze to do list (boodschappen en koffers pakken en naar kdv)

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @lindavnr: bij mij verschilde de beebjes ook bij beide echo's steeds een dag, de gyn zei dat ze natuurlijk ook niet exact even groot worden.

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    LindaVnr: van harte! Echt super joh! En fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. Kun je ook lekker vaak de kleintjes zien. 1 van de voordelen van een tweelingzwangerschap. Ik hoop natuurlijk dat ze geen tts zullen krijgen.

4. bregt

bregt Actief lid

27 sep 2006
    399
    0
    16
    Hoi allemaal,

Graag wou ik me ook "aanmelden" bij de maart 2010 mama's.
    We kwamen met 9 weken erachter dat ik zwanger was, dus was het 9 weken minder in de zenuwen zitten of het deze keer wel goed zou gaan. Ongeveer 3 jaar geleden heb ik een mk gehad met 11 weken zwangerschap.
    Nu ben ik ondertussen ruim 13 weken zwanger en heb een perfect kloppend hartje gehoord en gezien!!

Het lijkt me leuk om met jullie ervaringen te delen!:D

Groetjes Bregtje

5. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Linda, wat een supernieuws! Weer een zorg minder!

Bregt, Welkom!!

Ik ben vanochtend weer goedgekeurd door de vk! :D
    Hartje klonk weer mooie en kindje was errug druk, het verbaasde haar dan ook niet dat ik al dacht de baby af en toe te voelen.
    Mn uitgerekende datum is wel een paar dagen naar voren gezet nav de echo. Nu 16 maart!
    Mocht ook al een afspraak voor de 20 weken echo maken!

6. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    floor fijn dat alles goed is.

7. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city

Ik zit ook over een kraamfeest na te denken.
    Ik heb het ook als ik jarig ben dat ik een week daarna nog last heb van die dag. Laat jij het door een bureau organizeren? En ik wil ook graag de kleine gelijk bij me. Zou ook gek worden als het langer duurt.

Ik ga het met mijn veloskundige er ook over hebben over mijn wensen. Altijd handig tips van andere mama's

8. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Welkom in de maart 2010 mamma's
    wat fijn dat je een goede echo heb gehad en lijkt me fijn minder stress in de eerste weken :D heeft zo zijn voor en na delen

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Setti: Heb de verklaring meegekregen! :D
    Maar geen tijd meer gehad om naar het gemeentehuis te gaan, dus wordt na de vakantie :)
    Is ook ruim op tijd, maar goed :)

@ Bregt; welkom! :)

@ floor: Proficiat met de goede echo!! Leuk dat je het hartje gehoord hebt! :D

@ Linda: een dag kan idd geen kwaad zoals ik het begreep nee :)

@ kraamfeest/babyshower: nee dat vind ik weer heeelemaal niets. Ik vind het veel leuker en fijner om gewoon thuis bezoek te krijgen. heb 1 keer zo'n kraamfeest meegemaakt en dat was 2 minuten baby kijken en zo heel die tent af. en vervolgens moest ze dan weer naar bedje.
    Ook de papa en mama zijn contuni in gesprek overal en met iedereen en heb ze al met al nog geen 10 minuten gesproken.
    Dus nee.. dat gaat 't hier niet worden! :D

10. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @lindavnr,
    Wowww....wat een fantastisch nieuws!! Gefeliciteerd!!:) Dat is vast geen straf 1 keer per 2 weken naar je beebjes kijken haha.

@bregt,
    WElkom hier! dat scheelt inderdaad een hoop weken stress!;)

Hier gaat het wat minder. Ben al een paar dagen echt doodmoe. in de ochtend gaat het nog redelijk maar in de middag val ik zowat om van moeheid. Vanmorgen was ik ook erg duizelig en slapjes en ik word met de dag witter in mijn gezicht. Denk dat mn hb te laag is. Was begin augustus 8,3 eind aug. 7,5 dus ben bang dat ie nu nog lager is gezien mijn klachten. HA is helaas dicht vandaag en morgen, dus vraag maandag maar om bloedprikken .Wordt er niet echt blij van zo.:(

11. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hey meiden.

Sorry dat ik zo lang niet geweest. Het is erg hectisch hier en ben erg moe de laatste tijd kom niet aan mezelf toe waar soms best gek van word maar ik mag verder niet klagen groei erg hard en volgens mij voel de kleine volgens mij ook soms het voelt als een vlindertje ofzo die me aan de binnen kant kieteld kan dat?

Linda Wat een goed nieuws zeg een hele opluchting super zeg.

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Lindavnr krijgen we vanavond nog wel je beebjes te zien? :p Ben benieuwd!

Hier wezen babyshoppen even een matrasje gehaald en een onderlegger en overtrek enz. Ook zagen we 3 hele leuke schilderijtjes met eendjes erop en dan "alle eendjes zwemmen in het water" en dan dus op alle 3 de schilderijen een eendje met een stukje tekst best leuk! maar 60 euro voor 3 kleine schilderijtjes vind ik best duur!
    Heb nu aan mijn vader gevraagd of hij het misschien kan schilderen (die schildert veel op therapie) en die wil het voor ons na gaan maken :) ben benieuwd!

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hih ohja, zal zo eens even de foto's plaatsen. Ze zijn alleen niet heel geweldig van kwaliteit; print automaat daar is een beetje oud. maar goed, dr is wel goed vanalles op te zien :)

Klinkt wel heel leuk, met die eendjes! maar idd wel erg duur voor 3 schilderijtjes! hopelijk kan je vader er iets leuks van maken! en is natuurlijk ook veel persoonlijker!

@ hier nog even over de gyn:
    De gyn die ik nu had was gelukkig een ontzettend aardige en leuke man. En een beetje een maffe vent, maar op een goede manier. :) Voelde me meteen op mijn gemak!
    Hij zei al, volgens mij heb jij veel rondgelezen op internet, dus dit en dit (info hah) weet je vast ook al wel. haha. :) Ze hadden dus al over me geroddeld ;)
    Hij kwam ook tijdens de echo maken (die maakte een echoscopiste) meekijken omdat ie het allemaal zelf eens even wou zien. en binnen een minuut zagen ze het tussenschotje! Was ook echt duidelijk! Maf dat dat de vorige keren nog echt niet te vinden was!
    Enige wat ie nu zei was dat ik wat kon lezen over TTS omdat dat risico de hele zwangerschap blijft. maar daar had ik ook al over gelezen ;)
    Deze gyn is trouwens echt een expert op het gebied van tweelingen, hij is zelfs op google te vinden hihi :D (was mn vriend is het ziekenhuis aan het kijken ;) die gyn zei dat ie namelijk een keer een stuk gepubliceerd had over de zwangerschap zonder tussenschotje. Dus het was een echte expert! :D)

@ Buikfoto: hmmm die is vanmorgen een beetje mislukt; slechte kwaliteit. Maak 'm morgen ff opnieuw!

14. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Super Lindavnr dat alles goed was! :D
    Dat is een hele opluchting.

Ik lees hier allemaal over een zwangerschapverklaring.. Wat houd zoiets in? Nooit van gehoord en volgens mij ook nog niet ingevuld..
    Zijn al wel naar de gemeente geweest om de baby te erkennen. Was formuliertje ondertekenen en dat was het.
    Ook papieren gekregen voor straks voor de voogdij.
    Zo'n geregel is het ook weer niet als je niet getrouwd bent. ;)

Hier alles wel goed, had vandaag een goede dag! :)
    Lekker gwerkt en heb nog wel wat fut over haha..
    Merk alleen wel als ik vaak kindjes (kdv babygroep) optil dat ik last krijg van m'n rug, dus de zwaardere kindjes til ik niet meer haha..

Fijne avond iedereen, liefs

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Die heb je nodig voor o.a. op je werk af te geven, zodat er bewijs is dat jij zwanger bent, mocht je in de ziektewet komen bijvoorbeeld.

Nou meiden..... komt m'n echo foto aan!! :D

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Bekijk bijlage 14640

Hahah helaas konden ze niet beide op de echofoto.....
    Maar zoals je ziet is dus ons linker ukkie er helemaal op, en ons rechter ukkie alleen het hoofdje.

In mijn album staan 2 echo's van de baby's apart, maar vond deze wel bijzonder! hihi.

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ahhhh wat mooi en bijzonder zeg :)
    Leuk! en duidelijk te zien :)

18. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ach wat knus zo gezellig tegenover elkaar. Zo relaxed. Alsof ze aan het kleppen zijn met elkaar. :D

19. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Mooie echo Lindavnr, toch bijzonder zo'n tweelingzwangerschap.

Ben een beetje zenuwachtig voor morgen, pretecho met hopelijk geslachtsbepaling! Duimen jullie even mee dat we het kunnen zien morgen?

Liefs Moons

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Zou wel heel gaaf zijn als ze het al zien morgen zeg!!! :D:D ben heeel benieuwd en hoop het!!

Deel Deze Pagina