peache kijk eens aan dat is al wel ffjes en je hebt ok goed dat je ze het zelf wil vertellen, Elke1984: haha dat is wel mooi heb je al veel kwaaltjes ik eigelijk helemaal niet heb alleen zon pijn in de buik af en toe maar volgend de vlsk kon het geen kwaad gelukkig maar. Channes: dankje wel
Ik had enorm veel last van m'n boobs maar sinds vanmorgen is dat weg. Hoop dat het snel terugkomt... Daarnaast regelmatig last van menstruatiekrampen maar minder erg dan bij een ongesteldheid. En weinig eetlust en slecht slapen. Oh en moe!!! Zijn jullie ook zo snel duizelig, wanneer ik een trap oploop, heb ik het gevoel dat ik ga flauwvallen!
Elke ik ben van Drongen (bij Gent). Misschien moet ik ook maar eens horen voor een vroedvrouw ... Jah, ik heb nog geen ervaring he Ik beval sowieso in het ziekenhuis. Bij ons is dat uitzonderlijk dat er iemand thuis bevalt he. Goh, ik voel net zo een zenuwachtige kriebel, dat heb ik de laatste tijd meer. Dan w ik ineens zo gelukkig "JOEPIE, HET IS ONS GELUKT!" hihi
Thanks channes. dan zie je me van zelf wel. O elke wat komt dat allemaal bekend voor zeg. pff ben ook echt bek af nu en kan wel slapen maar ja helaas ik moet werken tot kwart voor 4 pffffffffffffffffffff en vanochtend had ik heel even last van de boobs. ik ben gelukkig nu even niet misselijk.
Hihi...ja dat heb ik soms ook en dan word ik soms ook even 'paniekerig' omdat ik zo bang ben dat het niet zal blijven duren ofzo... Maar het MOET gewoon goed gaan! Ik heb er ook allemaal nog geen ervaring mee maar ik heb vroedkunde gestudeert en heb toen (vooral tijdens stages) gemerkt dat ik absoluut niet zo wilde bevallen als de meeste vrouwen! Je komt in het ZH, de vroedvrouwen die er werken hebben erg weinig tijd om je deftig te begeleiden waardoor je 80% kans hebt om voor een epidurale te kiezen. Dit geeft tot gevolg dat je ook evenveel meer kans hebt op een kunstverlossing en/of keizersnede. Dan is je kindje geboren en nemen ze het direct mee om aan te kleden, wegen,... Nee, dank u! Ik twijfel nog om te bevallen thuis of in het ZH (toch meer een gevoel van veiligheid hè) maar sowieso met m'n eigen vroedvrouw! En de meeste vroedvrouwen in België doen geen thuisbevallingen zenne maar geven gewoon een uitgebreide begeleiding tijdens de zwangerschap en bevalling en erna! Als je dit graag wil, moet je eens op de site kijken van www.vlov.be!
Elke wat zit er een verschil zeg tussen nl en begie dat wist ik helemaal niet. Ik wil heel graag thuis bevallen als het niet goed gaat ik woon gelijk tegenover het zh dus ik ben er heel snel dat is wel een fijn idee
Hier bevalt slechts 1% van de vrouwen thuis! Echt héél weinig! En je moet hier echt héél erg zoeken naar een vroedvrouw in je buurt! Het voordeel is dan wel dat ze het helemaal niet zo druk hebben en héél veel tijd in je kunnen/willen steken! Maar bevallen is hier zoooo gemedicaliseerd! Echt té erg! Het moet natuurlijk allemaal goed opgevolgd worden enzo maar als je hier niet aan 1cm per uur ontsluiting krijgt, worden je weëen versterkt met een infuus waardoor je natuurlijk een epidurale wil en dan krijgt je kindje het moeilijk (dalende hartslag...) en dan moet ie zo snel mogelijk gehaald worden enz.... Hier maken ze er bijna altijd zelf een probleembevalling van omdat het vooruit moet gaan. Het is ook onderzocht dat er in NL veel minder problemen zijn bij bevallingen en erna dan in België terwijl hier véél meer medisch 'toezicht' is! Gek hè...
Hoi Dames, Channes, ik moet me aangemeld voor de hyves, maar krijg ik dan de hyves te zien bij mijn "hyves" want het is nog niet de bedoeling dat andere vrienden van mijn hyves het weten...... Vandaag alleen een beetje last van krampen in mijn buik, ik vind deze niet prettig in de zin, dat ik bang ben dat het niet goed gaat... ik denk elke dag, zo nu moet de misselijkheid komen, maar het is er nog niet...... op zich ben ik blij natuurlijk, want misselijk zijn is zoooooo erg (vind ik) maar wat als dit geen goed teken is, want als ik het zo lees is bijna iedereen misselijk... pfff wordt weer gek van mezelf hahahaha... liefs, Kiezel
Hoi meiden! Mag ik ook meeschrijven? Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap allemaal! Wat heerlijk om met meiden te kletsen die in hetzelfde schuitje zitten! Ik ben net 4 weken en 3 dagen zwanger! We kunnen het bijna niet geloven dat het nu toch zo ver is! Nu ben ik wel een beetje onzeker of alles goed gaat enzo. Scheelt wel dat we meteen een mooie dikke streep op de test hadden en dat ik ook al best misselijk en moe ben. Toch een bevestiging dat het echt zo is! Alleen...wat lijkt maart 2010 nog ver weg he??? 27 juli hebben we de eerste echo in de fertiliteitskliniek met 7 weken en 2 dagen. Daarna gaan we denk ik gewoon naar de verloskundige. Nou, ik sta bij wijze van nog steeds de trillen op m'n benen. Zo'n nieuwe wereld die voor je open gaat! Ik heb dat trouwens ook dat ik heel vroeg wakker ben. 'Vroeger' sliep ik zo 9 uur achter elkaar maar nu wordt ik na 6 of 7 uur slaap wakker en kan dan niet meer slapen. Nou ja, heb het er graag voor over allemaal.
Ik heb ondertussen op de site gekeken en heb een vroedvrouw gevonden Drongen! Misschien toch eens contact opnemen dan. Bedankt voor de info! Echt een punt om over na te denken. Ik ben vrijwel gespaard gebleven van zwangerschapskwalen. Ik heb niet zoveel honger en ben wel moe en wat gevoelige borsten, maar voor de rest eigenlijk (nog) niks. Dat kan misschien nog komen. Ik heb gezien dat er velen rond week 6 en 7 misselijk beginnen worden.
Nou ik hou me niet echt bezig of het nou wel of niet mis gaat. Ik geniet er per dag van en ik zie wel wanneer de dag aan breekt dat ik de echo kan zien. Want anders raak ik helemaal gestrest er van. en ik wil gewoon lekker genieten van wat er in me groeit. ik had met 5 weken al kwaaltjes maar moet zeggen dat het bij mij nu iets vaker en wat meer word.
Isa, GEFELICITEERD!!!!! We hebben ongeveer even lang moeten wachten...ik was in augustus 2007 met de pil gestopt en heb ook 5 rondes met Clomid gehad. Normaal moest ik deze maand met inspuitingen Menopur beginnen... Kiezeltje, ik ben ook niet misselijk zenne. Alleen weinig eetlust maar niet misselijk. Bij 'eerste symptomen' staat er een topic over en er zijn genoeg dames die nu vér zwanger zijn en niet misselijk zijn geweest! Deke, leuk dat je een vroedvrouw in je buurt hebt gevonden! Je zal er geen spijt van hebben, zenne! En het wordt normaal terugbetaald door je ziekenfonds dus... Peache, je hebt groooooooot gelijk! Ik probéér ook optimistisch te zijn maar is soms toch wel moeilijk...
Maart 2010-mama's: 01 maart - Kiezelsteentje - 34 jaar - 1e kindje - ZB - BV/FV 01 maart - Loontje4 - 31 jaar - 1e kindje - ZB - BV/FV 01 maart - Peache - 28 jaar - 1e kindje - ZB - BV/FV 02 maart - Anna123 - ? - ? - ZB/TB - BV/FV 02 maart - Chantal84 - ? - ? - ZB/TB - BV/FV 02 maart - Joli - ? - 2e kindje - ZB - BV 02 maart - Setti - 25 jaar - 1e kindje - TB - BV 03 maart - D1982 - 26 jaar - 1e kindje - ZB - BV 03 maart - Jesali - 29 jaar - 2e kindje - TB - FV 03 maart - Sjaantje2006 - 25 jaar - 2e kindje - TB - FV 05 maart - Channes - 26 jaar - 1e kindje - TB - FV 06 maart - Hannelore - 32 jaar - ZB - BV/FV 06 maart - Miekie82 - 26 jaar - ? - ZB/TB - BV/FV 07 maart - Channie - 20 jaar - 2e kindje - ZB - BV/FV 07 maart - Elke1984 - 24 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV 07 maart - Lady1988 - ? - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV 09 maart - Deke - ? - ? - ZB/TB - BV/FV 09 maart - Kleintje88 - ? - 1e kindje - ZB - FV 09 maart - Mel2 34 jaar 1e kindje TB - BV 09 maart - Moons - 31 jaar - 4e kindje - TB - BV 09 maart - NinaVI - 28 jaar - 2e kindje - ZB - BV 09 maart - Punieka - ? - ? - ZB/TB - BV/FV 09 maart - Zoetje80 - 28 jaar - 3e kindje - ZB - BV 10 maart - Anoniempjuh - 26 jaar - 1e kindje - ZB - FV 10 maart - Mouse - 30 jaar - 1e kindje - ZB - BV én FV 11 maart - Starfish 26 jaar 1e kindje - ZB/TB - BV/FV 13 maart - Germini - ? - 1e kindje - ZB/TB - BV 13 maart - Ghaze - ? - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV 13 maart - Isa - 26 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV 15 maart - Malin08 - 26 jaar - 2e kindje - TB - BV 17 maart - Alies05 - 32 jaar - 2e kindje - TB - BV 17 maart - Suekes - ? - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV Onbekend - Daantje13 - 30 jaar - 2e kindje - TB - BV Onbekend - Joepie01 - ? - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV BV: borstvoeding, FV: flesvoeding, ZB: ziekenhuisbevalling, TB: thuisbevalling Stuur een pb naar Elke1984 voor aanvullingen/wijzigingen in het lijstje.
Hallo allemaal, ik mag me hier ook melden! Morgen is mijn NOD pas, maar ik had stiekem zondag al getest en een heeeel licht streepje gezien, maar ja een streepje is een streepje, toch? Gisteren een digitale clear bleu gekocht. En vanochtend staat er dan echt zwart op wit: zwanger! Na wat rekenwerk kom ik op 16 maart. Ik ben wel een beetje voorzichtig in mijn blijdschap, want ik heb in het verleden twee miskramen gehad, maar heb intussen ook een gezond knulletje dus.... Verder voel ik nog helemaal niets en dat vind ik wel gek, want elke vorige zwangerschap voelde ik vanaf het moment van conceptie zo'n beetje. Nu ja, de kwaaltjes zullen ongetwijfeld snel genoeg komen!