Oei daar was ik al bang voor :S Hopelijk is het van teveel werken.... Is er iets wat ik kan doen om het te voorkomen? (behalve rust want dat komt eigenlijk niet echt voor in mijn woordenboek )
haha ik denk t niet eigenlijk! ik heb er zelf gelukkig nog geen ervaring mee. Ben vandaag weer bij de vk geweest en de due date is naar 1 maart verplaatst. bloeddruk was goed, hartje klonk goed en buik groeit goed. alles was perfect. morgen een afspraak maken voor de 20 weken echo!
Dames wat een hoop geklets weer, maar heerlijk om het wel en wee van mede zwangeren zo te kunnen volgen en zelf te kunnen ventileren. @ setti en Lara: Wat een mooie buiken al zeg! Mijn buik is vooral breder en hoger meer naar voren gekomen dus niet echt sprake van een mooi puntje ofzo pfffffff waar gaat dat heen met zo'n 2-ling zwangerschapsbuik.... Dat is het enige waar ik tegen op zie (hoe erg gaat het worden en hoe kom ik er weer uit na de zwangerschap etc..) Verder heb ik wel vertrouwen, ik ben al 2x natuurlijk bevallen en dat zal dus wel goed komen en mocht het nu een keizersnede worden dan is het ook goed.. Als ze me maar niet over tijd laten gaan (andere 2 waren alle twee 42+4 en 42+1 dagen= olifantendracht zou je het wel kunnen noemen) Maar dat duurt nog wel even he... Dianne balen van je werk zeg. Succes met zoeken! Nou ik ga even wat lichtjes aan doen, t wordt al zo vroeg donker xx Minke
Ps ik zit er over te denken om een doptone te kopen. Heeft iemand daar ervaring mee? Mijn vriend zegt dat het misschien niet goed is voor de baby's.. Dus nou weet ik het niet meer. Het leek me zo leuk!
de vk zei vandaag tegen me dat je t niet te vaak mag gebruikt want die apparaten geven meer geluid af aan de beebjes dan bij de vk en mag maar heel even per keer. verder is het niet schadelijk hoor! wij hebben de angel sound al vanaf 11.3 weken en de eerste 2 weken wel 3x per week geluisterd en nu steeds maar 1x per week puur om te horen of alles nog goed gaat daarbinnen.
Lynette, Dat is toch niet zo slecht? Die van mij was 115/60 en was perfect volgens de vk...En kan me voorstellen dat het thuis misschien ook nog wat minder nauwkeurig is... Kleintje, Heb er zelf nu ook last van, vorige zwangerschap heb ik ischias gehad, daar lijkt het nu ook wel weer op...Maar is ook weinig aan te doen.... Toen ik last kreeg van mn bekken de vorige keer had ik veel last van mn stuitje, dat valt nu nog wel mee....
nee drama was dat hoor, 2x over tijd gaan... maar vooral bij de eerste was mijn baarmoedermond niet week genoeg en hebben ze uit eindelijk gel in gebracht tot 2x aan toe en toen nog wee opwekkers en toen werd ie met de vacuum geboren. Ik kreeg er op dat moment niet veel van mee (zat compleet in mijn eigen wereld) maar is wel een zware bevalling geweest met langer herstel (hechtingen). Mijn 2e bevalling was ik na 42 weken zat en toen verloor ik ook een heeeeel klein beetje vruchtwater. Toen ben ik net zo lang gaan zeuren tot dat ze me de dag erna opnamen en toen waren toevallig die nacht de weeen ook begonnen en toen moest ik even goed aan het infuus en 3,5 uur later was mijn zoon geboren. Ging toen heel vlot- wat was ik blij!! Beide keren overigens gevraagd om ruggenprik maar toen ik echt voor die keuzes stond durfde ik niet en heb het dus toch zonder gedaan. Ik vond het te doen maar vroeg me vooral bij de 2e af waarom ik toch een 2e wilde en noooooit meer een 3e, vanwege de pijn op dat moment, later vergat ik de pijn toch weer. Tja en nu komen nummer 3 en 4...
Tegenwoordig laten ze je zelfs wel is doorlopen tot 43 weken als alles goed gaat Gelukkig beviel ik de vorige keer met 39 weken, dan verwacht je het nog niet en scheelt een hoop wachten
Ja de gyn en de (klininsch) VK hebben nu gezegd dat ze de condities van moeder en kinderen nauwer in de gaten houden en geen risico's nemen. Dat ze waarschijnlijk wel eerder komen en anders gehaald worden. Als alles rijp is tenminste. Dat is een hele geruststelling gelukkig! Geen olifantendracht..
Bij ons kwam de eerste 3 dagen te vroeg, de tweede 8 dagen te laat en de derde 1 dag te vroeg, ben wel benieuwd wat deze gaat doen! Beter te vroeg dan overtijd lopen, tenminste dat vond ik, je leeft toch naar "de" datum toe en als je er dan overheen gaat is niet fijn, maar ja hebben we weinig over te zeggen. Liefs Moons
KLeintje dat klinkt helaas als bekkenpijn (ben er helaas mee bekend). Ja als je dat zou willen nakijken en naar me toe zou willen sturen dan zou ik heel blij zijn!
ja ik had er echt niets over te zeggen bij mijn 1e 2, heel frustrerend, wens ik niemand toe, wachten is vreselijk en ben je na 40 weken echt wel zat... Het is me eindelijk gelukt om foto's / echo's erop te zetten joehoe!
ZO HEE Funny-me!!!!!! Was je daar op het einde??? Ja ik kreeg van een vriendin een editie van het meerlingen-blad en daar stonden ook al wat 2-ling buiken in.... Dat was echt schrikken. Belangrijke vraag: hoe is het nu met jouw buik of eigenlijk bedoel ik voor je nieuwe zwangerschap?
Funny jeetje beste buik vind het wel super mooi om te zien. Ano hoe was je echo? Anouk welkom wederom hihi.
oeps ik zie 36 weken staan, beviel je toen bijna? Hoe begon je bevalling? Thanks for sharing the photo!
Ik ben ingeleid met 36 weken. Bevallen met 36w4d.... Met mijn buik is het aardig goed gekomen. Ik hield alleen wel een heel raar stukje vel over aan de onderkant van mn buik. Maar ach... en heel veel striae