Hey Dames, ben vanochtend voor mijn 16 weken echo geweest en alles was goed met de orgaantjes e.d en we weten wat het wordt!!!! EEN KLEINE BABYBOY!! Ik dacht echt dat het een meisje zou worden, maar toch stak er een klein piemeltje prominent ertussenuit... Moest het toch even op het forum zetten. Ben vandaag jarig en iedereen is nu aan het vissen, maar probeer echt mijn mond te houden EN DAT IS LASTIG!!!!
Chantal gefeliciteerd zeg!!!!! jij komt ook uit 84 he? een vriendin van mij ook en die is gelijk met mij uitgerekend en die krijgt ook een jongen. zou t dat ik ook een jongen krijg zeg dan zou de chinese kalender gelijk hebben haha
Ja, volgens mij zei mijn chinese kalender ook dat wij een jongen zouden krijgen... En volgens mij heb ik ook een pendel gehad die klopte... zal zo eens even kijken~!!
Gefeliciteerd met de goede echo en een baby-boy op komst!! Jongens zijn heeeel leuk kan ik uit ervaring zeggen!!
Meiden even een korte vraag, Ben gister op mijn vrije dag denk ik iets te druk geweest en dat voel ik dus vandaag, ben helemaal kapot, werd ook al wakker met hoofdpijn. Nu heb ik ook een hele volle buik als het ware, mijn buik is al best gegroeid vind ik zelf de afgelopen weken (jaja de foto moet nog gemaakt worden) maar vandaag voelt het heel zwaar in mijn buik, een soort van opgeblazen maar dan heel laag, alsof mijn blaas helemaal vol zit maar het is dus niet mijn blaas want ik hoef niet te plassen. Ik vroeg me af of jullie het herkennen. Ik voel ook mijn banden in mijn liezen dus ik maak me op zich geen zorgen maar het is wel lekker om te weten of jullie het ook hebben. Ga trouwens straks vanmiddag een flinke tijd op bed liggen, dat zal ook wel helpen. @Marye: ik weet het niet want ik ben wel steeds misselijk maar ik hoef niet over te geven, het wordt bij mij ook nog niet echt minder helaas
linda ja dat is heel herkenbaar als je heel druk bent geweest. ikzelf heb t ook en ik heb dan echt dat ik moet gaan liggen anders ga ik knock out. gelukkig voel ik t wel aankomen. dus nu stier ik gewoon niet meer door t huis heen enz. luister goed naar je lichaam.
@ Chantal: gefeliciteerd Waar heb je de echo laten maken? zie dat je uit Etten-leur komt, ik ook @ Linda: ik herken het ook wel... heb ook al een paar dagen een zwaar gevoel in mijn buik, het voelt ook erg hard aan :S Hoeveel zijn jullie eigenlijk al aangekomen? ik nog steeds niks..... Nog steeds 2 kg eraf....
@ Chantal, ik herken het niet maar heb je geen telefonisch spreekuur van je gyneacoloog of je oude verloskundigen praktijk (ik mag nog steeds bellen met dat soort vragen en dan zijn ze altijd erg betrokken en vriendelijk). Soms kan een kort gesprekje met zo iemand wel even heel prettig zijn, toch? Voor de rest moet je gewoon goed naar je lichaam luisteren. Ik ben al weken doooodmoe en slaap elke dag smiddags, heel diep, lig zelfs te dromen enzo. Heb het echt nodig. Dus ik werk ook maar halve dagen, gelukkig in goede overeenstemming met mijn werk, al voel ik mij er ook wel schuldig over maar toch kan ik niet anders. Mijn huishouden schiet er al weken gigantisch bij in en dat voelt ook niet lekker maarja.. @ linda ik ben nu 2 kg aangekomen...
Hier staan de bedjes tegen elkaar aan omdat de meiden ook echt elkaar vasthouden als ze slapen (bijv elkaars handje pakken). Maar als de een huilt slaapt de ander gewoon door. Dat is al zo sinds het begin
Dat is de urban jungle he die wagen? Let wel op, op de u.j. kunnen geen 2 maxi cosi's. Op de easywalker kan dat wel, en dat is wel heel handig! Wij hebben een station, maar het was toch even proppen om 2 kindjes incl maxi cosi's, een volle luiertas, een tweelingwagen en 2 reiswiegjes kwijt te kunnen. Daarom was ik erg blij met de adaptersets zodat we de reiswiegjes thuis konden laten.
Funnyme, wat naar dat je je hond weg moet doen. lijkt me een hele moeilijke beslissing. Ik hoop dat je je beter voelt als je eenmaal een goed huisje voor hem hebt gevonden. Gisteren bij de vk was alles goed. We hebben het hartje gehoord en dat is natuurlijk fijn! Mijn bloeddruk was ook goed: 125/77. Ik moet zeggen dat ik veel minder moe ben dan bij Karel en dat is wel erg fijn. Ik voel me eigenlijk prima, heb nergens last van. ik moet misschien iets vroeger naar bed en iets vaker naar de wc, maar dat is het dan wel. O ja, een beetje last van mijn maag...
Hee Super een jongetje!!! Is het een leuk idee om achter de lijst (waar die dan ook moge zijn) eventueel het geslacht te zetten?
@ Minke...is slik geen foliumzuur meer, ben daar zelf mee gestopt (toen wist ik nog niet dat ik een tweeling verwachte) omdat ik rond de 10 weken zo verschikkelijk misselijk was en alles eruit gooide. Ook heb ik geen extra ijzer ofzo...hb was trouwens ook hartstikke goed 8,5 dus voorlopig nog geen extra ijzer nodig. Misschien dat de gyn (ga ik 1 okt voor het eerst heen) een andere mening heeft, maar dat zie ik dan wel weer. Vanacht een vreselijke nacht gehad...hele erge pijn in m'n maag...alsof m'n slokdarm eruit brande. Rennie genomen maar dat hielp helemaal niets. Tegen de ochtend toch weer in slaap gevallen en nu net m'n bed uit gekomen. Moet straks langs de apotheek om weer een voorraad zetpillen te halen...dus vraag gelijk iets tegen dat brandende gevoel...want dat is echt niet leuk. Verder ging net de deurbel....postbode met een paketje...schok wel toen ik in m'n pyjama open deed...maar wel een leuk paketje. Had een poosje terug een dinercheque van 100,- van Villa Augusta (dordrecht) gewonnen...en die werd nu dus bezorgd, samen met 2 pakjes cup a soup. Nu maar hopen dat m'n maag snel een beetje lief voor me is en ik gezellig met manlief een avondje uit eten kan plannen. Ga zo eerst maar even een ontspannen badje nemen (wat ben ik blij dat ik bij manlief heb doorgedramd dat ik perse een bad wilde in dit huis) en dan maar op naar de apotheek.
Klinkt inderdaad als een te drukke dag. Ik had dat ook vaak met de meiden als ik te druk was geweest. Leek wel een harde buik die de hele dag duurde... Rustig aan doen vandaag hoor!
Antagel!!! Is een drankje, voor 5 euro bij de apotheek te koop. Eerst schreef de gyn het voor (moest ik het ook gewoon betalen) en daarna vertelde hij dat je het ook zonder recept kunt krijgen bijj de apotheek. IN het zh wordt dit ook aan zwangere vrouwen gegeven dus het kan echt geen kwaad!
@Boba en misschien ook Linda (slaap lekker hopelijk lees je dit straks) Ik moest van mijn verloskundige toen ze me doorverwees naar het ziekenhuis meteen al extra foliumzuur halen op recept bij de apotheek; dus ik nog heel droog heb ik thuis wel en anders neem ik 2 pilletjes per dag maar nee, het foliumzuur van de drogist is 0.4 mg ofzo en die je bij een tweelingzwangerschap voorgeschreven krijgt is 5.0 mg! En die moet ik tot het einde van de zwangerschap doorslikken, jullie ook Marije en Linda?? En mijn ijzer was ook goed maar ik moet preventief ijzer tabletten slikken... Wat weer obstipatie als bijwerking zou hebben maar niet bij mij; mijn stoelgang versneld juist en heb daar smorgens wel buikpijn van zeg maar. Ik was benieuwd of jullie daar dezelfde klachten / medicijnen hadden....
Hey! Ik slik 1,0 mg foliumzuur per dag (2x 0,5 mg). En ik heb staaltabletten (3x per dag 200 mg ). Beide moeten tot eind van de zwangerschap. En staaltabletten moesten al ookal had ik nog steeds een goed Hb. Ik zat al sinds het begin van de zwangerschap verstopt haha, en dat werd door de staaltabletten vele malen erger. Maar drink nu 2/3x per dag een glas roosvicee laxo. En sindsdien echt nergens last van. Bij mij staat in de bijsluiter inderdaad dat je ontlasting ook juist makkelijker zou kunnen gaan. Die buikpijn is vervelend, kramp in mijn darmen heb ik ook erg vaak helaas. Boba: woon je ook in de buurt van Dordrecht? Ik woon echt op 200m van Villa Augustus haha. Iig de komende paar maanden nog.