Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hallo allemaal

Hier ben ik ook even weer pff jullie gaan echt snel hihi.
    Gezellig!!

Hier gaat alles ook goed nog steeds erg moe maar verder mogen we niet klagen.

Alies goed idee van de lijst:)

Mannetje is druk in de babykamer bezig alle muren weer glad aan het maken kunnen we morgen de muren verven heb er zin in hihi.

2. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    echt mooi zo de lijst
    en heel mooi dat jullie heb zo bijhouden

ga even een lekker ijsje halen haha

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Alies: ik weet nog niet of ik bv of fv ga geven, vandaar dat ik ze er beide maar even heb laten staan. :)

@ Diane: Hmm ja maar dan zou je bijv. de woensdag en vrijdag opgeven...wat moet ik dan met die andere dagen die ik toch moet werken? daar heb ik dan geen opvang voor..
    Of ik moet 5 volle dagen opgeven voor opvang, en dan misschien maar 2 keer brengen...dat is al helemaal niet betaalbaar..

4. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Goed idee om de lijst wat in te korten. Mensen kunnen immers altijd weer toegevoegd worden.

Vandaag lekker met een vriendin op stap geweest. Was gezellig, maar ik heb wel iets te veel gedaan. Zij vraagt nog of ik ergens last van heb. Nee hoor, ik merk helemaal niets, alleen mijn buik groeit. Ik ben helemaal niet moe of zo. Ik fiets nog wel even met je mee naar huis (20 min. heen en 20 min. terug). Nu moet ik het wel bezuren, ik heb een enorm gespannen buik... Ik denk dat ik toch een beetje gas terug moet gaan nemen!

Gisteren nog vrij fanatiek gesport, dat kan waarschijnlijk ook niet meer. Toen had ik ook al zo'n gespannen buik. Het punt is alleen dat mijn man en ik dezelfde sport doen (nee, geen korfbal!) en dat mijn man dus thuis is met Karel als ik ga sporten. Ik voel me dan bijna aan hem verplicht om gewoon mee te doen en niet af te haken, anders had hij beter kunnen gaan...

Lindavnr: heb je al gekeken wat je van het geld dat je uitgeeft aan kinderopvang terug krijgt van de belastingdienst? Dat kan best veel zijn namelijk. Hier kun je het uitrekenen: Hoeveel toeslag kan ik krijgen?

5. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    @lindavnr Lijkt me ook erg moeilijk als je on regelmatig werkt. Ik heb het geluk dat ik nu werk en na de bevalling werk ga zoeken voor 3 vaste dagen in de week. Maar van wat je zei dat het veel geld kost dat is ook zo maar ik begrijp nog steeds dat je toch een hoop terug kunt krijgen van de belasting!!!!!!! en dan is misschien gewone opvang voor heel de week wel iets?? Ik zou het eens navragen of zo als ik jou was. Nou succes met het zoeken naar een goedevoplossing.

6. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai,
    Ik wilde even aangeven dat ik welk elke dag meelees, maar niet post...Wil dus eigenlijk ook niet van de lijst af....
    Mag ik blijven staan??

X

7. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @linda
    Wat fijn dat je echo helemaal goed was! En nu genieten he!!

@kleintje,
    HEerlijk geluid zo'n klein kloppend hartje! Ik mag morgen weer en herken je gevoelens hoor, maak me ook best een beetje ongerust.

@setti,
    Zo, jij bent er al helemaal klaar voor!! haha. Nou ja, je moet het maar vast hebben toch?? Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die nog niets heeft;)

@lindavnr,
    Wij hebben een gesprek gehad met een gastouderburo en zijn erg enthousiast hierover. Als je echt flexibele opvang zoekt ben je bij hun aan het juiste adres. De kosten liggen daar op 6,10(bij hun buro dan). Dit is geloof ik ook het max. wat vergoed wordt. (boven dat bedrag moet je de rest zelf betalen) en ik zou inderdaad kijken wat je terug krijgt van de belasting. Dan valt het volgens mij wel mee hoor. Maar ja, je hebt er natuurlijk wel 2. Je moet even goed rekenen wat wijsheid is.

@namen,
    Wij zijn nog druk aan het brainstormen.

Morgen weer naar VK. Spannend!! maak me toch elke keer wel weer even druk als de tijd nadert...........

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haa,
    ja kheb het al eens berekend voor 3 dagen in de week voor 2 kinderen en dat kwam echt duur uit, alleen had ik toen niet de precieze kosten.
    maar kheb nu niet de gegevens bij de hand, dus kijk er morgen even naar.
    Je krijgt inderdaad veel terug, maar voor 2 kinderen is het wel het dubbele bedrag wat je betaald..

mgoed, zal het morgen wel ff posten wat het kost ;)

@ Nijnja: Hmm wat vervelend dat je je niet goed voelt nu.
    Luister naar je lichaam. Doe rustiger aan! Je voelt je nu niet voor niets minder goed..

@ Germini: ja gastouderbureau lijkt me ook flexibeler. Ben wel benieuwd naar hun prijs en flexibiliteit.
    Kdv was voor normale opvang ook 6.10 euro. En flexibel dus 7.01 euro.

9. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Nu je het aangegeven hebt en even wat van je hebt laten weten, laat ik je op de lijst staan. ;)
    Zou wel leuk zijn als je heel af en toe even laat weten hoe het is of in ieder geval 1 keer per maand even een berichtje plaatst. :)
    Ook al is het puur een reactie op iemand. Dan hoef je het niet eens over jezelf te hebben. Wel leuk natuurlijk als we wel horen hoe het gaat enzo. ;)

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @lindavnr voor het tweede kindje krijg je meer terug hoor, ik heb het uitgerekend via belastingdienst.nl

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hey zoe, waar schrijf je verder mee: was je al kwijt :) fijn dat alles goed gaat!

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wel? Dat heb ik niet gezien volgens mij de vorige keer.
    Hmm nja ik zal morgen eens ff berekenen met onze toetsingsinkomens erbij..
    :)

13. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai Linda,
    Ik heb een tijd niet gepost. Sinds gister weer een beetje begonnen. Had echt tijd voor mezelf nodig. Naast dat ik tot week 12 aardig ziek zwak en misselijk ben geweest, was me hoofd echt aan rust toe...
    Had/heb jij dat niet gehad?? Ben blind door de mmm gerend, en toen kwam ineens alles op me af en wilde ik alleen nog maar rust, ff geen ziekenhuis enz enz. Heb hier wel meegelezen, ergens wil je niets missen, maar ik had echt niet de behoefte om te posten...

Maar het gaat goed, voel me sinds twee weken goed. Buikje begint te groeien....
    Moet ook eerlijk zeggen dat ik meer een lezer dan een poster ben. Vind het leuk om alles over een ander te lezen maar vind het moeilijk om zelf wat te melden...Heb ook weinig bijzonders te melden geloof ik...

Heb in dit topic trouwens weinig meiden over de Prenatal kortingsdagen gehoord, zijn jullie niet geweest? Wij hebben de bugaboo gekocht met flinke korting en ik heb nog een winterjas voor een mooie prijs gekocht, supers...

Voor iemand die niet graag post is dit een vrij lang berichtje geworden;)

XX

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hihi we waren helaas op vakantie dus die kortingsdagen hebben we moeten missen..

15. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    De agenda voor morgen:

29 september - Germini: vk

29 september - Lindavnr: 5e echo
    29 september - Stroopie: vk

16. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Zag dat er bij mij weer vraagtekens staan..
    Is er wat nie goed gegaan met het versturen van privé bericht?:(

17. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey zoe

fijn dat je je weer wat beter voeld.
    ik wist wel van de prenatal kortingsdagen, heb t hier nog een de meiden verteld, een aantal zouden erheen gaan.
    ik ben zelf n iet geweest, vond t allemaal nog wel wat duur in verhouding met sommige andere zaken!!maar leuk dat jullie wel wat hebben gekocht, geniet er lekker van!!!

kleintje fijn dat alles weer goed was!!!!

hier alles goed, twijfel heel erg of t geslacht wel klopt, geen flauw idee waarom...misschien omdat je zo vaak hoord dat t fout word voorspeld???maar goed volgende week donderdag een echo en dan hopelijk de bevestiging!!

heb zitten tellen en mijn 20weken echo word al de 10e echo!!!!wa een boel he....

xxx

18. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Linda, mooie echofoto's.

O jee, wilde reageren op iedereen en nu ben ik ineens alles vergeten. Hihi, als ik 80 was werd ik opgesloten in het verpleeghuis. :D

Alies, bij mij staat alles goed in de lijst en wat het gaat worden, blijft een verrassing.

Lindavnr, wat een gedoe zeg, om flexibele opvang te vinden. De regering wil graag dat vrouwen blijven werken, maar dan zouden ze de opvang toch beter moeten afstemmen op het bedrijfsleven.
    Dan ben ik toch blij, dat ik de keuze heb om thuis te blijven.

Kleintje88, fijn dat alles in orde was. Zolang je het nog niet echt dagelijks voelt, blijft het toch spannend bij de vk.

Ik heb het hartje nog niet gehoord. Wel zien kloppen bij de termijnecho, maar ze liet het toen niet horen. Hopelijk morgen bij de vk. Moet er om 10.30 zijn.

19. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    zo anoniempjuh al 10 echo`s ben er jaloers op. heb er nog maar 1 gehad.

hier begint mijn buik ook al aardig te groeien heb alleen nog steeds geen foto`s gemaakt. bij esmay had ik bij elke week een foto gemaakt. de tijd gaat nu veel sneller.

ben vandaag naar het dreumesuurtje geweest en heb esmay gelijk in laten schrijven voor het peuterspeelzaal.

hier geen kinderopvang nodig ik kan ze gelukkig naar mijn ouders brengen. ik werk namelijk ook onregelmatig net als linda heb 1 vaste dag vrij en dat is de maandag.

verder gb.

20. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Foutje van mij, was het ff vergeten op te schrijven. Maar bij de volgende update staat het goed. ;)

Deel Deze Pagina