goed zo anders gaat half nederland ze gebruiken haha mijn familie zit mij ook al een beetje uit te horen. k vind t wel leuk om ze te laten raden. ik heb meerdere namen voor beide.
Ik kan beter 3 keer per dag kijken anders kan ik het niet meer volgen stelletje kletskousen! Ik moest ook een traantje wegpinken toen micheal zijn dochtertje wat zei.....zo zielig!! Me vanmiddag aangemeld bij MvM. De vakantie was inderdaad geen probleem. Zal van de week wel zo'n vrouw langskomen. Ik hoop dat ik een hoop aanstaande moeders kan helpen! (heb zelf ook de pregnyl gespoten). Ik durf nog niet zo goed me helemaal over te geven aan namen, aan babyspulletjes kijken etcetc. Ik wil zo graag..........maar ben nog wat voorzichtig! Zijn echt een hoop meiden die al een miskraam hebben meegemaakt zeg!! Misschien stomme vraag, maar voelden jullie vanaf het begin dat het niet goed was of voelden jullie helemaal niets??
Anoniempjuh, ik zat ook Michael Jackson te kijken, moest ook huilen toen zijn dochtertje iets zei... Namen hebben we ook al. Die hadden we de vorige keer al. Toen hadden we beide een apart lijstje gemaakt en ze vervolgens naast elkaar gelegd. weltrusten!
Germini bij de eerste voelde ik het duidelijk ik verging van de pijn dat ik er zelfs van ben onderuit gegaan bbz. De 2de wist ik niks had het hartje al gehoord
de eerste keer dat ik zwanger was teste ik de dag na nod posi. de test was licht en we wilden 2 dagen later weer een test doen. na 2 dagen een heel vervelend gevoel gehad te hebben toen dacht ik nog als t zo voelt om zwanger te zijn dan hoeft t voor mij niet. en juist die nacht niet geslapen door vreselijke krampen deze nacht ben ik t vruchtje verloren was toen 4.3 week. steeds om de 2 dagen getest op aanraden van de ha omdat t nog zo pril was. pas na een week was t hcg uit mijn lichaam. toen daarna na 5 weken weer een ongi gehad. en nu na 4 weken geen ongi (cyclus was altijd 28 dgn) dus stiekem gelijk een test gedaan en al vrij donker. dus 3 dagen later weer getest en nog donkerder. deze zwangerschap voelt vanaf t begin al heel anders dan de vorige (t gevoel dat t nu wel goed is) klinkt stom maar bij de 1e had ik al gelijk t gevoel dat t niet goed zat. we gaan er nu helemaal voor en maart volgend jaar is onze maand.
Ik voelde vrij weinig tijdens de zwangerschap maar dat was normaal zei de verloskundige want niet iedereen zou er ziek van zijn etc. Wel had ik enorm veel puisten en werd ik wat dikker dus dan zal het wel goed zitten dacht ik! Eerste echo gehad bij 8 - 8,5 weken via een pretechobureau, het kindje lag niet helemaal goed en het hartje kregen we niet in beeld omdat het kindje volgens haar te ver naar beneden lag en mijn blaas ook nog eens in weg... 2 weken later zou ik nog eens langs mogen komen! Ik had er geen raar gevoel over en mocht het toch mis zijn dan zou het over het algemeen toch binnen een week los komen... 2 weken later weer een echo maar helaas geen hartje te vinden! Meteen de verloskundige gebeld en de volgende dag weer een echo gehad via de verloskundige. De vrouw die hem maakte zei eigenlijk meteen al dat het mis was... Kindje was overleden bij 8,5 week, waarschijnlijk dus op de dag dat ik die echo heb gehad! Ik heb verder niks gevoeld, geen buikpijn, geen krampen, geen bloed helemaal niks! En ben ik gecurrateerd (2x uiteindelijk omdat de eerste keer niet goed was gegaan en ik een infectie heb opgelopen) Ik ben nu wel wat minder enthousiast in alles vandaar ook dat ik probeer wat langer mijn mond te houden
Ik heb ook een mk gehad voor de zwangerschap van Milan, voelde me toen totaal niet zwanger, had alleen een positieve test en verder helemaal niets, toen ik bijna 5,5 week was voelde ik ineens dat ik bloed verloor, 4 dagen later veel stolsels verloren en toen was het vloeien ook vrij snel over. Later nog naar vk geweest voor echo, was niets meer te zien, en zwtest was toen ook al negatief. Niet te veel mee bezig zijn, als je al een mk krijgt is dat omdat er iets niet goed is met het vruchtje (zo redeneer ik hoor) en dan kan het maar beter direct over zijn dan dat je er bv met de 20 weken echo achter komt dat het kindje geen overlevingskans heeft. Als je al kijkt naar het wonder van de bevruchting is het toch heel bijzonder dat het zo vaak goed gaat! Liefs Moons
Germini, heb iets gemist, denk ik. Hoe heb je het je man verteld dan?? Joli, ik ben ook op 5 oktober geboren (wel niet in 2008...)! Zijn geweldige mensjes, die weegschalen! Maar vissen ook zenne! En ja...ben toch direct bang als ik wat minder voel... ze doen nog altijd niet echt zoveel pijn terug, alleen aan de binnenkant wat en als ik er goed in knijp. Zijn jullie ook zo duizelig en futloos?? Als ik hier de trap opga, moet ik gaan zitten!! Dan heb ik het gevoel dat ik ga flauwvallen!
8)goeie morgen damens8) ik moets een heel eind terug lezen maar ik wil alle nieuwe ok even welkom heten. ik ben smorgen helemaal niet misselijk (afkloppen hah) maar heb wel veel last van buik pijn maar las een stukje terug dat het geen kwaad kon 20 juli heb ik de eerste eco kan niet wachten normaal gaan de dagen zo snel voor bij dat ik zeg van het mag wel wat langzamer en nu gaat het me te langzaam hahah vindt het super fijn dat je hier ok met allemaal mensen kunt praten die ok zwanger zijn vooral omdat dit onse eerste is en ik toch wel bang ben en blij te gelijk ik heb zo veel gevoelens dat ik het soms niet kan plaatsen en hier kun je te minste je hart luchten als je ergens mee zit damens ik vindt deze topic super top en geniet allemaal van jullie zwangerschap gtjs
germini bij de eerste ma maakte ik me heel veel zorgen om dat het mis kon gaan, toen met 8 weken de 1e echo, bleek ik 6w6d te zijn , het hartje klopte wel gewoon.mar ik wist dat dat eigenlijk niet kon zo krt zwanger, dus wist t toen eigenlijk al, en 1,5wk laer op de echo klopte t hartje idd niet meer. Bij de 2e ma voelde ik me een stuk positiever, helemaal toen de eerste echo helemaal goed was, in totaal heb ik 4goeie echo's gehad!!de laatse was met 10.3wk, toen de 5e echo met 11,3wk klopte het hartje ineens niet meer, dit was dus echt totaal onerwachts, niet alleen voor mij maar ook voor de echoscopiste, dit komt niet veel voor! Kortom ik kan niet echt meer op me gevoel vertrouwen, en denk dat het dus ook niet alijd wat zegt.gelukkig heb ik nu iig geen naar gevoel, en ben ik wel redelijk rustig en zie het allemaal wel, tot nu toe voeld het allemaal goed! dus meid maak je niet te veel druk erom, het kan bij iedereen gebeuren of je et nou voeld of niet....maar je weet t toch niet van te voren dus geniet er gewoon lekker van!!! @all:klein vraagje, ik heb regelmatig steekjes in me liezen, maar t vald me op dat dat voornamlijk aan 1 kant is, recs, hebben meer dat misschien??? nou weer een dagje werken pfff xxx
tjonge wat schrijven jullie snel! anoniem, ik heb de liessteken ook eigenlijk alleen links. zegt niks hoor, de linkerkant is bij de meesten ook gevoeliger (zitten minder organen ofzo) als je je ukje straks gaat voelen zal dat wrs ook meer links dan rechts zijn (okee er zijn altijd uitzonderingen). hier met de vk gebeld. heb afspraak voor 4 augustus, volgens haar berekeningen 8 week 5 dagen, volgens mijn berekeningen 8 week en 1 dag. Moet zorgen dat ik de dag ervoor een echo kan krijgen bij het bureau voor termijnbepaling. Vond dat een beetje raar, want vorige keer moest je echt 10-11 week zijn, en nu doen ze het het liefst tussen 8 en 9 week. elke zal je dat straks ff pben voor de lijst. ga nu ff met mn meisje aan de gang.
Goeiemorgen meiden.. ik maak me ondertussen écht zorgen! Zei gisteren al dat m'n boobs niet meer zoveel pijn deden en nu doen ze totààl geen pijn meer en zijn ze niet meer gespannen en m'n buik is ook niet meer opgeblazen... Ben zo verschrikkelijk bang dat het mis is! Zou naar de gyn kunnen bellen om een bloedtest vandaag en morgen om te zien of m'n hCG nog stijgt maar ik durf niet... Wil het niet horen als het niet goed is!
Hey Joli, Wat leuk joh!! Allebei een zoontje van oktober 2008!! wanneer ben jij uitgerekend in 2010??
hey meid dat is niet zo fijn voor je maar als je echt zorgen maakt kun je toch maar beter wel bellen voor al zeker heid daderlijk maak je zorgen om niks en dat is ok niet prettig en zo is het ok niet goed voor het kindje dat je zo gespannen bent dus bel nou maar liever wel is altijd beter dan niks doen en bang zijn
Heey meiden, moet veel werken nu, dus ben alleen komen lezen. Na de echo maandag toch nog wat terughoudend. Ben nu heel voorzichtig totdat ik over 2 weken het hartje hoor kloppen. Ben nu zenuwachtiger als bij de eerste zwangerschap, daar had ik een hoop kwaaltje en nu niets.Alleen heeel erg moe. @nieuwe zwangeren : GEFELICITEERD!!!!! en welkom hier! groetjes sjaantje
@ Elke: Het wil niet zeggen dat het mis is... Ik heb het er met de verloskundige laatst over gehad en die zei: ja klachten komen en gaan en de ene dag heb je er veel last van en de andere dag niet... Maar als je je echt veel zorgen maakt dan zou ik als ik jou was even bellen.... Succes! Over klachten: ik heb eigenlijk weinig klachten, ja wat misselijk in de ochtend maar als ik opsta is alles weer prima.... Verder wat moe maar that's it....
Heb net naar de gyn gebeld. Moet vandaag en vrijdag even bloed laten nemen en dan zien of m'n hCG gestegen is of niet. Hij zei ook dat het vaker voorkomt en dat ik me nog niet direct zorgen hoefde te maken. Maar dat doe ik dus wel...ben zo ontzettend bang! We hebben hier zo naartoe geleefd en ik kwam er stilaan mee in het reine dat we geen eigen kindje zouden hebben omdat we de laatste stap van vruchtbaarheidsbehandelingen gingen zetten en anders voor pleegzorg en/of adoptie zouden gaan. En nu zou ik dan misschien alleen maar héél eventjes hebben mogen proeven van het zwanger zijn en dromen en plannen en.... Denk niet dat ik me ooit al zo bang heb gevoeld als nu...