Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb gekraamd bij iemand die van caroly die houten voetjes had. Was ook wel erg leuk! Maar je moet er nog wel aan knutselen hoor! Bij die voetjes bijv. moet overal nog zo'n sleutelhangerring doorheen. En krijg ze dan maar eens netjes in de enveloppe

2. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @Funnyme, dankje!! Ja dat had ik dus ook gehoord! Klopt het ook dat de kans dat de placenta voor de 'uitgang' gaat liggen groter is bij voorliggende placenta?

3. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    @ Wennepen: je hoeft echt niet de hele zwangerschap te genieten, hoor. Als je zoveel hoofdpijn hebt dat je er zelfs dingen voor moet afzeggen, kan ik me voorstellen dat je af en toe even baalt. Schrijf het hier maar lekker van je af!

@ Funnyme: is het een droom of heb je concrete plannen om vk te worden? Het lijkt mij ook een heel leuk beroep, maar wel zwaar qua verantwoordelijkheid.

4. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ik heb de 13e de 20 weken echo en dan heb ik met 36 wkn idd nog een echo voor de ligging en verder niet ja de pret echo dan

gek idee eigenlijk dat ik nu nog maar 3x ons kindje te zien krijg voordat ik beval t lijkt zo weinig en ik heb t al 2x gezien.

5. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hihi, ja dat was voor het topic 'houten geboortekaartjes' maar 10 schermpjes open dan gaat er wel's wat mis!
    Het lijkt mij ook een heel gedoe dat je ze dan nog in elkaar moet zetten!!
    Maar ik vind ze er wel leuk uitzien!

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja want dan hoeft die alleen maar naar beneden te groeien/ zakken. Maar met de 20 weken wordt daarnaar gekeken. EN anders krijg je met 30 en 34 of 36 weken nog eens een echo

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja ze zien er erg leuk uit, maar geloof me dat je er niet op zit te wachten om in je kraambed te knutselen!

8. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @Funnyme, bedankt, dan wachten we de 20 wkn echo maar af... Ik hoop dat hij gewoon goed blijft liggen want ik zit niet héél erg te wachten op een keizersnee!!

Nee, ik wil zeeeeeeeeeker geen kaartjes waar ik ook nog maar íets aan hoef te doen in m'n kraambed :p

Meiden fijne avond, Funny bedankt voor al je antwoorden!! Nu ga ik echt naar bed anders krijg ik ruzie ;)... Neem toch maar paracetamolletje in de hoop dat de koorts iets zakt!

Liefs

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0

Ik zou het heel graag willen. En weet dat ik ooit de opleiding wil gaan doen. Hoop ik. Maar ja met straks 3 kleine kinderen weet ik niet of me dat gaat lukken.

10. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Graag gedaan. Als ik nog eens ergens mee kan helpen dan roepen jullie maar! Enne beterschap!

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Die eerste is ook super leuk zeg, die 2 poppetjes die je in elkaar kan zetten! :D
    Erg leuke site!
    ZIjn deze houten kaartjes in vergelijking met kartonnen kaartjes duurder?

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja een stuk duurder

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Oke, hm, dat maakt het alweer minder leuk ;)
    Dat zijn nou niet echt de dingen waar ik extra geld aan wil uitgeven.. liever dan aan leuke spulletjes.. :)
    Zo'n kaartje belandt dan na een paar weekjes ook ergens in een doos of gewoon bij het oud papier..
    Wil natuurlijk wel 'n leuk kaartje, maar niet gelijk een stuk duurdere :)

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hihi...

15. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hallo allemaal,
    Hier een berichtje van de bijna-niet-poster...

Wennepen: Herkenbaar hoor dat de roze wolk zoek is. Ik was tot de 12e week zwak ziek en misselijk. En ik werd op een gegeven moment ook doodmoe van die mensen die dan zeggen "ja dat hoort erbij" of "je weet waarvoor het is"...Kan allemaal zo wezen, maar dan kan je nog wel flink beroerd zijn. En hoofdpijn is echt geen pretje.
    En laat je niet gek maken die roze wolk is een zwaar overtrokken iets volgens mij...

Vandaag heb ik voor het eerst sinds weken een dag gehad waarop niets moet en ik lekker boekjes gelezen heb op bed en lekker gerelaxed. Pff wat knap je daar van op. Heb ook gelijk besloten om in de winterslaapstand te gaan. Geen dingen meer afspreken waaar ik geen zin in heb en lekker genieten van mezelf en mijn groeiende buik...

Heb mezelf ook aan gepraat dat hoe rustiger je bent tijdens je zwangerschap hoe rustiger je kind. Ik weet het slaat nergens op, maar het is wel een goed excuus om rustig aan te doen;)

Wow dat sommige van jullie al het kindje kunnen voelen echt bizar. Voor me gevoel gaat dat nog heel lang duren, maar ik hoop het natuurlijk niet...

Volgens mij ben ik de laatste met de 20 weken echo, 9 november of zijn er nog na mij (wat een geduld moet je af en toe hebben...)

Verder gaat alles goed, ook hier is het zo goed als gedaan met het buikslapen boehoehoehoe. En ook hier heerlijk aan de zwangerschapskleding....

Nou gr aan een x voor iedereen...
    PS
    Kleintje: jij ook hier, gezellig meid!!! FF vraagje tussendoor, krijg jij ook een uitgebreidere 20 weken echo?? Omdat wij een icsi kindje krijgen is het in het ziekenhuis gebruikelijk om een uitgebreidere echo te krijgen. Ben vergeten te vragen waarom maar nu begin ik me toch een beetje zorgen te maken (meer kans op afwijkingen???)

16. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    wij hebben al ons geboorte kaartje uitgekozen alleen is t van belang dat we weten wat t wordt qua geslacht.

en die vanons zijn niet zo duur 67 euro voor 52 kaarten incl. drukken foto en enveloppen

17. Minke1979

Minke1979 Actief lid

8 sep 2009
    326
    0
    0
    Noord-Holland
    hallo allemaal!!!

Zo ik moest even heeel veel bijlezen! Heb niet alles onthouden maar ga toch hier en daar wat reageren;

@ Wennepen: ik herken je depri gevoel helemaal, onzekere tijd, je wilt al verder zijn; dikkere buik enz, ik heb dit weekend zwangerschapskleding inclusief een jas samen met mijn vriend gekocht en voel me weer iets beter. Dus dat hielp mij nu maar HET KOMT goed joh, tijd even uitzitten, sterkte en vooral niet schamen hoor!

MORGEN hebben wij de eerste pretecho en gaan ze naar het geslacht van beide kindjes kijken SPANNEND maar wel pas om 19:30 savonds dus voordat ik hier weer kan posten.... Ik ga mijn best doen!

@funny me: zo graag zou ik ook VK willen worden. Heb al 3x mee geloot voor de opleiding en was 1x aangenomen alleen toen ben ik doorgegaan met mijn opleiding logopedie, die nu af is. Maar ik heb erg veel spijt. Ik denk er nu wel over om lactatiedeskundige er alvast bij te gaan doen. Ik heb al 2 kindjes 8 en 9 maanden zelf gevoed.

@Linda; balen joh dat je zo'n rotdag en nacht had, gelukkig lijkt alles goed he, hopelijk slaan de laxerende medicijnen aan en ben je van je klachten af.

@ buikslapen; ik slaap met een heel lang, langwerpig kussen half op buik en zij, dat ligt nu wel ok, waren laatst in de aanbieding bij de Lidl.

Nou meiden ik hoop dat ik een beetje slaap vannacht want ik ben toch wel beetje zenuwachtig voor morgen, hopelijk kunnen ze wat zien. We moeten dinsdag ook naar de gynaecoloog trouwens voor de medische controle.

LAra beterschap en ALLEN trusten!

18. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyyy meiden

jeetje wat een hoop gekletst, heb alles keurig gelezen maar reageren vind ik ff teveel hoor sorry!!

wil wel zeggen germini wat gaaf dat je man het ook voeld, wil ik ook!!!

laar haha mijn man is ook meegestopt, goed he!!!

over de man:mijn man vind t allemaal wel leuke n denkt ook echt mee, vanmorgen in babydump sta ik bij een wippertje van 30euro staa ij bij 1 van 100euro want die had een zonnekap en was steviger enz enz pffff hij wil t liefst alles t duurste van t duurste, nou heb dus maar geen een gekocht haha.
    hebben wel een boxkleed gekocht, grijs geblokt, en een rose dekentje, en flesjes.
    en hij heeft vanmmiddag de kast in elkaar gezet, alles staat nu dus, en nu maar eens goed kijken hoe we het willen aankleden, want alles wat wij leuk vinden is in het blauw.....

donderdag weer echo, schier nu een beetje op joehoeee.

slaap lekker meiden

owja linda ik heb het een paar weken terug ook gehad, dat ik ineens beetje bruinige afscheiding had, niet echt bruin trouwens, maar wel een stuk donkerder, was gelukkig ook met 2dagen weer weg,.fijn dat alles verder goed was!

xxx

19. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wennepen, heel de dag hoofdpijn, word je ook wel depri van. Ik moet zeggen, dat ik nu ook vaker hoofdpijn heb. Probeer dan toch meer te drinken en dat wil een beetje helpen.
    Roze wolk, welke roze wolk. Ik heb dat nu totaal niet. Misschien komt het omdat het de 2de is en je nu veel meer met de 1ste bezig ben. Dan vergeet je weleens dat je zwanger bent.
    En alles iemand vraagt, hoe het gaat. Zeg je gewoon standaard, goed hoor. Meer willen mensen vaak toch niet weten.

Die kleurenblindheid, gaat voornamelijk om bruin en groen, blauw en paars. Er zat vroeger een groen jongetje bij hem in de klas. :D
    En als ik zeg, doe je paarse overhemd aan, komt hij met de blauwe naar beneden. Kleuren die heel dicht tegen elkaar liggen, ziet hij dus niet. Ik leg ook altijd kleren voor hem klaar. Lijkt heel kinderachtig, maar anders krijg je de leukste combinatie's. :p
    Het is trouwens wel erfelijk. Grote kans , dat mijn dochter drager is van het gen kleurenblindheid.

20. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    En als je een zoontje krijgt, heeft die dan 50% kans om ook kleurenblind te zijn?

Deel Deze Pagina