Hey meiden, Dank jullie wel voor de reacties. Ik vind het fijn dat sommige van jullie het herkennen dat je niet op een roze wolk hoeft te zitten.Ik had namelijk het gevoel dat ik even de enige was die dat zou hebben Ik wist trouwens niet dat ik zo onzeker kon zijn! Ik weet ook wel dat het allemaal goed gaat komen en ik moet gewoon wat meer vertrouwen in mezelf en de beeb hebben. Nogmaals bedankt, het was echt een opluchting om mijn verhaal even kwijt te kunnen!
Hebben jullie ook weleens last van benauwdheid? Ik heb sinds een weekje af en toe last dat ik me wat benauwd voel. Zal vast ook komen omdat ik wat verkouden ben, maar leuk is anders. Bij mijn dochtertje had ik het af en toe toen ook. Vannacht droomde ik constant over dingen dat ik het benauwd had. Werd ik wakker was ik idd een beetje benauwd. Kwam denk ik omdat ik mijn bh vergeten was af te doen. Je wordt zo moe van benauwdheid omdat het energie vreet.
Ja die tip heb ik dit weekend ook al gebruikt. Alleen de eerste keer zat er teveel zout in en ik snoof het op en kreeg ineens barstende koppijn! Niet te zuinig, was even totaal uitgeschakeld. Nu had ik het gisteren nog gedaan, maar het is echt smerig... maar goed, werkt wel beter dan die homeopathie. De verkoudheid is alleen maar erger geworden vannacht. Ik had voor vanmiddag een massage gepland (kadootje van de verloskundige) maar die heb ik maar gecancelled.
Hier de sites, dan kun je de prijzen vergelijken Ik vond het zelf eigenlijk wel meevallen... Twee sites met houten geboortekaartjes: Houten kaarten! Hier staat bij:Omdat de kaartjes van heel dun hout zijn kost het versturen gewoon 0,44 euro per kaart (inclusief envelop). Caroly - Houten geboortekaartjes Liefs Lara
@Ano, jouw man dus ook, wat knap zeg!! Ben je ook zo trots op'm? Bart rookte al 12 jaar en om dan zomaar van de een op de andere dag te stoppen... En dan is het voor hem natuurlijk nog anders omdat de baby niet in zíjn buik groeit! Grappig dat jouw man ook gelijk de duurdere dingen ertussenuit pakt. Bart kwam ook al met badje van 199 euro aansjouwen. Dat heb ik ook maar even teruggezet Nooit geweten dat'ie zo'n dure smaak had... Lekker hoor dat je donderdag weer een echo hebt, pffff, ik vind het zo lang duren!! Wij mogen pas 15 oktober weer! @Boomer, ik had beter eerst jouw post even kunnen lezen Pffff, vanmorgen ook zout water 'gesnoven' denk dat ik ook ietsje teveel zout erin had gedaan! Au m'n hoofd, au m'n neus!! Geen succes... @Alies, Marye en Minke, veel plezier vandaag!!! Liefs Lara
@all: vandaag dus ziek thuis, ben ik nu wel blij om, heb nog steeds last van mijn buik (zeer waarschijnlijk darmen). Nu belde ik dus net naar het ziekenhuis omdat ik toch het idee heb dat de bruine afscheiding niet minder wordt. Ik vroeg gewoon wanneer ik aan de bel moet trekken. Krijg ik het antwoord, tja als gister alles goed was dan hoeft u zich geen zorgen te maken. Ik zei ja maar de Gyn zei dat als ik het weer een keer had dat ik dan langs moest komen. Dus ik zei ZELF zal ik dan anders eind van de week bellen? Ja dat was een goed idee.... Verder stond in de bijsluiter van het recept tegen obstipatie dat je het niet mag nemen als je zwanger bent. Zegt die muts aan de telefoon dat het wel mag als de Gyn het zegt. Ik vond het toch een vreemd antwoord dus ik bel naar de Apotheek, die zegt dat het 'systeem' inderdaad aangeeft dat het zou mogen maar ze ging het nog even opzoeken en geeft vervolgens aan dat er inderdaad geen duidelijkheid over bestaat dus dat ik misschien beter de Gyn kan bellen voor een ander recept aaarrrccchhh. Mijn zkh is heel fijn, goede ervaringen, ook met de assistenten maar door die mutsen aan de telefoon wordt je altijd afgescheept, gggrrr. Zit dus nu nog steeds niet lekker in mijn vel maar ik kijk het dus maar even aan vandaag @wennepen: nou ik heb dus precies 5 dagen op een soort van roze wolk gezeten (vanaf de mooie echo afgelopen maandag tot eergister) bij mij is het vooral omdat ik vanwege mijn geschiedenis het nog steeds niet echt kan geloven dat we echt een kindje en zelfs twee gaan krijgen. Ik ben echt super blij maar ik geniet vooral het liefst in mijn eentje thuis. Die adviezen wordt ik ook gek van en vooral als mensen heel luchtig over een zwangerschap praten. Ik vind het tot nu toe best heftig eerlijk gezegd, ik doe dit er echt niet even bij ofzo. Misschien komt het door mijn voorgeschiedenis. @zoe: dat is bij ons niet zo dat je een uitgebreidere 20-wkn-echo krijgt na ivf/icsi. Ik krijg het wel maar dat is omdat ik zelf met een schisis geboren ben (hazelipje). Moet zeggen ik denk er maar zo min mogelijk aan, zou het best heel erg vinden als ze beide of 1 van de 2 het heeft maar het hoeft niet, ik heb een hogere kans. @anoniempje: bedankt voor je reactie toch fijn om te lezen dat nog iemand het gehad heeft!
Linda: Hopelijk gaat die afscheiding snel een beteje weg. En wat vervelend dat je zo wordt afgescheept!!! Hier ook een fikse verkoudheid. Maar weer een dag thuis van het werk al kwam het helemaal niet uit, maar goed. Vanmiddag weer op controle bij de gyn en ik hoop zo dat ze kunnen zien wat het worden! Ik laat het vanmiddag wel even weten
@ linda: hmm wat vervelend dat je nu niet echt een goed antwoord krijgt bij het ziekenhuis! Zo'n muts aan de telefoon wordt je dan ook niet blij van! Maar je gebruikt de medicatie nu dus maar niet? Als je nog wel last hebt, zou ik gewoon nog een keer bellen en zeggen dat je de apotheek net gebeld hebt. Misschien krijg je ook nog wel een ander aan de lijn die je wel gewoon fatsoenlijk helpt.. @ Ano en Lara: haha mijn vriend let juist wel goed op de prijzen en zo. Hij wil ook echt weten of bepaalde dingen echt nodig zijn, zeker aangezien we alles 2 moeten aanschaffen. Zoals wipstoeltjes.. hij had zoiets van: dat kan toch ook in de maxi cosi? Maar bij navraag aan de verkoopster bleek dat dat niet echt goed is voor het rugje van je kindje, om in een maxi cosi te zitten. dat is puur alleen voor het vervoer in de auto. En dan vindt ie het ook prima en gaat ie 2 wipstoeltjes uitzoeken! hihi @ hier: net afspraak gemaakt voor de 20 weken echo; 12 november Duurt voor een tweeling een uur en 15 minuten! Dat wordt een hele tijd liggen zeg! hihi. Krijg wel weer een dvdtje mee van de echo; leuk!! Verder ook een afspraak gepland voor een intake met het gastouderbureau. Volgende week donderdag. ben benieuwd! Hoop toch wel dat hun voor ons de oplossing zijn! @ Boomer: beterschap meis! @ Alies: Hmm nee heb ik geen ervaring mee maar het lijkt me wel heel vervelend inderdaad... hopelijk trekt het gauw weg en heb je er geen last meer van! @ Lara: dankje voor de sites, die had ik in je vorige berichtje inderdaad ook gezien
Spannend Marye!! ben heel benieuwd! Succes vanmiddag! En veel beterschap! volgens mij zijn dr veel mama's hier verkouden! Ik snotter ook al, maar gelukkig nog niet zo erg dat ik niet kan werken (al heb ik vandaag een vrije dag hihi.. heb het weekend gewerkt.)
pfff hopelijk heb ik toch niet te vroeg gejuicht na de afgelopen 12 weken.. half uurtje geleden ontbeten (ja laat hihi, had lekker uitgeslapen)...een crackertje en een peperkoekje.. tis er nu weer uit. Eergisteren ook al. gisteren had ik hetzelfde ontbijt en toen werd ik daarna in de auto ook al erg misselijk maar toen kon ik het gelukkig nog onderdrukken. Ik hoop toch écht niet dat ik nu misselijk ga worden zucht..
Hier vandaag voor het eerst in 12 weken niet hoeven overgeven bij het opstaan. Heb het idee dat het nu misschien eindelijk minder gaat worden. Hebben jullie ook veel last van misselijkheid?
Hoi, ik heb weinig last gehad van misselijkheid wel stond avond eten me erg tegen! maar nu eet ik alles weer, behalve gehakt! weird!! ik heb wel nu erg snel last van darmkrampen, hebben jullie dat ook? Liefs, Kiezel
Een wippertje vond ik achteraf gezien eigenlijk niet zo heel nodig. Het is wel fijn dat je je baby even veilig neer kunt zetten, en ze vinden het ook wel leuk, maar heel vaak heb ik het niet gebruikt. Ze groeien er erg snel uit. Misschien is een ook wel genoeg voor een tweeling? Ze hoeven tenslotte niet altijd alles tegelijk te doen!
nee klopt maar hoor van andere tweeling mama's dat het met voeden enzo ok wel fijn is en toch ook wel fijn om ze samen erin te leggen.. maar we kopen ze ook niet nieuw, maar 2e hands. En de 1e kan ik van mijn collega al over kopen. een hele leuke van fisher price met rustgevende trilling erin, voor 20 euro Dus zo wil ik er best 2 kopen en van mijn andere collega mag ik de babyswing van rainforest lenen. dies zooo leuk!! Dus dan ben ik al wel klaar gok ik Die hoef ik ook echt geen twee
Meiden wat een ziekenboeg hier!! Je merkt toch wel dat het herfst wordt hé, zoveel ziek thuis! @Marye, Linda, Boomer, Lindavnr (hoop dat het niet doorzet) Beterschap!!!! @Kleintjevoorons, schaam me bijna om het te zeggen. Ik heb maar 2 of 3 keer hoeven overgeven sinds ik zwanger ben... Dus ik herken het niet. Alleen warm eten heb ik al sinds het begin geen behoefte aan (en nog steeds niet). Liefs Lara
@ lara en kleintjevoorons: haha ik ook hoor, ik heb nu net denk ik voor de 5e keer pas over gegeven in mijn zwangerschap.. maar elke keer was er wel een reden voor mij hoe het kwam (2 keer toen mn hele ritme door elkaar was op vakantie en 2 keer door s ochtneds jus d orange) maar vanmorgen ging het gewoon goed, voelde me ook niet misselijk.. tot na het ontbijt dan.. mja. We zien wel!
Euhm...ik ben nog geen seconde misselijk geweest tijdens mn zwangerschap (Tijdens mn vorige zwangerschap trouwens ook niet) Ook eet ik vanaf het begin al alles wat los en vast zit....is overigens niet erg bevordelijk voor mn gewicht Manlief kijkt met verbazing wat ik allemaal wegwerk tijdens het avondeten Maar ja, liever wat extra kilo's dan ziek, zwak en/of misselijk! Zien we na de bevalling wel weer
Nou gisteravond laat mijn vriend nog ff laten voelen maar helaas hij voelt t nog niet. Beterschap voor de meiden die niet lekker zijn