hey meiden pfff ik heb 20 pagina 's moeten bijlezen!!!!!!jullie begrijpen dat ik nooooit alles heb kunne onthouden hahaha dozen:kruidvat heb ik nooit een bevestiging gehad, nu al 3 mails gestuurd maar hoor gewoon niks terug, heeel raar.en heb ook geen wij ontvangen terijwl ik de blije doos wel heb aangevraagd...snap r allemaal niks van... zwangerschapsgym of yoga:tja dnek ook niet dat ik t doe, ben er ook niet echt een type voor denk ik, en om daar dan in me eentje heen te gaan....me man wil echt niet mee, die zegt:heb een hoop voor je over maar ga daar echt niet zitten puffen ofzo..... maria fijn dat je echo goed was, en het geslacht helemaal zeker is! laar gaaf dat je het al zo goed voeld zeg, ik nog niet hoor. verder weet ik t echt niet meer... sorry..... xxx
interessant voor een hoop meiden hier:::::::::: Ik ben gister bij mijn belastingadviseur geweest omdat ik wou weten hoe het precies zit met toeslagen als je kindje er is. De gegeven van 2010 zijn natuurlijk nog niet bekend, maar met de gegevens van 2009 en onze inkomens hoe die na de bevalling zullen zijn heeft ie berekend dat wij ongeveer: 84,- per maand krijgen aan kindgebondenbudget en 140,-! per maand aan inkomensafhankelijke combinatiekorting, das bij elkaar 220 euro per maand extra!!!!! das een hoop!!!! dus voor wie t interessant vind, op de volgende site word t a en de kinderbijslag zit daar dus nog niet bij!llemaal goed uitgelegd: Gewijzigd in 2009: combinatiekorting en kindgebonden budget Over werken:ik werk nu 24 uur en dat ga ik halveren naar 12 uur!!!erg weinig dus, maar ik wil gewoon niet 4 of 5 dagen werken terwijl ik zo;n klein kind heb, en los daarvan willen wij het het eerste jaar ook niet bij vreemden hebben, creche, kdv enz, dus mijn schoonzusje gaat oppassen!maja die gaat dat antuurlijk ook niet fulltime doen dus daarom blijf ik 12 uur werken, financieel een flinke stap terug, maar hebben het er graag voor over. mijn man blijft full time werken. xxx
Wat fijn dat je 12 uur kan werken. Dat je dat geregeld krijgt op je werk. Ik wil ook zo min mogelijk opvang nodig hebben. daarom weet ik gewoon nog niet of ik 24 u of 20 u zal gaan doen. 24 u is voor het inkomen weer leuk, maar 20 ben ik weer iets meer thuis. Ik zal eens informeren of het makkelijker is om minder of meer te gaan werken. Dan kan ik beter starten op 24 (of 22) en dan terug naar 20 als ik wil. En natuurlijk nog het ouderschapsverlof. Bijv. een jaartje 16 uur ofzo werken. Heb dubbel ouderschapsverlof met de tweeling, dus kan wel even vooruit daarmee @ ano: Ik heb nog nooit van die 2 toeslagen gehoord! Ik ga gauw de site even bekijken!
Ik dacht dat er voor morgen nog iemand op de agenda stond??? Niemand die echo heeft of vk moet? Floor, Fijn dat alles weer oke was. Kleintje88, als je ongerust bent over die zere buiken, even je vk bellen. Zij kan wel vertellen of je je zorgen moet maken of niet. Op zich doen harde buiken niet echt superzeer. Idd erg bijzonder al die tweelingmama's hier. Vind het ook leuk om alles te lezen over hoe en wat, want heb me er ook nog nooit in verdiept. Vanavond eten wij lekker boerenkool met worst. Unoxworst. Andere vind ik niet lekker. Zal wel samen met mijn dochter moeten eten, want manlief moet uit Utrecht komen en alles staat vast. Hierweinig aanvragen voor al die dingen, want ik ben gewoon thuis. Moet eerlijk zeggen, als ik dat allemaal lees, wat jullie moeten regelen, word ik er al moe van. Zien jullie door de bomen het bos nog wel?
@ Stroopie: hihi maak mij maar jaloers ja met je boerenkool met rookworst!! Dat wilde ik ook! hihi maar dat lust met vriend dus écht niet hahah. maar wortelenstamp is ook prima Fijn dat jullie blij zijn met 'ons' als tweeling mama's! hahah. Ik ben ook bij met al jullie eenlingmama's! hahah qua regelen: Ik heb gewoon een lijstje opgesteld met wat ik moet regelen en aanvragen. En da's dus gewoon afstrepen. Ik wil best regelen, als het inderdaad geld oplevert! hihi @ Ano: Hmm die site is niet echt duidelijk moet ik zeggen. Staan allemaal inkomens die je kan verdienen maar nergens staat of dat per maand of jaar is en of het bruto of netto is. Mgoed, we vragen het tegen die tijd wel aan de belastingsadv. Ff kijken of je iets op tijd moet aanvragen of niet.l Ff voor mijn duidelijkheid hihi: kinderbijslag vraag je toch ook pas aan na de geboorte he?
de salarissen zijn bruto jaarinkomens. je kan ook googelen op deze dingen. ik wou dit teminste allemaal wel van te voren weten want daar kan ik dan rekening mee houden met hoeveel minder ik kan werken, en wat ik dan qua inkomsten over houd. er zijn veel meer sites waar ze het uitleggen hoor. Inkomensafhankelijke combinatiekorting Kindgebonden budget 2009: wie, wat en wanneer Ja ben blij dat ik 12 uur kan werken, teminste, heb t er met mijn werk nog niet over gehad haha, maar ik werk in de thuiszorg en daar is dat allemaal niet zo moelijk, mensen hebben daar juist vaak kleine contracten, dus ga ervan uit dat het geen probleem is. xxx
Kinderbijslag krijg je vanzelf, dat hoef je niet aan te vragen! Je krijgt vanzelf bericht Ik heb gelukkig een mannetje wat echt alles wel lust..hier ben ik degene die wel moeilijk kan doen. Maar voor stamppotten kan je me wakker maken heerlijk. Gister dan ook lekker hutspot gegeten. Vandaag was het chilliconcare jahmm.. Oohja anoniempje mijn vent zou ook echt niet meegaan naar zon zwangerschapsclubje ofzo hoor hahah hij zegt hetzelfde als de jouwe.
Oh, dit wist ik ook niet: van de site van de belastingdienst: Als u gebruikmaakt van ouderschapsverlof, kunt u in aanmerking komen voor ouderschapsverlofkorting. In 2009 is de ouderschapsverlofkorting 3,99 per verlofuur.
Geslacht kindjes Maart 2010 Mama's 01 maart - Chantal 84 - ? ZB/TB - BV/FV - jongen 01 maart - Kiezelsteentje - 1e kindje - ZB - BV/FV 01 maart - Peache - 1e kindje - ZB - BV/FV 01 maart - Setti - 1e kindje - TB - BV 02 maart - Astrid68 - 3e kindje - ZB/TB - BV/FV 03 maart - Jojo29 - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV -meisje 04 maart - Lara85 - 1e kindje - ZB - BV -meisje 04 maart - Vriendlief - 1e kindje - TB - BV 05 maart - Channes - 1e kindje - TB - FV 06 maart - Hannelore - ? - ZB - BV/FV 06 maart - Moons - 4e kindje - TB - BV - jongen 07 maart - Channie - 2e kindje - ZB - BV/FV -meisje 08 maart - Sherly182 - 30 jaar - ZB - BV/FV 08 maart - Naatje80 - 2e kindje - ZB - BV 09 maart - Deke - 1e kindje - ZB - BV - jongen 09 maart - Mel2 1e kindje TB - BV 09 maart - NinaVI - 2e kindje - ZB - BV - jongen 10 maart - Germini - 1e kindje - ZB/TB - BV 10 maart - Johannal - 1e kindje - TB - BV 10 maart - Joepie01 - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV 10 maart - Sjaantje2006 - 2e kindje - TB - FV 11 maart - Anoniempjuh - 1e kindje - ZB - FV -meisje 12 maart - Kleintje88 - 21 jaar - 1e kindje - ZB - FV 13 maart - Nijnja - 2e kindje - TB - BV 13 maart - Wennepen - 1e kindje - ZB - FV 14 maart - Joepie01 - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV 14 maart - MariaO - 4e kindje - ZB - FV -meisje 15 maart - Malin08 - 2e kindje - TB - BV -verrassing 16 maart - Marye1986 - 1e + 2e kindje - ZB - BV 16 maart - Darcy - 2e kindje - ZB - BV 16 maart - Floor20 - 2e kindje - TB - FV 16 maart - Minke1979 - 3 + 4e kindje - ZB - BV - jongen en meisje 17 maart - Alies05 - 2e kindje - ZB - BV 17 maart - Foreverfriend - 2e kindje - TB - BV - 18 maart - Mamzie - 2e kindje - ZB - FV 19 maart - Kussiexx - 1e kindje - ZB - BV 20 maart - Patriez - 1e kindje - ZB - FV 20 maart - Zippie - 3e kindje - TB - BV 21 maart - Boba80 - 1e kindjes - ZB - BV 22 maart - Lynette84 - 1e kindje - ZB - BV 23 maart - Boomer2009 - 1e kindje - ZB - BV 23 maart - FunnyMe - 3e kindje - ZB - BV - jongen 23 maart - Lindavnr - 1e + 2e kindje - ZB - BV/FV -2 jongens 25 maart - Dianne - 2e kindje - TB - FV 25 maart - Linda - 1e + 2e kindje - ZB - BV 26 maart - Anoek1 - 2e kindje - ZB - FV 26 maart - Bink1976 - 2e kindje - ZB - BV 26 maart - Mamatje - 27 jaar - 2e kindje - ZB - BV 26 maart - Shezze - 2e kindje - ZB - BV 26 maart - Stroopie - 2e kindje - TB - BV - verrassing 27 maart - Kleintjevoorons - 1e kindje - ZH - BV 28 maart - Lovechild - 1e kindje - ZB - BV 28 maart - Zoe1976 - 1e kindje - ZB - BV 29 maart - Geraldine1986 - 2e kindje - ZB - FV 29 maart - Gwenolyn - 2e kindje - TB - FV 31 maart - Eliesah - 1e kindje - TB - BV 31 maart - Franny - 1e kindje - ZH - BV Er zijn 57 maart-2010-mama's! 6 mama's krijgen een meisje 7 mama's krijgen een jongen 0 mama's weten wat ze krijgen maar houden het geheim 2 mama's willen niet weten wat ze krijgen Totaal aantal jongens 8 Totaal aantal meisjes 6 * http://deroon.mijnbabyblog.be/files/2009/06/boy-girl.jpg Ik (Alies05) houd de lijst bij. Wijzigingen/toevoegingen kun je me in een PB sturen. Zo ff de lijst weer omhooggehaald. Jullie kleppen ook zo snel. Het plaatje werkt niet meer trouwens. Iemand die nog een ander leuk plaatje weet?
haha channie nee mooi he, die van mij is daar ook net ff TE nuchter voor haha. linda ja er is echt nog veel wat je terug kan krijgen, die combinatiekorting krijg je dus al als je werkt een kind hebt en meer verdiend dan 4600,- bruto per jaar, nou dat verdiend iedereen wel, het minimale is dan 770,- wat je krijgt per jaar, das toch 60per maand, vind t best een hoop allemaal, ben er ook erg blij mee hahahaha. xxx
Hihihi, ik ga ook gewoon alleen hoor. Bart gaat na heeeeeeeeel veel zeuren 1 partneravond mee, ook een nuchtere vent. Ik ben ook absoluut geen zweverig type maar het lijkt me wel fijn om wat voorberidt te zijn en aandacht te besteden aan wegpuffen/ademhalingstechnieken. Puur voor m'n eigen gemoedsrust dus Avond eten........ Boerenkoolstamppot met unox worst!!!!!! Hahaha, even Linda jaloers maken. Je kan zowel Bart als ik niet veel blijer maken Voor de rest ook hier met toeslagen enzo bezig. Zet jullie sites dus bij favorieten en ga dat uitzoeken zodra ik hiermee klaar ben (iets met bomen en een bos ) Eetze! Liefs Laar
jeeeeeee ik ben even een paar uur weg en moet 4 blz. bijlezen (nouja geen 20 zoals iemand anders al schreef). Hier ook gek op stampotten, ga morgen zuurkool maken want dan is manlief er niet en de rest vries ik in ik heb me al bedacht dat het super is om in de winter zwanger te zijn, lekker stampotten eten, met de kaarsjes aan rustig aan doen en als de lente begint hup weer actief met de kindjes naar buiten Iemand schreef over stampotten en iets van bruine bonen. Wat maak je daarmee? Ik ga echt weer back to basis, eerder veel rijst en pasta, lekkere snelle eenpandsgerechten na het werken en nu sta ik me uit te sloven met aardappels, vlees, groenten mmmmmmmmmmm @marye: voelde jij de kindjes nu al? Bij mij zitten ze precies verdeeld, dus 1 links en 1 rechts. Op de echo zat bovenin de placenta, is het dus bij iedereen anders? Wij hadden er zondag specifiek naar gevraagd omdat ik begrepen had (toen ik dus 's nachts over de bruine afscheiding zat te internetten) dat als de plecenta onderin zit, je bloedingen kan krijgen, maar de Gyn zij, hij zit mooi bovenin. Maar het zijn er natuurlijk twee dus beide bovenin kennelijk. Ik ga nu kip, met rijst, kerriesaus en worteltjes/erwtjes maken
Linda, grappig hé! Hier was't ook veel snelle eenpansmaaltijden, pasta enz. En nu sta ik ook elke avond stamppotjes, aardappelen, groente, vlees enzo te maken! Misschien toch al een beetje nestje bouwen.... Via MP hele leuke tuniek en grijs jurkje van prénatal gekocht, die ga ik even ophalen nu Fijne avond!
kom ook even kijken, alles bij gelezen maar 20 bladzijden is ook voor mij te veel hhaha. kom later weer kletsen hoor!
KAN zakken. Hoeft helemaal niet en gebeurd ook niet vaak.Vorige zwangerschap heeft mijn placenta ook aan de voorkant gezeten maar er is niets gaan zakken hoor. Geen paniek! Gebeurd maar zelden
Oh dat wil ik ook wel Voor nu in ieder geval groei ik wel, maar echt niet hard ofzo haha. Heb nog amper een buik zoals je die verwacht bij een eenling zwangerschap hahah. Joehoee de wortelenstamp is bijnaaa klaar! Pfoe; das al minstens 1.5 jaar geleden dat ik die zelf klaargemaakt heb!! En in die 1.5 jaar tijd heb ik 'm 1 keer gegeten in de vorm van zo'n magnetronmenu pakket (bleh) Joehoeee i can't wait! tis al laat en heb honguurr!
Wat een hoop wordt er geschreven... Ik ga straks ook eens alles bij de belastingdienst uit rekenen. Ben toch wel benieuwd. Linda: Ik voel beide kindjes al even ja. Bij mij zit ook 1 kindje links en de ander rechts. De laatste 2 dagen ga ik ze steeds duidelijker voelen! Super leuk! Ik ga maar eens even mijn lessen van morgen voorbereiden, anders wordt het helemaal niks. Prettige avond allemaal!