@Deke, ik kan je helaas niet helpen, bij mij is er nog nooit gemeten... @ Iedereen: gezellig is het hier zeg! En dan ook nog zo'n mooie site van Elke, Joli en Starfish! Helemaal super. Ik ben zelf weer lekker vreselijk ongeduldig... Bij de vorige zwangerschap hebben we het iedereen meteen verteld, want daar voelden we ons goed bij, maar we kregen wel wat reacties als 'hmm.. nou, we gaan nog maar niet blij zijn, het is nog zo pril' en 'ik snap echt niet dat je het nu al vertelt!'. Toen het dus ook echt mis ging hebben we van heel veel mensen steun gehad, en dat heeft ons echt ontzettend goed geholpen, maar ook weer 'zie je wel, nu moet je weer aan iedereen vertellen dat het niet meer zo is' en 'nu heb je zeker spijt' tot zelfs 'misschien komt het wel zo hard aan omdat je er al veel te erg mee bezig was'. Natuurlijk weet je dat het mis kan gaan, maar hoe pril het ook is, je wil ook gewoon blij kunnen zijn, toch?? Mij heeft alle steun iig heel erg geholpen bij het verwerken en het viel me zelfs mee hoe snel we het een plekje konden geven. Maar nu... nu ben ik dus heel snel weer zwanger. Ik zou het wel van de daken willen schreeuwen, maar ben zo bang voor die reacties weer, die nu ook wel nog erger zullen zijn. Dus hou ik mijn mond nog even. Maar wat valt het zwaar! Met 6 weken kan ik de verloskundige bellen, dat is dus pas over 2 weken, en op zijn vroegst 2 weken daarna pas een echo om te zien of er nu wel een vruchtje met hartactie is. Daarna pas gaan we het vertellen (en dat is nog vroeg!) en ik ben nu al ZOOO ongeduldig :S! Sorry hoor, een lekker ego-berichtje, maar wilde het ff kwijt. Hebben jullie er ook zo'n last van, dat de dagen lijken te kruipen en je je buik bijna dik zou willen kijken? Of ben ik de enige muts? (ik ben van mezelf ook wel al een ongeduldig typje.. ) Fijne dag iig allemaal!
hoi even kort vraagje mag je aa energie drink? Voel me zo moe en dacht misschien helpt dat een beetje! groet Nina
@ Nina: geen idee, misschien dat iemand anders het weet? @ Gwn: kan me voorstellen dat je het nu niet meer zo snel wilt vertellen. Er zijn altijd mensen met minder positieve reacties helaas. Maargoed, ik wil het daarom ook nu nog niet vertellen, eerst maar even nog wat wachten en hoe meer de zekerheid dichterbij komt, dan zal ik het pas vertellen. Maar de dagen KRUIPEN echt voorbij....dat gevoel heb ik ook, denk dat de meesten dat wel hebben haha! Maar genoeg afleiding zoeken, dan gaat de tijd wat sneller
@elke, Ik heb geen idee hoe hoog je waardes moeten zijn, maar als het ziekenhuis zegt dat het goed is dan is dat heerlijk toch?!! Nu nog wachten op morgen, maar dat komt ook vast goed!! Ik weet niet meer wie wat zei........dus reageer maar gewoon Ik ben gelukkig nog helemaal niet misselijk. Nog geen moment geweest (houden zo!!). Wel heb een sterk verminderde eetlust! Ik eet bijna niets savonds, een paar happen en ik heb er geen zin meer in. Hebben meerdere dat?? Ik heb dat ook hoor dat de dagen voorbij kruipen!! Vandaag duurt het precies nog 3 weken voor mijn 1e echo. Wat lang!!!! Bah..........wil het nu, nu, nu Mijn schoonmoeder is kraamhulp. Zij zei ook dat Maart altijd een erg drukke maand is!! Dus ga er maar vast vanuit dat je niet de hulp krijgt waar je recht op hebt! Nou ja..........als dat alles is.......
Volgens mij kun je gewoon aa energy drink drinken want daar zit geen caffeïne en taurine in wat wel in de redbull drankjes zit. In de aa energy drink zit o.a ook druivensuiker wat je ook bij dextro energy snoepjes hebt. Dat helpt ook prima als je je wat slapjes voelt.
dankjewel meiden...van red bull weet ik dat je dat niet mag en ik dacht inderdaad aa wel met dezelfde uitleg die jij gaf Alies! xx nina
klopt alies, je moet wat terughoudend zijn met caffeine, en dat zit nogal in redbull dus daarom wordt aanbevolen dat niet te drinken aa drank mag wel hoor, das ook lekker fris. germini: ik heb idd s avonds veel minder zin aan eten, maar de rest van de dag eigenlijk nog normaal. Vandaag nog niet misselijk geweest (en gisteren alleen 's ochtends!) dus dat gaat heel mooi. Gwn: waarom mag je met 6 week de vk pas bellen? Snap je dilemma met vertellen wel, helemaal omdat je al zoveel mindere reacties gehad hebt de vorige keer... doen waar jij je het beste bij voelt... misschien bepaalde mensen vertellen, degenen waarvan je verwacht dat ze je het best kunnen steunen? Hier weet nog niemand het, ja mn beste vriendinnetje heb ik het gisteren gemaild (ze was aan het werk, dus kon niet bellen... en wilde het niet langer voor me houden), maar verder gaan we echt wachten met het inlichten van onze ouders, broertjes en zusjes tot na de echo en de rest van de familie en de vrienden tot na 12/13 week. Niet zozeer voor ons, maar voor hun. Vooral mn so hadden bij Malin veel zorgen tijdens de eerste 12 week, en dat willen we ze nu graag besparen...
@malin08: Op de website van 'onze' verloskundige staat dat je de praktijk kan bellen voor een intake 'al vanaf 6 weken na de laatste menstruatie'.. En tja, voor die tijd kunnen ze eigenlijk ook niks, toch? Een echo kan toch pas hartactie laten zien vanaf een week of 7/8? Ik heb het wel al aan een hele goede vriendin verteld, maar verder vind ik het dus gewoon lastig om alleen te zitten wachten. Wat doen jullie om te proberen er wat minder mee bezig te zijn? Zelfs op mijn werk ontkom ik er gewoon niet aan..
hallo dames. Pfff de dagen gaan echt heel erg langzaam. Ik kan niet wachten tot ik vrij ben want ik ben bek af en echt heel erg misselijk, kan bijna geen hap door me keel krijgen bha. ik moet nog een uurtje en dan ben ik lekker thuis en heb ik weekend dan kan ik lekker rustig aan doen. Ik heb wel 1 blikkje nep red pull gehad, ik wist toen niet dat ik zwanger was:s dus hopelijk niks ergs. x
daar heb je gelijk aan, maar bij onze vk wordt juist aanbevolen zodra je weet zwanger te zijn te bellen en dat mocht er dan onverhoopt wat mis zijn, of je hebt twijfels of vragen of wat dan ook, je daar niet mee blijft rondhangen maar er antwoord op kunt krijgen. Het er minder mee bezig zijn... hahaha nou de zw van Malin was ik ook met niks anders bezig en voelde me ook o zo beroerd, kon niks (echt de eerste 15 weken was het kotsen en slapen, maar wrs ook doordat ik er zoveel mee bezig was, alles onwennig etc). Nu ben ik veel rustiger, je weet een beetje hoe alles gaat, echt tijd om er mee bezig te zijn heb ik alleen als Malin op bed ligt, want met zo'n uk ben je gewoon veel bezig al. Wat ik wel aan kan bevelen: - houdt een zwangerschapsdagboekje bij, heb dat bij malin alleen met hoogtepunten en dieptepunten gedaan, maar is toch heel leuk om van elke week wat op te schrijven. - EN maak toch regelmatig foto's van je buik (OOK als je je buik en.of je lichaam niet mooi vindt!) achteraf is het zooo mooi om terig te zien. Ik heb zo'n spijt dat ik alleen foto's heb van mn buik van een dag voor de geboorte (en de rest idd weggegooid want vond ik niet mooi gelukt). -en ik had in de bibliotheek een boek geleend (dik boek hoor) en dat laat in het begin goed de stadio en de groottes van de embryo zien, dat maakte het vooral voor mijn man wat echter. Elke 3 dagen was er dan een nieuw plaatje en een verhaal wat er bij gekomen was qua organen en lichaamsdelen (en hoe groter het kind werd hoe langer de tijd tussen de foto's). Daar keken we samen elke dag even in. -en vooral, praat het van je af als je ergens over twijfelt, twijfels horen er heel erg bij, en vooral door te praten met mensen in hetzelfde schuitje wordt dat (meestal) stukje bij beetje beter...
de eerste ongeveer 6 weken heb je geen bloedband met je kindje, dus dan is er weinig 'erg' maak je dus vooral geen zorgen. En voor een keer (als foutje) kunnen dat soort dingen ook niet echt kwaad hoor, alleen moet je het niet dagelijks gaan nemen (nou eigenlijk ook niet wekelijks)
@malin: bedankt voor je fijne woorden! Punt is een beetje dat ik meteen na mijn miskraam weer zwanger ben geworden en dus zeg maar een paar weken geleden idd nog met mijn neus in de boeken zat elke keer en het heel leuk vond om die plaatjes te zien bij elke week en te lezen wat er zich dan weer ontwikkelde. Nu is dat voor die eerste weken echter al 'bekend' en wil ik vooral natuurlijk heel graag dit keer wél een hartje zien, maar dat duurt nog zo lang... Haha, wat een muts ben ik toch. Tis soms net of je nu alleen nog maar leeft om zwanger te zijn om het maar even overdreven te zeggen, maar daarvoor was het leven toch ook leuk en gingen de dagen wél gewoon voorbij . Ach ja, meer geduld leren hebben dus, ik doe mijn best! En misschien moet ik gewoon nog iets harder aan het werk gaan .
heyyy meiden ti hier niet overdreven druk he?vind ik wel prettig want hiervoor bij de juni mama's schreven ze int begin wel 30 pagina per dag pffff was echt niet bij te houden haha. Elke fijn dat je je weer wat beter voeld meid!!!! en ook al vind je je buik niet mooit idd toch foto's maken hoor anders heb je later misschien echt spijt!! malin lief hoor al jouw gerutstellende woorden voor iedereen.wij hebben ook 1 tel gedacht het niet aan de ouders enz te vertellen om ze die 3 maanden te besparen, maar we konden t toch niet hahaha. @all:heb alles wel glezen maar totaal niet onthouden wie wat zei sorry. hier alles goed, heb weer zo'n onzekere twijfeldag pfffff, zit mezelf weer helemaal gek te maken met minder positieve gedachtes bah zeg. dus om mezelf op te vrolijken net bijkv toch nog maar 2 testjes gehaald...word echt moe van mezelf maar goed hij was donkerder dan vorige keer dus neem aan dat t hcg wel stijgt hah. OJA BEN VANDAAG 1 WEEK GESTOPT MET ROKEN JOEHOEEEE!!!!! XXX
Over het vertellen: mijn ouders weten het en verder niemand (ja mijn man natuurlijk ). Ik had het liever nog aan niemand verteld. Ik vond het vorige keer wel leuk om een paar weken een "geheimpje" te hebben tussen mijn man en mij. Ik ben alleen woensdag met mijn ouders naar hun huis in Spanje op vakantie gegaan, dus dan is het wel handig als ze het weten. Anders zou ik echt moeten liegen over waarom ik niet drink en zo. Bovendien houden ze nu veel rekening met me: ik mag niets zwaars tillen bijvoorbeeld (behalve Karel dan, die weegt nu ook al zo'n 10 kilo!). Mijn vader had op schiphol een lekkere fles whisky gekocht (ben ik normaal wel fan van), maar toen kon ik dus fijn zeggen: lekker, maar ik mag niet drinken en als het goed is mag ik de komende 9 maanden niet drinken...
Hey ladies, Heeft er nog iemand zo een zeurende pijn in de linkerhelft van de buik onderaan? Dit heb ik sinds gisteravond bij gekregen. Is dit normaal? Heeft iemand dit ook? Liefs Deke
Nee, dat heb ik niet, maar ik ben wel heel erg gefocust op alles wat ik in mijn buik voel. Gisteren een beetje buikpijn, dan denk ik meteen o jee, maar toen moest ik gewoon naar de wc, ha ha! Heb je echt heel erg last of zou je hier normaal eigenlijk niet bij stil staan? Het zit vast wel goed.
Ik heb niet echt heel veel last, het is vooral als ik lang zit of lang dezelfde beweging doe. Heel vreemd. Het is iets waar ik anders niet zou op letten, maar nu ik zwanger ben let ik natuurlijk op elk 'pijntje' in mijn lichaam.