Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malin08

malin08 Actief lid

17 apr 2009
    445
    0
    0
    linda: je borsten kunnen er snel aan wennen... melk wordt op aanvraag gemaakt dus als je zou willen (als het maar eenmaal loopt) dan zou je wel 4 kids kunnen voeden... maar dan doe je denk ik wel constant voeden idd. Het maakt ook nogal uit hoelang de kindjes drinken.

Kolven wordt niet aangeraden de eerste 6 wk, maar ik ben op dag 1 meteen begonnen omdat malin in de couveuse lag, ik ging zelf iedere keer als ik dacht dat het wat terugliep tussen 2 voedingen kolven, dan was de productie snel weer terug.

hoe vaak je begint te voeden is afhankelijk van het gewicht van je kindje en of je wilt gaan voeden op verzoek of op tijd. Met bv wordt op verzoek aangeraden. Malin was een ukkie dus tot die over de 3 kilo was moest ze verplicht elke 3 uur drinken. Kindjes die over de 3 kilo zijn mogen wel zelf aangeven, maar de meeste beginnen vaak toch wel na 3 3,5 uur weer te vragen en als ze de bv aan het opbouwen zijn zelfs om de 1 a 1,5 uur. Ik zat na 5 week op 5 voedingen, heerlijk. Een keer zat er 3 uur tussen, andere keer 6, ze gaf het zelf wel aan.

2. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Ja hier gaat het gelukkig beter
    de oudste moest de 4 jarigen prik gisteren dus die is nu nog wat ziekjes .. en de jongste krijgt de kiezen
    dus die is ook lekker hangerig

maar komt wel weer goed
    wat mooi dat alle echo goed zijn :)

Liefs

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Even hier ook neer zetten misschien zijn er wel mensen met een goed idee? ;)

Wil jij je mening of idee kwijt in Yes? Kom op de zeepkist!

Yes start een nieuwe rubriek. Een rubriek waar jij je mening of idee kwijt kan!

Heb jij een goed idee? Maak je je ergens woest over? Of juist heel blij? Heb je een probleem overwonnen, wil je iemand in het zonnetje zetten of heb je een waanzinnige oplossing bedacht voor een probleem? Heb je je grote liefde gevonden/verloren of iets heel goeds gedaan voor de maatschappij? Is je oma overleden en wil je haar een laatste eer bewijzen? Of wil je graag iets heel anders melden?

Doe dan mee aan de nieuwe rubriek Op de zeepkist. Meld je aan bij Lara: laraaerts@mac.com. Vergeet niet je adres, telefoonnummer en leeftijd te vermelden en stuur een digitaal kiekje mee.

Ze zoeken mensen tussen de 20 - 27 jaar, ik zal over een paar weken als een van de eerste op de zeepkist verschijnen en ik vond het erg leuk om te doen! Dus wil jij je mening kwijt of iets dergelijks? Stuur dan even een mailtje naar bovenstaand adres!

4. Zippie

Zippie Niet meer actief

Linda als het goed is zal je kramverzorgende je leren hoe je de kinderen tegelijk kan voeden, dus dan toch nog 8 voedingen per dag.

Alies gefeliciteerd met je dochtertje, gaat zo snel he!?
    Bah wat een naar nieuws van je schoonzus!

Oh en nu ga ik echt bezig ;) het huis is een puinhoop

5. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Gaat super snel. We hebben haar een victoriaanse prinsessen jurk gegeven voor haar verjaardag. Ze vind 'm geweldig. :)
    Bekijk bijlage 21880

Ow de visite is er. Tot later!

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Gefeliciteerd Alies :)
    Wat een schattige jurk :D

7. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    #7767 Moons, 16 okt 2009
    Laatst bewerkt: 16 okt 2009
    He meiden,

Ik wil ook graag bv gaan geven, bij de oudste niet gelukt, bij de tweede ook niet, wilden beiden absoluut niet aan de borst, werden heel boos, bij de 2e nog wel 3 maand gekolfd, maar dat is ook een opgaven hoor, kolven en dan nog voeden. Bij de derde weer een poging gedaan, ging gelijk heel goed, had zelf het idee om ongeveer een 1/2 jaar vol te houden, maar ging zo goed dat ik meer als een jaar gevoed heb.

Moet wel zeggen dat ik het de eerste weken wel zwaar vond, had echt zoiets van jeetje, je zit de hele dag met je kind aan de borst, maar als je er eenmaal een goed ritme in hebt is het zo mooi en intiem en makkelijk natuurlijk, het is altijd klaar. Moest ik een keertje weg ging ik kolven, hopelijk gaat het met de volgende uk ook lukken.

8. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Alies, gefeliciteerd met je dochter!! Mooie jurk trouwens.

9. Minke1979

Minke1979 Actief lid

8 sep 2009
    326
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja dat is altijd een discussie bv/fv... Ik heb 2x 9 maanden gevoed.
    Zelf ben ik van mening dat alle voordelen van borstvoeden opwegen tegen die van flesvoeding. al kost bv wel in het begin heel veel tijd, energie en bij mij deed het pijn.. Het viel mij (en dit is mijn mening) op dat bij mijn jongste de meesten van het zwangerschapsgym groepje wel heel makkelijk overgingen op de fles, nog voordat ze het uberhaupt geprobeerd hadden (je weet pas of het iets voor je is als je het ervaart-lijkt mij). Maar goed dat is mijn mening.

Ik ben voor mijn eerste naar 2 borstvoedings cursussen/voorlichtingen gegaan omdat ik perse wel borstvoeding wilde geven. Een van de redenen bij mij is dat mijn moeder nu al 2x borstkanker heeft gehad. Zij heeft mij en mijn zusje nooit gevoed (de tijd was toen anders; flesvoeding was in en de begeleiding bij borstvoeding was er niet of nauwelijks). Het wil niet zeggen dat je geen borstkanker krijgt als je gevoed hebt maar het schijnt wel de kans te verlagen.
    BV is goedkoper en het meest gezonde.
    Goede begeleiding vanuit het ziekenhuis (niet altijd aanwezig helaas) en van de kraamzorg is wel heel belangrijk, je moet het echt leren...

Ik ga het proberen weer te geven met 2 kids rondelopend en 2 hongerige baby's lijkt het me wel lastiger maar we zullen zien!!

10. Minke1979

Minke1979 Actief lid

8 sep 2009
    326
    0
    0
    Noord-Holland
    Alies happy birthday voor je dochter!

@ marye; je moet echt rustiger aan doen meis, zo'n tweeling vraagt zoveel van je lichaam, ik zou zeggen neem goed je rust nu in herfstvakantie en begin daarna weer heel langzaam, kun je niet ook halve dagen gaan werken? Sterkte..

11. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Bekijk bijlage 21905

Mijn buikje met 16 weken, afgelopen woensdagavond gemaakt..
    Wat slechte kwaliteit, is met m'n mobiel gemaakt.
    Hihi, let niet op m'n mooie "bankhangpak"..

12. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Alies, gefeliciteerd met je dochter. Dus nu gaat ze ook naar school.. ;)
    Wat een stilte zou dat thuis ineens zijn ;).
    Wauw, wat een mooi jurkje..

13. Minke1979

Minke1979 Actief lid

8 sep 2009
    326
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik weet even niet meer wie (sorry) maar bedankt voor het ervaringsverhaal over BV bij een tweeling leuk zeg!!

14. Minke1979

Minke1979 Actief lid

8 sep 2009
    326
    0
    0
    Noord-Holland
    Eliesah mooie buik hoor!!! bankhangpak ziet er lekker comfi uit en daar gaat het toch om??? Doe ik ook thuis hoor!

15. boba80

boba80 Actief lid

18 mei 2009
    314
    0
    0
    Hoi Meiden

Hier weer even een update van mijn kant.
    gaat momenteel niet zo lekker hier.
    Begin nu de klap te krijgen van het feit dat ik straks niet één maar twee baby's in huis heb.

Afgelopen maandag hadden we de intake voor de uitgebreide 20 wkn echo...en heeft de arts gelijk met de echo nog even gekeken naar ukkie en pukkie en toen vond hij dat ukkie (het kleinste kindje) wat minder vruchtwater had.
    gelukkig had ik nog een afspraak staan afgelopen donderdag bij de gynaecoloog anders had ik nog een keer extra terug moeten komen.
    (minder vruchtwater kan namelijk wijzen op tts).

gisteren dus weer naar de gynaecoloog geweest en daar al m'n klachten maar op tafel gegooid.
    Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van harde buiken en ben ook weer hele ochtenden aan het spugen.
    Volgens de gyn een teken dat ik echt rustiger aan moet gaan doen en geen avonddiensten meer mag draaien, aangepast werk (lees administratief ipv aan bed) moet gaan doen en veel rust nemen.
    Viel even rauw op m'n dak....heb me nu dus maar braaf ziek gemeld (had vandaag en het weekend moeten werken) en gevraagd of ik een gesprek kon krijgen met de arbo-arts.
    Gelukkig reageerde m'n manager erg begripvol (misschien ook omdat ik huilend aan de telefoon hing).
    Ik zit er dus even echt goed doorheen.

De gyn heeft ook weer met de echo gekeken en ukkie heeft inderdaad iets minder vruchtwater dan pukkie, maar verder hadden ze gelukkig wel allebei een goed gevuld blaasje en maagje.
    Ik hoefde me dus nergens zorgen over te maken.

Kreeg wel nog even de mededeling dat ze m'n 20 weken echo vervroegd hebben naar a.s. maandag (had eigenlijk pas 2 nov m'n 20 weken echo).
    Ze willen namelijk heel goed gaan kijken of ukkie alleen wat kleiner is of dat er toch meer mis is.... moest me er maar geen zorgen om maken.
    Natuurlijk doe ik dit nu wel, want tja...ze vervroegen natuurlijk niet voor niets een echo....maar ach...moet maar wachten tot maandag.
    De gyn dacht overigens ook te kunnen zien dat ukkie en pukkie 2 jongens zijn (m'n gevoel had het dus verkeerd).
    Ze durfde het niet 100% zeker te zeggen, maar maandag krijgen we wel meer zekerheid.
    We zijn dus nu hard op zoek naar een 2e jongsnaam...

Ik heb ook even niet de puf om alles terug te gaan lezen..

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha boba,
    jee wat klote dat je je zo slecht voelt.. goed dat je je ziek gemeld hebt, maar kan me voorstellen dat als je er helemaal niet op gerekend had, het behoorlijk hard aankomt.

Hmm over dat tts, dat is me even niet duidelijk.
    Wat dachten jullie zelf dat het worden zou? 2 meisjes dan?
    Want tts komt alleen voor bij identieke tweelingen; dus bij een eiige..
    Begrijp uit je berichtje meer dat jullie dachten dat het een jongen en een meisje zouden worden?

Hopelijk is gewoon alles goed, maar snap helemaal dat je je nu gewoon ontzettend druk maakt.
    pff..hele dikke knuffel meis.
    En wel fijn dat je echo vervroegd is, dan mag je in ieder geval gauw terug en kijken ze alles goed na!!

17. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0

Whahahaha oeps.......sorry! reflex! kan er niets aan doen meneer de gyn! haha.
    Wat een eikel zeg! Hij voelt zich inderdaad ws te goed. Maar gelukkig weten jullie het al!! nemen jullie nog een pretecho??

18. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    De rest even vluchtig gelezen, sorry als ik dingen vergeet!!

@boba,
    Wat vervelend meid dat je zo in onzekerheid zit! ik hoop dat de 20weken echo geruststelling en duidelijkheid kan brengen!!

@alies,
    GEfeliciteerd met je dochter! gaaf hoor die jurk!!

@channes,
    GEfeliciteerd met de dochter van je vriendin!! leuk hoor ,kun je alvast oefenen:)

@channie,
    beterschap voor je dochter!!

@fv/bv,
    Ik ga borstvoeding geven, gewoon omdat ik vind dat moeder natuur dit niet voor niets mogelijk heeft gemaakt. Het lijkt me ook een mooi intiem moment samen met je kind. Wel heb ik gezegd dat ik niet tot het uiterste ga om het te proberen. Als het niet gaat, gaat het niet.
    Bij ons geven ze wel een cursus en daar ga ik me ook voor opgeven.

Ik begin nu echt te merken dat mijn buik in de weg gaat zitten!! wel grappig! ook al best lastig;)

19. Minke1979

Minke1979 Actief lid

8 sep 2009
    326
    0
    0
    Noord-Holland
    @Boba; kan me heel goed voorstellen dat je er nu even doorheen zit. komt ook zoveel op je af! En de angst voor TTS kan ik me ook goed voorstellen. nou ze houden jullie ukkies goed in de gaten en kunnen zo nodig op tijd doorverwijzen. Ik hoop dat je door de rust van niet werken weer wat beter in je vel gaat zitten.Het komt vast allemaal goed joh! En 2 jongens; ik kan uit ervaring zeggen dat het erg leuk en wat zullen die veel met elkaar kunnen gaan spelen! Je hebt nog even voor de 2e jongensnaam. Mijn jongens heten Boaz en Seb misschien nog een idee?
    Sterkte er mee en hopelijk voel je je snel beter en hier kun je altijd even je hart uitstorten !!

Liefs Minke

20. boba80

boba80 Actief lid

18 mei 2009
    314
    0
    0
    @ Lindavr, ik had zelf gedacht aan 2 meiden, we krijgen een één-eiige tweeling.
    We hadden voordat ik zwanger was al een leuke jongensnaam en een leuke meisjesnaam.
    Toen we hoorde dat het een tweeling was en ook nog eens één-eiige zijn we druk gaan zoeken naar een 2e meisjesnaam en een 2e jongsnaam, de 2e meisjesnaam hebben we inmiddels gevonden ...nu de 2e jongsnaam dus nog.

Ben ook wel blij hoor dat de 20 weken echo vervroegd is, maar zie er toch wel tegenop.... had tot nu toe steeds het gevoel dat alles helemaal goed was met de twee kleintjes in m'n buik...maar nu ga ik toch twijfelen.

Deel Deze Pagina