@ Minke: nee mijn man is geen Fries gewoon een brabander @ germini: succes morgen Ben trouwens benieuwd hoe de echo's vandaag waren? Hier net naar het KDV geweest en wat is mijn vriend een zeur zeg haha zegt ie: ja dan moet je echt 5 minuten lopen en bla bla bla (die kwam daar veel met de vrachtwagen) maar waarschijnlijk kwam hij van de andere kant want ik kon hem gewoon ergens op een parkeerplaats zetten, een steegje doorlopen en ik was er Het zag er best goed uit lekker gezellig en knus! Heb zelfs een "kadootje" (mutsje) gekregen als goedmakertje omdat er de vorige keer een communicatiefoutje was... Was wel grappig was daar zo'n jongen een stagaire en die vraagt aan mij: "kom je hier ook stage lopen? " hahahaha Nu is het maar even afwachten waar ons kleintje uiteindelijk geplaatst kan worden, hopelijk weten we dat snel anders moeten we verder gaan zoeken!
Joepie, gefeliciteerd met je jongen. Kleintje, Kreeg je een goed gevoel over dit kdv? Vind het wel goed, hoe ze die communicatiefout oplossen. Dat zegt wel iets over hoe zij dus omgaan met problemen of andere dingen.
Joepie gefeliciteerd met jullie jongen @ stroopie: ja had wel een goed gevoel! ze doen daar ook met thema's werken enz iedere maand een ander thema waar de kinderen dan iets over leren enz! Het eerste jaar hebben de baby's ook een schriftje waar ze dingen in opschrijven of als ze bijzondere dingen zien enz. En ze doen regelmatig evaluaties over hoe het gaat + iedere dag een overdracht over hoe het met de kleine is gegaan... Het zag er wel minder luxe uit dan het andere KDV maar goed die staat er ook pas sinds het begin van dit jaar, en aangezien die in een nieuwe wijk staat en daar nieuwe gezinnen enz in komen maken wij daar eigenlijk weinig kans.... Maar de mensen waren erg aardig en het zag er allemaal netjes uit! Ook idd hoe ze het zo oplossen (eerst bellen om excuses te maken en dan vervolgens als je daar komt nog een kleinigheidje hebben) vond ik het wel een pluim waard Dus ja ik ben wel overtuigd! Belde vriendlief net op toen zei die: "Ow dan is het toch goed als je er een goed gevoel over hebt? En ik dacht echt dat het langer lopen was" hij krabbelde dus al terug maar goed hij klonk nu ook minder chagie
Joepie: gefeliciteerd een jongen! Leuk hoor Verder was ook alles goed? Eet smakelijk bij de mac! Kleintje: Fijn dat je een goed gevoel hebt bij dat kdv. Leg je man dan maar even uit dat het wat korter lopen is dan hij dacht. Ik vind het wel schattig hoor dat hij er zo over nadenkt en zich zo druk maakt. Minke: Gezellig hoor 3 twinmoms bij elkaar als buddy's. Moeten snel eens de nummers uitwisselen dan. Anders vergeten we dat nog. Nou De Pijn in mijn been komt langzaamaan weer terug. Ik ga morgen dus toch nog een keer de dokter bellen, dan maar het spoed nummer hoor! Vanavond ga ik wel zwangerschapszwemmen, misschien dat het in het water niet zo zeer doet. En dan ga ik gelijk een half uur in zo'n heerlijk kruidenbadje Tot later vandaag. Als ik nog even kom kijken hoe de andere echo's zijn verlopen !
Marye: wat vervelend van je been zeg is het een gevoel alsof er iets afgeklemd wordt ofzo? Hopelijk komt de dokter met een oplossing!
hoi, Terug vn de 20weken echo. Doordat ik wat zwaarder ben is het nog niet superduidelijk om goeie echo te maken,maar goed genoeg om te zien dat alles super goed is met ons meisje!!!!! xxx
@ Joepie gaaf zeg al een dochter hebben en nu een zoon! @Marye wat BALEN zeg van die irritante pijn!! Bel morgen maar gauw je HA of de vervanger. Ik zal je mijn 06 nummer pb-en. @ kleintje; goed gevoel bij een KDV is heel belangrijk!! Ben weer zo moe vandaag, wordt er soms moedeloos van.. Mijn kleintjes schoppen trouwens vooral hard als ik me even uitrek of mijn buik juist intrek, heel grappig, reageren meteen!
@ Germini: euhh kheb van een week teruggekeken en nergens bij de topics waar ze mee kletst stond iets over vakantie.. maar goed, als ze dat 2 weken van te voren een keer aangekondigd heeft, heb ik het idd niet gelezen.. @ joepie: Wohhh super!! Proficiat!! @ Kleintje: aah mooi dat het dus veel minder ver lopen is! en wat leuk, een mutsje! Hadden ze ook de dagen beschikbaar die jullie willen? @ hannelore: geen idee of jullie het al wisten, maar ook super zeg; een dochtertje!!! @ minke: haha leuk zeg dat je ze allebei al voelt!! Zit je placenta aan de achterkant? @ nog maar een tip: hihi, hier kun je ook gratis 3 kaartjes bestellen: www.kolibriecardsengifts.nl hihi mn collega is ook zwanger dus we wisselen elke keer sites enzo uit als we weer iets gevonden hebben
Hier de lijst met alle dames. Stuur me even een pb als je weet wie je buddy is dan maak ik een buddylijst. Met je buddy kun je dan per pb gegevens uitwisselen. Dames zonder buddy: Chantal84 Kiezelsteentje Peache Astrid68 Jojo29 Hannelore Deke Mel2 NinaVI Johannal Joepie01 Sjaantje2006 Wennepen Joepie01 Malin08 Alies05 Foreverfriend Mamzie Patriez Zippie Lynette84 Dianne Bink1976 Mamatje Shezze Kleintjevoorons Lovechild Zoe1976 Geraldine1986 Gwenolyn Franny Moons (geen mobieltje) Buddy's: Anoniempjuh <-> Floor20 Anoniempjuh <-> Lara85 <-> Germini Anoniempjuh <- Channie Boomer2009 <-> Lindavnr <-> Eliesah Channes <-> Vriendlief <-> Kussiexx Darcy <-> Channie Darcy <-> Anouk1 Linda -> MvS Marye1986 <-> Minke1979 <-> Boba80 Naatje80 <-> 2 mei-mama's Setti <-> Kleintje88 <-> Funnyme Stroopie <-> MariaO Sherly82 <-> Nijnja
@ Lindavnr: daar gaan zij niet over daar gaat het hoofdkantoor over.... dus moet even afwachten wanneer ik weer iets van de planning hoor...
@ Linda er is nu inderdaad een zorg van me afgevallen. Nu alleen nog zorgen dat ik zelf weer een beetje op de been kom. Blij toch steeds misselijk en heb vandaag m'n lunch er ook weer uitgegooid.... @ Marye....zal jou vast mijn nummer via pb sturen. Sterkte met de pijn in je been....en succes morgen bij de huisarts. @ Hannelore...fijn dat de echo goed was @ lindavr bedankt voor de tips over de sites...ga ze zo eens bekijken.... gratis spullen is altijd leuk meegenomen. @ Hier. Ik moet dinsdag om 14.00 bij de arbo-arts komen...ben benieuwd wat hij gaat zeggen. Heb vandaag ook m'n werkgeversverklaring van de gynaecoloog binnen gekregen dus die ga ik morgen op het werk gelijk kopiëren zodat ik hem in kan leveren bij mijn manager volgende week en zal dan ook wel een kopie meenemen voor de arbo-arts. Werd vandaag ook gebeld door het UWV en toen ik vertelde dat ik een tweeling verwacht was die vrouw echt heel begripvol. Volgende week belt ze terug om te vragen hoe het gesprek met de arbo-arts is verlopen. Tevens vertelde ze mij dat als ik bijvoorbeeld 50% de ziektewet in blijf ik tijdens mijn week vakantie (over 1,5 week) ook maar 50% vakantieuren hoef op te nemen. Dat komt dus even mooi uit. Ik hoop dat het werken morgen een beetje gaat. Al merk ik wel dat ik nog niet teveel van mezelf moet eisen. Vandaag een stukje over de winkelstraat hierachter gelopen en daarna was ik echt kapot en voelde ik m'n buik ook weer goed. Ik moet het dus echt nog rustig aan blijven doen.
hai, Ben ik weer was even weekend weg. Morgen lees ik even bij. Even vraag over die buddy,s Moet dat of mag dat?
moet niet hoor! Als je liever niet je gegevens uitwisselt is dat ook prima; tis alleen maar voor de handigheid!
Ohja: mijn collega vertelde nog iets; je kunt gratis een echo laten maken bij Fontys Hoge Scholen!! Voor mij super in de buurt, maar goed; ik krijg om de 2 weken een echo dus is een beetje onzin om er dan nog een bij te plannen. Maar wellicht voor de meiden die maar 2 echo's ofzo krijgen is dit harstikke leuk! "Bij Fontys Paramedische Hogeschool te Eindhoven worden zwangeren gezocht die binnen dit opleidingsinstituut een echo willen laten maken! Als dank ontvang je een presentje en enkele fotos van je kindje. In het kader van de opleiding echoscopie verrichten cursisten in het praktijklokaal van de hogeschool echografisch onderzoek van zwangeren. De praktijklessen zijn op verschillende dagen van de week gedurende het gehele studiejaar, meestal overdag, soms ook vroeg in de avond-uren Dit echografisch onderzoek is mogelijk van 10 tot 28 weken zwangerschap. Een video-opname is niet mogelijk en er mogen maximaal 2 personen per zwangere mee komen kijken. Bij voorkeur geen kleine kinderen meebrengen, dit in verband met de apparatuur. Wil je meer informatie of een afspraak maken dan kun je contact opnemen met: Fontys Paramedische Hogeschool te Eindhoven, tel : 08778-79735, vragen naar Hanneke van Ballegooijen of mail naar H.vanBallegooijen@fontys.nl (met telefoonnummer graag) "
Hey Boba, ja rustig aan hoor, ik werk ook al 2 maanden 50%, overigens nog steeds geen arbo-arts gezien of oproep gehad.. fijn dat uwv zo begripvol was, die had ik ook aan de tel en waren bij mij ook zeer begripvol. Ik hoop dat je net als ik 50% kunt blijven werken. Mijn gyn raadde het ook aan: ze zei dat dit misschien vol te houden is tot 28 weken en dat als je nu toch hele dagen werkt je sneller helemaal de ziektewet in moet, nouja ik dan. Mijn gyn verwacht wel dat ik rond 28 weken (en dat is bij mij precies met de 1e week kerstvakantie) volledig er uit zal raken/ziektewet dus in, vervroegd verlof omdat je dan met een tweeling zwangerschap een buik van 34 weken zou hebben.. Nouja we zullen zien. Betekent dat ik nog tot de kerstvakantie moet werken (in het onderwijs) en dan per 4 januari al verlof heb. Maar je weet niet hoe het gaat. Ik heb wel al 2 kinderen rondlopen dus dat is misschien ook weer anders als je tweeling de 1e 2 kinderen zijn?! Hebben ze daar bij jullie andere (tweeling-) moeders al uitspraken over gedaan?????
Hmm nee niet echt.. Enige wat mijn gyn heeft gezegd is dat je vaak met een tweeling zwangerschap eerder stopt, maar goed, het gaat nu nog allemaal wel okee.. Voel nu ook helemaal niet dat het nodig is ofzo om minder te gaan werken dus ga maar gewoon door zoals ie gaat nu.. Werk in december oud op nieuw (de nacht dus..tot 01.00u) Hopelijk gaat dat een beetje goed en is het niet al te vermoeiend zo lang.. maja, we zien wel.. zolang het gaat vind ik het prima maar als het zwaarder wodt, geef ik dat gewoon direct aan. Mn baas verwacht, zo lijkt het, dat ik gewoon doorwerk maar dat komt denk ik omdat het nu nog gewoon allemaal goed gaat. Maar er is dus geen uitspraak over gedaan of iets.. Ik zit rond de kerst aan week 29-30.. dus dan zie ik wel weer hoe het gaat... Wel heel fijn om te horen dat ze bij het uwv zo begripvol zijn als het gaat om een tweelingzwangerschap en de klachten daarvan..