@ Dianne ja je woont vast niet in de buurt van Schagen NH anders kon je met mij mee maar anders ga je toch 1x proberen misschien kom je daar wel leuke zwangeren tegen?
minke: nee idd ik woon in friesland. Misschien dat ik me toch opgeef hoor, ben wel toe aan wat ander vertier haha.
Haha, gek he al die dromen? Ook wel heel leuk. We onthouden ze nu ook extra goed geloof ik, doordat je wat lichter slaapt ofzo... Ik droom ook vaak over mijn kleintje, alleen had ik vorige week echt een akelige droom: (schrik niet) ik was bevallen en het kindje was echt heeel klein, maar goed verder. En ik zette een flesje melk in de magnetron en toen het piepje ging van de magnetron deed ik het deurtje open en lag mijn kindje erin!! Helemaal rood en verbrand. Was echt heel erg akelig.... Ik geloof wel dat dromen je angsten weergeven. Als ik dan de amateurpsycholoog speel zou ik zeggen dat ik bang ben om fouten te maken met het kindje. Linda, bij die droom van het rompertje is misschien dat je bang bent niet genoeg voorbereid te zijn ofzo? Ik roep maar wat hoor @Ano; ik wil ook echt niet meer beginnen hoor! Ik vind het soms alleen nog steeds moeilijk omdat nog echt iedereen om me heen rookt. Vriend, moeder, schoonmoeder, vrienden etc. Maar roken kostte me niet alleen 4 euro per dag, ik heb sindsdien niet meer gehoest en wil het goede voorbeeld geven aan de kleine. We houden het allemaal goed vol hoor!!! @Kleintje; goed hoor dat je voor jezelf en je kleine kiest. Je kan er nu misschien tegenop zien om zo'n lange tijd thuis te zitten. Maar als je een ritme aanhoudt, op tijd een wandeling maken enzo en probeert te genieten van het moment, is het juist fijn. Je pijn zal afnemen en je pakt nog je rust alvorens de hectiek straks begint. Tenminste ik geloof dat je nog geen kindje had he... anders is het nu ook al hectiek natuurlijk. @Wennepen; vervelend he, die koppijn.. bijna iedereen hiero heeft er af en toe last van geloof ik. Ik heb vannacht ook slecht geslapen en dat merk ik ook meteeen weer aan die afschuwelijke koppijn. En denk maar niet aan die 20 weken die nog moeten komen. Die weken zul je je echt niet altijd zo voelen hoor! het gaat met ups en downs....met een grote up aan het einde! Ik ga pas vanmiddag mijn auto laten keuren met mijn pa. We gaan naar Kwikfit. Dat heeft mijn pa besloten. Ik ben helemaaaal niet dol op Kwikfit, zij hebben me een halfjaar geleden ook al geprobeerd op te lichten. Mijn remmen piepten, dus ik naar Kwikfit en zo'n monteur gaf gelijk al aan dat het de remschijven waren en dat het zo'n 200 euro zou kosten. Omdat ze niet eens de banden eraf hadden gehaald om te kijken, vertrouwde ik het niet en heb de auto weer meegenomen. Mijn vader weer gekeken en de schijven waren prima en hebben één nieuw remblokje erop gezet...... Was toen 15 euro kwijt ofzo... Ik wil jullie er alleen maar op wijzen dat er gewoon meerdere garages zijn die een vrouw alleen extra geld uit hun zakken willen trekken. En ik kan daar moelijk tegen!! Ben benieuwd dus vanmiddag bij de keuring en ik laat het wel weten.... Nu genoeg geouwehoerd. Groeten!!
Wennepen: sterkte met je hoofdpijn niet leuk! Marije: doe rustig aan meid! jij ook aan je kindje en jezelf denken hoor! Lara; succes met je klas! Lijkt me ook niet zo makkelijk zo'n combinatie....... Linda: zwangerschapszwemmen daar zat ik vanmorgen nog aan te denken omdat men zegt dat water wel goed effect heeft op de rug etc.... Is dat bij jou ook echt zo? Anders ga ik het misschien ook eens proberen! Vanmiddag naar de fysio ben benieuwd... Overigens is mijn planning om volgende week in ieder geval weer te kijken of ik kan werken (mits de pijn minder wordt) of om vervangend werk te zoeken, wil het toch wel zo lang mogelijk volhouden hoor! Maar kan pas vrijdag in overleg met manager...
Nou, ik ben weer bijgelezen, kletsmajoors Even kort, zit op school (de leerlingen werken aan een computeropdracht) - vanmiddag DE echo!!! Ben eigenlijk best nerveus... of het gezond lijkt... en WAT het geslacht is KRIEBELS!!!!!!!!!
Darcy wat spannend!!!! Heel veel plezier alvast en veel geluk op een mooi gezond kindje!! Hoe laat moet je?
Uahahah wat schattig!!! Helaas gaan wij noooit skieën (hihi nog nooit van mn leven gedaan) maar anders waren ze echt lief! hahah hhahah lief dat je aan me dacht!
Spannend Darcy!! @ zwemmen: Ik zei dat laatst tegen mijn gyn, dat ik dacht aan zwangerschapszwemmen, en toen zei hij dat ik dat beter niet kon doen als ik daarvoor ook al nooit ging zwemmen. Omdat dat dan extra belastend zou zijn voor je rug omdat die niet gewend is om te zwemmen?? Dus dat ik daar niets mee op zou schieten.. Dus.... altijd fijn, al die tegenstrijdige adviezen. Verder @ hier: zucht... erge keelpijn en hoofdpijn. Niet echt bepaald fit dus Mgoed, vandaag vrij dus hopelijk kan ik een beetje uitzieken.
Darcy, Veel plezier vanmiddag! Geniet van je Ukkie! @zwemmen. Ik heb me ook opgegeven voor het zwemmen. Ik kreeg gisteren bericht dat ik volgende week mag starten! Nu is het zo dat ik op 2 dinsdagen iets te doen heb (naar vk en vergadering) en die keren mag je dus niet inhalen. Ik heb gebeld en gevraagd of ik per 1 december mag starten. Dit is geen probleem, dus begin ik dan. Lindavnr, Vreemd dat jouw vk aangaf om niet te gaan zwemmen als je het niet gewend bent. Juist in het water is het fijn om te bewegen omdat je buik dan minder zwaar aanvoelt en dus minder belastend is voor je lichaam. Ik wil even de keuken soppen, maar heb eigenlijk weinig puf. Heb een schop onder mijn achterste nodig.
@lindavnr: het zijn meer oefeningen in het water met een beetje zwemmen erbij, bij ons is het ook in een ondiep bad waar je dus gewoon kan staan en het water is extra warm, tenminste zo was het bij mij vorige week, misschien bedoelde jouw gyn echt baantjes trekken hopelijk ziek je snel uit, doe maar rustig aan hoor, kennelijk heb je even wat minder weerstand, verwen je zelf maar goed! @boomer: ja dat denk ik ook van dat dromen, bij mij is het idd iets met de controle over alles willen hebben, dat herken ik wel aan mezelf @kleintje: eind vorige week was de pijn het ergste omdta ik toen de hele week veel heb gewerkt en denk ik te veel gedaan heb, toen dus ook de 1e keer zwemmen dus ik kan na morgen denk ik pas echt zeggen of het fijn is. Wie weet zegt de fysio wel dat ik juist iets anders moet doen vrijdag maar dat hoor ik dan wel weer . Wat een gedoe he, hihi het valt me wel op dat we allemaal wel wat klachtjes hebben, het stelt me dan wel gerust dat iedereen wel iets heeft volgens mij. Het valt me ook op dat het per dag enorm kan verschillen hoe ik me voel.
Kleintje, Kindje en jij gaan nu voor alles! Misschien kan je straks wat uren op AT werken, zit je tenminste niet meteen helemaal thuis! Lara, Ohh das een leuke combi idd! Werk zelf ook met autisten, errug leuke doelgroep!!
joep was 3 jaar oud. ik vond het vreselijk dat hij wegging gisteren avond. heb net nog een mailtje gekregen dat het erg goed ging met joep en het naar zijn zin had. ze hebben een eigenbedrijf en hij mag dan met hun mee. ook hebben ze paarden en gaat hij ook mee naar toe. dus hij heeft een goed thuis maar was wel moeilijk hoor.
Ppfffttt...wat is er weer veel geschreven @ Channie...heerlijk dat je dochter de zindlijkheidstraining zo snel door heeft... @ Mamatje...wat leuk en jongen @ Britteke welkom bij de club...en ik ben dus ook een van de tweeling-mama's (in spé)...ik verwacht een één-eiige tweeling...2 jongens. @ Eliesah...spannend voor jou dus. Ik droomde steeds dat ik 2 meiden krijg...en het zijn dus 2 boys. Vanacht droomde ik overigens dat ik thuis ging bevallen...haalde het ziekenhuis niet en manlief had de ambulance gebeld...toen de ambulance verpleegkundige binnen kwam lopen met een verloskundige kon hij net de eerste baby opvangen...een meid...en vervolgens kreeg ik ook nog 2 jongens. Lag ik dus op bed met ineens 3 babys op m'n buik. Ben nu wel erg blij dat ik zoveel echo's krijg...is de kans dat ze er eentje over het hoofd zien toch wel erg klein. @ Kleintje...goed van je dat je je ziek gemeld hebt. Misschien kan je net als mij een paar dagen per week een paar uurtjes adminstratief werk ofzo gaan doen.. @ Floor..jij ook een knul...leuk hoor @ Lara...16-jarig meisje bleek toch niet aan de mexicaanse griep te zijn overleden...ze weten nog niet waaraan wel... @ Marye...balen...laat het even bezinken...*dikke knuffel* @ Boomer...schandalig dat ze je zo probeerde op te lichten...kan me voorstellen dat je daar flink de balen van hebt. @ Joepie...knap hoor dat je je hond herplaatst hebt...wij hebben met m'n zus geregeld dat als het ons niet meer lukt ons hondje bij ons te houden (straks met de kids...als het niet gaat) dat ze dan bij haar gaat wonen. Ook als het mij niet meer gaat lukken aan het eind van de zwangerschap met uitlaten e.d. gaat ze naar m'n zus (dan wel tijdelijk tot de kleintjes geboren zijn). @ Darcy...veel plezier bij de echo @ Wennepen...hier een * schop * @ Hier. Gisteren een gesprek gehad bij de arbo-arts. Was echt een superaardige en begripvolle man....(was hier verbaasd over want heb eerder vervelende ervaringen met arbo-artsen gehad toen ik overspannen was). Hij was oprecht geinteresseerd hoe de zwangerschap verliep en wat m'n klachten zijn/waren. Hij gaf me zelfs een compliment dat ik door ben blijven werken toen ik zo misselijk was en zoveel moest spugen en afviel...dat gaf in zijn ogen aan dat ik geen aansteller was. Van hem mag ik nu maximaal 2 á 3 dagen van 3 á 4 uur werken. Dit mag niet uitgebreid worden....als ik me beter ga voelen moet ik er van gaan genieten en m'n energie lekker thuis gaan gebruiken. Verder moet ik gaan minderen zodra ik weer harde buiken krijg, de kleintjes niet goed groeien of op advies van de gynaecoloog. Ik mag maar max 1 dag achter elkaar werken...dus elke keer minimaal 1 rustdag ertussen. Hoef niet meer bij hem langs te komen zolang ik er zelf met m'n manager uit kan komen. Zodra onze afdeling als griepafdeling gaat functioneren mag ik helemaal niet meer werken (wanneer niet alleen op de één-persoonskamers maar ook op de zalen grieppatiënten komen te liggen). Ik mag niet aan bed werken en alleen adminstratief werk doen. Wel wat verpleegtechnische handelingen verrichten maar niet als ik daarbij moet tillen o.i.d. Na het gesprek bij de arbo-arts ben ik nog even bij m'n manager langs gelopen en heb afgesproken dat ik voorlopig probeer de maandag, woensdag en vrijdag ochtend te werken. Wanneer ik moe wordt moet ik lekker naar huis gaan en als ik het een dag niet zie zitten om te werken moet ik gewoon thuis blijven. Ik moest duidelijk m'n grenzen aangeven. Ik hoop zo dat ik het werken op deze manier nog een paar maanden vol kan blijven houden. Want nu al full-time thuis zitten lijkt me echt niets. Was echt erg opgelucht naar het gesprek met de arbo-arts en m'n manager, maar natuurlijk kwamen de hormoontjes ook weer om de hoek kijken en begon ik te huilen. Ik baal daar dan zo van....ben dan echt een huilebalkje. Terwijl er echt niets aan de hand was. Vandaag maar even naar de kruidvat gefietst om daar zwitsal billendoekjes van de aanbieding te kopen (12 pakjes voor 18,99) Gelijk ook 2 sets rompertjes, 2 sets slabbetjes, 2 sets spuugdoekjes en 2 sets baby-sokjes meegenomen. Alles in blauw/grijs en wit/aqua. De cassiere vroeg of ik soms een knulletje verwachte....ik met een grijns...nee...ik verwacht 2 knulletjes Ben alleen vergeten voor mannetje scheermesjes mee te nemen . Nou ja...straks maar even kijken of ze die bij de supermarkt ook verkopen.
@ Boba wat goed zeg zo'n begripvolle arbo-arts. Hier nog steeds geen een gezien en/of oproep gehad, t zal wel. Ja en als je zo kunt blijven werken zou wel lekker zijn toch!! Ik moet ook maar even naar 't kruidvat denk ik! Nouja hier heel veel in huis gedaan wat ik nu voel aan mijn buik en rug. Moet zo ook nog voor een kadootje de stad in. Groetjes en tot later (morgen echo!! )
Ze hadden ook hele leuke roze baby-spullen...dus voor jou dubbel zoveel keus Ik heb overigens zelf aan mijn manager gevraagd of ze een afspraak voor me kon maken bij de arbo-arts..dit op advies van de gynaecoloog.