Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minke1979

Minke1979 Actief lid

8 sep 2009
    326
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat een mooie buiken zag ik voorbij komen!!!

Hier pretecho gehad, was erg leuk maar helaas geen mooi kiekje mee kunnen nemen. Wij vonden het wel heerlijk om naar die ukjes te kijken en alle bewegingen weer te zien. Het meisje was wederom drukker dan het jongetje. En nu voor de 3e keer geslacht meisje/jongen dus daar gaan we nu echt niet meer aan twijfelen.
    28 november weer pretecho 2d/3d met fimpje!

Vanmorgen op mijn werk gesprek gehad. Ik moet morgen naar de longarts en heb gezegd de gemiste uren niet in te kunnen en willen halen. De verloskundige bij de pretecho denkt trouwens dat mijn benauwdheid door stress komt en raadt me aan te stoppen met werken. Op mijn werk willen ze misschien mij de ziektewet in laten gaan en dan vervanging aanvragen en dat ik dan op therapeutische basis blijf werken voor wat lukt. Voor dit laatste voel ik steeds meer wat want het levert toch wel wat stress en ik ga met tegenzin naar mijn werk. Nouja morgen onderzoek en gesprek met de longarts maar even afwachten en bezien.

Nu dood moe dus tijd om lekker te sliepen oftewel slapen!
    Trusten

2. Minke1979

Minke1979 Actief lid

8 sep 2009
    326
    0
    0
    Noord-Holland
    @ setti heb je al bij de zwangerschapsjassen gekeken? Ik heb een mamalicious jas voor 69 euro gekocht. Nou moest ik ook echt wel met die tweelingbuik en echt goedkoop is het niet maar nog wel te doen vond ik!

Marye hoe is je kinderwagen??

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hey dames!

Minke: Balen zeg die benauwdheid. Wel goed dat je op je werk hebt aangegeven dat je die uren niet in kan en wil halen. En dat je mogelijk op therapeutische basis kan gaan werken. Gewoon voor jezelf kiezen hoor! Heel veel succes morgen bij de longarts en ik hoop echt dat ze wat voor je kunnen betekenen!

Setti: Ik heb ook geen jas. Heb nu maar een vest gekocht,lekker lang en dik, met nog een mogelijkheid tot aardig wat groei. Dikke sjaal om en ik overleef het wel.

Nou de kinderagen is binnen. En wat is hij geweldig! Helaas zit hij nu weer in de doos om hem nog even een tijdje op te slaan.
    Mijn ouders hadden echt alles erbij besteld wat je erbij kon bestellen geloof ik. Ik zag iets van een bekerhouder voorbij komen? Geen idee of ik dat ooit nodig heb.

Verder vandaag de hele middag weer op bed gelegen. en dat terwijl ik echt maar heel kort hoefde te werken. Die pijn in mijn benen, ik word er niet goed van.
    Morgen ga ik dan eindelijk in gesprek met mijn baas. Maar ik vind het doodeng. Ben bang dat ik me toch weer om laat praten om fulltime te blijven werken ofzo. Ik ben een beetje een watje met dit soort dingen.

nou ik duik mijn bedje in en morgen zal ik weer eens proberen alles te volgen.

4. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Minke en Marye: vooral voor jullie zelf en de kleintjes kiezen en niet voor het werk! Een tweelingzwangerschap vergt ook vast veel meer van je, dus verwacht niemand dat je maar doorgaat. Trouwens, als ze dat wel verwachten maakt dat eigenlijk ook niets uit, dan toch naar jezelf luisteren!

5. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ja maar die positie jassen vind ik niet echt leuk en 70 euro voor 1 winter vind ik te veel nu heb ik er een bij c&a gekocht voor 40. want na mijn zwangerschap draag ik m toch niet meer!

6. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ooohhh ik kijk echt uit wanneer onze wagen en spulletjes komen, lekker alles in elkaar zetten maar goed nog ff 8 weken wachten!!

7. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties op m'n buikfoto..
    MOet wel erbij zeggen dat hij dus 's avonds is gemaakt en wat groter is dan normaal overdag haha!

Hier ook een probleem gehad met een winterjas. Heb nu de jas mogen lenen van m'n schoonzus. Die jas is van 2 jaar geleden, zij was toen ook zwanger in de winter dus er heeft al een flinke buik ingezeten haha. Hij zit super lekker maar voel me er ook net zo'n koe in.. Het is een lang model en zelf zou ik dat nooit kopen, lijk ik nog kleiner. Ach ja maar een paar weken! Vind het zonde om een nieuwe jas te kopen.

Vandaag heerlijk vrij, en ben van plan weinig te doen. Lig nu met de laptop in bed, straks boodschapjes en een beetje stofzuigen & dweilen en dan niks meer haha. Heerlijk!
    Net de nieuwe WIJ binnen gehad, ga ik ook gezellig zitten lezen.

@Minke; goed van je dat je het zo hebt gezegd op je werk. Nooit makkelijk zulke dingen. Echt aan jezelf denken hoor!!

@setti, ow nog 8 weken is niet zo heel lang meer haha..
    Wij hebben de wagen al, alleen t kamertje komt pas half januari.

Nog maar iets langer dan een week en dan de 20weken echo!!
    Wat zullen wij nou krijgen hihihi..

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    JOehoeee 20 weken! :D:D:D

Zit nu op 't werk; dus reageer later even op de rest! 8)

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Gefeliciteerd Linda, met je 20 weken :) leuk hè!

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @Linda van harte!

@Marye en Minke, zorg goed voor jullie zelf hoor!!!

@Jas: ik heb ook een winterjas van mamalicious, ik wilde het eerst niet kopen maar ik vond deze al in september, was de collectie van 2008 en maar 30 euro dus die heb ik niet laten liggen.

Ben zowieso wel fan van mamalicious, verder heb ik zo'n omslagdoek gekocht, zo'n poncho-achtige, staat wel sjiek vind ik zelf, alleen als het heel koud is kan het niet.

Oei ik krijg een trapje van het jongetje :)

Meiden ik denk dat ik de beslissing ga nemen om het vaccin tegen de Mex. Griep niet te gaan halen. Voor beide keuzen is wat te zeggen vind ik maar bij deze voel ik mij het prettigst en nu maar heel gezond eten en hygienisch blijven doen.

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    pff ik zit zo in dubio...weet 't echt niet wat ik er mee moet.
    Was eerst heel stellig erin dat ik hem niet ging halen, maar nu lees ik net weer een krantenbericht dat er een kersverse moeder overleden is na haar bevalling.
    Ze was met zware griepverschijnselen naar het ziekenhuis gebracht. daar hebben ze haar dochter met 35 weken gehaald.
    Dochter helemaal gezond, maar de moeder ging achteruit en uiteindelijk is ze aan een longontsteking overleden...
    pfff, dan ga ik toch weer even nadenken hoor... jeetje.

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Yup, doe je volgende week ook mee? :p
    Je kan gewoon binnen lopen en meedoen... is 3,40 per les...

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Over mexicaanse griep: je hoort er zoveel over de laatste tijd maar ik denk dat het belangrijk is dat je gewoon je eigen ingeving volgt en doet wat jou het beste lijkt!

14. Appel en Peer

Nee, dat meen je niet!! :$:$
    Was dat in Nederland? Jeetje zeg..
    Bah, kan niet goed tegen zulke verhalen!

15. Appel en Peer

Kleintje; wat doe je eigenlijk precies met zwangerschapzwemmen. Ik wil het hier bij ons ook gaan doen..
    Denk als ik rond 25weken ben ofzo.

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou beetje baantjes zwemmen en wat lichte oefeningen met van die dumbells zeg maar b.v dat je die onder water moet houden en zo naar de overkant moet zwemmen etc etc. Het is niet heel "extreem" wat je moet doen, wel relaxt maar ook weer vermoeiend :p Ow en heellll veel kletsen met de andere dames :p
    Het is trouwens overal anders dus het kan zijn dat ze het bij juliie in de buurt heel anders geven dan hier...

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ja dat had ik dus ook... je wordt steeds weer onzeker gemaakt, ik heb nu met mijn huisarts overlegd en deze raadde mij het af, maar ik mag als ik nog van gedachte verander de 1e prik op 18-11 gaan halen.

de gyn raadde het overigens wel aan, lekker tegenstrijdig maarja, ik heb mijn keuze met name gebasseerd op het feit dta ik volgens mij redelijk gezond ben, eigenlijk ben ik nooit ziek, mijn huisarts zei ook dat als je iemand bent die snel ene griepje oploopt dat je het dan bijv. wel zou kunnen overwegen.

verder zit ik vanaf de kerst toch thuis en dan is denk ik het besmettingsgevaar ook kleiner, maar zoals iemand anders al schreef, je moet doen wat het beste voelt voor jouw situatie.

ik denk niet dat er een verkeerde keuze is, als het voor jou maar de beste is op dat moment.

18. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hoi

ik vind het ook erg moeilijk, weet niet wat ik moet doen.
    kom net van de ha weer heb isias/spit. en hij raadde me het echt aan. tja vind het erg moeilijk.

gr joepie

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Nee Engeland..
    en ik ook helemaal niet, dan weet ik dus echt niet meer wat te doen.. :(
    Mgoed, ik heb nog altijd meer de neiging om het niet te doen dan wel..

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ja ik denk het ook.
    Dat is ook mijn afweging: ik ben eigenlijk nooit ziek.. heb 1 keer in mn leven de griep gehad..
    In 4 jaar tijd mezelf 2 keer ziekgemeld..
    Maar goed, dan hoor je weer dat je weerstand een stuk lager is tijdens de zwangerschap.
    Nja, ik kijk wel..lees ondertussen gewoon de berichten in de krant enzo door en wanneer ze bewezen hebben dat het geen kwaad kan, dan ga ik 'm wel halen.. maar lijkt me niet dat dat gaat gebeuren.

Ondertussen zit ik gewoon met een pompje ontsmettingsgel (die je znoder water kan gebruiken) hihi, dus om de zoveel uur keertje gebruiken.
    Werk met mensen (niet echt met fysiek aanraken ofzo, maar goed, wel de hele dag bij mensen in de buurt) dus kan ook geen kwaad om het wat vaker te gebruiken denk ik

Deel Deze Pagina