Hey! Ivm vaccinatie tegen Mexicaanse griep: Ik ben mijn inenting zaterdag toch gaan halen hoor. Ik heb nog nooit in mijn leven de griep gehad, ben nooit ziek, maar als zwangere vrouw is je weerstand op een laag pitje. Het houdt helemaal geen risico in voor de baby. Ik wil natuurlijk niemand dwingen, maar als je hoge koorts maakt, kan de baby komen en dat willen we toch vermijden? En daarbij raden de gyneacologen het aan ook. En wie kan het nu beter weten dan hen? Ik heb me er wel één dag wat ziekjes van gevoeld, maar nu kan ik met een gerust hart buiten komen en mensen een hand geven. Veel succes in jullie beslissing! Liefs Deke
Linda zo zit ik er ook in, en ik denk dat ik nu gezonder leef dan vroeger, ik ga er wel bij mijn man op hameren dat hij ook goed op zich zelf let want ik heb er natuurlijk niks aan dat hij wel ziek wordt... zou hij wel een prik kunnen halen omdat ik zwanger ben?
@deke misschien krijg je in belgie een ander vaccin dan in NL? Ik las dat ze in Duitsland ook een ander vaccin aan zwnageren geven (of aan iedereen dat weet ik niet).
ben vanmorgen voor de 20 weken echo geweest en mijn zoontje krijgt een BROERTJE!! Wilde het in eerste instantie niet weten, maar konden ons toch niet bedwingen toen ze vroeg of we het wilden weten. Mijn gyn zei over de mex. griep, in principe wordt het aangeraden, maar hij vind ook niet dat ik in een al te gevarlijke fase zit van de zwangerschap. Als ik verder zou zijn dan zou het schijnbaar meer problemen kunnen geven. Ik haal hem nu dus zeker niet meer.
Suuuper leuk bink!! Proficiat!! Weer een jongen erbij! hihi @ Linda: hmm volgens mij krijgt je partner geen prik nee.. dan hebben ze er nooit genoeg hihi. Stom ook dat andere landen wel het vaccin krijgen zonder dat adjuvant (ofzoiets..) wat misschien kwaad kan voor ongeboren kinderen. Hmm, misschien mn huisarts zo toch maar eens bellen en naar zijn mening vragen. Ben bnieuwd of het hier ook zo druk is tijdens het tel. spreekuur.. maar zal toch wel meevallen, in een dorpje? hihi
Ik heb vandaag een brief binnen gehad van de vk over een eventuele vaccinatie. Bel zo even de huisarts op om meer info te vragen. Ik werk op een kdv met baby's dus weet niet. Heb bijna nooit griep maar wel paar keer dat ik goed ziek ben, maar dat heeft meestal te maken met m'n darmen haha. Ik bel zo even en denk toch wel dat ik het ga doen... @kleintje; okej, lijkt me wel heerlijk dat zwemmen. Zag op foto's dat ze indd met zo'n band in het water liggen en oefeningen doen. Ach komt goed, ga dr gewoon een keertje naar toe.
Bink, gefeliciteerd, een jongen, leuk!! Mexicaanse griep, ja ik weet het ook niet, ene moment denk ik van nee, maar dan begin ik weer te twijvelen, heb nog niet met vk of huisarts over gehad, zal ik deze week denk ik nog even doen. Moeilijk hoor! Hier gister verjaardag gehad, middelste zoon (nog wel) werd 7 jaar alweer! Vandaag weinig fut, moet eigenlijk nog strijken en stofzuigen, maar denk dat het maar tot morgen uitstel, heb hoofdpijn en wat last van de keel, denk dat ik een luie dag invoer en vanavond lekker vroeg naar bed. Liefs Moons
Bink: Gefeliciteerd! Mexicaanse griep: Ik laat me dus wel inenten. Ik ben trouwens vandaag naar mijn baas geweest om aan te geven dat ik echt niet meer fulltime wil werken. Vooral omdat mijn klachten zoveel erger worden. Ik zag er heel erg tegenop, maar dat was dus totaal niet nodig. Ik zal vanaf volgende week 3 klassen minder les gaan geven. Die klassen zullen opgenomen worden door een leraar in opleiding. Die ik dan wel 1 uur in de week zal begeleiden. Om hem even wegwijs te maken en alles goed over te dragen. Wanneer de klachten alsnog erger werden moest ik van mijn baas gewoon weer komen. En dan zullen we nog verder kijken. Maar denk dat het zo wel moet lukken voorlopig. Ik ga nu dus even keihard aan de slag om alles zo goed mogelijk over te kunnen dragen. Wat een last van mijn schouders zeg!
Goed van je Marye, meestal valt t altijd wel mee bij de baas. Ze kunnen eigenlijk ook niet anders haha.. Nou hier net gebeld naar m'n huisarts. Hun adviseren om t niet te doen. Omdat er nog te weinig bekend over hoe en wat.. Dus toch maar niet doen dan!? Ik neem hun dat advies de juiste is .
Eliesah dat zegt mijn huisarts dus ook... @marye: super zeg, dan zie je zo op tegen zo iets en dna valt het mee, fijn gevoel hoor, ik voel me nu ook rustiger met 6 uur per dag ipv 8
Bink, gefeliciteerd met jullie jongetje Marye, hier gaat dat gesprek er ook aan komen... ik moet klassen gaan afstoten, want hele dagen staan en lesgeven breken me op, dat bekken wil gewoon niet meer... zit nu een paar dagen thuis, moet even herstellen, loop als een rammelend geraamte door het huis... Ga jij nu ochtenden draaien op school? Of is het anders geregeld?
hihi mijn huisarts zegt dat het een lastige beslissing is, maar dat ze toch adviseren om het wel te doen aangezien de gezondheidsraad (ofzoiets) het adviseert.. Maar hij zei ook dat het lastig is en de keuze aan ieder voor zich is.. en dat er idd weinig bekend is voor het ongeboren kind. Tsja....ik ben nog steeds voor: niet doen. Maar 19 nov. is er zo'n dag dat iedereen met een oproep/zwanger mag komen voor de prik, dus ik wacht tot die tijd wel af wat voor nieuws er komt rondom te vaccinatie. Voor die tijd kan ik me toch nog niet laten in-enten, ook al zou ik het willen.
Hoi dames, Hier ook nogsteeds twijfelend over de Mex griep enting. Ik ben net van een korte griep af. En word altijd ziek van de griepprik. Dus dat zet mij ook aan het twijfelen. Dalijk word ik door de enting ziek. Ook wacht ik totdat er meer duidelijkheid is. ons kleine spruitje is echt steeds drukker in mijn buik.Ohh me buik groeit nu echt als kool.
Bink, gefeliciteerd met je knul. Marye, fijn dat je minder kan gaan werken. Griepprik, ik vraag me nog steeds af, hoeveel mensen er iedere jaar aan de griep overlijden. Dat horen we dus niet he en nu ineens wordt alles geregistreerd en lijkt het wel heel gevaarlijk. Kreeg ook een folder mee van de vk en daar las ik in, dat het vaccin nog niet uitgebreidt getest is onder zwangeren. Het blijft een moeilijk iets om over te beslissen.
Darcy: Hoe het nieuwe rooster er uit komt te zien weet ik nog niet precies. Maar ik geef straks nog zo'n 13 lesuren van 70 minuten ipv. 19. En ik heb gevraagd of ze deze over 5 dagen willen verspreiden. Dus dan ik heb ik maar 2 of 3 lessen per dag als het lukt. Ws zoveel mogelijk in de ochtend, maar als ik alleen een middag hoef vind ik het ook best hoor. Linda: jij had toch gevraagd of ik ook voetenzakken had. Nou die heb ik hoor, ik dacht eerst van niet, maar gisteren bleken ze er toch wel bij te zitten. en ik heb die in dezelfde kleur als de kinderwagen nl. zwart. Hij is trouwens wel vreselijk zwaar!