ano wat vervelend dat je man ziek is: hopen maar dat hij snel beter wordt zodat jullie weer lekker tegen elkaar aan kunnen liggen. Beterschap iig
Hoi Allemaal, We zitten er inderdaad lekker weer middenin, we zijn zwanger en er breekt weer één oft ander onbekend iets uit.. Alsof we al nie genoeg hebben om over na te denken... Maar meiden, het komt vast allemaal goed!! Mijn arts zei dat het één groot mediacircus is: Hij zegt. Óók aan de gewone griep overlijden mensen (ik behoor ook tot risicogroep en zou de "gewone spuit" ook moeten/mogen halen -nooit gedaan-) Hij zei dat ze NIX adviseren, ik moet het zelf beslissen.. Nu voel ik me nog knap beroerd ook nog (goddank, geen koorts, dat houd me wat gerustgesteld) maar ook hier hoofdpijn, overgeven, snipverkouden, keelpijn, noem maar op... Hoop maar dat het hier bij blijft... We moeten gewoon goed voor onszelf zorgen dames en hopen op het beste!! Liefssss
Hoi Dames, mooie echo's buiken en leuk een jongen erbij! sorry even in snel trein vaart. Vandaag longarts: astma diagnose nu officieel, medicatie en zsm stoppen met werken omdat ik ook al een keer bloed heb opgehoest en nu echt naar mijn lichaam moet luisteren. Raar hoor, straks niet meer werken!... Nu nog op mijn werk vertellen... Trusten allemaal
Mogguh.... Marye en Nijnja, hier idem dito, zit nu op de 1e etage, maar niet iedereen snapt dat ik niet 'even' een keer of 5 de trappen op en af kan stuiteren gelijk met de leerlingen, dus ik blijf bijv. de kleine pauze al boven... Net de directeur gesproken, hij sluit zich aan bij de gedachte dat halve dagen werken het beste is. Na de fysio (+ bekkenband) vanmiddag gaan we even bellen en e.e.a. bespreken... Blergh. Loop als een bejaarde
Minke: Wat vreselijk balen zeg! Maar belangrijkste is dat je idd aan jezelf en de kids denkt. Ik hoop dat de medicijnen snel een beetje hun werk doen. en neem je rust maar thuis en geniet van je 2 rondrennende kids hier is mijn energie geloof ik helemaal op. Heb echt super goed en super lang geslapen, maar ben nog steeds helemaal kapot. Misschien komt het wel omdat er een last van mijn schouders is gevallen. Gelukkig vandaag een niet zo zware dag....
@ Minke: jeetje meis, wat balen... Pff, dus nu helemaal stoppen met werken? Hopelijk gaat het dan wel wat beter met je, als je thuis voldoende rust krijgt. @ Marye: Hmm balen dat je na zon lange nachtrust nog niet echt fit bent.. Fijn dat je dag wat minder druk is, maar toch succes!
Ano, dat heb ik dus ook, zere keel, hoofdpijn en voel me niet 100%, hopelijk gaat het gewoon gauw weer over, kan helemaal geen griep gebruiken, zowieso niet als je zwanger bent, maar heb er ook nog 3 kids rondlopen, dan kun je niet ziek zijn.
Thanks voor jullie support! Nou vanochtend mega benauwd en medicijnen (puf) hielp niets, hoestte weer bloed op. Tja dat wordt dus weer met die arts bellen (moest zodra ik weer zo hoestte met bloed) dus het gaat nog steeds minder maar het wordt wel steeds duidelijker dat het goed is om rustig aan te doen, wat ik dinsdag nog ondenkbaar vond, is vandaag al meer 'geland' en goed. Zijn er nog echo's VK bezoeken vandaag? Succes en tot later, ik ben lekker rustig thuis en kom straks weer even kijken! Marye; klinkt alsof jouw lichaam je ook iets wil vertellen?!? Rustig aan meid!
@Bink; gefeliciteerd met je mannetje! @Ano; hopelijk word je niet ziek.... gelukkig ben je gestopt met roken dus is je weerstand ook weer beter he! @Britteke; mooie echo's hoor! erg schattig... ik zie dat je in hetzelfde echocentrum zit als ik . Tenminste eergisteren is als alles goed is de laatste keer geweest.... bij de 20-weken natuurlijk. Hiero alles wel oke. Ook weer verkouden, maar niet ziek hoor. Gisteren wel een vermoeiende dag gehad, met schoonmoeder (die errrug druk is...) en moeder naar een babywinkel geweest. Meerdere uren in doorgebracht, op een moment werd ik er helemaal gek van. Van mijn schoonmoeder mogen we namelijk de babymeubels uitkiezen en van mijn moeder de kinderwagen. Hád ik eindelijk een keuze gemaakt van wagen, was het er niet meer, alleen nog maar een showmodel en ik wil toch een nieuwe eigenlijk... En ik weet nu ook wel welke babykamer ik wil.... en de kleuren worden toch echt: witte meubels met roze en zilverkleurige aankleding. Ik zit nog te twijfelen of ik voor een winnie0the-pooh thema ga (zilver en wit, geen kleurtjes) of voor sterren-thema, vind ik weer heel leuk.... ik wil dus eigenlijk een beetje een prinsessenkamertje, zo schattig lijkt me dat.. Maar toen we naar huis gingen, stond er kei erge file door de regen en moest ik een uur met mijn drukke schoonmoeder in de auto zitten. Was er echt hélemaal klaar mee toen ik thuis kwam hahahah. terwijl het allemaal zo goed bedoeld is! Ik ben soms echt een hormonenmonster. Vanavond moet ik van mezelf écht gaan zwemmen.... alleen jammer dat het hiero alleen baantjes trekken is van 21.00 tot 22.00 uur, dan ben ik meestal al keigaar!
@Minke, dat is niet zo mooi! Teken dat je rustg aan moet doen naar mijn mening... Is echt heeeel belangrijk nu hoor. Ben benieuwd wat de huisarts zegt, succes...
Hoi meiden, Weer terug van een heerlijk weekendje Zeeland! Nu is het voorlopig wel klaar met de vakantietjes Gelijk een drukke studiedag erachteraan dus het werken is weer goed begonnen Voor de rest alles goed hier, eigenlijk niets bijzonders! Beetje scannend teruggelezen! SvB: Wij hebben ook gekeken hoevaak onze namen voorkwamen in 2008. 1e naam: 38x en de 2e naam: 176x. De eerste naam zal trouwens de roepnaam worden. We zijn er helemaal verliefd op @Linda, Vriendlief, Minke, Setti, Eliesah, Boomer mooie buikfoto's allemaal!! @Gewicht, nog steeds ong. 1 kg aangekomen. Nog steeds geen trek in 'lekkere dingen' terwijl dat gewoonlijk heeeeel anders is!! Maar als je maar goed voelt toch!! @Baby voelen, Bart heeft haar nu één keer gevoeld. Ik kan niet wachten totdat hij echt duidelijk schopjes voelt!! Vind het wel tijd worden ook met bijna 23 weken!! @Maagzuur, al sinds week 7 heel erg last van!! Graviscol werkt super bij mij en mag gewoon tijdens zw. sch. @Kleertjes, leuk hé dat shoppen?! Wij hebben zo ongeveer voor het hele eerste jaar al genoeg @Jas, ik heb een mooie zwarte jas van Mamalicious gekocht bij de Prenatal. Vind'm helemaal super!! En hij heeft zo'n knoop verborgen aan de achterkant dus kan'm ook na de zw. sch. als 'gewone' winterjas aan. Zo, nu weer even voor de klas en straks verder lezen! Liefs Lara
@Mex. griep, volgende week gelukkig afspraak met VK die ik toch om advies ga vragen... Ik was eerst ook zo stellig van niet. Maar nu weet ik het echt niet meer. Werk natuurlijk ook de hele dag met kinderen dus dan kun je zélf nog zo hygienisch doen..... maar dan nog.... TWIJFEL!!! @Ano, wat ontzettende rotsituatie zeg!! Sterkte!! Hoop dat het de boerenkoolgriep en niet de mexicaanse is!! @Bink, hoe bedoel je gevaarlijke fase? We zitten toch allemaal tussen de 19 en 23 weken? Gefeliciteerd met jullie zoontje!! @Zwsch zwemmen, ik ga in Dordrecht, Marye ook. Als er dus nog meer in de buurt wonen... gezellig! Marye, wat lekker hé zo'n begrijpende baas!! Geniet ervan hoor, dat heb ik ook en je hoort toch vaak genoeg anders! Goed dat je voor jezelf én de baby's kiest! Mijn baas heeft ook gezegd dat ik echt moet aangeven als ik het niet red. Maar voorlopig heb ik behalve maagzuur nog steeds geen last van kwaaltjes enz. Meiden met rug- en bekkenklachten heel veel succes. Doe rustig aan en denk aan jezelf en de kleintjes hoor!! Zoals mijn collega zei: 'deze periode is zo belangrijk voor je kleintje en kan'ie nooit meer overdoen!!' Liefs en fijne dag allemaal! Lara
Middag meiden! Hier alles oke! Ben wel moe maarja dat hoort er bij he! Ik wil even een paar meiden een dikke knuffel geven omdat ik vind dat jullie die verdienen! Vooral jouw minke1979! Rustig aan en bel maar gauw die arts, dit is niet goed! Over de naam, die van ons komt niet voor in het register van svb. Ik ben wel van het orginele haha. Ik kom straks weer even, oja Ano beterschap voor je mannetje!
Hoi hoi hoi Zo ik heb voor het eerst in me zwangerschap langer geslapen dan half 7 Yeah. De kleine is vandaag heel erg aanwezig heerlijk gevoel hihi. Ook heb ik het gevoel dat de medicijnen voor de blaasonsteking nu gaan aanslaan heb nog geen pijn gehad vanmorgen Bink gefeliciteerd met jullie zoontje Ano ik hoop dat je niet ziek word meid en veel beterschap met je mannetje hopelijk knapt hij snel op.
Minke: beterschap en sterkte! Marije: fijn dat je nu wat minder kan werken! Hier vandaag weer naar de fysio geweest, het gaat gelukkig al wat beter maar blijf last houden met name als ik even gewerkt heb is het verschrikkelijk... Voorlopig mag ik dus nog niet terug de zorg in maar me alleen bezig houden met brood smeren / eten geven etc... Vrijdag moet ik weer naar de verloskundige en dan moest ik even overleggen over een eventuele bekkenband of zij daar ook achter staat! Mijn fysio staat daar in ieder geval wel achter maar wil de mening van de Verloskundige ook weten..... Verder gaat het hier goed met de toekomstige opa's maar niet heus :S vader van mn vriend heeft pas ruim 5 weken in het ziekenhuis gelegen na een longoperatie (long kanker) nu is het nog niet goed weg en gaat daarvoor bestraald worden! Maar met zn gezondheid gaat het nog niet zo goed.... Verder is mijn vader gisteren opgenomen in het ziekenhuis, hij heeft al meer dan een week last van pijnaanvallen in de nieren, waarschijnlijk door nierstenen, die heeft hij nu een uitgeplast maar gisteren kwam de pijn weer in hevige maten terug waardoor hij flinke pijnstilling moest krijgen (diclofenac en morfine etc) hij krijgt hoogstwaarschijnlijk vandaag nog een CT scan om te kijken of het idd nierstenen zijn of misschien iets anders.... Dus lekkere bedoeling hier Gelukkig vanavond even wat afleiding want ga met een vriendin naar de bios Iemand al naar de film terug naar de kust geweest?
Grrr even frustratie kwijt! Gisteren ben ik een uur eerder weggegaan op mn werk omdat ik zo'n last van mn rug had en het gewoon niet vol hield... Dit in overleg met de collega's... Ik sta toch op therapeutische basis als extra en ik dacht nou dan kan dat geen kwaad! Het werk wat ik zou doen was ook klaar en mijn werk krijgt gewoon 100 % betaald van het UWV... Werd ik net gebeld door de manager dat dat niet zomaar kan en dat dat in overleg moet met haar of een zorgcoördinator etc etc (om 18.00 is er alleen niemand meer van hun!) want ze rekenen wel op me en bla bla bla!! Nu ben ik dus wel een beetje pissed!! ik heb het in goed overleg gedaan met de collega's en die waren er mee eens en nu wordt ik ineens gebeld dat dat niet kan en mag etc etc. Terwijl er voorheen is afgesproken je bent nog 100 % ziek gemeld, komt hier een paar uurtjes therapeutisch werken en mocht het niet gaan dan kan je altijd nog wat eerder gaan etc... Ze moeten toch blij zijn dat ik uberhaupt kom? En waarom zeggen ze eerst het ene en keuren ze het nu af!! Als ik het wel had gekund was ik echt wel een uur langer gebleven maar het ging gewoon niet meer..... Grrrrrrrrrrrrrrrrr zo raak je dus gefrustreerd en geirriteerd!
Nou ja zeg dat slaat nergens op je bent nog voor 100% ziek gemeld dus ze mogen allang blij zijn dat je er bent en je inzet ze mogen helemaal niet op je rekenen. Belachelijk hoor.
Nou dat dacht ik zelf dus ook al! Maar ik ben niet zo bekend in die regeltjes etc dus misschien zit ik er wel naast? Iemand hier die er wat meer vanaf weet? Ik heb bij werk en zwangerschap ook even een topic geopend met wat vraagjes omdat het me eigenlijk niet helemaal lekker zit....