Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heej meiden!
    :D Gezelliggezelliggezellig! :D
    Jahoor Zwijndrecht is voor mij ook wel aan te rijden! (vanaf de Hoeksche Waard). Op welke dag is het daar dan?
    Maar Marye ik ging sowieso ook mee hoor in Dordt!! Bellen = alleen even om te vragen vanaf welke week dat 'mag'...
    Voor de rest nog niet bijgelezen.
    Liefs Lara

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha thnx voor de tip laar, maar volgens mij is LIEF! niet zo mijn ding... moet zeggen dat ik dr weinig tussen vind zitten wat ik leuk vindt.. hihi, maar das gewoon een smaakkwestie hoor :)
    wel super mooie prijzen in ieder geval!

3. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    kussiexx had je mijn bericht nog gezien?

zwemmen, had effe gekeken of t voor mij ook te doen was(kom uit zoetermeer) maar is net ff te ver, 40km...jammer haha , maar jullie veel plezier meiden...

xxx

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha hier ligt de lief site err ondertussen uit :p

5. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jup helemaal smaakding inderdaad. Ik vind sommige dingetjes (badjasje/badcape) wel erg schattig! En ik heb nog een omslagtruitje besteld. Toch leuk voor bij elkaar E15,- :p

@Ano, jeetje wat flauw dat je daar geen 80km per avond voor gaat rijden ;) Wel jammer hoor dat we niet gezellig allemaal dicht bij elkaar wonen haha!

Liefs Lara

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha ja ondertussen vond ik die badcape toch wel leuk, maar hijs der alleen in rood en oranje...en nja, laat ik dat nou net niet willen voor mn 2 mannen hihi. Achja! :D
    Welke kleur heb jij?

7. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ben voor de rode gegaan.... Vond ik toch net wat minder hup holland hup ;)
    Rood is toch ook leuk voor jongens?

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hihi wilde blauw en groen dan wel, maar ach :) maakt ook niet uit hihi.. zonder het merk lief erop vind ik ze ook wel voor die prijs en dan zijn ze ook leuk :)
    maar was wel een leuke tip! Jammer dat het zo hard ging hihi

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Maandag
    19.15-20.00 uur
    Instructiebad
    Donderdag
    20.00-20.45 uur
    Instructiebad

Is het in de Zwijndrecht. Weet niet wat jullie het beste uitkomt. Mij donderdag, maar op maandag kan ik ook wel. Is alleen een beetje een gehaast met eten.

Lief! site ligt eruit. Wel jammer want vindt toch wel heel wat dingetjes best leuk. :)

10. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Eerst even............joehooooooooooeeeeee.................22 weken!!:D:D

Gister bij de vk geweest voor controle. Alles was goed!! Meteen even gevraagd of mijn buik te dik is omdat veel mensen dat zeggen maar zij zei dat ik juist een mooi buikje had en helemaal niet te dik!! Ook legde ze me nog even de gegevens van de echo uit omdat de baby boven gemiddeld qua gewicht zat, maar ook dat valt best mee. Op de curve zit hij tussen gemiddeld en hoog in, dus nog niets om me zorgen over te maken!! Pffff had al nachtmerries, vreselijk!!

@ano,
    Mijn buikfoto beloof ik al een tijdje, maar de foto's staan op een externe schijf en die deed het een tijd niet. Mijn man is het nu aan het repareren dus ws eerdaags kan er een reportage op het forum;)
    Balen dat je man ziek is! kan me voorstellen dat je een beetje angstig bent, maar ik geloof er niet in dat je het kan ontwijken door ergens anders in huis te gaan zitten;)

@bink,
    Gefeliciteerd met je zoon!!

@mexicaanse griep,
    Mijn vk zei dat ze vanuit de overheid het advies moeten geven om te laten vaccineren...........kwam op mij over alsof ze zoiets had van nou ja ik moet het zeggen maar eigenlijk vind het van niet...........pfffff blijft lastig hoor!! maar ik blijf er toch maar bij het niet te doen, ze weten gewoon te weinig ervan af.

@jas,
    Die van mij kan nog net aan dicht! doet wel zeer asl ik zit, dus moet ook op jacht naar een goedkope jas!

11. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik ben nog steeds aan het kijken (bestellen ;)) hoor, je moet alleen heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel geduld hebben :p

Op maandag kan ik niet. Donderdag komt hier wel goed uit!
    Liefs Laar

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heb net op lief gekeken, maar loopt steeds vast, zag wel een erg lief rose badjasje voor 5euro, maar die is al uitverkocht haha, de site doet t nu helemaal niet meer...

13. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    zie net jullie berichten pas suffff had de site met mijn laatste bericht nog steeds open staan..

gemrini fijn dat alles goed was, ben wel benieuwd naar je buik hoor!!en fijn dat alles verder gewoon goed was!!

zijn er al meiden met foto's van de kamers?ben nieuwschierig haha

14. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Heb even niet bij gelezen want ik wil gaan slapen... heb alleen net een heel bericht gepost in het topic over de mexicaanse griep misschien dat jullie er ook wat aan hebben:

Ik heb gisteren contact gehad met mijn huisarts en ik/wij hebben besloten dat ik me niet laat vaccineren (tenminste iig voorlopig niet).

Mijn huisarts is zelf ook zeer terughoudend wat betreft de ingrediënten en de testresultaten voor zwangere vrouwen. Daarnaast zei ze nog het volgende;

• Het inenten is eigenlijk tweeledig. Enerzijds is het persoonlijk en kan het je behoeden voor een ernstiger/langduriger verloop van H1N1. Anderzijds is het een manier om een landelijke uitbraak tegen te gaan. Met het vaccineren van risicogroepen bestrijd je besmetting op grote schaal en zo beperk je het risico van een pandemie. Kort gezegd laat je je ook deels vaccineren zodat je de kans op besmetting voor andere verkleint.

• Er worden meer mensen opgenomen in ziekenhuizen maar dit betekent niet alleen dat er ook daadwerkelijk meer mensen ernstig ziek worden van H1N1. Het stijgende aantal ziekenhuisopnamen komt mede doordat huisartsen het risico minder goed aandurven. (Er is immers al een collega huisarts aangeklaagd, maar dit terzijde).

• Nog steeds verloopt het leeuwendeel van de griepbesmettingen mild, veel mensen hebben ook al H1N1 gehad zonder daar echt erg ziek van te zijn geworden of zonder het ook maar door te hebben gehad. Deze griep op zichzelf is geen ernstige ziekte met goed uitzieken, rust en gezond eten kan je hem, ook als zwangere vrouw, prima weer te boven komen. Echter wanneer je naast de 'gewone' griepverschijnselen andere klachten krijgt of een verhoogd risico hebt op een (bacteriele)besmetting (bijv. door een open wond of een ontsteking) dan is voorzichtigheid geboden en doe je er goed aan contact met je huisarts op te nemen.

• Wanneer je je als zwangere vrouw goed voelt, energie hebt, goed uitrust, gezond eet en af en toe een lekkere frisse wandeling maakt in de buitenlucht zijn er weinig reden om ongerust te zijn. Daarbij komt dat veel vrouwen (met name in het 2e trimester) een zogenaamde zwangerschaps high hebben. Deze rush van je goed/energiek voelen draagt ook (psygisch) bij aan het beter aankunnen/bestand zijn tegen een besmetting van H1N1. Daarbij vermelde ze dat je in het tweede trimester wat gunstiger zit omdat in het eerste trimester je kindje over het algemeen nog zwakker is en vrouwen in het derde trimester een verminderde longcapaciteit hebben (waardoor het achterblijven van 'troep' in plooien in de longen, en zo de kans op een besmetting/complicatie groter is).

• Tevens zei mijn huisarts dat in Italie altijd wordt gevacineerd met dezelfde ingredienten die nu in onze H1N1 vaccinatie zitten. Maar wat dit verder precies inhoud is voor mijn niet duidelijk omdat ik niet precies weet hoe het zit. Het zegt mij echter wel wat dat een ander geciviliceerd westers en zelfs Europees land dus ook op deze manier vacineerd (en dit zelfs toen bij de seizoensgriep vaccinatie).

• Complicaties zoals bij Des en Softanon zijn eigenlijk niet aan de orde omdat deze destijds optraden bij ingrepen in het eerste trimester. En vrouwen nu niet gevaccineerd worden in het eerste trimester. Maar andere complicaties zijn nog niet volledig uitgesloten, er is simpelweg nog geen onderzoek gedaan op de lange termijn.

Nou ja na al deze punten genoemd door zowel mijn huisarts en mijn schoonmoeder (werkzaam als ic verpleegkundige) in combinatie met mijn eigen gezonde verstand heeft me doen besluiten om niet te vaccineren. Ik eet gezond (elke ochtend een groot glas vers geperste jus 'd orange en het is ook weer mandarijnen tijd), leef gezond en ga op tijd naar bed, was mijn handen, blijf bij 'zieke' mensen uit de buurt en tja zo hoop ik deze aankomende maanden gezond door te komen. Hopelijk gaat dit lukken.

Succes met jullie keuze, wellicht hebben jullie wat aan de bovenstaande punten...

15. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    En verder lees ik af en toe op:
    Grieppandemie.nl / Home

slaap lekker

Oja heb ook een fotootje in mijn album maar alleen nog van het behang het kamertje is verder nog leeg over twee weekjes komen de meubeltjes (toch nog een maand eerder dan besteld maar ok)

nu echt... slaap lekker

16. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zo meiden, ik ga lekker paar uurtjes slapen, het is al veel te laat :$. Volgens mij zat heel zwanger Nederland op de lief site. Ik ben 2 uur bezig geweest met bestellen! Maar heb nu voor 30 euro: overslagvestje, pyama 2x, slofjes, rompertje, speeldoos, badcape, badjasje. Lekker geshopt dus en tegelijk Numbers gekeken ;)

Johanna, ik ga morgen je verhaal over de mex griep lezen! Krijg momenteel nogal snel nachtmerries en ben bang dat ik me daar anders weer hele nacht zorgen om ga maken :(

Trusten allemaal!
    Liefs Laar

17. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Duidelijk verhaal johanna!! ik sta er hetzelfde in als jou en laat me ook niet vaccineren al vind het wel eng hoor! de tijd zal leren of het een verstandige keus is geweest;)

Woww lara, dat heb je voor een prikkie!! ik had er geen geduld voor:D

18. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    goedemorgen meide, kom ook weer ff buurten ;)

ano: wat leuk dat jou man de beeb al kan voelen!

wennepen: gefeliciteerd met je goed echo! wel fijn dat je maandag nog even terug mag komen!

marye; ik hoop dat je snel beter voelt nu je wat minder mag werken!

lara: lekker geshopt!

mexgriep: ik word er zo langszamerhand helemaal gestoord van. Ik ben wel benieuwd naar de verhalen van de dames die wel hebben laten prikken maar die kan ik niet vinden.. Iemand van jullie misschien?

Hier gaat alles zijn gangetjes, ik ervaar deze zwangerschap wel veel zwaarder maar dat komt ook omdat ik nog regelmatig snachts eruit moet voor mijn zoontje en hij is echt vroeg wakker. De laatste dagen erg veel buikpijn. Verloskundige zij dat ik me niet druk hoeft te maken als ik geen bloed heb...

Dames, ik heb absoluut de puf niet om elke dag te komen reageren ik hoop dat jullie mij dat niet kwalijk nemen want ik vind het best gezellig om ff met jullie te kletsen!

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Goede morgen dames...

Sorry voor dit ego berichtje, sorry dat ik niet op anderen reageer en sorry dat ik zo klaag :S
    Vanmorgen werd ik wakker en ik voelde het al meteen: die klote rugpijn, dit keer doortrekkend voorlangs mijn buik en naar mijn liezen!! Ja hoor het was weer terug in alle hevigheid! Ik in tranen mn vriend opgebeld omdat ik gewoon niet meer wist wat ik moest doen daarna mijn moeder ook maar gebeld en ze zeiden allebei dat ik gewoon mijn werk op moest bellen dat ik vanavond niet kom! Dat dit gewoon geen doen is....
    Nou goed ik werk gebeld tja ze waren er niet blij mee en ze wilden dat er een arts op papier zette wat ik wel en niet kan en wat er nu precies aan de hand is ????? Ik denk dat ik zelf nog altijd degene ben die het het beste voelt wat ik wel en niet kan!!!
    Nou goed uiteindelijk rond gebeld met huisarts, fysio en verloskundige en die zeiden alle 3 hetzelfde (wat ik eigenlijk al wist); Wij geven niet zomaar verklaringen af dat moet via de bedrijfsarts...
    Ik maar weer teruggebeld en toen kreeg ik te horen: "ja maar je kan de rest van je zwangerschap toch niet thuis blijven zitten? en ze hebben tegen jou toch al gezegd wat er aan de hand is?" Dus ik raakte echt lichtelijk geirriteerd want dat heb ik hen ook al 100 x verteld dat ik dit niet voor mn lol doe en het liefst vandaag nog een hele dag kom werken!!
    Nu moet ik maandag maar even bij haar op gesprek komen om te kijken of ik dan 1 uur per dag zou kunnen werken en om een afspraak te maken bij een bedrijfsarts die dan verder bepaald hoe en wat...
    Weet je dat ik hier zoooo simpel van wordt!!! Het lijkt wel of ze me niet geloven ofzo, eerst waren ze zo begaan met alles maar nu dit al de 2de week is lijkt het of ze er steeds meer moeite mee gaan krijgen en denken dat ik me aanstel ofzo......
    Was dat maar zo dat er gewoon niks aan de hand is!! Kon ik maar zeggen: "Ja jongens morgen kom ik weer 8 uur werken op een dag" maar dat gaat gewoon niet!!!!!

Zoveel onbegrip, mensen die je niet geloven, mensen die denken dat je liegt, althans zo komt het over, en ik voel me er alleen maar klote om en heb dan zoiets van: nou vooruit ik ga toch maar proberen te werken!! Maar nee dit keer is het gewoon dat ik voor de kleine en mezelf kies en niet voor het werk!!!!!!!!

Volgende week gaan we een afspraak maken bij een bedrijfsarts, wat moet ik me daar bij voorstellen? Het idee wat ik daar over heb is dat ze altijd het gunstigste voor de werkgever doen en dus vaak zeggen dat je gewoon weer kan werken?
    Maar misschien is dat idee wel fout? EN doet zo'n arts ook onderzoek of is het echt alleen maar een gesprekje?

Sorry voor dit ego, niet zo leuke berichtje!
    Ik probeer strax als ik wat rustiger ben en lekker gedoucht heb te reageren op anderen....

20. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor!!! t zijn gewoon een stelletje lamlullen bij elkaar. ze moeten gewoon meegaan in wat ze voorschrijven en adviseren en als ze willen dat een bedrijfsarts dat doet dan regelen ze die maar. en tot die tijd moet je rustig aan doen en aan jezelf en de kleine denken.

Stress is ook niet goed hoor!!!!!!!!!!! hoe moeilijk het ook is hier erin en daar eruit laten gaan!

Blijf voor jezelf opkomen meid je hebt de rust hard nodig!!!!

Deel Deze Pagina