Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hihi, nou ik ook maar met moeite hoor!!! Het was dat ik gewoon lekker tv zat te kijken en af en toe maar iets hoefde te klikken op m'n laptop. 2 uur naar de pc staren naar een pagina die probeert te laden zou ik ook niet volhouden :p

Mex. griep, ik weet het écht niet!! Ik neig nog steeds naar níet inenten. Maar dat gevoel heb ik al sinds het begin.

Kleintje, wat onzettend vervelend zeg!! Ik snap dat je het even helemaal gehad hebt, jij gaat toch ook niet voor je lol thuiszitten. Dat snappen ze toch wel??!!

Mijn ervaring met bedrijfsarts is overigens zeer positief (en die van m'n man ook) waren beiden zeer begaan met de werknemer en namen ook beide een beslissing die voor mij (en die keer bij Bart ook) veel positiever was dan voor de werkgever... maak je daar dus niet teveel zorgen over hoor! Lekker even warme douche en kop thee nemen!! *Knuffel*

Enne... we zouden toch stoppen met excuses maken voor ego-berichtjes??? Hupsakee, jij dus ook!! ;)

Liefs Lara

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @Kleintje88 : Sorry????????????? waarom? Dat is toch nergens voor nodig. Wat een k*t situatie. Het klinkt inderdaad alsof ze je niet geloven. Alsof je voor de lol thuis zit.
    Ik heb geen idee wat ik me moet voorstellen bij een bedrijfsarts. Ik zelf heb nu ook een oproep binnen gekregen voor 24-11 en moet me melden in een fysio centrum.
    Mijn werkgever is gelukkig wel begrip vol, en wat nijdig op het UWV daar ze verschillende keren hadden gevraagd wanneer ik weer fulltime aan het werk kon.
    Wil je graag een hart onder de riem toesteken. Laat je niet gek maken, en luister naar je lichaam!!!

@Mexicaanse griep : Ik kan hem volgende week donderdag halen. Heb nog steeds het gevoel om het niet te doen.
    Gisteravond met iemand staan te praten die in een ziekenhuis werkt. Er schijnen in Australië verschillende vrouwen die in hun 3de trimester zijn in het ziekenhuis aan de beademing te liggen. Volgens hun voorlichter is de vaccinatie veilig voor de baby (ook de griep zelf), maar het risico voor de aanstaande moeder groot, daar het al snel op je longen slaat. Plus de koorts vroegtijdig weeën kan opwekken.
    Tja wat is wijsheid.............. Ik weet het niet meer.

Zelf begin ik de baby steeds meer te voelen. Vooral als ik 's avonds op bed lig met mijn handen op mijn buik. Geen echte "schopjes' maar wel leven.

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Goedemorgen,

We zijn weer terug uit het zh. De echoscopiste was heel aardig, nam goed de tijd en legde alles precies uit, wat ze aan het zoeken was en of het goed was. IEtje is weer door z'n APK-keuring heen. Toch weer een gerustelling. :)
    De placenta ligt aan de voorkant. Dat vermoede ik al, omdat ik de beeb af en toe lichtjes voel, maar verder nog niet veel.

Geslacht, wil mijn man echt niet weten en ik kan mijn mond dan toch niet houden, dus maar niet gevraagd. Ik heb wel heel goed zitten kijken of ik iets zag bungelen, maar kon niks vinden. Ik vermoed heel sterk, dat het dus een meisje is. Over 20 weken, weten we het zeker. :D

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @kleintje:

ik heb nu ook pas voor het eerst met dit soort dingen te maken als bedrijfsarts enzo maar volgens mij is hetw el zo dat jij aan je collega's en leidinggevende officieel geen verklaring hoeft af te geven. Zij zijn geen arts en kunnen voor jou niet beslissen wat wel en niet goed is.

Als ik jou was zou ik zelf nu contact zoeken met de bedrijfsarts een afspraak maken, alles vertllen en dan moet hij/zij maar zeggen hoe nu verder, want dit is ook niks voor jou zo!

In ieder geval mag jou leidinggevende helemaal niet bepalen hoeveel jij moet werken!!! Als jij je ziek meld dan kan volgens mij alleen de bedrijfsarts dara iets over zeggen. Kan je niet bellen en zorgen dat je daar zsm terecht kan (misschien morgen nog of maandagochtend al) want dit werkt natuurlijk niet zo en stress is allemaal niet goed voor je kindje.

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Johannal, Duidelijk verhaal en ik denk er precies hetzelfde over. De koelkastla ligt vol met mandarijnen en perssinasappelen.

Lara en Marije, donderdag komt mij het beste uit. Maandag gaat niet, want mijn hubbie is nooit vroeg thuis en om die tijd gaat mijn dochter naar bed. 20.00 uur is voor mij de mooiste tijd.
    Ik heb vorige keer daar ook gezwommen en vond het toen heel gezellig. Na afloop kregen we altijd gratis drinken. Weet niet of dat nu ook nog zo is. Ik ken ook een badjuf daar en die zou nog kijken of ze nog gratis kaartjes had. Misschien hebben we nog geluk.
    Ow en we kunnen nu al starten hoor, met zwemmen. Daar hoef je echt niet voor op het laatst te lopen.

Kleintje, als ik jou was, zou ik direct de ziektewet ingaan. (volgens mij zat je daar toch al in?) Laat de arboarts maar komen.

Voor de rest ben ik weer alles vergeten met mijn puddinghersens. Pfff, loop al een hele week te zoeken, naar de verhuisstickers. Ben de hele rol stickers kwijt en nu kan ik dus geen dozen inpakken, want anders weet ik niet meer wat in welke doos zit en waar die naar toe moet.

6. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    stroopie (met puddinghersens hahahaha) sorry klonk erg grappig!! Fijn dat alles goed was met de kleine zo blijft t wel een verrassing ook voor jou! ik vind t knap hoor dat je t zo doet ik heb verschillende keren mijn partner overgehaald t te weten en uiteindelijk wilde hij t ook weten.

Verder heb ik ook de placenta aan de voorkant zitten en ik heb kantoorwerk dus ik voel de kleine best vaak en helemaal als ik in bed lig.

7. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Goedemiddag,

Heb ook een tijdje niet gereageert
    we worden helemaal gek van de griep hier(gelukkig geen mexicaanse)
    Het gaat echt telkens het rondje af dan die dan die en ga zo maar door echt vervelend , Verder voel ik ons meisje heel goed nu
    ook van de buiten kant is het tevoelen

8. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
  9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oke even wat bijgelezen maar mn geheugen is nu niet bepaald optimaal :p

@ Germini: fijn dat alles goed was gisteren :) ook fijn dat je wat gerustgesteld bent....

@ Johannal: bedankt voor de informatie over de mex griep :)

Over de lief site: heb gisteren even zitten kijken maar liep steeds vast de site :( nu zit ik erop maar is alles bijna uitverkocht haha

@ Linda: ik kan opzich wel de bedrijfarts zelf bellen maar ik weet niet of dat een optie is en of dat zo gewaardeerd wordt?

Hier net naar de action geweest omdat ik opzoek ben naar een hobby.. Dacht aan iets te gaan schilderen ofzo maar ja ik zou niet weten wat :p NU kwam ik van die voorgedrukte dingen tegen op schilders doek (eigenlijk voor kinderen) en toen dacht ik ach wat kan mij het schelen ik neem het gewoon mee en ga het schilderen dan heb ik in ieder geval iets te doen haha :p

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Maria mooie buik :)

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hey meiden,

vandaag even een verdrietige dag, heb vanmorgen onze oude kater dood van de weg moeten plukken...
    Dat is al heel erg zwaar voor ons...

... heeft een leerlinge (14) zelfmoord gepleegd...

... en volgden er nog twee nare berichten...

Ik ben er even klaar mee :(

12. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Darcy, dikke knuffel meid, alsof jij nog niet genoeg voor de kiezen krijgt de laatste tijd. Sterkte!!

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ahhhh Darcy wat klote voor je meid :(
    Bah bah bah naar nieuws!

Heel veel sterkte meid! * Knuffel *
    En doe rustig aan!

14. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Darcy dikke knuffel.

15. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Darcy, Sterkte, knuffel....

16. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #8996 Floor85, 5 nov 2009
    Laatst bewerkt: 5 nov 2009
    Darcy heel veel sterkte. En zulk nieuws komt inderdaad helaas nooit alleen :(

Wel heel bizar trouwens, oudleerling van mij van vorig jaar is vrijdag overleden en onze kat is al 1,5 week vermist... Ik hoop alleen wel dat we haar nog levend terugkrijgen

Succes meid! *dikke knuffel*

17. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Bah ben vreselijk moe vandaag heb nergens zin in loop zelfs nog in me huiskloffie

18. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #8998 Floor85, 5 nov 2009
    Laatst bewerkt: 5 nov 2009
    Hoi puddinghersens!
    Ik had inderdaad ook al gezegd dat de donderdag het beste uitkwam en volgens mij kan Marye dan ook...
    Donderdag doen dan?? 20.00u wordt voor mij trouwens nog wel een struggle ;) Lig tegenwoordig rond die tijd op bed :p
    Vanaf wanneer gaan we beginnen???
    Liefs Lara

Ps. Fijn dat de APK weer helemaal goed was! Dat van die voorliggende placenta herken ik wel heel... Hier ook het geval en ik voel ons meisje zoooooooo lichtjes! Ook geen echte schopjes, zou toch wel mogen met 23 weken... :(

Jeeeeeeeeeeeeej 23 weken vandaag!! Ano, dan ben jij er precies 22 toch?? Gefeliciteerd!!

19. Kiezelsteentje

Kiezelsteentje Actief lid

23 sep 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland
    hoi hoi,

ff een korte peiling wie gaat wel en wie gaat niet het vaccin tegen de mex. griep halen?

Kiezel

20. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    he darcy wat een naar nieuws zeg! veel sterkte!! dikke knuf

Deel Deze Pagina