Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @lindavnr: ik heb ook wel eens steken, aan de rechter kant met name, ik denk toch dat door twee kindjes ze nu al meer overal tegenaan zitten, dat las ik gister ook in het tweelingenboek. De klachten die je normaal in het laatste trimester krijgt, krijgen wij vaak al in het tweede trimester.

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @all:

wilde jullie nog even wat vertellen, a.s. woensdag krijg ik de 20-wkn-echo en ik vind het nu toch wel spannend worden. Ik ben niet echt bang dat de kindjes niet goed groeien oid want ik heb tenslotte anderhalve week geleden nog een echo gehad. Maar ik ben dus zelf geboren met een hazenlipje en het wordt dus erg spannend of de kindjes het ook hebben. Het zit verder niet in de familie maar ik kan de eerste 'drager' zijn. Mijn zusje heeft het niet en ik heb nu net zoveel kans als mijn ouders destijds met mijn zusje, we hebben het alleen verder nooit laten uitzoeken/testen. Ik heb een echo waar ik een van de kindjes heel mooi van het aangezicht zie en daar zie ik naar mijn mening toch echt een mooi mondje en ik heb er op zich ook wel vertrouwen in maar het blijft spannend. Ik zou het voor de kinderen nml. wel heel erg vinden. Er zijn natuurlijk ergere dingen maar het houdt me dus nu wel bezig. Ik heb al die tijd trouwens een hogere dosis foliumzuur geslikt. Nouja dat moest ik even kwijt, ik krijg trouwens ook een uitgebreidere echo volgens de arts.

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Linda, tuurlijk is zoiets spannend, zeker als je een voorgeschiedenis hebt. Zijn idd ergere dingen op de wereld, maar we willen allemaal toch een gaaf en gezond kindje in onze armen houden? Probeer wat afleiding te zoeken. Hoe laat mag je woensdag?

4. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    @Linda, dan is voor jullie idd de 20 weken echo heel erg spannend! Ik ga mee duimen dat alles goed is! Ik weet dat ze heel erg goed kunnen zien of het mondje 'normaal' is of niet. Ze hebben hier bij ons ook goed na gekeken omdat de oom van Laurens ook een hazenlip heeft.

Vaccineren, ook ik zit nu echt in dubio! Was ik eerst zo stellig dat ik het niet wou doen en nu, nu weet ik het gewoon niet meer! Kom net bij de dokter vandaan en hij adviseerd om in elk geval onze dochter te enten omdat volgens hem de griep meer kwaad kan dan de vaccinatie. Pfff lekkere lastige keuze..

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Linda: Maak je niet te druk meid!! ook al is dat enorm lastig..
    In ieder geval fijn dat ze er extra goed naar zullen kijken!

@ mex griep: aah oke, dat stukje kwam ik even niet meer tegen tussen het nieuws dus dacht misschien zijn ze eruit..maar nog niet echt helemaal dus.
    Zucht.

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Bluggghhh mijn werk is enorm moeilijk aan het doen!!
    Ik MOET persé 3 uur per dag komen werken 3 - 4 dagen in de week en donderdag moet ik naar de arbo arts maar ze hebben al gezegd dat de arbo samen met mijn manager gaat beslissen hoeveel ik moet werken en dat ze er eigenlijk vanuit gaan dat het zowiezo 4 uur per dag zal zijn en dat dus 3 - 4 dagen in de week.... Omdat ze daar naar streven op het werk!

En of dat nog niet alles was kreeg ik ook nog te horen dat de uren die ik wilde na de zwangerschap en waarvan ze zeiden dat het wel zou kunnen, waarschijnlijk toch niet kunnen of in ieder geval ze kunnen het niet garanderen :S
    Nou lekker dan!!! Zeggen ze eerst allemaal ja en amen! Heb ik de kinderopvang geregeld en dan kan het ineens niet meer!!!!!

Ik moest maar gaan nadenken hoe ik dat dan op ga lossen.....
    Ik ben echt pissed off!! en zit er serieus aan te denken om strax na de bevalling ontslag te nemen...
    Ben meteen gaan kijken opnieuw naar huizen particulier bij mijn ouders in de buurt heb nu een groot appartament gevonden met 3 slaapkamers (goed appartement is misschien niet altijd even handig met een kleine maar het is toch erg groot en op een gunstige locatie) gebouwd in 2009 waar we mogelijk tijdelijk kunnen gaan wonen totdat we via de woonmaatschappij iets krijgen.... En nu mag ik vanmiddag komen kijken! (wel met nog een aantal anderen) Dus duimen jullie please voor een beetje zonnestralen??

Vriendlief is er nog een beetje twijfelachtig over maar ik ben het gezeik en alles zo zat op mn werk dat ik zoiets heb van en nu is het afgelopen!
    En hoe verder ik in de zwangerschap kom hoe meer ik me zorgen ga maken dat ik het strax allemaal niet ga redden zonder mijn ouders in de buurt m.b.t opvang etc.
    Misschien allemaal onnodig en misschien maken mijn ouders me ook wel een beetje bang (door te zeggen dat ik het wel erg druk ga krijgen met en een hond en een kleine ) maar toch hoe meer ik erover nadenk hoe fijner het me lijkt om toch een beetje bij mijn ouders in de buurt te zijn....

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    pff, en dan lees je weer zoiets en denk ik: NO WAY dat ik die spuit ga halen..

Mogelijk ernstige bijwerkingen vaccin Mexicaanse griep | Mens en gezondheid: Diversen

@ KleintJe; jeeeetje wat balen van je werk!!! pfff, zo klote als die gaan liggen stangen!!
    Wat lullig dat ze nu ineens moeilijk gaan doen en je niet kunnen verzekeren dat je minder uur kan werken.
    Geloof helemaal dat je zoiets hebt van; na mn verlof stop ik er mooi mee!
    Zou ik denk ik ook doen als ik in jouw situatie zat.
    belachelijk dat ze je nu ook verplicht willen laten werken terwijl je in de ziektewet zit!
    Vind het wel raar dat je arbo arts in overleg emt de manager besluit hoeveel je moet gaan werken...
    Die heeft toch nu gezegd dat je niet kan werken en je 100% in de ziektewet zit??
    (of haal ik nu iets door de war)

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ga trouwens zeker voor je duimen vanmiddag dat het een leuk appartement is!! En hopelijk wordt het dan ook echt iets!!!

9. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    net buikkie hoor channie!

10. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    3kamer appartement is groot genoeg hoor voor jullie een kamer en voor de kleine!

wij hebben ook een 3 kamer appartement (beganegrond met tuin) het is nieuwbouw dus we zitten er de 1e 5 jaar aanvast en we wonden er net een jaar. en ik weet niet of de boete clausule ingaat vanaf tekendata of sleuteloverdracht. dan pas kunnen we gebruik maken van de gehele overwaarde. maar goed voor de eerste 3 a 4 jaar kan je een kleintje gewoon kwijt hoor!

11. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    linda maak je niet druk (makkelijk gezegd dan gedaan natuurlijk! t komt allemaal goed. je zult zien dat je 2 gezonde kindjes ter wereld gaat brengen. we gaan allemaal voor je duimen

12. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Channie, ik sprak vorige week een moeder met kleine kinderen en die hebben allemaal de mex griep gehad. De baby van 5 maanden was het minst erge ziek. De andere kinderen rond de 3-4 jaar hadden al eerder snel last van hun luchtwegen en daar ging die griep ook heel diep in zitten. Voor 1 kindje was het echt kantje boord. Gelukkig zijn ze nu allemaal weer gezond, maar zei zij, ik zou kinderen die snel last hebben van hun luchtwegen hebben, laten enten.
    Als ik jouw verhaal dan lees over je dochter en dit verhaal in mijn achterhoofd, dan zou ik het advies van je ha opvolgen.

Kleintje, dit gezeik op je werk, verpest wel je zwangerschap zeg. Ik zou dus ook voor het appartement gaan en lekker je ontslag nemen. Ik vrees, als ze nu al moeilijk doen, dat het niet meer echt super gaat worden.
    Je kan ze er natuurlijk wel op aanspreken, dat je afspraken had gemaakt en dat ze zich daar wel aan moeten houden.
    Ik duim voor je, dat je het appartement krijgt. Hoor je dat gelijk?

13. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    En Kleintje, ze kunnen je echt niks verplichten hoor! Ziek = ziek en dat betekent ook geen 4 uur per dag!!! Als de Arbo ook moeilijk doet, kan je altijd naar het UWV bellen. Zij zijn tenslotte degenen die gaan betalen aan de werkgever en het UWV doet niet zo moeilijk als je werkgever.

En ondertussen lekker op zoek gaan naar een nieuwe baan.

14. boba80

boba80 Actief lid

18 mei 2009
    314
    0
    0
    Hoi meiden...even snel een update van mijn kant.
    Ga later alles op m'n gemak bijlezen (ruim 40 pagina's:$)
    krijg je als je even niet online bent.

hier gaat alles goed.
    vrijdag een groei-echo gehad en Ukkie woog 290 gram en Pukkie 340 gram.
    Ze waren allebei lekker druk...en de gyn had moeite met ze opmeten:D
    voel ze nu ook lekker vaak trappen en bewegen...heerlijk.

Verder een druk weekend achter de rug..had geen puff meer om nog alle fora's waar ik op schijf langs te gaan.

Ben zaterdag naar de jonge gezinnebeurs geweest.
    Daar heel veel leuke ideeën opgedaan ook voor geboortekaartjes.
    Denk dat we daar binnenkort wel een keuze in kunnen maken.
    Verder gave shirtjes voor de 2 boys laten bedrukken.
    2 aqua-blauwe shirtjes met lange mouwen maat 50-56 met witte letters laten bedrukken met de tekst: ... broertje van ... en de andere natuurlijk precies andersom.
    Ze zijn echt gaaf geworden.
    We zijn nu dus definitief uit de namen...zet ze niet op het forum i.v.m. evt meelezers of bekenden.
    Via P.B. wil ik ze eventueel wel verklappen.
    Verder ook een baby-foon, thermometerset (rectale thermometer, speen thermometer en oorthermometer), hoeslakentjes en nog wat zwitsal badproducten gekocht.

Nadat we zaterdag bij de beurs waren geweest...lekker ff op de bank gelegen terwijl m'n zus en zwager stonden te koken en mannetje boodschappen aan het doen was.
    Daarna huis vol visite voor m'n verjaardag...had express mijn familie zaterdag avond laten komen en de schoonfamilie gisteren middag.
    Gisteren echt jarig en gelukkig was na 4 uur zo'n beetje alle visite weg.
    Lekker op de bank gehangen.

Vandaag weer een ochtendje gewerkt...had een weekje vakantie gehad en het was m'n collega's echt opgevallen dat m'n buik nu ineens wel hard groeid...dat idee heb ik zelf ook wel.
    Niet dat ik me nu ongerust maakt ofzo hoor...vrijdag tijdens de echo was het verschil in vruchtwater nog prima tussen de 2 en ook de maagjes + blaasjes bij beiden waren goed gevuld.
    Donderdag moet ik weer voor controle naar de gyn.

Heb net lekker 2 kaastosti's naar binnen gewerkt en ga zo lekker nog ff een paar uurtjes op bed liggen.
    ff m'n oogjes sluiten.

heb op de jonge gezinnenbeurs overigens ook nog 2 ondersteunende buikbanden van Noppies gekocht (van panty-stof voor onder je kleding)...ze waren maar 50 ct en heb nu al spijt dat ik er niet nog een paar mee heb genomen.
    Ze zitten echt heerlijk...en merk vooral met lopen dat ze goede ondersteuning aan m'n banden en rug geven.

Zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mij.

15. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hoi meiden,

Ik wilde even vertellen dat ik vanmorgen mex griepprik heb gehaald! Ik heb huisarts, verloskundige gesproken en meerdere professors gehoord en heb besloten dat ik dit persoonlijk de veiligste keuze vindt! ik begrijp dat iedereen dit voor zich moet besluiten en hoop dat dit de juiste is!!

xx nina

16. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Heerlijk weekend weg geweest. Saunadrome in Putten was erg leuk. Helaas viel mijn man flauw na het bubbelbad. Hij had een goede hoofdwond en een paar blauwe plekken, maar gelukkig geen hersenschudding. Na een uurtje pauze, zijn we toch nog lekker de sauna ingeweest. Ik was wel erg geschokken, maar bleef gelukkig wel rustig en raakte niet in paniek. Het engst vond ik het eigenlijk dat hij nog een paar minuten niet aanspreekbaar was en nergens op reageerde... Zondag nog paleis het Loo bezocht en toen weer Karel opgehaald, die zich als en voorbeeldige gast heeft gedragen!

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Net de conferentie over mex griep gevolgd:

begreep uit een samenvatting dat zwangeren vanaf 4 maanden nu officieel een risicogroep zijn. (werd tot nu toe wel geadviseerd voor zwangeren om de prik te halen, maar was nog geen officiele risicogroep. nu wel)

Dat kinderen van 6 maanden tot 4 jaar ook wordt aangeraden om te laten inenten.

En dat de omgeving (ouders) van baby's tot 6 maanden ook ingeënt worden,.

18. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    pffff weet t allemaal ook niet meer hoor wbt die inenting, tis mijn bedoeling het niet te doen, maar vind t wel moelijk allemaal.....je word er onderdehand gewoon bang van zo....

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ik ga nog steeds even voor niet doen...
    maar ben niet super overtuigd, ik blijf gewoon het nieuws enzo volgen.
    las ergens op een site dat eind december ongeveer bekenen zou kunnen worden wat het vaccin doet met geboren baby;s van ingeënten moeders...maar dr zijn ontzettend veel onbetrouwbare sites op internet ondertussen :(

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zo te lezen heeft iedereen een heerlijk weekend gehad, en was de jonge gezinnenbeurs leuk.

Zag ook de koeka dekens voorbij komen. Vind ze ook erg leuk, maar erg duur. Nog eens goed over nadenken.

@Buikfoto's : Erg mooi!!!

@Nijnja : Zo dat is schrikken. Gelukkig valt het mee.

Zaterdag was het zeer druk. Examen bij ons op de club. 1 van onze honden had ook examen samen met mijn vriend. Ze zijn geslaagd!!!!
    's avonds nog verjaardag van mijn broer. Na 2 uur helaas weer naar huis moeten gaan. Wist niet meer hoe ik moest zitten......

Zondag rustig aan gedaan.

Morgen weer naar de Cesar therpeut, en langs de verloskundige.

Hebben jullie nog inspiratie voor een jongens naam met een "J"? Ik heb 1 naam die we heel leuk vinden, maar een oud collega van mijn vriend, zijn zoon heet ook zo. Hun spreken elkaar best vaak.

Deel Deze Pagina