geeft niet britteke ik heb er soms ook moeite mee hoor om alles te lezen en bij te houden en soms heb ik geen zin om 4 pagina's te lezen en ben ik gewoon te moe. Veel plezier nog van je zwangerschap!!
Ik reageer ook niet overal op hoor! Meestal spring ik er gewoon weer ergens in! Lara, Mooi die muur!!! Hier wordt hij nu lichter grijs.....toch een compromis dus Lynette, Beterschap voor je man!
Daar heb ik best wel wat over uitgezocht aangezien ik er zelf ook aan dacht.. Dit heb ik er over gevonden toen: "Nemen Je kunt altijd zelf ontslag nemen. Als je wel in aanmerking wilt komen voor de uitkering in het kader van zwangerschaps- en bevallingsverlof, moet je ervoor zorgen dat je ontslag uiterlijk tien weken voor je uitgerekende bevallingsdatum ingaat. Reken dus goed uit wanneer je je ontslag wilt laten ingaan en denk aan je opzeggingstermijn. Meld je ontslag zo snel mogelijk bij het UWV en informeer naar de voorwaarden "
@ linda: wauw wat is jullie kamertje (gedeelte op de foto) al netjes op orde! hihi, bij ons is het nog een rommeltje! met tussenin 2 ledikantjes en commode midden in de kamer hihi. Maar donderdag gaan we verf uitzoeken en dan verven, dan kan eindelijk alles op zn plek en schoongemaakt worden Je commode is heel mooi geworden, en lekker praktisch, zo breed!
Heeft te maken met dat wanneer de moeder het vaccin krijgt toegediend, het kindje niet rechtstreeks het vaccin krijgt toegediend maar via de bloedbanen. hij/zij krijgt dus lang niet alles mee van wat er in zit. In tegenstelling tot wanneer een baby rechtstreeks wordt ingeënt.. Tot nu toe laat ik me ook nog niet inenten, maar t wordt wel steeds lastiger moet ik zeggen. 't verloopt nog als een milde griep in NL, milder dan een normale griep... Mja.. of afwachten nu wijsheid is..ik weet 't niet
Ik weet het ook niet meer wat ik moet doen. Ik heb de mex. griep dus al gehad aldus HA. Nu vriendlief de mex. griep en ik mogelijk drager zonder nog ziek te worden. Ben cua enting echt radeloos en besluiteloos
Veel plezier bij de echo meiden! Woehoeee 21 weken! Ik wil schopjes voelen!! 8) Zijn er meer meiden die pas later hun kindje voelde? Mn placenta ligt rechtsvoor dus dat kan verklaren waarom ik rechts nog niet echt iets voel.. maar links ligt een kindje helemaal vrij.. Heb gewoon een normaal postuur, dus tis ook niet door een laagje vet ofzo waardoor ik het nog niet voel.. Nja, hihi, zal wel gewoon ongeduld zijn.
Zou het allemaal nog wel even goed navragen, evt ook bij uwv en bij p&o ofzo, als je het zo gaat doen. Niet dat je dadelijk door een foutje ofzo alsnog je verlofbetaling misloopt..
Kleintje, dat opzeggen binnen 10 weken is alleen van toepassing als je bijvoorbeeld nu al opzegt he! ik zou nu nog niet opzeggen hoor. Pas in je verlof zelf!! Het verlof wordt door het UWV betaald en heb je sowieso recht op als je gewoon in loondienst bent. Of dus maximaal 10 weken uit dienst bent. Maar niet dat je het verkeerd opvat he!
En Lindavnr: voor jou is het ook de eerste (en tweede) én je placenta ligt voor, dus zo gek is het echt niet hoor. De verloskundige vond het gekker dat ik het al bij 19 weken voelde, aangezien de placenta ook bij mij voor ligt.... En in het begin voelde ik wel iets maar dacht dat het mijn darmen waren, nu achteraf bleek het toch het kindje te zijn.
@ Lindavr, het is inderdaad niet raar dat je de kleintjes nog niet voelt. M'n gyn was zelfs verbaasd dat ik die van mij al wel voelde. Mijn placenta ligt middenvoor...toch voel ik regelmatig plopjes en het wordt steeds regelmatiger. Gisteren voelde ik ze ook goed onderin m'n buik trappen...kon het zelfs van buitenaf boelen. Echt grappig. Voel je ze wel af en toe draaien??....bij mij zie je dan echt een soort bult op m'n buik bewegen...erg grappig (maar niet echt een lekker gevoel).
@ boba: aah oke Nee voel ze ook niet draaien. Zou haast denken dat ze gewoon heel rustig liggen.. elke echo liggen ze ook zo ongeveer hetzelfde en tijdens de echo liggen ze altijd een beetje te slapen/doezelen. Heb nog niets actiefs gezien met koppeltje duiken of heen en weer bewegen. ach, ik hou het er maar op dat wij gewoon super lieve rustige kindjes krijgen hihi. (maar wil toch wel een schopje krijgen hoor!! )
Je mag er wel eentje van mij lenen hoor...die zijn echt lekker actief. Ook tijdens de echo weten ze zichzelf 3 x om te draaien. Maar ik snap heel goed dat je graag wat wilt voelen...toch weer een extra bevestiging van die 2 wondertjes in je buik Hoop dat het voor jou ook heel snel gaat komen...
@Gwenolyn en Kleintje, bedankt! Wij zijn ook helemaal blij met de muur... Was wel werk om hem mooi egaal te krijgen maar is gelukt Ik besef me nu ook hoeveel geluk ik heb met m'n werkgever zeg!! Hoewel het stikdruk is, niets dan begrip. Ik heb gelukkig nog nergens last van en heb meer energie dan ooit maar hij geeft wel steeds aan dat ik het moet zeggen als het niet meer gaat... Meiden die minder geluk hebben, succes!! @Kleintje, spannend dat huis!! Klinkt geweldig, jammer dat je vriend niet meekan maar ik duim voor jullie! Hoe het geregeld is met ontslag tijdens verlof weet ik ook niet, sorry. @Naam, Jason vind ik niet zo leuk, maar ik ben niet zo van de Amerikaanse namen. Ik vind met een J Job wel een hele leuke naam. @Lindavnr, maak je geen zorgen hoor!! Ik vind ook nog steeds dat ik weinig voel, zijn voornamelijk plopjes, ik wil schopjes!! Hahaha! Gaat gewoon allemaal op z'n eigen tempo, het schijnt dat je nu moet genieten van de rust want dat je straks helemaal gek wordt van het getrappel... moet ik nog maar zien Om de twijfel nog groter te maken, hier ook topic met meiden die zich wél laten inenten en hun redenen... ik ben er ook nog niet uit. Donderdag gesprekje met VK... http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/173480-zwanger-ingeent-tegen-mex-griep.html Nu vmbo 2 weer eens tot de orde roepen Liefs Lara
Ik ben net bij de vk geweest en die heeft mij geadviseerd om wel de spuit te gaan halen. Omdat gister echt is gebleken dat zwangere vrouwen in een risico groep zitten, en ik werk ook nog eens met kinderen van 0t/m 2 jaar. Heb net de huisarts gebeld en heb volgende week dinsdag een afspraak staan voor de spuit. RTL Nieuws Misschien heeft iemand iets aan dit filmpje. Nou ja ik ben er in iedergeval uit haha. Ons beebje groeit echt goed zei ze en het hartje was weer goed te horen. Je hoorde heletijd van die krasgeluiden (weet even geen ander woord) en dat betekende dat ie een beweging maakte, nou dat was dus de heletijd. Jeetje wat een druk beebje haha! Zo ik ben me toch verkouden, pff niet normaal. halve nachte wakker gelegen van de keelpijn en snotter. Pff word je zoooo moe van!!
Hey meiden!! Hier weer controle gehad!! Alles weer GOED!! Ben zooo trots op m'n kleintje.. De vader was ook weer mee Vind dat maar nix, maar jah, wat moet ik, kan hem toch moeilijk buiten laten staan... Ik zei dat ik de volgende keer mijn moeder mee wil nemen, maar hij wil perse ook komen... :x We zijn nu wel naar gemeentehuis geweest, en hij heeft het kindje erkend. Daarna heb ik hem duidelijk gemaakt, dat ik hem dus over 4 weken weer zie, en verder NIX van hem wil horen... Hij keek me een keer dom aan maar verder zei hij gelukkig nix!! Maar goed, praat liever over de kleine De boef ligt erg hoog, 4 vingers boven de navel.. Dat is vergelijkbaar met een zwangerschap van 26 weken, maar omdat nu onderin mijn buik dan nog de boel "leeg" is kan ze er die ruimte weer afhalen, waardoor ze qua meting op 22 weken uitkomt, en dat klopt als een bus! Maar doordat kleintje het hogerop zoekt, zijn de zuurbranden echt verschrikkelijk en ik heb nu ook hogerop pijn in mijn rug. Had daar gister een halve paniek aanval over, was zo bang dat het longonsteking ofzo zou zijn, met al die verhalen rond die griep Mijn verloskundigen geven trouwens geen advies over de spuit... Dus daar heb ik ook nix aan... Zucht... Liefsss
Hoi hoi Hier word druk aan de babykamer gewerkt paps is nu aan het vervel volgende week komt een vriend van ons hem behangen en dan is het wachten op de meubels in dec spannend Spuit ik ben nu ook weer vreselijk aan het twijfelen volgende week maar ff vragen aan de VK. Kussiexx weer helemaal goed gekeurd heerlijk hoor. Ik hoop dat je ex je lekker met rust laat de aanstaande vier weken even tot jezelf komen en genieten van je kleine zonder al die toestanden. Ik was de vorige keer ook helemaal leeg aan de onderkant die van ons zit ook steeds bovenin hihi. Lindavnr ik begon de kleine echt goed te voelen met 22weken daarvoor wel wat plopjes enzo maar echt goed voelen toen pas en mijn placenta ligt aan de achterkant. Ook ik voel het niet elke dag hoor...
@lindavnr: snap het goed hoor dat je het wil voelen, ik voel ze wel maar het jongetje veel meer dan het meisje. Ik ben al blij als ik haar 1 of 2 keer voel op een dag. Ik voel ze soms ook draaien en als ik op mijn zij ga liggen in bed voel ik zeg maar degene die dan tegen het bed aan komt te liggen ook een beetje, dan denk ik, oje ik druk 'm plat hihi. Ik voel ze eigenlijk altijd na het avondeten als ik rustig ga liggen. Maar ik leg dan ook mijn handen op mijn buik, mijn man heeft het heel misschien nu een keer gevoeld maar hij volet zegt hij vooral mijn hartslag overal waar hij zijn hand neerlegt. Hebben jullie dat ook mijn hart gaat soms mega tekeer!