@lindavnr: heel veel plezier vandaag, zwaai je namens ons even naar de jongens? ik hoop uiteraard dat alles goed is!!! Meiden vandaag 21 weken, even mijn banner bekijken
Striae komt volgens mijn VK vaak meer voor bij jongere meiden die dan zwanger raken dan bij de wat oudere... Dit omdat het allemaal toch vrij "strak" is en dan met een zwangerschap ineens zo sterk groeit... Verder hebben erfelijkheid etc er idd ook mee te maken! Hier ook maar 1,5 - 2 kg aangekomen maar ook al flink wat strepen Maandag moet ik trouwens naar de bedrijfsarts.... Ben benieuwd!
Lara:Hoe was het? Balen van de striae joh! Ik heb het gelukkig nog niet al ben ik wel al 8 kilo zwaarder dan eerst. Kleintje: Ook voor jou balen. Maar goed we krijgen er allemaal wel iets moois voor terug! Hier: Zit momenteel behoorlijk slecht in mijn vel. 2 Nachten geleden hele nare droom gehad over dat het jongetje net na de geboorte iets aan zijn hartje bleek te hebben. En het kindje van mijn collega is na 26 uur overleden. En zondag gaan we naar haar toe om haar te steunen. Beetje heftig allemaal. Verder word ik gewoon gek van het feit dat ik heel de dag door pijn heb, nog steeds alleen maar vreselijk moe ben en dus eigenlijk net niks kan. Werken kijk ik steeds meer tegenop terwijl ik toch al een stuk minder werk dan eerst... Zijn er nog meer die dit gevoel hebben? Hopelijk komt het van de hormonen en trekt het snel weer bij! Sorry moest het even allemaal kwijt.... De rest van de dag kom ik wel weer wat vrolijker reageren.
linda gefeliciteerd met je 21 wkn Meiden wat hadden we nou afgesproken geen EXCUSSEN MEER!!!!! We zittel allemaal in het zelfde schuitje en daarom kunnen we bij elkaar terecht dus lekker blijven klagen er komt ook genoeg goed nieuws binnen hoor!!!!! haha Gister eindelijk onze kleine meid weer gevoeld en niet te zuinig. Ik werd namelijk erg onzeker omdat ik haar al 3 dagen niet had gevoeld. pffff morgen weer naar de vk en dan hoor ik ook t hartje weer want ts nu niet fijn om thuis naar te luisteren omdat je langer moet zoeken nu!!!! Net ook weer vreselijke steken in mijn rechter onderbuik. Hebben jullie er ook last van dat je wakker wordt met een harde pijnlijke buik? voor mijn gevoel staat tie dan echt strak!
Heeej mama's in wording @ Marye, Ik herken het ook hoor, het tegen werk opzien .. Het erge is, ik werk maar part-time, en toch word het voor mij ook zwaarder. Vooral omdat ik drie kwartier heen moet rijden en dus ook terug, wat mijn rug bepaald niet toejuicht, oei oei, wat begint dat dan te zeuren.. En dan zit ik ook nog de hele dag achter de computer... Is niet prettig... Maar jah, we moeten toch nog even, gelukkig nog kerstvakantie, en dan duurt het ook nie mee lang voor we verlof hebben (postief blijven ) @ Boomer, ow ow, wat moest ik lachen om jou opmerking dat je buik onderaan al wat rek heeft meegemaakt.. En dat terwijl ik op werk zit.. Werd me toch raar aangekeken Hoe verzin je het!! @ Funnyme, ook hier opluchting dat je weer van je hebt laten horen!! En je krijgt een jongetje!! JEEJ!! Gefeliciteerd hoor! Blij dat bij jou ook alles oké is!! @ Mex. griep Vanmorgen nog maar weer es de huisarts gebeld. Ze raadde me nu toch met klem aan de spuit WEL te halen. Komende dinsdag en donderdag zijn de zwangeren hiero aan de beurt... Ze zei dat het echt geen kwaad kan... Maar wist bv niet te zeggen of het kindje nu ook antistoffen aan gaat maken, als dat zo is, dan doe ik het WEL namelijk, want je mag ze ja het eerste half jaar niet laten enten daarvoor... Ik vind het knap beroerd dit... Tis kiezen tussen 2 kwaden.. Want wat als je het NIET doet en je krijgt de griep met complicaties EN wat als je het WEL doet en het heeft achteraf wel gevolgen voor de baby Crisis vind ik het!!! Ps. Heb hierna de verloskundige gebeld voor de RHESUS spuit (weet nie meer wie er om vroeg) maar omdat er bij mij een paar weken tussen zit, kon het GEEN kwaad de griepspuit te nemen Liefssss San
Hi meiden, lees dat sommigen jullie ook moeite hebben met het werk. Hier nu 70% werken sinds maandag, maar dat valt ook niet mee Gewoon pittig... heb een bekkenband, maar dat doet niet zoveel... Die griepprik is toch ook wat... ga zo de site van het RIVM nog eens bekijken... Gefeliciteerd, FunnyMe, een zoon
Heej meiden, Bedankt voor de reacties Ik ben dus niet de enige jonge meid met striae! Soms vind ik het helemaal niet erg, en soms baal ik er toch wel van (vanmorgen )! Stom hé?? Want ik weet ook wel wat ik ervoor terugkrijg! Mijn VK zei inderdaad vanmorgen ook dat het meer voorkwam bij jonge meiden omdat de huidlagen dan nog strakker op elkaar zitten. Bart smeert bbbb-creme van puur mama (vsm) en dat blijf ik toch maar lekker doen want het is wel lekker Nou vanmorgen bij de vk... Alles was weer super! Jeeeeeeej! Even wat feitjes voor de deskundigen onder ons, zijn we tegenwoordig allemaal... Precies 24 weken zwanger, bloeddruk 110/70, bm al tegen middenrif , bloesuiker nuchter: 4,2, na het eten 4,0, in totaal 2 kg aangekomen, hoogte bm 25 cm. Alles helemaal mooi dus! @Boomer, hihi ik heb het toch maar niet gevraagd van m'n tepels. Vond het vrij genante vraag Ben benieuwd naar de 20 weken echo van Linda!! Straks in m'n pauze even bijlezen en dan kom ik reageren, heb zo'n stuiterklas nu!! Liefs Lara
@ Marye: veel sterkte Ik maak me toch ook nog wel vaak zorgen over of alles wel goed zal gaan en of de kleine strax niks zou hebben etc..... Gelukkig niet meer zo vaak! Voor jou is het logisch dat je daar nu extra over nadenkt gezien wat er met je collega is gebeurd Zullen de kindjes ook de wekker kunnen horen in de buik? Misschien een rare vraag maar iedere keer als de wekker van mijn vriend gaat dan lijkt de kleine wakker te worden en danst rond in mijn buik! Vanmorgen heeft ze het zelfs een uur vol gehouden en heeft ze alle hoeken en gaten bekeken in mijn buik :S Niet erg prettig als het pas 3.30 is en je nog wilt slapen Nu is ze trouwens weer erg actief hehe!
ha meiden! ben ik weer 20 weken echo gehad en alles zag er super uit, alleen kon ze bij een kindje in de navelstreng maar 2 bloedvaten zien en bij de ander 3. Nu is het meestal zo dat ze er 3 hebben, en tis ook niet erg als het er maar 2 zijn, maar tis wel raar aangezien ze een eiig zijn en zulke dingen normaal gesproken dus allemaal gelijk zouden moeten zijn. Mgoed, ze heeft de gyn erover gebeld en die kijkt over 2 weken even mee met de echo. Hoefde in ieder geval niet eerder te komen ofzo, dus niets ergs gelukkig. Maar alles prima dus. Tis duidelijk welk kindje onderin ligt en hoogstwaarschijnlijk als eerste gaat komen. Die is vrij rustig. Dan kindje bovenin, nou..ik zei toch dat ze elke keer zo rustig waren tijdens echo's? blijkbaar niet dus: ze zei elke keer dat ie flink aan het koppeltje duikelen was en als ze aan het meten was lag ineens het hoofdje in plaats van links weer helemaal rechts hihi. Nou, ik zie dat allemaal niet op beeld, maargoed, kheb dus toch (een) flink beweegelijk kindje. Toen ik vroeg waarom ik dan nog niet echt schopjes ofzo voelde, zei ze dat zij meende er toch al wel een aantal gevoeld te hebben tijdens de echo! hahah dus ik voel die dingen nog niet echt als schopjes, denk ik? Wel lag de placenta voor dat beweeglijke kindje dus dat verklaart wel dat ik ze nog niet voel. Mgoed; verder allebei mooi aan het groeien. Gewicht ook prima, ergens rond de 380 gram zag ik volgens mij staan. Maar ze zei dat zij daar niet echt naar kijkt maar puur alleen naar de organen enzo. Nou, heel verhaal hihi. Ze heeft nog speciaal een minuut of 5 een aparte echo gemaakt voor ons die we op dvd meegekregen hebben en echt mega veel foto's! (11! hihi, ze bleef maar printen!) @ lara: super dat bij jou ook alles goed was!! @ de rest: hihi, wel gelezen maar totaal vergeten..sorry! @ mex griep: whahah stom, helemaal vergeten te vragen aan die vk... naja.. ik denk dr wel gewoon nog ff over na weer. @ hier: Na de echo verf uitgezocht voor de babykamer! Ook nog wat hout waar we zelf creatief mee gaan doen, maar dat vertel ik nog wel want mn bericht is al zo lang!
Haha, dat had ik dus ook!!! Met dat we de deur uitliepen en ze iets zei wat me daar aan deed denken, vroeg ik het nog op de valreep. Maar jah, heb je weinig aan als ze geen advies geven
@lindavnr, Wat fijn dat alles goed is met je knulletjes!! En ik zou me inderdaad geen zorgen maken over die navelstreng, anders had je wel eerder moeten komen lijkt mij. Ik hoop dat je je kindjes gauw bewust gaat voelen!! @lara, Fijn dat ook bij jou alles goed was!! Wat weet je die afmetingen allemaal goed! dat vertellen ze bij mij allemaal niet hoor! @funnyme, Fijn dat je er weer bent!! hoeven we ons geen zorgen meer te maken en wat leuk dat je naast je dochters nu een zoon krijgt! @kilootjes......... Schrok me gisteren kapot! Was ik 3 weken geleden nog maar 1,5 kg aangekomen in totaal, gisteren stond de weegschaal toch echt op ruim 3 kg meer!! (dus totaal 4,5kg!). hoop niet dat ik inenen een kilo per maand aankom!!
Linda en Laar: Super dat alles goed was bij jullie!!! Germini: De kinderkamer leuk hoor! En over 4,5 kilo hoef je je niet zo druk te maken toch? Overigens stond ik op de weegschaal en sind ik niet meer snoep en anders eet + zwem ben ik 2 kilo afgevallen. Helaas worden de klachten niet minder, maar de gyn kan tevreden zijn. Ik las alleen ergens dat je vanaf de 22e week een pind per week aan zou komen!!! Zou dat met een tweeling dan 1 kilo zijn? Dat hoop ik toch niet! Nou ik blijf gewoon zo doorgaan en dan zien we het wel...
Wow dat is wel veel ja een pond per week!! dat beloofd nog wat Ik snoep ook heel veel, dus wie weet stoppen de kilootjes ook als ik dat wat minder. Geen idee of 4,5 kg zoveel is voor 23 weken zwangerscahp. Het klinkt zoveel! Wat onwijs erg van je collega trouwens!! heel veel sterkte!
@ germini: nee joh is echt niet veel lijkt me! Denk heel mooi gemiddeld. Maar weet 't ook niet hoor haha. @ marye: nou een kilo per week mag ik hopen van niet!! ahah. Kei goed dat je 2 kilo afgevallen bent!! Netjes!!
@Lindavnr, wat fijn dat alles goed was!! En als je niet eerder terug hoefde te komen zal het inderdaad wel niet erg zijn hoor met de vaten in de navelstreng! @Germini, die getallen/maten schrijft de VK allemaal op m'n kaart op elke keer. Dus ik typ gewoon over hoor Weet dat ook niet allemaal uit m'n hoofd, hihi. @Marye, wat vervelend dat je klachten niet afnemen . Kijk je wel uit met (teveel) afvallen? Gebeurde bij mij ook en daar was de VK niet blij mee. Er schijnen dan afvalstoffen vrij te komen die eventueel niet goed zijn voor je kindje. Ohja en dan voor ik ga opruimen nog even dit... Ik ga morgen om 12.30u de mex. griepprik halen.... De grieppiek zit eraan te komen tussen nu en eind december en als ik nog een paar weken ga twijfelen heeft het dus weinig nut meer. Heb naar mijn idee alle voordelen en nadelen goed afgewogen. Dus het is voor mij de juiste keuze. Niet dat ik het 'zeker weet' maarja, weet ik dat over 2 weken wel?? Liefs Lara
@ lara; dat heb ik inderdaad precies hetzelfde; een keer moet je de knoop doorhakken en dan het liefst wel op tijd! Ik heb ook erg veel erover gelezen en alle voors en tegens gezien.. en nja, uiteindelijk lijkt me dit echt de veiligste en beste oplossing. Ik haal hem dinsdag. En jawel, er is nog wel twijfel aanwezig.. "zal ik het echt gaan doen" ... maar denk dat ik het toch echt gewoon echt ga doen. Als ik ook bedenk dat mn kindjes van deze spuit antistoffen meekrijgen de eerste paar maanden is dat voor mijn gevoel in ieder geval erg fijn; hoef ik niet zo panisch te zijn wanneer mensen de kindjes vast willen houden.
Gister helaas geen tijd en fut gehad om op te reageren.. Maar joehoei, ik ben dan ook op de helft. Nu alweer 20 weken en 1 dag, wat gaat het snel! Ben nog steeds zoooo snotverkouden, bijna niet geslapen vannacht. Word helemaal gek van dat snot, dan loopt t er zo uit en dan zit t weer pot dicht en krijg ik er niks uit en geen lucht meer. Bah, hopelijk is het snel over. Zo maar even stomen als ik dat volhou. Met beebje wel alles goed volgens mij want vandaag is het erg druk bezig in m'n buik. Nog 2 nachtjes slapen en dan weten we het geslacht! @lindavnr; wat fijn dat alles goed was! @lara; wat goed dat je knoop hebt door gehakt met de mex spuit. Ik moet volgende week dinsdag m halen. Hopelijk word ik niet zo ziek van! @funny; jee je bent er weer! Zo wat waren we ongerust zeg . Wat leuk een zoon! Och ik maak me niet druk over aankomen hoor, ben nu pas 2 kg aangekomen volgens mij. Of was het nou 1,5 kg. Hihi.. Ga zo stomen en dan lekker vroeg m'n bedje in; hopelijk nu een beetje een goede nacht! Fijne avond allemaal mama's !
@Gewicht: Jeetje wat zijn jullie weinig aangekomen. Stond dinsdag bij de verloskundige op de weegschaal, 10 kilo nu in totaal aangekomen. Schrok me helemaal wezenloos. Voor mijn zwangerschap ben ik 15 kilo afgevallen, en pas nog steeds in mijn oude broeken. Alleen om mijn buik gaan ze strak zitten, niet om de billen of benen. Ik hoop echt dat het nu wat langzamer gaat. @ striae : Nog niks te zien. @ Lindavnr : Super dat je 20 weken echo goed was. Heerlijk!!!! @Mexicaanse griep : Heb net de prik gehaald. Na veel wikken en wegen, en gisteren nog met mijn vriendin gepraat die in het ziekenhuis werkt toch maar besloten om hem te halen. Ik heb zwaar astma en merk dat ik nu af en toe al last heb van mijn longen. Vind het nog wel "eng". Ik hoop dat ik er niet zo ziek van word als van de gewone griepprik. Gisteren was mijn vriend optijd thuis, dus de commode opgehaald!!!!! Zaterdag gaan we het ledikant en de kledingkast ophalen. Als hij morgen optijd thuis is, kunnen we al beginnen om het kamertje leeg te ruimen. We hebben ook al ideeën qua kleur, maar als we dinsdag de 20 weken echo hebben gehad, word er definitief besloten. De baby voel ik zeer regelmatig. Niet schoppen, maar wel flink wat leven in mijn buik. Vind het nog steeds een zeer aparte gewaarwording. Vanochtend samen met mijn schoonmoeder bedankjes voor onze "bruiloft" gehaald. Nu nog kaartjes schrijven, trouwboekje regelen, iets leuks vinden voor de dag zelf en dan is het klaar. Vanavond lekker op de bank door brengen. Ik wilden eigenlijk nog dweilen en de administratie doen, maar ben al veelste druk geweest. Hopelijk heb ik er morgen niet te veel last van.
Exact hoe ik het ook voel!!! Maar het blijft dubbel hé? Ik ben blij dat ik niet de enige ben die'm gaat halen hier! Voel ik me toch niet helemaal ontaarde moeder to be.... Succes alvast dinsdag... zal je morgen vertellen of het pijn doet, hihi! @Gwenolyn, doet het pijn??? Ben echt een mietje met prikken!! Hoop dat we met z'n allen ons gewoon goed blijven voelen en niet te beroerd zijn van de prik! Wat leuk het regelen van dingetjes voor de bruiloft. En dan ook nog met het hummetje in je buik... Geniet van deze hele periode!!! Liefs