Ik had woensdag 130/90 ene arm en 130/80 andere arm, volgens de assistente was het wel iets hoog maar de gyn zei dat het goed was maar ik weet niet of hij ook de cijfers 130/90 in de computer zag staan.
Ja nou deze 2 klachten in combinatie met elkaar.. ik zou toch maar even bellen, kun je altijd horen of het erbij hoort of niet?!
aaahhh lief, de Gyn wil dat ik vanmiddag even mijn bloeddruk laten meten bij mijn huisarts, daar moet ik nu tien voor drie naartoe. Pppfff soms voel ik me zo'n kneus... moet ik weer vroeger weg op mijn werk, nouja anders maak ik me het hele weekend druk. Weet niet of ik daarna kan posten want ik ga het hele weekend naar mijn ouders, daar op de bank liggen dus hihi.
@ Boomer: hahah ja dat klopt; op een zachte ondergrond weeg je altijd meer.. hihi @ linda: hmm onderdruk 90 is vrij hoog volgens mij ja? Ik zit, meende ik, ergens rond de 50 altijd en dat vindt de gyn helemaal prima. Wat zei je gyn? @ hier: WAAAAHHHHH IK HEB SCHOPJES GEVOELD! hahahah zoooo gaaf! Gisteren meende ik al een keer een plopje te voelen waar iedereen het elke keer over heeft... en bij de echo ook een paar keer, maar kdacht toen de vk zei dat zij meende het al een paark eer te hebben gevoeld; dat zal het vast niet zijn. Maar toen lag ik gister in bed, met mn handen op mn buik en wat te duwen en zo... toen begon het ineens te ploppen en te doen Dus toen Arno erbij kwam liggen gevraagd zijn hand eens op mn buik te leggen omdat ik niet zeker wist of ik het alleen van binnen voelde, of hij het ook van buiten voelde... Dus na even wachten zeiden we tegelijk ineens; Jaa!! en ook dezelfde plek; dus kan niet missen! Echt zo gaaf! En toen werd ik vannacht om 4 uur wakker, hahah, voelde ik de hele tijd schopjes. Jeuuujjj!! hahah
@ linda nou fijn dat ze dat even controleren, wel vervelend dat je eerder van je werk weg moet maar je gezondheid is belangrijker hoor! @Lindavnr SUPER leuk dat je het zo bewust hebt gevoeld en zelfs je vriend ook! Nu herken je het misschien eerder en vaker op een dag. Die van mij voel ik bijna de hele dag door wel bewegen en steeds krachtiger schoppen. vooral als ik ga zitten of liggen. Mijn vriend heeft ze gisteren trouwens ook voor t EERST gevoeld, wow, dat vond ik ook wel weer erg gaaf!!
Linda: Ik hoop dat het niets is, en dat het bezoek aan de dokter je weer gerust zal stellen. Ik heb ook hoofdpijn iedere dag, maar bij mij komt het gewoon omdat ik nu slechter zie en mijn bril dus niet voldoet. Schijnt na de zwangerschap weer bij te trekken gelukkig! Lindavnr: SUPER gefeliciteerd! Wat een geweldig gevoel he. Zie je je wachten wordt beloond! Vanaf nu zul je het gelijk ook veel vaker gaan voelen denk ik. Geniet er maar van! Minke: Goed dat je de prik hebt gehaald. Ik weet nog niet wanneer ik moet trouwens. Zal de dokter er nog eens over bellen vanmiddag.
Marye, ik heb een afspraak gemaakt want wilde niet op de algemene prikdag omdat ik niet in een rij wil staan bovendien is die 20/11 en die dag ben ik jarig (30). Dus mocht zo even tussendoor, was binnen 5 minuten weer de praktijk uit. Als ik jou was zou ik ook afspraak maken, hoef jij ook niet in een rij! Hoe is verder? Had je mijn mailtje gehad? Werkze nog even of ben je al thuis?
Mirte: heb je mailtje gehad, stuur van het weekend weer even terug. Ben de afgelopen dagen beetje te futllos geweest en zit nu idd op mijn werk . Ik ben btw 5 dagen na jou jarig , 23! Ik bel straks dan ook wel even om een afspraak, heb ook geen zin en fut om in een rij te gaan staan! Zo nog 1 toets afnemen en dan weekend!!!
@Linda: leuk he!!!!!! Het wordt steeds krachtiger, sinds een paar dagen voel ik ook echt schoppen, leuk is ook dat ik vaak wel ongeveer weet welk kindje het is, alleen in het midden van mijn buik weet ik het nooit zeker maar bij links of rechts is het duidelijk wie het is .
Linda, 130/80 is ook mijn bloeddruk. Op zich keurig, als die altijd zo is. Heb jij normaal een lagere bloeddruk, dan vind ik het wel hoog. Zeker die eerste meeting. Bij mijn eerste zwangerschap, kwam die ook weleens op de 90, dan moest ik, later nog een keer terug komen om extra te meten. Goed dat je even gebeld hebt hoor. Lindavnr, leuk he die schopjes. Je kan er geen genoeg van krijgen, op dit moment. Net mijn dochter van de psz gehaald. Kreeg ze een boekje mee, wat ze deze maand doen en dat is sinterklaasthema. Stond er een tekening in van zwarte piet, zegt ze..dat is een monster!!! Hihi, ze zal straks dan veel monsters zien.
Nou, ik had heel veel getypt, maar ik doe iets verkeerd en nu is het allemaal weg. grrrr. @ Mex. griepprik: ik heb besloten het wel te doen. Ik moet wel met de anderen in de rij, want ze doen het bij ons niet tussendoor, helaas. @ namen, we zijn er nog steeds niet helemaal zeker van, maar een naam staat toch al een tijdje op kop. @ Lindavr, las een paar dagen terug dat jullie wel uit de namen zijn. Weet je dan ook welke kleine welke naam krijgt? De eerste die en de tweede die, of hoe doe je dat? @ wiegje: we hebben een hangwiegje van een vriendin gekregen. Deze is op dit moment uitgeleend, maar we krijgen hem op tijd weer terug. De haak hangt nog in het plafond van Karels eerste maanden. Als ik genoeg ruimte zou hebben, zou ik zo'n wiegje nemen dat je aan je eigen bed vast kunt maken. Ik wil weer borstvoeding geven en dan lijkt dat me ideaal voor de nachtvoedingen, hoef je niet op te staan of niets en kun je gewoon in je halfslaap je kind aanleggen. Helaas kunnen we dan niet meer lopen in onze slaapkamer, dus dat wordt het toch niet . Hangwieg is ook fijn, alleen kun je je kindje niet zien zonder op te staan, en dat is toch wel een nadeel. Kun je de aard van de huiltjes iets minder goed inschatten!
Hi meiden, even een reactie. Heb de ochtend gewerkt (en dat is dus écht de max met dit bekken incl. bekkenband ), nu thuis met een zieke Ollie Hij hoestte al wat, maar had geen koorts, was vrolijk, eten en drinken, etc. Vanmorgen belde de opvang: 39+ koorts en niet willen eten. We hebben hem opgehaald, meneer heeft met rode wangen (na de paracetamol) nog frietjes van de Mac zitten snoepen en hij tukt nu. Pfff... thuis houden dus! Heb vanalles gehaald voor deze dagen: extra Luuf, paracetamol, Balsoclase, neusspray... vooral mama-liefde geven Moet van de assistente gaan letten op de volgende verschijnselen: benauwdheid, droge hoest, sufheid en veel huilen... Even teruglezen nu...
Kan jullie aanraden om een goed boek over borstvoeding te lezen als je dat wilt. Zelf ook net gedaan, de eerste keer ging ik er 'blanco' in. Achteraf denk ik nu: goh, had ik dit en dit nou maar geweten destijds. Het ging goed bij mijn zoon, maar met twijfels erbij. Nu weet ik nog beter hoe het kan en mag, rustig voeden, de productie opvoeren, etc. Ons meisje komt bij ons op de kamer te liggen de eerste weken. In een rieten wiegje, of in de kinderwagenbak, of met ledikantje en al. Zo kan ik ook 's nachts voeden, lekker liggend. De eerste vier weken zijn voor je melkproductie het belangrijkst, zo las ik. Daarna kom je in een goede vraag-aanbod. Het is (als het goed gaat) echt bijzonder om zelf te voeden!
hoi iedereen even een hele korte reactie van ons. Wand mijn man is jarig dus nog een hele durke dag vndaag. We weten nu eindelijk na lang wachten wat het bij ons gaat worden. En ja hoor ik trek alles weer goed het word een meisje, En alles was goed met onze meid. Nou van het weekeinede ga ik nog een keer heel het verhaal neer zetten. groetjes sherly
Sherly wat LEUK dubbel gefeliciteerd (ook met je vriend), Geniet er lekker van! Jij kan ook op jurkjes-jacht, ik wil nog steeds 1 kopen maar het is er nog niet van gekomen! Mijn boven-arm wordt behoorlijk beurs trouwens, voel duidelijk dat daar de prik in is gezet....