Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Bekijk bijlage 28349

fotos worden een beetje verkleind dus t lijkt een beetje veraf maar tis denk k wel goed te zien toch?

2. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    zo de laatste, dit zijn de kleertjes die ik 2 weekejs geleden van me schoonzusje heb overgenomen, wat een hoop he,tis int echt nog meer als dat t hier lijkt haha, heb t gister ff een beetje op maat uitgezocht, ben er wel blij mee, kan voorlopig ff vooruit haha

Bekijk bijlage 28352

3. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Zo, mooie lamp hoor, vooral als 'ie aan is! En je schoonzus is wel van het (licht) roze zo te zien ;) Ik had bij Karel ook van een vriendin zo'n basis garderobe. Is erg fijn. Dan kun je af en toe iets meer uitgeven voor iets echt leuks.

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Joepie, sterkte daar - hier ook koorts, gehoest en geproest, ik maak me op voor een lange nacht...

Voor degenen die zich willen inlezen:

Borstvoeding : de beste voorbereiding, aanleggen, houdingen, borstvoeding en werk, met uniek kraamlogboek is een hele goeie... en op de zoekterm 'borstvoeding' vind je ook andere boeken die erover gaan :)

Sherly, gefeliciteerd met je meisje!

Wennepen, kalm aan - dit is je werk nooit waard, hoor! Wens je een heerlijk rustig weekend.

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ano: Mooie lamp en een lekker hoop kleertjes. Helemaal super!

6. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Lynette, Wat vervelend dat jij het op de fiets had. Was er wel iemand in de buurt die je kon helpen? Heb je nu nog wel last van harde buiken of niet meer?

Marye, Fijn dat er iemand bij jou aan huis komt voor uitleg over bv! Dat lijkt me wel erg fijn.

Ano, Huh hoe zit dat bij jou met wachtdagen? Krijg je dan gelijk minder uitbetaald? Maar als jij ziek bent door je zwangerschap mogen ze dat toch niet doen?
    Wat een leuke lamp zeg!! Fijn dat je ook allemaal kleertjes gekregen hebt.

Darcy, Ben jij niet lekker meid, vervelend zeg. Heel veel beterschap en hopelijk knap je snel op.

Ik heb vanmiddag even lekker een uurtje geslapen. Het deed me echt goed. Ik heb nog wel last van harde buiken af en toe. Dus nog even lekker rustig aan doen.

Mijn moeder kwam langs vanmiddag en ik liet haar mijn buik zien, zegt ze ineens: he daar heb je de bruine zwangerschapsstreep. Ik zo, nee :$ En jawel hoor, hij is nog niet zo donker, maar zit er wel. Volgens mij zat ie er van de week nog niet :(

7. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    he meiden,

Ik bied even mijn verontschuldigingen aan omdat ik niet op iedereen reageer.... ben eigenlijk gewoon te laks daarvoor Sorry!

Als jullie de kleertjes gaan wassen doen jullie dit met gewone wasmiddel en wasverzachter of moet dit PERSEE met neutral ofzo?
    Weet iemand iets van de wagen de x adventure die bij de gamma in de aanbieding is?

8. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Mooie lamp ano!

9. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    nijnja haha ja veel rose en wit,
    maar idd leuk om zo mee te starten, en helemaal omdat hier een berg kleren bij zitten die we zelf nooit zo duur zouden kopen, maar zo is t wel super leuk!

marye ja rare regeling he, baal ook enorm, t kost me dus gewoon eige geld als ik ziek ben.....ja leuk he de lamp, in t echt is ie nog veel leuker haha

10. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    vriendlief dank je haha

eh ik was t gewoon met robijn maar gebruik geen wasverzachter!
    maar ga t pas over een maand of 2 doen dus zie t dan nog wel even

11. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    owjaaaa heb vandaag een afspraak gemaakt voor over 2 weken een 4d echo, lijkt me toc wel heeeel erg gaaf om de kleine te zien nu....

12. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    wennepen wat vervelend zeg fijn dat het nu wat rustiger is. denk aan je rust en aan de beeb. goed van je collega dat ze je naar huis heeft gebracht en je partner de vk heeft gebeld.

ano wat een mooie lamp zo zeg!!! ziet er gaaf uit als tie aan staat

de controle bij de vk was goed bloeddruk 110 over 60 mijn buik voelde goed aan en ze ligt erg hoog zei de vk maar de afstand qua lengte van mijn buik is ook niet groot. nog even naar de mex.griepprik gevraagd en ze adviseren bij ons sinds maandag toch de prik te gaan halen alleen mijn partner en ik hebben beide van die dubbele gevoelens en hebben de neiging het niet te doen.

Ik ben doorverwezen naar de fysio voor mijn rug want de vk denkt aan vroege bekken klachten dus maandag ochtend maar ff de fysio bellen.

Heb verder ook een pakket qua info gekregen over borstvoeding.

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Vriendlief: Ik wa shet met mijn gewone wasmiddel. Zonder wasverzachter. Mochten ze er dan toch last van hebben, dan was ik het wel alsnog met neutral.

14. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Ano, Lamp is erg mooi geworden!
    Wat betreft je werk zou ik toch even navragen of dat wel mag. Normaal gesproken wel, maar volgens mij is het zo dat als jij ziek bent vanwege je zwangerschap geeft je werkgever dat aan bij het uwv en krijgt je werkgever jouw ziekzijn vergoed van het uwv! Lijkt me dus raar als jij dan zelf moet betalen, zou betekenen dat je werkgever eraan verdiend als jij ziek bent vanwege je zwangerschap.... ;)
    Weet dit allemaal niet zeker hoor, maar zou het is goed nakijken als ik jou was!
    (Geldt dus wel alleen als je ziekzijn in verband staat met je zwangerschap)

15. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heej meiden,
    Ben heel moe na lange (en saaie ;)) studiedag! Ik ga morgen bijlezen maar wilde even komen zeggen dat ik DE prik vanmiddag heb gehaald. En ik ben er toch heel blij mee, voel me echt opgelucht. Vooral ook toen ik hoorde dat ons kleintje dan ook in de eerste maanden na de geboorte (kraambezoek enz.) beschermd is.
    Verder sta ik helemaal achter m'n keus om de redenen die ik gister hier typte...

De prik voelde ik niet eens, hahaaha, heb ik me daar zo druk om gemaakt??? Was tussen lessen/studiemiddag even heen en weer gegaan (met collega :D).

Arm is niet gevoelig of stijf dus ik hoop dat dat morgen ook niet komt!
    Ik ga lekker slapen! Dikke knuffel allemaal!
    Liefs Lara

16. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zag deze post.... Gaaaf hoor, ben heel benieuwd hoe het is!! Het lijkt mij inderdaad ook heel bijzonder haar nu te zien, al zo helemaal 'klaar'.... Wij mogen ook over 2 weken voor een 3d echo (wat is het verschil met 4d?? Geluid ofzo?? ;))
    En m'n moeder en schoonmoeder gaan mee. Hihi, waren helemaal emotioneel toen we het vroegen :) Ook hormoontjes misschien?

Knufs!

17. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    laar denk dat jij dan ook wel 4d hebt hoor, tis tzelfde alleen bij 4d heb je ook bewegende beelden, mijn schoonouders en me moeder gaan mee, we krijgen m van me schoonouders haha.
    Had je me lamp gezien?hij is eindelijk af pfffff
    slaap lekker meid en fijn dat je helemaal achter je keuze staat

floor ik heb idd een mail gestuurd met die vraag, maja ze hebben helemaal niet gevraagd of t ivm me zwangerschap was, en dat weet ik zelf ook niet echt, had last van me darmen, maja of dat door de zwangerschap komt......
    ik laat het nog wel hier weten haha

setti fijn dat alles weer goed was!!moelijk he die prik, weet er alles van pffff

fijne avond meiden

owja als t goed is kan ik morgen me kleren ophalen die ik bij de hema had besteld, als t leuk is laat ik t morgen wel even zien!

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Laar: Goed dat je de prik hebt gehaald. Hopelijk krijg je niet zo'n last van je arm :)

Ano: Ik heb echt best veel kleren van de hema nu. 3 jurkjes, een lang vest en een korter vest. Het zit allemaal even heerlijk en lekker stofjes zijn het!
    Trouwens darmklachten horen echt wel bij zwangerschap hoor. Dus ik zou het sowieso daarop gooien.

Hier 30 november de 3d/4d echo, 'savonds nadat we overdag een geregistreerd partnerschap aangaan. Wordt dus wel een leuk dagje denk ik zo.

19. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    kleintje

dit las ik net bij toeval toen ik aan het zoeken was voor mezelf

Werkeloos tijdens zwangerschap
    Ook wanneer je tijdens je zwangerschap werkeloos bent of raakt heb je recht op zwangerschaps- en bevallingsverlof. Je krijgt dan een uitkering van het UWV.
    • Wanneer je arbeidscontract afloopt tijdens de zwangerschap, heb je waarschijnlijk recht op een WW-uitkering. Deze vraag je aan bij het UWV en daarbij vertel je dat je zwanger bent. Je hebt dan zestien weken recht op een zwangerschapsuitkering
    • Wanneer je zelf ontslag neemt tijdens je zwangerschap heb je recht op zwangerschapsverlof en bevallingsverlof wanneer je binnen tien weken nadat je ontslag hebt genomen bent uitgerekend of wanneer de baby binnen tien weken wordt geboren. Je hebt recht op zestien weken zwangerschapsverlof en bevallingsverlof.
    • Wanneer je werkeloos bent en een uitkering krijgt voor werkeloosheid, ziekte of arbeidsongeschiktheid heb je recht op een zwangerschapsuitkering. Deze vraag je aan bij het UWV en vervangt tijdelijk andere uitkeringen.
    Let op: Een werkgever kan je niet ontslaan omdat je zwanger bent. Ook tijdens de verlofperiode én de eerste zes weken na het bevallingsverlof mag je niet worden ontslagen. Alleen in speciale gevallen (zoals een grote reorganisatie) is ontslag mogelijk. Ook mag je niet worden afgewezen bij een sollicitatie omdat je zwanger bent. In een sollicitatiegesprek hoef je niet te zeggen dat je zwanger bent. Voor vragen en advies kan je als lid contact opnemen met CNV Info.

marye nou ben benieuwd hoop dat ik er ook zo enthausiast over ben, zag op de site idd een heel leuk sportvestje staan in t grijs/zwart...misschien bestel ik die ook nog wel haha

Deel Deze Pagina