Bij geregistreerd partnerschap hoef je niet persé de naam van de ander te gebruiken (het mag wel) wij gaan het waarschijnlijk in Januari doen en ik hou gewoon mijn eigen naam omdat we beiden vinden dat je pas bij trouwen officieel een andere naam mag gebruiken... Ger. partnerschap is voor ons ook meer het regelen van wat papierwerk dan dat we er echt veel waarde aan hechten... Bij ger. partnerschap moet je je kind nog wel erkennen maar het is wel zo dat je na de geboorte geen gezag meer over je kind hoeft aan te vragen (de vader dan) dat is anders wel als je "niks" van elkaar bent.... En in veel gemeentes kan ger. partnerschap gratis op bepaalde dagen en anders zijn de kosten (althans hier in de gemeente) hetzelfde als trouwen.... Gratis is ook in 5 minuten klaar en als je ervoor betaald dan kan je ook een toespraak etc erbij doen als je dat wenst (hier is dat zo)
Meiden nog even een vraagje... Ik werk dus in het onderwijs en dat betekent dat ik straks 2 weken kerstvakantie heb. Dan in januari weer beginnen. Ik ben 4 maart uitgerekend. Als ik dus 4 weken vtv met verlof ga mag ik begin februari stoppen (is dus nog 1 maand werken na de vakantie). Als ik 6 weken vtv stop dan zou dat ong. 2 weken na de kerstvakantie zijn. Hebben jullie advies? Als alles zo goed blijft gaan, zal ik dan gewoon tot 4 weken doorwerken of is dat tekort van te voren (omdat je ook je lichaam erop moet voorbereiden ofzo, heb ik weleens gehoord)?? Iemand met ervaring toevallig?? Wat doen jullie? Dit is natuurlijk wel als ik het voor het kiezen heb hé. De gezondheid van ons kleintje en van mij moet het natuurlijk wel toestaan!! Vinden jullie het trouwens ook zo hard gaan? Voor m'n gevoel is't zo kerstvakantie en dan is het al bijna zover!!! Liefs Lara
@ Lara: Hmm al mijn collega's hebben doorgewerkt tot 4 weken voor verlof, zodat ze na de bevalling langer hebben. Ligt er ntuurlijk aan hoe je je voelt, maar hun vonden het goed te doen. Tis denk ik echt wat je zelf wil... en wat je zelf denkt vol te houden. Ik had in ieder geval met 1 kindje er voor gekomen om tot 4 weken ervoor te werken, zodat je dan dus nog 12 weken erna hebt. @ ger. partnerschap: aahh oke, dus je hoeft daarna niet meer het gezag aan te vragen. Dat moeten wij idd wel met het samenlevingscontract dat we hebben. Dan is het weer duidelijk Dan laten we het mooi zo tot we echt gaan trouwen Zijn al sinds februari dit jaar verloofd onder het mom van: we zien wel wanneer we trouwen (ivm eventuele zwangerschap en ik die altijdd gezegd heb mn eigen kindje(s) als bruidskindje(s) te willen) Dus zal nu wel 2011 worden gok ik zo! Maar vindt het toch ook wel heeeel erg leuk denk ik om een keertje mn vriend zn naam te krijgen... misschien een keertje eerder al ger. partnerschap doen dan... en dan daarna een keer trouwen en feest. Mag je bij ger. partnerschap je vriend dan wel officieel 'je man/echtgenoot ' noemen?
he meiden met wie het iets minder gaat....BETERSCHAP.... Hier ook last van hormonen.... heb een ugg probleem...... Ik weet het zijn niet de alermooiste schoeenen maar ik MOET ze hebben en nou kan ik niet kiezen welke... waneer ik dat wel kan is de winter waarschijnlijk om! Beebje een paar dagen niet gevoeld maar vanacht en vanmorgen opeens heeeeeeeel druk bezig!
@ Lara: 60 uur werken?? Alle keizers... Dat je dat uberhaupt tot zo lang hebt volgehouden!!? Wat ben ik blij voor je dat je het hebt aangegeven!! En dat er nu wat veranderd... Gelukkig voor je!! Gasje terug hoor!! Jij en de baby zijn zoveel belangrijker dan dat stomme werk!! (sorry, jij houd waarschijnlijk heel veel van je werk, maar ik ben er even klaar mee) @ Marije: gelukkig dat ze minder moeilijk doen als je zo bang voor was! Das dan goed nieuws, maar dan gelijk zo'n domper van een dikke bekeuring er achter aan is wel echt kl*tuh zeg!! @ ships naam vergeten (mama van kindje met 40 gr koorts): Heel veel beterschap met je zieke kindje... Hopelijk gaat het gauw weer beter!! En wees ook zelf voorzichtig!! Knuffel voor jullie allemaal!!
Inderdaad, het gaat zo snel, we zijn allemaal hier al (dik) over de helft geloof ik!!! Persoonlijk valt het me wel op dat er veel van ons (nu al) best wel (heftige) klachten hebben.. Terwijl ik overal las dat maar 5% van de zwangerschappen met rugpijn/bekkenpijn verloopt... Zal dit wel een piek fase zijn ofzo... Maar ik dacht dat die klachten van rugpijn en bekkenpijn pas veel later in de zwangerschap voor kwamen.. Niet dus... Iedereen in iedergeval beterschap vanuit hier!! Liefs
Geslacht kindjes Maart 2010 Mama's Bekijk bijlage 29372 01 maart - Chantal 84 - ? ZB/TB - BV/FV - jongen 01 maart - Kiezelsteentje - 1e kindje - ZB - BV/FV - meisje 01 maart - Peache - 1e kindje - ZB - BV/FV - geheim 01 maart - Setti - 1e kindje - TB - BV - meisje 02 maart - Channes - 1e kindje - TB - FV - geheim 04 maart - Lara85 - 1e kindje - ZB - BV - meisje 04 maart - Vriendlief - 1e kindje - TB - BV - jongen 06 maart - Hannelore - 1e kindje - ZB - BV/FV - meisje 06 maart - Moons - 4e kindje - TB - BV - jongen 07 maart - Channie - 2e kindje - ZB - BV/FV - meisje 07 maart - MariaO - 4e kindje - ZB - FV - meisje 08 maart - Sherly182 - 30 jaar - ZB - BV/FV - meisje 08 maart - Naatje80 - 2e kindje - ZB - BV - meisje 09 maart - Anbran - 2e kindje - ZB - BV - geheim 09 maart - Deke - 1e kindje - ZB - BV - jongen 09 maart - NinaVI - 2e kindje - ZB - BV - jongen 10 maart - Germini - 1e kindje - ZB/TB - BV - jongen 10 maart - Johannal - 1e kindje - TB - BV - jongen 10 maart - Joepie01 - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV - jongen 10 maart - Punieka - ? - ZB/TB - BV/FV - jongen 10 maart - Sjaantje2006 - 2e kindje - TB - FV 11 maart - Anoniempjuh - 1e kindje - ZB - FV - meisje 12 maart - Kleintje88 - 21 jaar - 1e kindje - ZB - FV - op verzoek weggehaald wegens meelezers 13 maart - Nijnja - 2e kindje - TB - BV - jongen 13 maart - Wennepen - 1e kindje - ZB - FV - geheim 15 maart - Malin08 - 2e kindje - TB - BV - verrassing 16 maart - Marye1986 - 1e + 2e kindje - ZB - BV - jongen en meisje 16 maart - Darcy - 2e kindje - ZB - BV - meisje 16 maart - Floor20 - 2e kindje - TB - FV - jongen 16 maart - Minke1979 - 3 + 4e kindje - ZB - BV - jongen en meisje 17 maart - Alies05 - 2e kindje - ZB - BV - meisje 17 maart - Foreverfriend - 2e kindje - TB - BV 18 maart - Mamzie - 2e kindje - ZB - FV - jongen 19 maart - Kussiexx - 1e kindje - ZB - BV - geheim 20 maart - Zippie - 3e kindje - TB - BV - verrassing 21 maart - Boba80 - 1e + 2e kindje - ZB - BV - 2 jongens 22 maart - Lynette84 - 1e kindje - ZB - BV - jongen 23 maart - Boomer2009 - 1e kindje - ZB - BV - meisje 23 maart - Britteke - 2e kindje - TB - BV - jongen 23 maart - Dagmar1974 - 2e+3e kindje - ZB - FV - geheim 23 maart - FunnyMe - 3e kindje - ZB - BV - jongen 23 maart - Lindavnr - 1e + 2e kindje - ZB - BV/FV - 2 jongens 25 maart - Linda - 1e + 2e kindje - ZB - BV - jongen en meisje 26 maart - Anoek1 - 2e kindje - ZB - FV 26 maart - Bink1976 - 2e kindje - ZB - BV - jongen 26 maart - Mamatje - 27 jaar - 2e kindje - ZB - BV - jongen 26 maart - Shezze - 2e kindje - ZB - BV 26 maart - Stroopie - 2e kindje - TB - BV - verrassing 28 maart - Zoe1976 - 1e kindje - ZB - BV - jongen 29 maart - Gwenolyn - 2e kindje - TB - FV 30 maart - Dianne - 2e kindje - TB - FV - jongen 31 maart - Eliesah - 1e kindje - TB - BV - meisje 31 maart - Franny - 1e kindje - ZH - BV - verrassing Er zijn 53 maart-2010-mama's! 1 mama op verzoek geslacht van lijst laten halen wegens meelezers. 16 mama's krijgen een meisje 24 mama's krijgen een jongen 6 mama's weten wat ze krijgen maar houden het geheim 4 mama's willen niet weten wat ze krijgen Totaal aantal jongens 26 Totaal aantal meisjes 16 Ik (Alies05) houd de lijst bij. Wijzigingen/toevoegingen kun je me in een PB sturen. Eliesah, Dagmar1974, Maria0 jullie gegevens zijn toegevoegd/gewijzigd. Ik had Astrid68, Jojo29, Mel2, Patriez, Kleintjevoorons, Lovechild, en Geraldine1986 een pb gestuurd, omdat ze al een tijdje niet gereageerd hadden in dit topic. Mel2 en Kleintjevoorons hebben aangegeven dat ze van de lijst konden, omdat ze of amper meer op het forum kwamen of hier niet meer posten. De rest van de meiden heeft niet op mijn pb gereageerd dus die heb ik uit de lijst gehaald, omdat ze als zo'n 1,5 maand niet gepost hadden.
lara: wat leuk dat bart jullie meisje heeft gevoeld! Boomer: grappig te lezen dat jullie trouwerij net zoals de onze zal zijn wanneer gaan jullie? wennepen: hoe was het bij de vk? marye: geniet van je vrije dagen! moons: fijn dat alles goed was!! Fijn dat je gesprek met arboarts zo goed is verlopen! maria: beterschap voor je zoontje! volgens mij ben ik aardig bij zo! Hier gaat alles zijn gangetje. Mijn mannetje heeft morgen een solicitatie gesprek en ik hoop dat ze hem aannemen, want dan gaan we er financieel flink op vooruit. en dat is nu heel welkom. Het is niet makkelijk om aan een baan te komen nu..
Hoi hoi! Ik heb vorige week de 20 weken echo gehad. Alles was goed! Geweldig om die kleine hummel weer te zien! We hebben niet gevraagd wat het geslacht is, hoewel ik tot het laatste moment nog zat te twijfelen... Haha, maar nu blijft het dus nog echt een verrassing!! Hoe is het verder met iedereen? Hier is het druk op het werk (speciaal onderwijs), Sinterklaastijd en super veel verslaglegging!
@Lara, ik heb vorige keer tot 6 weken van tevoren gewerkt. Dat kwam ook omdat ik tegen de zomervakantie aanzat en dus toch al lang genoeg met verlof kon (die 7 weken vakantie mocht ik er gewoon aan vastplaken). Ik vond het in iedere geval erg fijn om toen te stoppen, had het denk ik moeilijk gevonden om langer door te gaan omdat je zo veel moet staan en lopen voor de klas en omdat leerlingen nu eenmaal geen rekening met je houden. Dit keer sluit het verlof niet helemaal aan op de zomervakantie, maar ik ga nog kijken wat ik daarmee ga doen. Als het moet kom ik voor die paar rapportvergaderingen wel terug, maar we hebben in ieder geval geen lessen meer dan. Ik stop nu dus ook weer 6 weken van te voren. Hoop dat je er wat aan hebt!
geen idee de ene zeg dat je wel nog moet erkennen en de ander weer niet. Dus we gaan gewoon er naar toe van we willen geregistreerd partnerschap doen en moeten we dan nog erkennen? Bij ons is de GP op maandag en dinsdag ochtend gratis. Het kost je dan alleen je geboorteakte geloof ik. Me vriend gaat morgen weer bellen dus hoop dan meer info te hebben. Over de achternaam kan ik ook niks vertellen. Dacht dat je gewoon de zelfde meisjesnaam hou. OOk ik vind dat idee vreemd zonde trouwen. Helaas vind ik nergens zulke info over GP. Mischien hebben andere dames hier ervaring mee? Groetjes
Daar ben ik ook benieuwd naar. In papieren die ik vandaag moest invullen. Stond getrouwd staat ook gelijk aan samenwonend of geregistreerd partnerschap. Dit was de papieren voor toeslagen aanvraag. Vond het er wel vreemd in staan hihih.
Ohh vandaag gaviscon gekocht word namelijk gek van de maagzuur en die zure oprispingen BAH. Pfff de tijd gaat indd snel. Dalijk lig de kleine al in zijn wiegje. Vandaag vroeg naar bed. Moe en uit me humeur. De pijn in me buik wil niet echt zakken straks maar lekker douchen.
ff snel opgezocht: Gebruik van elkaars achternaam Echtgenoten en geregistreerde partners mogen elkaars achternaam gebruiken, in combinatie met of zonder hun eigen achternaam. Dit geldt echter niet voor officiële stukken. Daarin moet men altijd zijn eigen naam vermelden. Partners die niet zijn gehuwd of geregistreerd gebruiken in beginsel alleen hun eigen achternaam.
Ik had geen gesprek met Arbo arts, je verwisselt me denk ik, wel naar vk geweest vanmorgen. Maria, beterschap, en hopelijk gaat hij de rest niet aansteken. Dianne, ik zal duimen voor je mannetje, zou inderdaad fijn zijn. Voor degene die wel het gesprek had met Arbo (weet naam niet meer zo) fijn dat ze begripvol waren, maar wel balen van de bekeuring, het zei zo.
uhhh google: "geregistreerd parnerschap achternaam" ingetypt en toen een site aangeklikt gelijk goed Trouwen, geregistreerd partnerschap en samenwonen Staat veel info over op
Ik hoop dan maar dat dat het is! was al bang voor bekkeninstabiliteit! denk dat ik morgen toch maar even de vk bel. Vanavond zakte ik er ook weer doorheen deed echt megapijn!