@maria, Beterschap met je zoontje!! hoop dat ie snel opknapt! hoorde vandaag dat er een meisje uit mijn 'zoontje' zijn klas ook de mexicaanse griep heeft.......vind het best eng hoor! @lara, Je moet doen wat goed voor je voelt! Zolang jij je prima voelt zou ik gewoon lekker voor die 4 weken gaan. Als je allerlei klachten hebt/krijgt zou ik voor de 6 weken gaan omdat het ook belangrijk is dat je uitgerust bent voor de bevalling. En joh, misschien ben je wel 2 weken overtijd dan heb je alsnog die 12 weken erna
heyy meiden pff ff beetje ego hoor, maar heb echt de balen van me werk, tis iedere keer gezeik. nu voor de zoveelste keer dat me loon niet klopt... kheb ze 2 weken geleden een mail gestuurd met een aantal vragen over oa zwverlof , maar moet er iedere keer achteraanbellen en mailen en hoor nooit s wat van hunzelf, word er zo moe van, word gewoon iedere keer afgewimpeld. Ze zeiden tegen mij dat ik schriftelijk bij hun moest aangeven wanneer ik met verlof wilde, nou bel ik gister zelf t uwv omdat ik vragen had over ziekte tijdens de zwangerschap en wat blijkt, ze hebne mijn verlof in juli al aangevraagd, 5,5week van te voren met verlof..ik weet van niks....kan t gelukkig nog wel wijzigen maar word er wel moe van.... Over verlof:meiden jullie kunnne ook gewoon nu opgeven dat je met 36weken stopt en als straks blijkt dat je t toch niet red kun je altijd nog met 34 stoppen. Ik zit ook in dubio, ik doe best zwaar werk(thuiszorg, huishoudelijk werk)en werk t liefst zo lang mogelijk door maja of t haalbaar is 36 wk hmmmm betwijfel het... Laar jeetje 60uur pffffff das wel erg veel ja denk aan jezelf hoor meid.ennuh kheb hierboven al ff gereageerd over t verlof. benieuwd naar jou lamp!!!kleine lampjes staan wel heeel sfeervol hoor haha boomer heb t soms ook hoor, kan ook veel sneller huilen hahahaha, ach hoort er allemaal bij. franny fijn dat alles goed was. @de rest tis ff teveel om te lezen sorry, volgende keer zal ik weer wat socialer zijn... nu ff lekker een oliebol eten mjammie
huh germini als je 2 weken overtijd bent krijg je daarna niet ineens ipv 10weken 12 weken toch. als je 2 weken te vroeg bevalt dan kan t wel zo zijn dat je daarna 12wk hebt ipv 10 maar anders om niet hoor, was t maar zo hahaha
lang leve google, komt ie meiden: De baby komt te vroeg U stopt zes weken voor de dag na de uitgerekende datum en uw baby wordt twee weken te vroeg geboren. Uw zwangerschapsverlof heeft dan vier weken geduurd. Het bevallingsverlof duurt tien weken plus twee weken (zes minus vier) is twaalf weken. Het totale zwangerschaps- en bevallingsverlof duurt dus zestien weken. 4 weken + 12 weken = 16 weken De baby komt op tijd U stopt vijf weken voor de dag na de uitgerekende datum en uw baby wordt op tijd geboren. Uw zwangerschapsverlof heeft dan vijf weken geduurd. Het bevallingsverlof duurt tien weken plus een week (zes minus vijf) is elf weken. Het totale zwangerschaps- en bevallingsverlof duurt dus zestien weken. 5 weken + 11 weken = 16 weken De baby komt te laat en u bent zes weken van tevoren gestopt U stopt zes weken voor de dag na de uitgerekende datum en uw baby wordt twee weken te laat geboren. Uw zwangerschapsverlof heeft dan totaal acht weken geduurd (zes weken plus twee weken). Het bevallingsverlof duurt tien weken. Het totale zwangerschaps- en bevallingsverlof duurt dus achttien weken. 6 weken + 2 weken + 10 weken = 18 weken De baby komt te laat en u bent vier weken van tevoren gestopt U stopt vier weken voor de dag na de uitgerekende datum en uw baby wordt twee weken te laat geboren. Uw zwangerschapsverlof heeft dan totaal zes weken geduurd (vier weken plus twee weken). Het bevallingsverlof duurt 12 weken (tien weken plus twee weken). Het totale zwangerschaps- en bevallingsverlof duurt dus achttien weken. 4 weken + 2 weken + 12 weken = 18 weken
Indd erg veel info heb gelijk helemaal gelezen @alle dames Hoe is het met de zwangerschapsdementie? Momenteel even rustig aan haha maar ben benieuwd ofdat jullie al gekke dingen gedaan hebben?
goeiemorgen meiden Ik hoef nog maar 10.5 week te werken en dan lekker verlof dat is 4 weken voor uitgerekende data. Gister voor t eerst bij de therapeut van mensendieck geweest en verschillende oefeningen meegekregen voor thuis. Vanavond voor t eerst naar de puf-club. Ik heb gekozen voor 4 weken van te voren want ik heb kantoorwerk en volgens mij moet dat wel lukken en dan heb ik lekker lang na de bevalling. ook al beval je later idd is het zo wat linda schreef dat bevallingsverlof altijd 12 weken duurt dus dan zou het gewoon verlengt moeten zijn. Werd ik toch vannacht 3x wakker van een pijnlijke harde buik en t enige wat er tegen hielp was omdraaien naar de andere zij en gaan puffen waar mijn vriend weer wakker van werd die had echt zoiets van; neeee dat is veel te vroeg. hahahaha die overbezorgde mannen echt schattig.
gaap..tis weer veel te vroeg vandaag. @ setti: en hoe was het bezoek zelf aan de therapeut? Denk je wel dat je dr iets aan zal hebben? @ Lynette: uhhh, ik heb d'r wel last van, maar meer op het werk met dingetjs vergeten op te schrijven of mee te nemen ofzo.. Dus nog niet echt van die hele maffe dingen
Hahaha, jij bent van't opbeurende vandaag?? 'Als je twee weken overtijd gaat'... dat hoop ik eigenlijk niet Kus
Heej Ano! Kan me bij jou voorstellen dat je eerder dan 36 weken stopt hoor. Ik kan nog op m'n luie kont voor de klas zitten. Maar jij hebt lichamelijk natuurlijk zwaar werk!! Hopelijk blijf jij je ook lang goed voelen! Wat een gedoe trouwens met dat loon!!! Stomme irritante bureaucratische instanties zijn dat allemaal hé! Fijn dat je het zw. sch. verl. nog kon regelen. Misschien is 5,5 week standaard in jullie branche ofzo?? Gelukkig hoef ik niet echt van te voren een datum af te spreken. M'n baas heeft gewoon zoiets van je ziet maar hoelang het gaat. Dan gaan we in januari wel eens kijken wanneer je wil stoppen. De vervanging is toch al geregeld en maakt niet uit wanneer'ie ingaat... Vandaag ben ik dus thuis... Toch de stress van't werken die eruit komt?? Vanmorgen om 4 uur stikdraaierig wakker. Veel te lage bloeddruk en al twee keer flauwgevallen. Gelukkig gaat het iets beter. Maar blijf zwarte vlekken zien en zag het niet zitten in de auto te stappen. Gelukkig zeiden ze op m'n werk dat ik er niet aan moest denken om te komen Ik ga nog even ruzie maken met Bart (die wil een grote lamp en ik kleintjes, hihi) Hier trouwens ook heftige reacties door de hormonen hoor!! Van't weekend was ik zó onredelijk en dus hartstikke ruzie (om niks!!) met Bart Begin ik ergens midden in de ruzie zo ontzettend hard te huilen. Schrokken ons allebei helemaal kapot. Was echt belachelijk!! Gelukkig konden we er achteraf om lachen en was de ruzie gelijk over Was je oliebol lekker?? Liefs en een fijne dag!!
Goede morgen! Laar: Rustig aan doen dan maar. Misschien komt de stress er nu inderdaad uit nu je besloten hebt rustiger aan te doen. Ennem... beetje lief blijven voor Bart hoor Setti: Inderdaad schattig en goed dat je man zo bezorgd is! Lynette: Ik heb door die dementie al 2x op mijn werk gestaan zonder mijn spullen. Dus boeken/toetsen enz. Best lastig! Even voor de agenda, want volgens mij heb ik het niet doorgegegeven: 18-11-2009 Marye1986 extra uitgebreide echo ivm. ICSI En nu ga ik eerst weer even de babyuitzet uitbreiden en even lunchen met Don. Daar knap ik vast van op!
ik denk t wel want ik ben weer ff met mijn neus op de feiten gedrukt met opstaan, gaan zitten enz. je weet t wel maar doet t onbewust toch verkeerd.
Goedemorgen mama's.. Ik zit ook een dagje thuis. Pff weet niet wat ik heb maar voel me echt BLUH! Gister die mex spuit gehaald en best last van m'n arm, heel de nacht niet op kunnen liggen en ben nu zoo moe.. Op t werk baalde ze flink dat ik ziek was, ze hebben al zoveel zieken maar ja helaas. @setti; had je gister nou je pufclub? Hoe was het hihi.. Ik stop officieel 4 weken van te voren, maar moet m'n vakantie uren van dit jaar opmaken voor maart dus neem dan nog 2 weken vakantie voor die 4 weken verlof. Dus eigenlijk stop ik gewoon 6 weken van te voren. Heb er nu al zin in hihi..
nee dat is vanavond. gister had ik mensendieck. voor de pijn in mijn rug. t zal wel laggen worden vanaaf
@lindavnr: nog even over eerder stoppen met werken. Ik stop op advies van de Gyn uit voorzorg met 28/30 weken zwangerschap. Dit ter bevordering van de groei van de kindjes. Vanaf een week of 30 kunnen tweelingkindjes afwijken in de groei en dan is rust erg bevordelijk dus ik doe het meer uit voorzorg en omdat als het goed is je buik zeg maar t.z.t. 6 weken verder is dus je er dan ook al 'bijloopt' alsof je 34 weken bent. Dit is uiteraard een keuze. Ik denk dat bij mij hier ook een extra psychische druk ligt. Na drie jaar eindelijk zwanger wil ik er alles aan doen om de zwangerschap zo perfect mogelijk te laten verlopen. Dus nu voelt het soms nog wat dubbel maar misschien ben ik er ook wel echt aan toe t.z.t. Als ik het zo bij de tweelingmama's lees wordt het vanaf dan ook wel zwaar. Als ik jou was zou ik het inderdaad gewoon per week aankijken en gewoon op tijd aan de bel trekken mocht het zwaarder worden.
Snap je helemaal hoor!! Ik zou ook zeker als ik me nu niet goed voelde aan de bel trekken en aangeven dat het teveel is. Hoop niet dat je mijn stukje verkeerd opvatte, want bedoelde het verder echt niet zo dat ik me goed voel en gewoon doorwerk en dat jij bijv. al weet wanneer je in de ziektewet gaat. Weet niet of je het zo misschien op hebt gepakt, maar dat is écht niet hè!! Ben het helemaal met je eens dat de kindjes en hun gezondheid voor álles gaan! Wist ik trouwens niet, dat van die 30 weken... Ik kijk gewoon inderdaad van week tot week hoe het gaat en zolang het goed gaat ben ik blij Maar als ik het zwaarder ga vinden, ga ik zeker aan de bel trekken hoor! MIjn gyn heeft het eigenlijk nog niet over werken gehad, heb hem trouwens ook al een maandje niet gezien ofzo. (had vorige keer een andere) Volgende week donderdag heb ik weer met hem een afspraak, dus zal eens vragen hoe hij erover denkt met werken enzo.. Mocht hij een advies geven over wanneer stoppen, dan volg ik dat uiteraard meteen
Weet ik toch maar ik merk dat ik er zelf veel mee bezig ben, een soort van schuldgevoel. Dus ik heb de neiging het iedereen te willen uitleggen. Ik moet gewoon genieten van de kindjes en doen wat goed voelt! Maarja soms makkelijker gezegd dan gedaan. Voel je de kindjes als steeds meer? Sinds vorige week is het bij mij echt schopppen geworden en de kleine meid heeft inmiddels van haar broertje geleerd en doet even hard mee dus gister had ik echt een paar keer een 'oef' gevoel, jeetje die kwam hard aan, en hup daar de ander weer . Mijn man heeft het jongetje nu 1x gevoeld . @Marije hoe was je echo?????????
Meiden, jullie kletsen zoveel dat ik het niet helemaal goed bij kan houden haha. Gisteren ben ik naar de vk op controle geweest. Ze voelde mijn buik en deze voelde goed. Het groeit allemaal goed en ons ukkie doet het prima. Er was een stevige hartslag en steeds bewoog ukkie. Ik moet voor de zekerheid mijn urine na laten kijken voor een blaasontsteking. Ondanks ik geen klachten heb kan ik het toch hebben. En nu is net vandaag mijn huisarts vrij. Morgen is hij er weer dus breng ik het morgen weg. Ik mag deze week nog niet gaan werken en moet even rustig aan doen. Als de harde buiken voor maandag niet meer geworden zijn en niet pijnlijk zijn mag ik een paar uurtjes gaan werken. Ik moet wel mijn lichaam in de gaten houden, want zodra het meer wordt moet ik weer rust houden. Ik moet zelf dus een balans gaan vinden tussen mijn werk en de harde buiken. Ik heb zo'n idee dat hele dagen werken voor mij er niet meer inzit. Ik heb sinds vannacht een beetje een zeurderige pijn in mijn rug! Ik kan niet meer zo lekker liggen in bed. Ik weet gewoon geen goede houding te vinden en dus sinds vannacht dat mijn rug zeurt. Hebben jullie dat ook of niet? Slaapt er iemand met een kussen tussen de benen en helpt dat? Ik ga zo een kruikje maken zodat ik de spieren even lekker warm kan maken. Ook heb ik sinds 2 dagen gemerkt dat ik minder kan eten. Ik heb het idee dat mijn maag een beetje samen gedrukt gaat worden doordat de baby en baarmoeder omhoog komen. Ik heb dan reuze honger, maar als ik dan veel eet heb ik buikpijn. Ik moet nu dus kleine beetjes gaan eten. Is dit herkenbaar voor iemand?
@wennepen ik heb zo'n zwangerschapskussen gehaald en het slaapt heerlijk, soms ben ik dat grote ding ff zat en dan leg ik een gewoon kussen tussen m'n benen, kan eigenlijk niet meer zonder slapen. Dat zwangerschapskussen ligt dan ook voor me langs en dat druk ik dan tegen m'n buik aan, dat ligt lekker ter ondersteuning.
@ Wennepen: ik slaap ook met een kussen tussen mn benen elke avond.. gewoon een normaal hoofdkussen. En als ik dr ff genoeg van heb, gooi ik hem uit bed Ik heb juist qua eetlust nu dat ie veel groter is als voorheen. Tot de 18 weken at ik veel minder, maar nu eet ik weer net als voorheen..en snoep iets meer hihi. @ linda: Gelukkig dat je het niet verkeerd oppakte Wat gaaf dat je ze allebei voelt schoppen nu! Ik heb geen idee of ik ze allebei voel of niet. Op de echo lag de bovenste in ieder geval niet stil en die voel ik sowieso, maar op de echo was ook te zien dat ze met hun armen en beentjes heel vaak helemaal bij elkaar lagen, dus alle voetjes en handjes op 1 plek... wie van de twee dan dus schopt, geeen idee. Ik voel echt goed de schopjes ja! Arno gelukkig ook al een heel aantal keer Al lijkt het net of ze stoppen met bewegen ofzo als hij zn hand erop legt. Als ik mijn hand er op leg dan volgen ze die met hun schopjes en beginnen ze juist.. en als ik dan tegen arno zeg dat ie zn hand erop moet leggen, voel ik niets meer haha. (op een paar keer na gelukkig ) Maar tis nog niet zo dat de schopjes pjinlijk zijn ofzo hoor, daar zijn ze nog te zachtjes voor.