Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ kleintje: veel plezier meisie! Lekker van genieten!

@ puck: haha, ja jammer he van al die lekkere dingen die nu niet mogen....toch merk ik dat ik er niet echt veel moeite mee heb. Wel heb ik ineens erg veel behoefte aan sushi!? Zoooo vaag! hahahaha, ja en dat mag dus ook niet ivm rauwe vis! :S

@ marlou: gewoon doen waar jullie je goed bij voelen! Na de 1e echo is natuurlijk wel het "veiligste" ;)

@ moons: hoe is het nu met je rug? Pijnlijk of niet! En niet handig met 3 kids!

@ elke: fijn dat je de lijst steeds zo goed bijhoudt! :)

2. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    vraagje: ja ik denk ver vooruit maar gaan jullie nog werken na de bevalling?
    ik heb een eigen zaak en werk nu heel erg veel wat natuurljk wel minder wordt.
    mijn ouders wonen te ver weg.
    mijn schoonouders zijn 72 jaar oud die wil ik gewoon lekker opa en oma laten.
    ik wil dadelijk voor twee dagen opvang.
    dus kom ik uit bij een kinderdagverblijf maar ik hoor dat je daar super snel bij moet zijn anders zit het vol!!
    ik wel er eigenlijk nog helemaal niet over nadenken maar hier in het dorp zijn er dus maar weinig en ik hoorde van een klant dat ze toen ze net wist dat ze zwanger was de baby al aangemeld had en dat ze toen al niet meer kon kiezen.

hoe denken jullie daar over?
    ik weet dat de baby eerst moet blijven plakken en daar eigenlijk nog niet mee bezig moet zijn maar ik ben een pietlut ik wil het beebje niet zomaar ergens naar toe brengen.

groetjes puck

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Puck, sinds ik weet dat ik zwanger ben, heb ik zomaar ineens beslist om een jaar tot anderhalf jaar loopbaanonderbreking te nemen! Vooraf hadden we besloten om elk één dag ouderschapsverlof per week te nemen zodat ons kindje max. 3 dagen per week naar de opvang zou moeten. Maar nu weet ik gewoon dat ik m'n kindje zeker het eerste jaar zélf wil opvoeden en er niets van wil missen... *call me soft* ;)
    En ja, opvang moet je idd direct vastleggen als je weet dat je zwanger bent! Erg hè! Maar veel mensen zetten zich natuurlijk ook op verschillende lijsten waardoor je een vals beeld krijgt van een wachtlijst zenne.

Marsab...dankjewel! :)

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Maart 2010-mama's:

01 maart - Kiezelsteentje - 34 jaar - 1e kindje - ZB - BV/FV
    01 maart - Loontje4 - 31 jaar - 1e kindje - ZB - BV/FV
    01 maart - Peache - 28 jaar - 1e kindje - ZB - BV/FV
    02 maart - Anna123 - ? - ? - ZB/TB - BV/FV
    02 maart - Chantal84 - ? - ? - ZB/TB - BV/FV
    02 maart - Setti - 25 jaar - 1e kindje - TB - BV
    02 maart - Marsab - 26 jaar - 2e kindje - TB - BV
    03 maart - D1982 - 26 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    03 maart - Jesali - 29 jaar - 2e kindje - TB - FV
    03 maart - Jojo29 - ? - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV
    03 maart - Sjaantje2006 - 25 jaar - 2e kindje - TB - FV
    04 maart - Vriendlief - ? - 1e kindje - TB - BV
    05 maart - Channes - 26 jaar - 1e kindje - TB - FV
    05 maart - Mmuisje - 26 jaar - 1e kindje - TB - BV
    06 maart - Hannelore - 32 jaar - ZB - BV/FV
    06 maart - Miekie82 - 26 jaar - ? - ZB/TB - BV/FV
    07 maart - Channie - 20 jaar - 2e kindje - ZB - BV/FV
    07 maart - Elke1984 - 24 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV
    07 maart - Lady1988 - ? - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    09 maart - Deke - 23 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    09 maart - Kleintje88 - ? - 1e kindje - ZB - FV

09 maart - Mel2 – 34 jaar – 1e kindje – TB - BV
    09 maart - Moons - 31 jaar - 4e kindje - TB - BV
    09 maart - NinaVI - 28 jaar - 2e kindje - ZB - BV
    09 maart - Punieka - ? - ? - ZB/TB - BV/FV
    09 maart - Zoetje80 - 28 jaar - 3e kindje - ZB - BV
    10 maart - Anoniempjuh - 26 jaar - 1e kindje - ZB - FV
    10 maart - MariaO - 26 jaar - 4e kindje - ZB - FV
    10 maart - Mouse - 30 jaar - 1e kindje - ZB - BV én FV
    11 maart - Starfish – 26 jaar – 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    13 maart - Germini - ? - 1e kindje - ZB/TB - BV
    13 maart - Ghaze - ? - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV
    13 maart - Isa - 26 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    14 maart - Joepie01 - 27 jaar- 2e kindje - ZB/TB - BV/FV
    15 maart - Malin08 - 26 jaar - 2e kindje - TB - BV
    16 maart - Nijnja - 35 jaar - 2e kindje - TB - BV
    17 maart - Alies05 - 32 jaar - 2e kindje - TB - BV
    17 maart - Marlou1983 - 26 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    17 maart - Puck1234 - ? - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    17 maart - Suekes - 27 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV
    17 maart - Tassie221 - 26 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    17 maart - Tessa8 - ? - 1e kindje - ZB/TB - BV
    17 maart - Wennepen - ? - ? - ZB/TB - BV/FV
    19 maart - Gwn - 26 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    19 maart - Kimmiej - 24 jaar - 2e kindje - ZB/TB - FV
    Onbekend - Daantje13 - 30 jaar - 2e kindje - TB - BV
    Onbekend - Mamzie - ? - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV

BV: borstvoeding, FV: flesvoeding, ZB: ziekenhuisbevalling, TB: thuisbevalling
    Stuur een pb naar Elke1984 of Starfish voor aanvullingen/wijzigingen in het lijstje.

5. Kimmiej

Kimmiej Fanatiek lid

8 jun 2006
    1.060
    0
    0
    Limmen
    hoi hoi meiden

Ik heb een poging gedaan alles bij te lezen maar er word heel wat afgekletst..
    Sorry dat ik jullie niet allemaal persoonlijk antwoord:$
    Heb het de laatste dagen ook zo druk..

Ik heb er nog een paar testjes tegen aangegooit en elke dag is die streep duidelijker dus het is toch echt waar.hahah
    vandaag met de vk gesproken en mag 5 augustus komen voor de intake.. Misschien word ik dan beetje rustiger..Ik voel me helemaal niet zwanger..geen kwaaltjes.. Natuurlijk niet vervelend maar soms denk ik dan ik voel nix... ben ik t nog wel... maar ja ik zal net als ieder ander zich zorgen maken om nix.

Nou genoeg geklaagt!

Leuke dingen...:D kom maar op met iets leuks om over te kletsen meiden:D

6. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeienavond allemaal! Hey, we zijn bijna op pagina 100!!! Woehoe!

@Kimmiej: wat fijn dat je dan al terecht kan bij de VK, vind ik best snel. Ik denk dat ik toch ook maar eerder al ga bellen, ik denk vrijdag (bij 5 weken), in de hoop dat ik een vroege echo mag ivm vorige miskraam (alleen vruchtzak).

@Puck: de bedoeling is nu dat ik na de bevalling 3 dagen ga werken en mijn man ook 1 dag voor zijn rekening neemt, dus dan blijven 2 dagen opvang over. Ik ga morgen (weer) inschrijven, want heb idd ook gehoord dat je er (heel) snel bij moet zijn... Wel vreemd om nu al te moeten doen, maar ja.

Hier is de ongi-pijn weg gelukkig. Ontzettend opgeblazen buik en heel veel moeite met naar het toilet gaan, dus zal daar wel aan liggen. Nu lekker naar bed, ben best gesloopt na een wedstrijd met mijn paard (in de stromende regen), daarna als vrijwilliger nog andere proeven geschreven voor de jury en tot slot nog verjaardag waar we eerst 3 kwartier voor moesten rijden... Trusten dus al!

7. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hey Gwn, wat mooi zeg in de huwelijksnacht, had ik nog niet gezien. Heel speciaal! Ik had vorige keer ook een leeg vruchtzakje. xxx

8. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Tassie, Ik heb dat gevoel ook hoor, dat je niet te blij wil zijn omdat de kans er inzit dat het mis kan gaan. Het is ook zo spannend allemaal.

Channes, Iedereen reageerde zeker erg blij op het nieuws!

Mel, Ik hoop dat je een goede echo te zien krijgt, ik ga voor je duimen hoor.

Kleintje, Een hele fijne vakantie meid! Geniet ervan.

Setti, Ik moet idd de echo maar even afwachten om echt te weten hoe ver ik ben. Ik ga maar eens snel bellen om een afspraak te maken.

Peache, Gek he dat de ene vrouw veel klachten heeft en de ander de zwangerschap doorfietst. k hoop dat jouw klachten snel verminderen.

Tessa, Wat erg meid. Ik ken nog niet echt, maar ik leef erg met je mee. Heel erg veel sterkte!

Moons, Hoe gaat het met je rug en nek? Ik hoop dat het beter gaat en anders een massage vragen aan je mannetje?

Germini, Leuk dat je je eerste cadeautje al binnen hebt. Er zullen er vast nog wel meer volgen.

Sueske, Goed dat je even lekker mee kon zingen op de muziek, je moet zeker voor ontspanningen zorgen he.

Marlou, Ik vertel het ook pas als we een goede echo gehad hebben hoor. Ik voel me daar fijner bij. Ook weet je dan precies hoe lang je zwanger bent, want dat weet ik namelijk niet en die vragen krijg je toch.

Gwn, Het schijnt dat die krampen erbij horen. Ik heb ze ook maar het maakt me echt onzeker.

Nijnja, Probeer je niet gek te maken want op internet staan hele rare verhalen. Gewoon de dokter bellen die kan je meer vertellen.

Puck, Ik weet nog niet hoe wij het met de opvang gaan doen. Ik werk op een kdv en die heeft een wachtlijst van een jaar. Als het kindje niet terecht kan, is er vast wel een andere oplossing bv een gastouder.

Is slapeloosheid ook een zwangerschapskwaal? Ik kan normaal al niet echt super goed slapen, vaak niet in slaap komen en steeds wakker, maar nu heb ik dat als ik wakker wordt, ik helemaal niet meer kan slapen. Vanmorgen was het gewoon 4 uur! Ik ben er om kwart voor 5 maar uitgegaan. Ik heb vandaag een lange dag en lig niet voor half 11 in mijn bedje :(

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemorgen meiden ;)

Ik meld me aan voor de lijst.

Ik ben Darcy, 34 jaar en kom samen met Marsab uit de September 2007 club. Ik ben momenteel zwanger van mijn 2e kindje en óók uitgerekend op 17 maart (dat zijn er veel, zag ik al!) Het wordt een ziekenhuisbevalling (de 1e was een keizersnede) en ik wil weer borstvoeding gaan geven.

Ik kom hier ook af en aan spieken, er wordt gezellig gekletst.

Groetjes!

10. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    hey DARCY!

Hahaha, leuk leuk dat je er ook bent! ;)
    Gezellig meekletsen idd, dan blijven we helemaal van elkaar op de hoogte! *proest* :D :D

11. peache

peache Actief lid

5 mei 2009
    194
    0
    0
    mama zijn
    emmen
    hallo dames

Na de bevalling wil ik graag 3 dagen nog gaan werken. 1 dag is voor me vriend, 1 of 2 dagen voor oma. Weet nog niet zeker over kinder opvang maar daar heb ik tijd genoeg voor om er over na te denken.

x

12. Kimmiej

Kimmiej Fanatiek lid

8 jun 2006
    1.060
    0
    0
    Limmen
    Ja ik heb gelijk de dag na dat ik positief getest heb gebeld. Deed ik bij de vorige ook.. Vinden ze helemaal niet gek dat je dan al belt.
    En ik vind het zelf ook wel prettig,dan heb je iets om naar uit te kijken :D Maar dat is dan een intake.. is een praatje maken en vragen ze naar ziektes in familie etc etc etc.. En natuurlijk word er gekeken naar de duur van je zs.. Of ze gelijk naar de beeb gaan kijken weet ik niet.. dacht het eigenlijk niet omdat het nog zo klein is.. en aangezien ze bij onze praktijk geen echo apperatuur hebben.. zal ik dan een verwijs briefkrijgen om dat in het zh te laten doen.en je krijg dan papieren voor afname van bloed en die dinge.maar goed dan word het wel beetje in gang gezet.

Maar meid met jou achtergrond moet je gwoon belllen! ze begrijpen echt wel dat je nu nog onzekerder bent omdat het de vorige keer niet goed zat..
    Het is jou lijf jou beeb!

Dus meid gewoon lekker bellen vandaag :D!

13. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Heeee Darcy,

Welkom hier!! en gefeliciteerd meid!

Liefs Moons

14. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Ik heb trouwens ook gelijk de vk gebeld hoor!! Mag 30 juli en dan krijg ik intake + echo, onze vk heeft eigen echoapparaat dus dat is wel fijn. Gewoon bellen, bij de vorige zwangerschap mocht ik ook eerder komen ivm mk daarvoor, de intake stond dan voor later, maar mocht met volgens mij 6 week even een echo.

Liefs Moons

15. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Opvang: mijn vriend neemt 1 dag in de week ouderschapsverlof op. Ik heb sowieso al 1 dag in de week vrij en dan gaat de baby 2 dagen naar kinderdagverblijf en waarschijnlijk 1 dag naar mijn ouders.

Gefeliciteerd nieuwe maart 2010 mama`s

Zo, ik ben weg. Kom morgen wel weer even kijken, vandaag niet meer, want ik moet tot laat werken.

16. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hoi meiden,

pfff wat een schrik vannacht! Ik en mijn vriend waren even intiem geweest en daarna ging ik zoals altijd naar de wc. Pfff had ik echt veel bloed verloren. Het is nu wel gestopt maar heb wel wat krampen. Ik heb de verloskundige gebeld en nu moet ik de 21ste om 15.00 komen. Ik kon ook nu komen maar ze zei de kans dat er wat te zien is is niet heel groot en dan zou je alleen maar erger in de onzekerheid zitten en met 7 weken zien we zeker weten iets als het goed zit.

Nou hopen dat alles goed zit :(

17. peache

peache Actief lid

5 mei 2009
    194
    0
    0
    mama zijn
    emmen
    o channie dat is even balen. maar ze zeggen wel als je intiem bent geweest dat het kan zijn dat je bloed verliest omdat er een vaatje geknapt kan zijn. ik heb het al eerder gehoord namelijk. maar ja is wel fijn dat je er eerder na toe kan. dan weet je het zeker. nou heel veel sterkte

x

18. sjaantje2006

sjaantje2006 Actief lid

22 aug 2006
    443
    0
    0
    heey meiden,

Ik ben een paar dagen niet hier geweest.
    Heb een ontzettend druk weekend gehad met allerlei feestjes en werken.
    Kunnen jullie me even op de hoogte stellen?
    Hier ontzettend moe, lig al voor 10 uur te pitten op de bank of in bed.

groetjes sjaantje

19. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hey meiden hoe ist hier?

ik heb echt zin in morgen, de intake en 1e echo!!!!!

20. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Haii meiden

Heb net even de gynaecoloog opgebelt voor een afspraak
    ik heb 30Juli de eerste echo! en 12 Aug een afspraak bij de gynaecoloog Spannend! :D

Deel Deze Pagina