Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha ja die krijg ik ook!
    Wilde net voor een paar meiden dit stukje hier neerzetten wat ik er in las (heb er overigens zelf nog geen 'last' van gehad)

Merk je dat er al melk uit je borsten komt? Dat kan. Je borsten bereiden zich ook uit zichzelf voor op de borstvoeding en dat heeft tot gevolg dat er af en toe een beetje voormelk of colostrum (een geelachtige transparante vloeistof) uit je tepels kan komen. Overigens zegt het feit of je wel of geen voormelk tijdens de zwangerschap hebt, niets over het slagen van de borstvoeding. Als je baby geboren is, komt de melkproductie pas echt op gang.Vroeger werd gezegd dat je je tepels moest voorbereiden op borstvoeding door ze na het douchen hard droog te wrijven met een handdoek. Dit 'harden' of ‘ruwen’ hoeft echt niet. Je loopt vooral kans om je tepels te beschadigen. Je hoeft je tepels en je tepelhof ook is niet in te smeren met een crème. Wel kun je je borsten masseren met een verzorgende olie of crème.

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Lara wat balen van de auto zeg :( Hopelijk doet de dealer toch niet zo moeilijk..... Succes ermee!

Stroopie: beterschap!

Hier ook ziek, vanmorgen had ik koorts, is gelukkig weer wat gezakt, en ik heb keelpijn en wat snotterig, misschien was dat van gisteren met buikpijn en harde buiken dus een beetje een voorteken?

Gisteren heb ik me trouwens versproken tegenover een vriendin, nou ja versproken? We waren bij ladies night waar de voor premiëre was van Komt een vrouw bij de dokter, ze hadden daar ook allerlei leuke standjes en er stond ook een standje met baby artikelen... Wij gingen daar dus kijken staan daar pakketjes 2 blauwe 1 roze met leuke spulletjes erin en voordat ik het wist greep ik al naar het roze :$ En ik dacht shiiiitttt!!! Toen riep die vriendin: "ow ja nu weeet ik het al"
    Maar ach ze houd haar mond en mijn vriend heeft zich ook al versproken bij zijn baas :p zei die ineens tegen hem: "Ja ZE krijgt waarschijnlijk net zo'n lange benen als mij"

Over kaartjes, wij hebben deze besteld:

http://dww.interforce.nu/kaarten/519827.jpg.jpg

Je moet er van houden, maar wij zijn niet zo van het standaard ;)

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Leuk kaartje kleintje!
    Vind dat altijd wel super leuk met op de voorkant de lengte, gewicht enz. tenminste; dat is bij dit kaartje toch als ik het goed zie?? (krijg maar een heeeel klein plaatje)

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
  5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Yup klopt!
    Ik had geen grotere kunnen vinden helaas :(
    Eigenlijk had mijn vriend dit kaartje al uitgekozen voordat we uberhaupt bezig waren met zwanger worden :p Hij is chauffeur en kwam ergens en zag toen dat kaartje staan ik kreeg een mms met foto en daarin stond: "Dit vind ik een leuk kaartje voor als we ooit zelf een kleine krijgen"
    Uiteindelijk hebben we toch allerlei boeken doorgebladderd maar we kwamen toch weer steeds op deze terug....

@ Lara: wij hebben ook een kalender zo'n mega grote poster waar per maand op staat wat je allemaal moet regelen die hebben we op de deur van de babykamer gehangen en iedere dag kijkt mijn vriend en ik ook erop staat dan aan de rechterkant ook per week hoeveel het kindje weegt en hoe groot het is best leuk :)

Ow iemand zei trouwens over haar vriend dat hij nog helemaal geen idee heeft van wanneer alles moet gebeuren etc tijdens de bevalling, hier hetzelfde hoor!
    Hij zei pas nog: "Ja en als de weeën beginnen dan moeten we naar het ziekenhuis maar dan kan het nog wel 24 uur of langer duren voordat de kleine geboren wordt dan moeten we wel iets regelen voor de hond"
    Hij snapte niet dat als je geen medische indicatie hebt dat je dan niet gelijk bij de eerste wee al naar het ziekenhuis gaat maar pas bij een paar cm ontsluiting en wanneer de verloskundige zegt dat we moeten gaan :p
    Hij maakt zich er nu al druk om haha terwijl ik met mijn ouders heb afgesproken zodra de weeën beginnen komen zij hierheen en blijven bij de hond ;)

6. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    #10086 Alies05, 26 nov 2009
    Laatst bewerkt: 26 nov 2009
    Ik las net een topic van 'I didn't know I was pregnant' en vond op youtube nog meer filmpjes. Vind het wel bijzonder dat iemand niet door heeft gehad dat diegene zwanger was.

En zo zag ik ook filmpjes van vrouwen die zwanger zijn van een 4,5 of 6ling :$
    Deze is zwanger van een 6ling. Als je ook ziet hoe zo'n toeter ze heeft. Jeetje! :$
    YouTube - OMG! Sextuplets!

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ja grappig he, we zijn hier in het topic al een heel stuk verder met het kamertje/geboortekaartje/opvang voor tijdens de bevalling :D De dame van de kraamzorg, die dinsdag mijn telefonische intake deed, was ook al zo verbaasd dat alles zo goed als klaar is hier.

Leuke kaartjes zag ik net :) Hier een hele aparte gedaan vorige keer (een 'vliegticket' met alle persoonsgegevens van onze zoon.) Dit keer nog niet over nagedacht - dus tóch nog wat te doen :p:D

Wennepen, lekker een tukkie doen, meid!

Alies, het zal je toch overkomen: flink zwanger en het niet weten :$ maar het gebeurt inderdaad!

Iemand nog een tip welke winkels online leuke jurkjes verkopen? Kon gisteren niks vinden en vind de combi legging-jurkje zo prettig zitten?

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oei oei oei ik zit met een klein dilemma :(
    Zaterdag zou ik de fotoshoot hebben maar ik krijg nu net een mailtje van de fotograaf dat ze daar allemaal mexicaanse griep hebben gehad en of ik dan misschien liever uit voorzorg de shoot verzet.....
    Nu heb ik wel die prik gehad maar goed helemaal beschermd ben je natuurlijk niet!
    Bovendien zit ik nu ook met wat koorts en verkoudheid thuis....
    Iemand enig idee hoelang ze die griep door kunnen geven?

Ze zijn nu trouwens allemaal wel weer beter!
    Maar zou ik misschien uit voorzorg toch maar thuis blijven?

Net ook goed nieuws gehad :D
    Ons kleintje kan op de dinsdag in plaats van vanaf 1-09-2010 in de ochtend naar de opvang al vanaf 1-07-2010 ook in de ochtend naar de opvang :) Dat zou betekennen dat ik maar voor 1 maandje iets hoef te regelen!!

9. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Whaaah, die kaart vind ik ook zo geweldig!! Heb net van de week 2 boeken in huis gehaald. En ik hou ook wel van een beetje humor :D
    Maar heb er nog 4 die ik heel leuk vind, en moet ze natuurlijk ook nog aan de vader laten zien.. Dus nog geen keuze gemaakt!
    Maar complimenten voor deze kaart! Hijs leuk :D :D :D

10. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Dus ze hebben het GEHAD, het is over, en jij hebt de spuit gehad.. Hmmm moeilijk.. Ik weet eigenlijk nie wat ik zou doen.. Ik ben zo hypochonder als wat.. Dus al benauwd bij het idee..
    Vind moeilijk, maar volgens mij is het zodra je het hebt gehad ook klaar.. Dat je dan niet meer anderen kan besmetten...
    Zucht, die stomme stomme griep ook!!
    Maar jah, de spuit zelf werkt pas na 2 weken heh, en dan moet je er nog 1 voor de `complete 70%´ bescherming..
    Ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen meis!
    Vertrouw op je intuitie!!

Liefs

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Meiden wilde even melden dat hier alles goed gaat.

Op het werk erg druk en daarnaast moe en regelmatig harde buiken dus ik doe het erg rustig aan.

Deze week wel begonnen met Yoga, was erg leuk, vanavond weer zwemmen!

Nou ik lees binnenkort weer bij!!!

12. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Laar: Wat een fantastische schoentjes, die wil ik ook!
    Heeft Bart het voor elkaar gekregen?

Linda: Fijn om te horen dat alles goed gaat. En idd goed je rust nemen scheelt een hoop, dat merk ik ook wel.

Kleintje: Doen waar jij je goed bij voelt. Ik zou wel gaan, ik maak me ook niet zo extreem druk om dat soort dingen. De kans dat je buiten in aanraking komt met de mex. griep is ook super groot!

Hier: Ik voel me al iets beter, Don is weer onderweg naar huis en nu komen er even een paar hele leuke dagen aan. Morgen vertrekken we naar Parijs t/m zondag, maandag geregistreerd partnerschap en 3d echo. Dus 4 geweldige dagen.

13. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @marije: fijn dat je je wat beter voelt. Dat zijn heerlijke dagen die eraan komen. Ik word bijna jaloers, maar dat ben ik niet, want ook ik ga maandag 3 dagen naar de Ardennen (regen/wind in een stacaravan arghh:$) en natuurlijk trouwen, niet te vergeten!
    Alleen jij hebt er nog een echo achteraan, is toch wel leuker :D

@Lara, keischraal van de auto zeg! Moest je niet huilen? Ik zou echt zijn gaan brullen denk ik.... ik brul al als er niks op tv komt nu:p
    Ik hoop dat het goed komt en anders moet Bart gelijk dreigen met de advocaat hoor!!!

Hiero vanmiddag weesten winkelen met mijn lieve moeder. Heb een prachtige zwangerschaprok gekregen met een paars sjiek bolero-tje en een mooie ketting. Speciaal voor onze trouwerij a.s. maandag. Ze heeft altijd gedacht dat ze een trouwjurk van een paar duizend euro zou moeten betalen, en aangezien dat nu niet meer hoeft, mocht ik wel wat moois uitkiezen, hih. En ze was voor 60 euro klaar :p

14. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Oja, Wennepen, bedankt voor het advies. Ik zal het volg. week bij de verloskundige bespreken en anders bel ik gewoon het ziekenhuis op.

15. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Hee ladies,

Ik kom ook weer hoor, heb geloof ik in begin van mijn zwangerschap wel wat meegekletst en daarna kwam het er niet meer van.

Ben inmiddels 26 weken zwanger en 3 maart uitgerekend.
    Ik ga niet alles teruglezen ;) maar zal nu wel weer gaan bijhouden.

Zag wel leuk kaartje voorbij komen, wij zijn ook druk aan het uitkiezen. Tenminste kaartje hebben we al gekozen nu de tekst nog.

16. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Meiden, ik zit er nu heel even doorheen:
    Vanmorgen heb ik weer gewerkt en heb ik weer last van mijn buik. Eenmaal thuis rustig aan gedaan, maar blijf dus harde buiken houden. Ik had blaasontsteking en morgen moet ik nog 2 pilletje nemen en dan is de kuur klaar dus het zou nu ver over moeten zijn. Vanmiddag was ik erg moe en ben gaan slapen. Toen ik wakker werd had ik nog steeds harde buiken. Ik ben een wasje gaan draaien en op gaan hangen, want ja er zijn geen kaboutertjes die het doen. Daarna werd ik gebeld door het ziekenhuis. Mijn moeder moet woensdag een nieuwe mri scan laten maken en dan 7 dec krijgt ze de uitslag of ze wel of geen chemo moet of alleen bestralingen. Ze gaan proberen om 14 dec te starten met alles. Ik vind het fijn dat het zo snel kan en ze is dan ook klaar met de behandeling als ik moet bevallen. Toch doet het pijn en wordt je weer even met je neus op de feiten gedrukt. Daarna belde het ziekenhuis weer om bepaalde afspraken te maken in combinatie met 7 dec. Ze vroegen of ik mee kon komen waarop ik antwoordde dat ik het zou proberen, maar niet wist of het ging lukken. Dan krijg ik te horen dat het toch wel erg fijn zou zijn. Ik heb even kort uitgelegd dat ik zwanger ben en veel last heb van harde buiken en dat het daardoor niet altijd gaat. Toen zei die vrouw dat ik uit moest kijken, omdat ik anders opgenomen kan worden daarvoor! Ze bedoelde het aardig hoor, maar ik ben er wel door ontdaan. Zit nu gelijk weer na te denken hoe het moet met de kinderkamer. Deze wordt woensdag opnieuw gestuukt, maar moet dan nog drogen, voorbehandeld worden en dan nog 2 lagen latex erover. Dan ook nog in 2 kleuren waardoor je het in 4x moet doen. Ik ben gewoon zo bang dat ik straks zelf de kinderkamer niet in kan richten! Ik weet dat ik positief moet blijven, rustig aan moet doen, maar ik heb last van mijn hormonen nu en ben gewoon zo verdrietig dat ik het even kwijt moet!

17. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Wennepen Knuffel!

18. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Kleintje, Zodra je het geslacht weet is het echt moeilijk om het voor je te houden he! Ik heb dat zelf ook hoor. Ik zeg expres nog steeds hij en zij tegen mensen en ik durf niet naar een babywinkel te gaan omdat ik bang ben dat ik steeds naar spullen voor het geslacht pak.
    Leuk kaartje trouwens. Ik heb deze ook bij de vk zien hangen.
    Ik zou gewoon nog 1 of 2 weken wachten met de shoot. Beter het zekere voor het onzekere nemen.

Alies, Wow wat een heftig filmpje. Wel jammer dat hij niet helemaal afgemaakt is.

Boomer, Lief dat je kleding gekregen hebt van je moeder! We zijn wel benieuwd naar foto's hoor. Alvast veel plezier maandag, geniet ervan meid, het is jullie dag!

Miss, Dank je!

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haa meiden,
    Net een echo gehad en alles helemaal super weer!! :D
    Bloedvaten van de navelstreng nog goed bekeken en de gevolgen die er aan kunnen zitten, maar alles ziet er super goed uit :)
    (voor wie het niet meer precies weet: navelstreng van het ene kindje had een bloedvat minder als de andere navelstreng)
    Volgens de gyn was het iets wat vaker bij eeneiïge tweelingen voorkomt.. en dan checken ze dus een aantal dingen (nieren o.a.) maar die zagen er heel goed uit :)

Groei gaat ook mooi gelijk op en ze zitten prima op schema. Fijn!!
    Over 2 weekjes mogen we weer terug :)

Daarna even naar de prenetal geweest en daar dan toch eindelijk ons eerste setje kleding gekocht! hihi.
    Wel maar 1 setje hahah, dat was eigenlijk voor nu alles wat we echt leuk vonden.. dus 1 kindje moet 't nog ff zonder een setje kleding doen ;)
    wel nog 2 slaappakjes gekocht, zo'n klein pakje met van die voetjes eraan..echt zoo super lief :)

Nu ga ik gauw weer verder, sorry dat ik niet kan reageren, maar moeten over 10 minuutjes bij de dierenarts zijn voor ons hondje.
    Daarna gaan we koken en de kast van de babykamer verder in elkaar zetten en als het goed is, is ie vanavond helemaal af :D

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    #10100 kleintje88, 26 nov 2009
    Laatst bewerkt: 26 nov 2009
    Wennepen: balen zeg dat je zoveel last hebt van je buik :( ook enorm balen van je moeder allemaal :(
    Je moet echt rustig aandoen hoor meid en als het niet gaat dan gaat het niet, denk aan je eigen!
    Maak je ook niet te druk om de kinderkamer dat komt vast ook wel goed en als je zelf niks meer kan doen dan ga je anderen toch een beetje commanderen hoe ze alles neer moeten zetten etc ;)
    Knuffel voor jou!

Ik heb besloten toch het zekere voor het onzekere te nemen en de shoot uit te stellen :( Ik ben nu natuurlijk zwanger en eerder vatbaar voor alles maar ik heb daarnaast ook Astma en ben pas een week geleden ingeent (al vraag ik me af of die enting wel goed is gegaan maar oké) dus toch maar niet zaterdag :(

Deel Deze Pagina