Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Fijn dat alles goed was Lindavnr :)

2. Minke1979

Minke1979 Actief lid

8 sep 2009
    326
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Wennepen, even een baaldagje! Wel erg van je moeder en hoop dat voor jullie allemaal alles snel beter zal gaan en er rust zal komen. Denk wel dat jij goed voor jezelf en je kindje op moet komen en rust pakken! Duidelijk zijn naar je werk dat het niet gaat en dat je dus 'ziek' bent kan rust voor jou betekenen en hopelijk kun je je dan bezig houden met de dingen die er nu echt toe doen voor jou!
    Sterkte en succes ermee!

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Lindavnr: Super dat alles goed was!

Hier: Ik ben trouwens echt dom! Ik vanochtend helemaal in paniek om striae, maar ik heb geen striae :D. Ik wilde het aan Don laten zien, maar het is precies van een rand van mijn steunkousen. en verder zag hij helemaal niets.
    Ik kan dus weer even lachen!

4. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Lara ik wacht met smart op je ontspanningsoefening voor de buik!
    Hier verder alles goed maar een heeeele strakke buik na een hele drukke week op mijn werk.

Nu maar even in bad en naar bed

5. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Oh ladies als ik dat allemaal zo lees ben ik blij dat ik nog steeds thuis ben ivm SI gewricht klachten. Moet er ook eigenlijk niet aan denken om nu te werken hoor.
    Veel tweelingen zie ik, leuk!

Marye ik moest wel lachen om je straie avontuur ;)

6. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Zo ik heb rond half 5 de inenting tegen de mexicaanse griep gehaald. Heb nog nergens last van, dus hoop dat ik morgen ook geen last er van zal krijgen. 10 december de 2e enting.

7. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Lindavnr, Wat fijn dat de echo goed was en alles goed gaat met je kindjes. Is vast een hele geruststelling.

Kleintje, Dank je wel voor je knuffel! Verstandig om de shoot uit te stellen.

Minke, Ik heb al gezegd op mijn werk dat het niet gaat, maar ik moet dus komen. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen om echt helemaal de ziektewet in te gaan.

Miss, Fijn dat jouw werk zo goed mee werkt, de mijne doet helaas er moeilijk en ik moet hoe dan ook "werken".

8. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hey meiden, ik kom ook weer even om het hoekje kijken... Hier ook een een mega harde en gespannen buik op het moment..

Zijn jullie ook al aan het waggelen??? hahaha... Mijn vriend gaat contant achter mij als een pinguin lopen, echt heel gemeen ;)

9. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Wen mijn werk werkt absoluut niet mee, mocht ook niet mijn werk zittend doen etc. Heb mij dus maanden geleden ziek gemeld en ben sinds die tijd thuis. Al vinden ze het geloof ik maar onzin, gelukkig werkt Arbo en UWV wel goed mee.

Alies hier kreeg ik 'sochtends de prik en 'savonds dikke en warme en pijnlijke arm maar dat trok ook vrij snel wel weer weg.

10. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Zijn er trouwens meer mama's die wasbare luiers gaan gebruiken?

11. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Alies, er moeten toch 3 weken tussen de inentingen zitten??

Hier weer goedgekeurd bij de gyn vandaag! Kindje was weer heerlijk druk, dus wederom geen duidelijke foto ;)

12. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heej meiden!

Dan eerst ook maar het goede nieuws :D, bedankt voor het duimen!! De garage vind ook dat het binnen de garantie valt....... Jeeej!! In ieder geval dat is nu zo goed als zeker! Morgen is het als het goed is rond!! Heeft Bart toch maar mooi voor elkaar :p
    Ben wel benieuwd, wat nou als er een nieuwe motor in moet (hoop het niet) en ze vinden de auto dat niet meer waard, wat dan onze rechten zijn!!
    We hebben 3 maanden geleden er toch 10.000 euro voor betaald dus ik hoop wel dat we een werkende auto terug krijgen!!! :$

@Kleintje en Linda, hihi nog meer meiden die het op de voet volgen dus! Leuk!! Linda nou heb ik al verklapt wat er over 3 weken in jouw agenda staat ;)

@Kleintje, vervelend zeg!! Maar ik zou de shoot ook verzet hebben denk ik...

@Kaartjes, leuke kaartjes zeg!!!

@Marye, geniet van Parijs en het partnerschappen!!! En van Don natuurlijk ;) Ik heb hier ook even hard gelachen om je striae verhaal... hahahaha!

@Boomer, jij maandag natuurlijk ook een hele fijne dag!!!

@Wennepen, :( Wat vervelend zeg!! Dikke knuf en heel veel sterkte!!

@LindaVnr, jaaaaa ik wist het nog van de bloedvaten (en flexibele tussenwandjes ;)) Wat fijn dat alles er goed uitzag!

@Johanna, hier komt de ontspanningsoefening :p.... Even in next post.... alsjeblieieieieft! :)

Liefs en een dikke knuffel!
    Laar

13. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Iedereen daar kreeg een oproepkaartje mee voor de 2e inenting voor 10 december, dus schijnbaar mag het ook na 2 weken. Als je 10 december verhinderd bent, kan je op 17 december je ook laten enten staat er op het kaartje.

Jammer dat je kindje niet mee wou werken bij de gyn. Kindje wil houd er waarschijnlijk niet van om vereeuwigd te worden. :D

14. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Vaag Alies hier wordt er vreselijk op gehamerd overal dat er minimaal 3 weken tussen moeten zitten bij die prikken.

15. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Misschien heb je al een speeltje voor je kind gekocht en zie je het al voor je hoe je daarmee later met'm speelt. Maar je hoeft met spelen niet te wachten tot na de bevalling dat kan nu ook al!

Daar komt de tip voor buikontspanning/spelen met je kindje...

Je kind kan al horen en een beetje zien. Maar hij kan ook voelen, als je je buik masseert. Of tussen twee handen zachtjes heen en weer wiegt merkt hij dat zeker. Maar je kunt ook echt met'm in contact komen, ga daarvoor liggen en probeer via je buik adem te halen. dit is minder moeilijk dan het lijkt.
    Je moet daarvoor niet je borstkas maar je buik uitzetten bij het inademen. Door deze buikademhaling (die ook later tijdens de weeen heel prettig is) ontspant je buik. Leg nu een warme hand als een kommetje aan de zijkant of bovenkant van je baarmoeder. Concentreer je ook met je ademhaling op je buik en je hand. Je zult dan merken dat je kind naar de hand toegaat en dat hij met z'n billetjes er lekker tegenaan gaat liggen. Als je dit op vaste tijden doet gaat je kind je hand herkennen en zal hij steeds sneller op je aanraking reageren.

Dit spelen is natuurlijk vooral leuk maar het kan ook handig zijn, als je kind op een gegeven moment niet lekker ligt kan je'm op deze manier iets opzij/hoger/lager krijgen. En als hij ontzettend druk is zodat het getrappel je pijn doet kun je'm met je handen tot rust brengen.
    Omgekeerd kun je'm juist een reactie ontlokken als je'm een tijdje niet gevoeld hebt en daar wat ongerust over bent. In dat geval druk je zacht maar stevig aan de zijkant van je baarmoeder alsof je wilt zeggen 'hier ben ik'. Een reactie volgt dan bijna altijd.

Tip: Je man mist veel van de zwangerschap, doordat hij het kind niet 24 uur per dag bij zich heeft. Door hem met het kind te laten spelen kan hij er op een leuke manier toch alvast contact mee krijgen. En dat spelen gaat heel goed met z'n drieeen. Het ligt het meest voor de hand dit 's avonds, voor het slapengaan, te doen.
    Realiseer je wel dat je kind dan na de geboorte op dit tijdstip wakker zal zijn.

Bron: 9 maanden dagboek week 27 ;)

Ps. zó, nu even genoeg getypt (dacht typ het wel 'even' over) :p Ik vind het ontzettend leuk om te doen. En merk dat ons kleintje er na weekje elke avond dit 'spelletje' ook echt op reageert.

Liefs en trusten!

16. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ik zal dan nog ff informeren bij de huisarts dan. Wel apart idd.
    Want 10 december is de enting niet in de praktijk van de huisarts maar elders. En de 17e is het wel weer in de praktijk van de huisarts.

17. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Wordt steeds gekker ook al verschillende priklocaties ;) Hier was advies of bij HA of in de sporthal maar geen combi want ze hebben een verschillend vaccin.......Idd ff navragen.

Lara oja das leuk zo spelen met je kleintje, slaap lekker straks!

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb hem vorige week gehaald die mexicaanse griep prik en volgens mij konden we de 2de ook weer rond 10 december halen denk dat dat gewoon vaste tijden zijn? ik heb overigens niet gehoord dat er minimaal 2 weken tussen moet zitten......
    Maar goed die 2de mag ik toch niet meer dus het briefje heb ik al weggedaan!

@ Lara: bedankt voor de tip :) Zal eens gaan oefenen!
    FIjn dat de garage ook niet zo moeilijk deed trouwens :) Hopelijk komt het allemaal goed!
    Mag aannemen dat wanneer ze het niet meer waard vinden een nieuwe motor dat jullie dan een nieuwe auto ofzo uit mogen zoeken lijkt me in ieder geval als ze zeggen dat het binnen de garantie valt?

@ Floor: fijn dat alles goed was :)

19. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Kleintje, minimaal 3 weken ;) En mag ik vragen waarom je de 2de niet mag?

20. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyyy

bedankt voor alle leuke complimentjes!!

boomer haha ja t word wel een werk dan maja vind m wel erg leuk....maaruh slank???ik was niet echt dik maar ook zeker niet slank hoor, woog 64kg, nu 79!!!!

vriendlief haha blij dat je blij bent met mij!!!!maar t viel mij laatst ook al op dat wij een beetje dezelfde buik hebben!!ja leuk he zo op een rij, heeft iemand hier op t forum voor me gedaan, van t topic buikfoto/s ze vind t heel leuk om te doen, dus als je wil doet ze t vast ook voor jou!!
    o en dat kaartje was van mij, maaruh in me verlof????ik krijg ze pas ne de bevalling natuurlijk he, daarvoor kan ie natuurlijk niet gedrukt worden!!

marye ja heb ook weinig zin in geknutsel maja een helemaal standaard kaartje met niks erop of eraan vind ik ook maar zo gewoontjes...balen dat je je zo kut voeld, maar meid maak er een leuk weekend van!!!!!je vriend vind je heus wel sexy!!!

lara he balen meid, maar als je nog garantie hebt dan is ie toch wettelijk verplicht deze reparatie te betalen voor jullie, wel op je strepen staan hoor!!!pf 1000euro ja das een hoop geld, moest een paar weken terug ineesn 350euro betalen, baalde er ook vreselijk van...
    maaruh die kaarten, die kun je toch pas vouwen als je ze gedrukt en wel binnen hebt???oftewel na de bevalling??ja meid dank je jij ook gefeliciteerd met je 26weken!!!

wennepen he jeetje meid wat een gedoe allemaal.
    wat erg dat je moeder in deze situatie zit, lijkt me heel moelijk allemaal ook voor jou.
    Maar denk dat je toch nog beter naar jezelf zult moeten luisteren en het nog rustiger aan doen en anders misschien stoppen met werken??jij en je baby zijn nu even het belangrijkste.en dat je werk zegt dat t niet kan is onzin, als jij het niet red red je het niet.je moet je gewoon ziek melden, en als hun zeggen dat het wel gaat zeg jij dat het niet gaat, laat ze je maar naar een arboarts sturen of iets dergelijks, maar hun zijn geen artsen en kunne niet beoordelen over wat jij wel en niet kan!!!
    En die kamer, ach dat komt toch wel goed, als je t even met een paar man doet ben je zo klaar met verven, gewoon ff flink ertegenaan, ja jij niet dan maar je man en wat vrienden of familie ofzo.
    nou dikke knuff

xxx

Deel Deze Pagina