lara haha ik heb volgens mij t zelfde boek, is ie rose van marianne amelink(dacht ik zo uit t hoofd??) leuk he ik doe t ook iedere avond even met me mannetje. superrrrrrrrrr dat je de kosten waaarschijnlijk niet zelf hoeft te betalen maar ik blijf nog ff voor je duimen voor die motor hoor. xxx
Hier weer even een echo berichtje...maar het gaat niet goed. Maandag een groei-echo gehad en daarop was te zien dat er toch een groot verschil in groei van Ukkie & Pukkie zat. Vandaag controle bij de gynaecoloog en die maakte zich ook zorgen. Ze vertelde dat het eigenlijk niet de vraag zou zijn of ik opgenomen zou worden in het ziekenhuis om Ukkie & Pukkie extra in de gaten te gaan houden....maar meer wanneer dat nodig zou zijn. Een flinke tegenvaller dus...maar ach...daar komen we wel overheen. Vervolgens ging ze met de echo kijken en leek het erop dat Ukkie ook minder vruchtwater had...een teken van het TTS syndroom (zie link Tweeling Transfusie Syndroom (TTS) )...en dat ze op de afdeling verloskunde een bedje voor me ging regelen....shit. Toen zag ze dat ik pas 23+4 wkn zwanger was en vertelde ze dat het eigenlijk weinig zin had om me nu al op te nemen omdat ze nog niet elke dag een ctg kunnen doen (daar kunnen ze nog te weinig vanaf lezen). Ze ging overleggen met een andere gynaecoloog of ze eerst nog een uitgebreide echo gingen maken (liefste vandaag en anders morgen) of dat ze naar het LUMC gingen bellen om daar een afspraak voor me te regelen. I.o.m. de andere gynaecoloog heeft ze gekozen om eerst nog een uitgebreide echo te maken en een uurtje later konden we daar al terecht. Op deze echo was gelukkig te zien dat Ukkie toch nog voldoende vruchtwater had....nog geen TTS dus...pfft. Wel groeit Ukkie niet goed genoeg en dat baart toch wel zorgen. De doorbloeding van de navelstreng bij Ukkie is ook krap aan....nog net goed zeg maar...maar moet niet slechter worden. Dus toch reden voor zorgen. Ik krijg nu dinsdag weer een uitgebreide echo....ze gaan ons dus nog weer extra controloren. Waarschijnlijk is de verdeling van de placenta niet goed waardoor Pukkie meer voeding krijgt dan Ukkie. Ukkie loopt daarom de kans om op den duur in te gaan kachelen.... De vraag is nu alleen wanneer het zover is. De arts legde heel reëel de kansen uit. Wanneer Ukkie binnen nu en zeg maar 3,5 week in gaat kachelen zijn de kansen slecht...ze kunnen ons dan voor de keuze zetten om voor Pukkie te kiezen en Ukkie te laten overlijden door z'n navelstreng dicht te branden. Als Ukkie namelijk uitzichzelf overlijdt bestaat er een grote kans dat Pukkie hier ook onder gaat lijden en er ook aan onderdoor gaat. Wanneer Ukkie het nog even vol blijft houden tot de termijn dat ze allebei levensvatbaar zijn zal er gekozen worden voor een spoed-keizersnede en worden ze dus te vroeg geboren. Ik kan nu eigenlijk alleen maar wachten....heel veel bidden en duimen dat Ukkie & Pukkie nog een poosje in m'n buik blijven zitten. De gyn was wel zo lief om nog een afbeelding van Ukkie in 3D te maken...als lichte troost...het is zo'n mooi manneke.
Boba jeetje wat een moeilijk nieuws, ik hoop dat de kleintjes het allebei lang genoeg volhouden. Knuffel!
Boba: Wat een vreselijk nieuws zeg! Kan me voorstellen dat je flink van slag bent. Goed dat ze je nu zo vaak gaan controleren. En ik hoop zo erg voor jullie dat Ukkie het iig tot 28 weken goed blijft doen! Dan zal het nog niet makkelijk worden, maar dan krijgt hij in ieder geval een kans! Heel veel sterkte ermee en ik hoop dta je ons af en toe wel op de hoogte kan houden. Ik duim echt heel hard voor jullie!!!!!
jeetje boba wat een verhaal zeg. Wat zullen jullie geschrokken zijn. Tis nu dus gewoon te hopen dat het iig nog een ruime 3 weken goed blijft gaan met allebei, en mocht het dan slechter gaan worden ze allebei gehaald. Goh ik hoop echt dat het allemaal mee zal vallen en dat ze toch zeker nog wel langer als 3,5week gezond blijven zitten allebei. Fijn dat jullie dinsdag weer een echo hebben maar ja dat kan ook niet anders als ik het zo hoor. weet verder ook niet goed wat ik moet zeggen behalve dat ik heel hard voor jullie ga duimen!!!!! dikke knuffel
Oohh lieve Boba ik duim heel hard voor jullie en vooral voor Ukkie! Wat spannend voor jullie zeg....... heel veel sterkte om deze spannende dagen door te komen, ik ga heel veel aan jullie denken! Houd je ons op de hoogte? Je mag ook pb-en of sms-en als je iets kwijt wilt (we zijn buddies toch en je hebt mijn nummer toch?) TOI TOI TOI en nogmaals ik duim voor jullie
Lieve Boba, Ik lees met schrik je bericht... Ook ik hoop zoo dat je kleine beebjes het nog een paar weekjes volhouden. Zodat ze beiden levensvatbaar zijn!! Want die andere optie, Dat mag toch nie gebeuren... Dus ik duim ook keihard met je mee meid! Dat ze het allebei gewoon goed volhouden!! Dat moet gewoon!!! Ik weet dat het nu heel stom klinkt om te zeggen: hou je taai en houd moed! Maar ik denk dat positief zijn vast zijn vruchten afwerpt!! Het moet goed gaan!!! Heel veel sterkte!! Liefs
Ahhh Boba wat een verschrikkelijk nieuws zeg Hopelijk komt het toch nog allemaal goed en gaat de kleinste nog een inhaal slag maken qua groeien en blijft het toch allemaal goed gaan! Ik duim ook hard voor jullie en voor jullie kleintjes! Sterkte meid! @ Miss frodo: ik mag de 2de prik niet omdat ik op de vorige een heftige reactie heb gehad waardoor ik erg benauwd werd, een opgezette arm en allemaal bultjes kreeg... Ze dachten aan een eiwit allergie maar dat was het niet volgens het bloed! Wat het dan is durven ze niet te zeggen maar ze willen niet het risico lopen dat ik weer zo heftig reageer... (vorige keer moest ik namelijk aan de anti allergie tabletten en prednison wat ook niet goed zou zijn voor de kleine) mocht ik het toch mogen gaan halen dan had ik het zowiezo niet gedaan omdat ik niet weer zo'n reactie wil! En misschien is de 2de keer nog wel heftiger, niemand die me dat kan vertellen, en dan zou de kleine mogelijk in ademnood kunnen komen doordat ik zelf ook zo benauwd ben, nee sorry daar pas ik voor!
Kleintje dat kan ik mij goed voorstellen en als het een allergische reactie is is de kans erg groot dat volgende keer erger is, brr moet er niet aan denken. Je hebt groot gelijk dat je de tweede dan niet gaat halen.
Goede morgen dames! Nou goede morgen? Pffff lig al vanaf 3.30 wakker..... ben hartstikke moe maar kan niet meer in slaap vallen :S Nu maar even op internet surfen + beker warme melk in de hoop dat ik zo weer verder kan slapen.....
Wij hebben gelukkig weer internet! Gelukkig maar want ik vond het maar niets zo zonder. Anna en Sophie zijn al 4 weken verkouden. Anna heeft vorige een kuurtje gekregen en is er nu wel redelijk vanaf. Sophie had ondanks haar buisjes een dubbele oorontsteking. Op een gegeven moment kwam er naast allemaal troep ook nog bloed uit haar oortjes. Dat was wel even eng. Dus die kreeg oordruppels. Maar gelukkig is dat nou over. Woensdag hebben we de meiden laten vaccineren tegen de mex. griep. Anna heeft nergens last van gehad. Sophie wel. Die drinkt sinds gisterenochtend niet meer. Eigenlijk dronk ze woensdagavond al amper. Gevolg: ze plast niet meer. Dus gisteren bij de ha geweest die weer heeft overlegd met de kinderarts. En we moesten haar elke 10 min ORS geven. Gisteravond heeft ze 40cc van haar papje op. Dus ik hoop zo op een plasluier. Om 10.15 moeten we weer bij de huisarts zijn. Met mijn zwangerschap gaat het erg goed. Ik heb alleen ontzettende last van mijn bekken en onderrug. Dus daar maak ik zo een afspraak voor bij de fysio. Zo jullie zijn weer op de hoogte van mijn kant... wil iemand me bijpraten???
funnyme, fijn dat alles weer beter gaat met de meiden en met jou ook goed. op naar de fysio en dan gaat t ook nog beter met jou. Vervelend he zo zonder internet. Er is hier ontzettend veel gekletst. zoveel dat ik t vaak niet eens bij kan houden. elisah heeft een echo gehad om te kijken wat de vlekjes waren op de 20 weken echo maar dat was gelukkig niets. Er had nog iemand autopech (sorry ben naam vergeten) kussie is erg ziek geweest van de mex.griep prik. voor zover weet ik t nog. ja sorry ook ik heb pudding hersens in een vergiet gekregen.
boba, wat een vreselijk nieuws zeg. hopen dat ukkie t nog zeker een paar weekjes volhouden want t zou zo vreselijk zijn. het is iig fijn dat je nu onder extra controle staat zodat ze kunnen ingrijpen mocht je toch opgenomen moeten worden. Krijg er echt tranen van in mijn ogen weet je dat. Ik wens jullie allemaal veel suc-6 en sterkte komende tijd! Een oude bekende van me die is met 30 weken opgenomen omdat haar tweeling ook de jongen erg achter bleef met de groei. ze hebben bij haar de 2 kleintjes met een week of 27 gedraaid en daardoor ging t jochie beter groeien maar tevergeefs toch opgenomen en de beebs worden vandaag gehaald en ze is nu precies 34 weken zwanger. Ze hebben t zolang mogelijk geprobeert uit te stellen om de overlevingskans van beide beebs zo hoog mogelijk te houden, ze heeft echt geluk gehad dat ze toch nog zolang in de baarmoeder heeft kunnen houden. Ik hoop ook echt voor jullie dat ook jullie ondanks alles toch 2 levende beebs in je armen kunnen sluiten en dat alles goed afloopt. dikke knuffel
Dames, beloven jullie dit weekend niet teveel te kletsen? Anders kan ik het allemaal niet meer volgen als ik thuis kom zondagavond. Allemaal een heel fijn weekend toegewenst. Liefs, Marye
Chantal, Ik waggel nog niet, maar heb wel het gevoel dat ik al een formaat van een zeekoe heb terwijl dat absoluut niet het geval is haha. Miss, Mijn werk wil mij hoe dan ook aan het werk houden. Ik kijk gewoon even hoe het volgende week gaat. Ik moet donderdag naar de vk en dan zal ik alles weer bespreken. Lara, Het zal wel een opluchting zijn dat de garage het ook onder de garantie vind vallen. Hopelijk is je auto snel gemaakt. Ano, Mijn werk wil me dus hoe dan ook aan het werk houden. Ik kijk volgende week wel even hoe het gaat. Met de kamer hebben we helaas geen hulp, maar mannetje en ik hebben samen een planning gemaakt hoe we het gaan doen. Hopelijk gaat dat lukken. Boba, Wat een nieuws meid. Ik hoop zo dat ukkie het goed blijft doen! Ik ga voor je duimen, veel sterkte. Marye, Geniet van je weekendje weg. Ik ga zo mannetje wegbrengen met de auto. We hebben 1 auto en het stormt enorm. Maar ik wil vandaag echt nog even een klein uurtje langs het werk voor de sinterklaasviering en wil eigenlijk als het gaat nog even langs de intratuin. Dit ga ik dus niet op de fiets doen dus doen we het zo.
@ Funnyme: Uhmmm er zitten er wel een aantal voor een deel in de ziektewet, maar volgens mij nog niemand volledig gestopt..toch?? @ hier: jeuuuj sinds gisteren staan alle meubels in elkaar!! a.s. zaterdag gaan we waarschijnlijk 1 muur nog overschilderen die niet helemaal goed gepakt had en dan is het inrichten maar! Kan niet wachten!! ben nu op het werk en kan niet reageren voor nu; collega komt zo binnen en dan kan ik niet hier aan het typen zijn Dus ik reageer zo even op de rest
@ funnyme welcome back! Hier gestopt met werken sinds 2 weken en bevalt me goed. ik voel me veel beter (ik had steeds vaker per dag een astma-aanval) en kom nu een beetje tot mijzelf. Ik vind de tweelingzwangerschap zwaar genoeg. Met de beebjes gaat het goed, groeien gemiddeld. Mex griepprik gehaald en binnen ons gezin nog redelijk buiten de deur kunnen houden. Balen dat Sophie zo veel last van haar oren heeft. maar dat alles eruit komt ondanks de buisjes is volgens mij alleen maar goed want daar zorgen de buisjes juist voor dat de lucht verdeeld kan worden en de troep eruit. Je moet alleen in de gaten houden dat de buisjes niet verstopt raken en of er ook mee uit gaan met de 'troep' mee zeg maar. Dit kan je zelf misschien merken als je het idee hebt dat ze minder hoort met 1 oor of beiden. (zo dat was even stukje vakgebied/logopedie) Ik heb trouwens een pakket ontvangen van de NVOM (vereniging meerling ouders) en daarin staan ook positieve verhalen hoor bij TTS (even voor Boba) we blijven gewoon allemaal hopen duimen op de beste afloop.
Jeetje Boba wat een schrik. Ik duim voor je dat het goed zal komen. Vanochtend werd ik toch wakker met het gevoel alsof ik een grote blauwe plek op mijn arm had. En er zit een klein rood rond vlekje. Heb net gebeld of ik de 17e december ipv de 10e december de 2e enting kon halen en dat was geen probleem.