Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Kan ook heel goed hoor geen kwaaltjes, had met mijn vorige zwangerschap ook nergens last van maar nu ......
    Ach overleven het wel ;)

Wat leeftijden betreft, vind het vreselijk irri als mensen die je niet kent een mening moeten vertellen over leeftijd etc.
    Mijn man is 5 jaar jonger dan ik en toen wij pas een relatie hadden, 10 jaar geleden bijna, gaven mensen daar rustig commentaar op.

2. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jup hier precies dezelfde 'dingetjes'. Maarja, ik ben bijna 27 weken zwanger dus dat mag ook wel inderdaad ;)

Gefeliciteerd met je je half jarige kindjes morgen!! :D hihi. :D:D

Pfffffff het gaat zo hard nu, waaah, jeeej, help, waah, jeej, help enz. :p

3. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Heeejjjj mama's!!!! :)

Allemachtig!! Wat is hier vandaag veel geschreven :$
    Pfff, kwam er bijna nie doorheen.. En nog nie echt veel leuk nieuws ook.. :( Knuffel voor jullie allemaal!!
    Heb het "kladblok" maar geopend hiero op de laptop, en aantekeningen gemaakt, zodat ik nu rustig kan reageren, en als het goed is het juiste bij de juiste persoon neer zet ;) :D

@ Kleintje; pfoehiej, wat zul je geschrokken zijn met dat wat bruinachtige slijmverlies.. Kan me dat goed voorstellen hoor... Maar als je inderdaad zo'n gevoelige buik hebt.. Het kan gewoon zijn dat een adertje ofzo is gesprongen heh?
    Hopelijk, heb je het maar 1x gehad, en is het nu helemaal over, en komt het ook nie weer terug!!
    Doe maar wel rustig aan! Dat is altijd beter!!
    Ben super blij dat ze je wel konden geruststellen!!

@ funny me; pfff.. Ik las gelukkig in de loop van de berichten dat je bloeddruk ondertussen weer is gezakt. En dat er ook geen eiwit in je urine zit is alleen maar goed dacht ik zo!!
    Ik schrok wel hoor, als ze je naar het ziekenhuis sturen, is toch nie zo prettig.. Tenminste, dan schrik je denk ik sneller.. Natuurlijk is het wel fijn dat je gewoon even goed word nagekeken!
    En gelukkig lijkt het nu toch nog mee te vallen... Kan zo'n bloeddruk geval nie stuk zijn dan?
    Omdat het verschil toch wel erg groot was?
    Of zeg ik nu wat heel doms :)

@ Wennepen; ik heb zo'n kalendertje van baby.info en daar staat op dat het vanaf 25 weken zwangerschap indd wel es voorkomt, harde buiken.. Maar geloof dat jij het best wel extreem hebt of nie?
    Ik ken het gelukkig nog nie.. Wel es gespannen, maar nie keihard.. En een harde buik, dan is het toch echt net een "steen"?
    Ik heb wél gelezen dat het inderdaad een teken is dat je rustig(er) aan moet doen!! Dus verwen jezelf maar lekker hoor! Echt!!

@ Eliesah; Wat een gezeur ook altijd met dat stomme werk, ik weet nu nie meer wie die opmerking maakte dat zwangerschapsgerelateerde klachten 100% worden vergoed. Des te meer een reden om voor jezelf op te komen!! Wat denken ze nou? Dat je voor de lol je afmeld!! Kan hier zo boos om worden!!! :x :(

@ Lara; Jep, die striemen worden wit.. Glanzend wit :$
    Ik heb ze ook.. De wereld.. Ben een emo eter.. En in combinatie met antidepressiva voor angststoornis(waarbij ze NIET zeiden dat ik er erg van kon groeien) ben ik es 20 kilo gegroeid, Nou dan blijven die strepen nie achter hoor :$ Maar ze zijn nu allemaal wel wittig geworden.. Dus er is nog hoop! :) Het valt strax echt minder op!!!
    Ow en ik heb ze nu op beide zijkanten zitten
    aan beide kanten 3 dikke rooie strepen :$
    Maar jah.. Wat wil je ook.. We rekken er wat aan af, nu we zwanger zijn :D
    Het hoort er gewoon bij...

@ Lynette; exceem in je bilnaad? Jaiks, dat lijkt me echt heel erg naar.. En al helemaal als je er nix voor mag gebruiken. Ik begrijp dat die zalf tijdens de zwangerschap nie mag? Heb je er vaker last van dan?
    Of is deze exceem zwangerschapsgerelateerd?
    Hopelijk gaat het op één of andere manier gauw over!!
    Zal voor je duimen!
    En de harde buiken, meid doe echt maar lekker rustig aan!!
    Het lijkt me nix prettig om dat te hebben...:(
    Sterkte!!

@ Marye; KRIJG NOU WAT!!! Wat een teleurstelling!! Dat is echt balen zeg!!
    Hopelijk krijg je daar gauw uitleg over... Das wel het minste!! :(
    Maarruhh, wel van harte gefeliciteerd met jullie geregistreerde partnerschap!
    Hopelijk kunnen jullie je daar nu even op focussen, en dit vanavond even gezellig vieren.. Op de bank, warme choq er bij, kaarsjes aan enzo, hihi!!

Poeh dat was een lange reactie :D

4. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @kleintje,
    Wat schrikken zeg! Gelukkig hoef je je geen zorgen te maken!!

@funnyme,
    Ook dat is flink schrikken!! zw. vergiftiging zou inderdaad wel heel vroeg al zijn!! Rustig aan doen hoor!!

@marye,
    GEfeliciteerd!! maar wat balen van je echo! LAat je dag niet verpesten he!

@lara,
    Geniet ervan joh dat je geen kwaaltjes hebt!! Velen zullen jaloers op je zijn!! Sommige mensen hebben nou eenmaal nergens last van en sommigen hebben overal last van. Ik mag ook nog niet klagen hoor. Wel wat bekkenklachten en van het weekend harde buiken maar dat was omdat ik veel en veel te druk was. Verder voel ik me ook goed.

Hier manlief ziek uit zijn werk. Buikgriep denk ik. Ook zoonlief is niet helemaal lekker .Hoest de longen uit zijn lijf en piept met ademhalen. Hopelijk knappen ze snel weer op en steken ze mij niet aan!!;)

5. Soda Pop

Nou ook nog even lekker ego dan :) :(

Ook ik zit al 2 weken bij huis... Waarvan 1 week dus met die heftige griep. En vandaag zou ik de arts bellen om te zien hoe het gaat...
    Heb ondertussen 2x fysio gehad. Ik heb doorgegeven dat dit (nog) nix heeft geholpen.. Dat mijn rugklachten nog steeds erg heftig zijn, en dat ik na de 2x fysio, helemaal liep als een ooievaar... :$
    De arts zei; rustig aan doen, m.a.w. nie werken, ik moet namelijk 3 kwartier rijden naar mijn werk, en dat lukt gewoon echt niet.. Herkennen jullie dat?
    Er zijn er toch nog een paar hier met rugklachten?

Ik heb vanmiddag voor de 3e keer fysio gehad. En ook met de therapeut er over gehad... Hij keek een beetje raar op dat ik zo'n last had gehad van de 2x.. Ik zei; leek wel of ik bont en blauw was.. Had er 2 dagen nalast van.. Nou dat kon niet de bedoeling zijn, dus vandaag heeft hij wat rustiger aan gedaan met me :)
    (nie verkeerd, zucht) Het had namelijk verlichting moeten geven.. Nou ik weet nie waar dan, maar DAT gaf het in iedergeval niet!!

En nou jah.. Ik heb dus SI, bekkenpijn, gewrichtspijn, bandenpijn, zwangerschapsischias, hoe je het noemen wil.. Hij zei alleen wel dat het GEEN BI is...
    Nou je bent er klaar mee.. Toch vond hij mijn rug best soepel. Ik zei dat dat best zo kan zijn, maar dat ik wel goed last heb...
    En dat kan dus nog wel een tijdje duren. Omdat dit puur zwangerschapsgerelateerd is...
    Dus donderdag weer fysio....
    Ben nu weer ingetapet en heb ook een serolaband besteld... Hopelijk gaat dat verlichting geven.
    Vanmiddag heb ik 9 km gefietst, beweging kon geen kwaad zegt hij.. Nou dank je de koekoek.. Kwam de fiets bijna nie meer af :$ Heb nu nie alleen een zere rug, maar het trekt me ook aan beide kanten door de billen zeg maar.. En nee nie van de zadelpijn ;):p
    Geen succes dus!!
    Maar mijn conditie viel me wel mee :D :) Das weer een pluspunt!!
    Was wel bang dat dat minder was geworden, omdat ik de afgelopen weken nie heb gefietst ivm die griep die ik had, en het hondeweer buiten! Maar dat viel mee, hoera voor mij..
    Wat me brengt tot de volgende vraag? Sporten jullie eigenlijk?
    Of gaan jullie puur zwangerschapsgym/ -zwemmen doen?

Liefsss
    en een dikke knuffel voor iedereen!!!

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Marije gefeliciteerd met het partnerschap :) En wat balen zeg van die echo!!

Kussie: doe rustig aan meid! Rugpijn tijdens de zwangerschap is niet niks :( (zowiezo rugpijn is niet fijn maar tijdens de zwangerschap al helemaal niet!
    Het kan overigens wel beter worden als je maar een goede combi vind van dingen doen en rust ik merk dat ik daar nu steeds beter mee om leer gaan en nu wat minder last heb van mn rug dat alles wel in combinatie met fysio uiteraard....

7. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Kussiexx, hier ook SI klachten en daarvoor al sinds september bij fysio. 2 Keer per week oefeningen en elektrotherapie. Had ook steeds idee dat het eerder meer last gaf dan dat het hielp. Pas op vakantie geweest en daardoor aantal keren geen fysio gehad en toen ging het ineens stukje beter. Uiteindelijk met therapeut afgesproken te stoppen omdat het dus niet werkt, zat er ook in hoor heeft in begin al gezegd we kunnen het proberen. Maar goed tis behoorlijk irritant en pijnlijk idd. En er is eigenlijk niets aan te doen, ja bevallen maar daar moeten we nog maar even mee wachten hoor.

8. Soda Pop

Ja nog even op onze tanden bijten, want om nou al te gaan bevallen.. Nee, laat die kleintjes nog maar even groeien ;)
    We komen er wel...

9. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Kunnen in ieder geval elkaar moed inpraten toch ;)
    Enne goed luisteren naar je lichaam scheelt ook merk ik hier.

10. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

De zwangerschapsyogacursus die we eerst hadden gaat dus niet door....
    Ik weet het even niet meer :( Heb er natuurlijk ook allemaal geen ervaring mee, en Bart heeft ook geen idee.... We hebben de cursusdingetjes terug kunnen krijgen tot 3 opties die (qua prijs/tijd/duur enz. enz.) goed uitkomen. Namelijk:

-Zwangerschapsyoga
    -Bewust Bevallen
    -Samen Bevallen

Iemand enig idee wat het fijnste/handigste/beste is...?? Niet te zweverig maar wel lekker veel praktische info graag! En wel betrokkenheid van de partner. Zodat hij ook weet wat we 'aan het doen zijn' straks rond 4 maart ;)

Ik heb ook een apart topicje met poll gemaakt
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/177593-welke-zwangerschapscursus.html

Alle tips zijn welkom en alvast heeeeeeel erg bedankt!!
    Liefs Lara

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Wel gek hoor, ik ben bezig om de meidenkleertjes op Mp te zetten. Rose badje... Alles! Kan een jongetje toch moeilijk in een jurkje doen omdat mama het jurkje zo leuk vindt?

12. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Funny nee idd dat kan niet ;)

Lara eh nee geen idee, ik heb vorige keer 100% zwanger gedaan en dat vond ik een fijne cursus. Niet zo zweverig en met duidelijke partneravond. Samen bevallen sprak me toen ook aan maar toen ik die mevrouw gesproken had was het voor mij duielijk dat ik daar veel te nuchter voor ben. Zelfde had ik met de yoga hier maar met yoga moet je het echt treffen. Bewust bevallen ken ik niet.

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    De agenda voor morgen:

01 december - Maria: controle gyn, 10.00 uur
    01 december - Marye1986: controle gyn
    01 december - Setti: controle vk

14. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Nog een keer ego, ben helemaal kapot. En ik beloof jullie echt morgen weer beter te volgen. En er ook voor jullie te zijn :p

We hebben toch de echo nog gehad!!!!:D:D
    Er was een misverstand over de tijd, Op mijn afspraak stond 18 uur. Bij haar 8 uur. Daar ging het dus mis. Maar ze belde ons en we konden alsnog komen. Dus hebben de kids even bekeken. Onze meid werkte weer lekker mee en oliet zich toch wel een paar keer duidelijk zien. De jongen ligt helaas op zijn buik en dus met zijn gesichtje naar binnen. We hebben hem wel 3x met gezichtje alleen zit er steeds navelstreng voor. Maar beter iets dan niets.

En nu nog beter nieuws! Komende zaterdag mag ik gratis terugkomen, want dan heeft ze een stagair. En dan is een tweeling wel heel leuk. Nou dan zeg ik natuurlijk geen nee, kost niks en weer lekker die 2 kids bekijken.

Ik ga nu even lekker slapen, morgenvroeg controle bij de gyn. En dan kom ik smiddags even uitgebreid op jullie reageren.

15. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Oh das leuk gratis nog een keertje! Enne geeft niets hoor je mag best beetje ego zijn. Fijn dat het allemaal toch nog goedgekomen is.

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyy

laar ahhh wat lief dat je mijn dochter zo mooi op de foto vind staan haha!!!!jullie echo word vast zeker zo mooi en in jullie ogen natuurlijk nog veeel mooier haha.
    en net oals de anderen zeggen, ik heb ook geen kwaaltjes, helemaal niks, enige is echt sneller moe en sneller kortademig, verder niks, nou lekker toch meid, laten we daar lekker van genieten, we zien hier wel dat het ook heel anders kan helaas....
    over cursus tja geen idee ik doe geen cursus of iets dergelijks, me man vind dat echt 10x niks, en tja alleen vind ik ook niet zo dus dan maar niet.....

marye das balen zeg, maar laat je dag niet verpesten he, morgen gewoon even bellen en dan kun ej vast zo snel mogelijk terecht.

trusten meiden

17. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    goeiemorgen dames,

Gisteravond weer t blad wij jonge ouders gekregen met daarin eindelijk de coupon om de blije doos op te halen!!!! dus die ga ik van de week ophalen.

vanmiddag weer naar de vk.

Ik krijg ook een nieuw usb stickie met daarop de foto's van de pretecho (22 stuks) want t stickie die we mee kregen daarop waren dus alle foto's beschadigd. bleek t dus aan het stickie te liggen.

Kan ik de rest van de foto's van onze meid ook weer zien.

18. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Kus, Ik heb er al vanaf week 22 last van, toen had ik zelfs al voorweeën. Ik doe wel rustig aan nu, maar heb er gewoon nog last van. Je hebt dan het gevoel of er een bowlingbal in je buik zit.
    Ik hoop echt dat je rugpijn wat rustiger gaat worden. Dit is echt niet fijn zo!

Marye, Gefeliciteerd meid! Wel erg vreemd en balen dat ze er niet waren toen je voor de 3d echo kwam! Ze maken het wel goed doordat je nog een keer extra terug mag komen, super hoor.

Funny, Haha ik moest wel lachen hoor dat je je zoontje in een jurkje zou hijsen omdat mama dat zo leuk vindt haha. Ik denk dat een hoop mensen raar op zouden kijken.

Ik ga zo even langs de huisarts. Ik heb echt zo'n pijn aan mijn schouder. ik ben daar vorig jaar aan geopereerd dus ik hoop dat alles nog goed zit!
    Ook is mijn oma jarig vandaag, ze is 85 geworden. Als het lukt ga ik de ochtend even langs, en anders vanavond met mijn mannetje.

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Geen tijd om te lezen moet naar mijn werk maar Boba (toch?) ik wil je vandaag heeelllll veeelll succes en sterkte wensen!
    Ik duim dat alles goed is!

20. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @MissFrodo, ja daar ben ik dus ook bang voor, dat het samen bevallen en yoga iets te zweverig is. Al schijnt dat bij yoga wel heeel erg verschillend te zijn. Maarja, dat weet je vtv niet natuurlijk ;) 100% zwanger ken ik niet. Ga ik's even googlen. Bedankt!

@Maria, Marye, Setti, veel plezier bij de controles vandaag!!

@Marye, wat leuk dat je toch nog ben geweest!! En een keer extra terugkomen is inderdaad geen straf *Lang leve stagiaires* :p

@Ano, dankjewel voor je reactie!! Moet me inderdaad maar niet teveel zorgen maken... Fijn dat het met jou ook goed gaat!!
    Ja, het was zóóó schattig. Bart had nooit eerder een 3d foto gezien en hij zat helemaal verliefd naar die van jullie kleintje te kijken. Nou dan smelt ik ook wel weg hoor :)

@Boba, was dat vandaag?? Zo ja, jij ook heeeeeeel veel sterkte dan!!

Liefs Lara

Deel Deze Pagina