Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    lara als jullie die auto voor meer dan 4500 euro hebben gekocht zit er standaard 6 maanden bovag garantie op als het een bovag aangesloten bedrijf is dat zijn ze namelijk verplicht. (mijn vriend is automonteur dus vandaar dat ik t weet)

Schakel anders de rechtsbijstand in misschien helpt t.

elisah gefeliciteerd.

en aan alle zieken beterschap gewenst

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hmm nee da's niet zo bij alle garages hoor..
    Heel veel garages bieden een eigen garantie gratis bij de auto aan.
    Indien je bovag wil, moet je daarvoor nog iets van 150 euro voor bij betalen, en dan heb je dat half jaar ook verzekerd.
    Heb het toen wij vorige maand onze auto (occasion) kochten namelijk precies nagevraagd.

3. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Vraag en antwoord | BOVAG

Wat houdt BOVAG Garantie in? Ieder bij BOVAG aangesloten autobedrijf geeft standaard BOVAG Garantie. Dit houdt bijvoorbeeld in dat u bij aankoop van een gebruikte auto (vanaf € 4.500 of 35 procent van de oorspronkelijke cataloguswaarde) zes maanden garantie heeft op onder meer verborgen gebreken en onderdelen. Deze garantie geldt automatisch, tenzij u er zelf schriftelijk vanaf ziet op de koopovereenkomst. Met BOVAG Garantie kunt u ook terugvallen op BOVAG voor bemiddeling bij geschillen. Hier vindt u alle BOVAG Garantiebepalingen.
    op deze site kun je ook alle bovag aangesloten bedrijven vinden. Blijkbaar houd niet iedere garage zich aan deze voorwaarden of ze zijn niet bovag aangesloten

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ja dat klopt, maar als je dan inderdaad vervolgens kiest voor de garage-garantie vervalt die bovag...
    Mgoed; met deze site is het natuurlijk het proberen waard om er alsnog met die garagehouder over te hebben.
    Duw hem het bericht maar onder zn neus zou ik zeggen Lara!

Weet je of jullie iets getekend hebben om van de bovag af te zien?

5. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Lara, jeetje zeg, mag dat zomaar? Net alsof het niets is.

Maria, wat een schrik meid, gelukkig is alles goed afgelopen

Eliesah, gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier dit weekend!

6. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Die regeling had ik inderdaad ook gehoord. Maar dit staat op de website van het autobedrijf.

De Bovag garantie zit pas bij het '6 maanden garantie pakket' á 995 euro...
    Wij hadden het standaaardpakket:

Standaard afleverpakket € 250,-
    1 maand garantie op motor / versnellingsbak (max. 10.000 km)
    Nieuwe APK-keuring wanneer nieuwe verplichte keuringsdatum binnen 4 maanden valt
    Tenaamstelling nieuwe auto
    Vrijwaring eventuele inruilauto

zucht... ;)

Wel lief dat jullie allemaal zo meedenken trouwens!!! Zit hier ondertussen alweer met tranen in m'n ogen :)

Liefs

7. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede

Hoii tuurlijk reageer ik

nou ik verloor in het begin geen bloed , maar had iets buikpijn
    ik heb toen het zkh opgebelt en ik moest direckt komen op de verloskamers , de gynaecoloog zei tegen me het is goed dat je sowieso belt ook al krijg je een klein duwtje of wat dan ook tegen je aan je moet altijd even langskomen toen ik op de verloskamers na de toilet ging begon ik bloedverlies tekrijgen dit kwam waarschijnlijk door de klap dat er een vaatjes was geknapt , dat het hartje van de baby erg daalde kwam ook door de klap
    ook ik ben aan de zeikant gevallen en half op me buik
    maar ik heb wel de placenta precies aan die kant zitten waar ik ben gevallen , en omdat ik ineens begon tebloeden dachten ze dat de placenta ging loslaten daarom moest ik ook 2 dgn blijven

ik zal als ik jou was toch even het ziekenhuis bellen en vragen om een eventuele ctg

8. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    @Eliesah, gefeliciteerd met je verjaardag!!

@nijnja , haha ja idd de datum staat op een andere instelling
    het moet anders om zijn ;)

Bedankt voor jullie lieve berichtjes

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Germini : Wat een mijlpaal 26 weken!!!

@ Boba : Heel veel sterkte.

@ Moons : Prachtig, wat zul je er trots op zijn.

@ Eliesah : Van harte gefeliciteerd!!! Ondanks dat je er niks aan doet, toch een hele fijne dag toegewenst.

@ Zieke meiden : Beterschap!!

@ Maria0 : Dat is flink schrikken. Gelukkig alles goed. Mooi buik.

@ Lara85 : Wouw, wat een bedrag. Kan me heel goed voorstellen dat je even flink heb zitten te huilen. Dan voel je je even flink belazerd. Anders even bij je rechtsbijstand navraag doen wat jullie rechten zijn.

@ Boomer2009 : Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!! Hopelijk komt het met de hypotheek ook alles goed.

Gisteravond nog eens goed zitten nadenken, maar besloten om vanaf maandag volledig de ziektewet in te gaan. Heb er flink om zitten te huilen, maar voor mijn gezondheid is het beter.
    Vandaag ook met mijn werkgever over gehad, en die vind het een hele verstandige beslissing.
    Morgen nog 2 uurtjes "werken" en dan is het gedaan. Even het laatste afmaken, persoonlijke spullen inpakken, adressenlijst maken wie ik een kaartje wil sturen, en dan is het klaar.

10. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Lara wat een k*tactie van de garage! Hoop dat het op een of andere manier goed komt.

Verder veel dames las ik die wel een knuffel kunnen gebruiken, sorry ben echt een ramp met namen momenteel, maar voor allemaal een heel dikke knuffel!

Verder even geen idee, ben moe dus ga zo maar ff liggen denk ik.

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ lara: Hmm ja dat bedoelde ik; veel autogarages bieden een ander garantiepakket aan dan de bovag.
    Dit staat er op de site van mijn garage:

"Als u kiest voor de meeneemprijs dan betaalt u een uiterst lage prijs voor een betrouwbare auto
    U krijgt van ons immers altijd het basispakket geheel gratis. Dat is uniek. U betaalt zelfs géén afleveringskosten.
    Wilt u nog meer zekerheid dan kunt u kiezen uit onze gevarieerde BOVAG-garantiepakketten tegen een beperkte meerprijs. "

Dus hetzelfde als bij jullie.. balen zeg :( maar denk niet dat je er iets tegen kan doen.
    Je kiest voor hun pakket, dus voor die ene maand garantie.
    In ons geval 3 maanden garantie, in het standaard pakket. Daar teken je voor, dus dan valt er nog weinig tegen te doen denk ik..

12. Franny

Franny Actief lid

24 sep 2009
    291
    0
    0
    Hallo allemaal!
    Ik wil graag advies of ervaringsverhalen aan jullie vragen. Ik ben werkzaam in het speciaal onderwijs (juf dus!). Mijn klas gaat 1 keer per week zwemmen. De laatste keer dat ik mee geweest ben, had ik het erg warm en benauwd. Ook de rest van de dag en avond hoofdpijn gehad. Zou dit door het zwembad komen? Weet iemand of dit sowieso kwaad kan? Het is erg warm daar en ik zit er aan de kant in mijn kleren! Graag hoor ik tips en adviezen van jullie. Alvast bedankt!

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    @ Maria: jij zit standaard al bij de gynaceoloog in het ziekenhuis?
    Ik heb namelijk laatst een flinke klap in mijn buik gehad en toen moest ik eerst de verloskundige bellen, die kwam toen kijken en heeft geluisterd naar het hartje die was gewoon prima! En ook heeft ze nog even aan mijn buik gevoeld voelde ook vrij soepel...
    Dus normaal gesproken als je bij een verloskundige zit moet je denk ik eerst de verloskundige bellen die dan langs komt en bepaald of je door gestuurd moet worden, althans zo werkt het hier!
    Als je al bij een gyn zit ja dan gaat het via het ziekenhuis....

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    En wat baal ik als een stekker!!
    Hebben we ons er weer bij neergelegd dat we niet gaan verhuizen omdat de wachttijden overal te lang zijn, zelfs bij makelaars stond wachttijd > 6 maanden, dus verhuizen zouden we pas volgend jaar doen vanaf juni / juli weer....... Vandaar dus ook de nieuwe vloerbedekking met het idee dat we die altijd nog mee kunnen nemen...
    Wat denk je??? Krijgt mijn vriend vandaag een telefoontje van de makelaar dat er een huis voor ons is vanaf 1 januari....
    Grrrrr zo frustrerend, zeggen ze eerst dat er een wachttijd is van minimaal een half jaar en dan is er ineens een huis vrij.....
    Mijn vriend heeft besloten om het dit keer niet te doen en terug te reageren dat we pas weer in aanmerking willen komen voor een huis vanaf juni....
    Maar wel weer enorm zonde :( maar ja om nu te gaan verhuizen nu we ons er bij neergelegd hebben en een nieuwe vloerbedekking hebben dat is natuurlijk ook zonde!

15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Tjeez Kleintje, wat een achtbaan :( Verstandige beslissing zo, lijkt me. Wat moet je ermee...

Lara, wat een rotnieuws….

Eliesah, gefeliciteerd met je verjaardag, al vier je het niet.

Nijnja, beterschap. Hoe ga je morgen Sint vieren met je mentorklas?
    Heb besloten om met mijn klas een spel te gaan doen, een Engels ganzenbord-spel.

Boomer, gefeliciteerd, getrouwd!!
    Nu draaiende duimen voor het huis…

Gwenolyn, het is even slikken bij zo’n beslissing, maar het is wel de goede! Hoop dat je vanaf maandag rust kunt gaan nemen voor jezelf.

Franny, lijkt me je bloeddruk - met kleren aan in een zwembad is sowieso tropisch warm. Lijkt me geen kwaad kunnen, meid. Hoever ben je in de zwangerschap?

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Vandaag bij de vk geweest. Aangegeven dat ik het werken zwaar vind. Vind een dagje alleen met de meiden al ontzettend zwaar. Ik heb dan heel veel harde buiken. Haar advies was lekker stoppen met werken en genieten van de zwangerschap.
    Maar goed voel me daar dan weer schuldig over. Ben pas 24 weken.
    Morgen wel 1e afspraak bij de fysio staan. Als ik loop lijkt het wel of ik door de linkerkant zak.

17. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Kleintje: Nou jah.. Wat belachelijk..
    Net wat je zegt, stel je je er op in, bestel je zelfs nieuw tapijt omdat het voorlopig toch nix lijkt te worden en dan dit..
    Pfff.. Das echt wel effe !@#$%^

@ Maria: Jeetje zeg, dat is heftig. 2 dagen ziekenhuis :$
    Wat ben ik blij dat alles toch goed is.. En er ondanks de bloeding en buikpijn die je had (of nog wel hebt??)
    "Nix" aan de hand blijkt/is met jullie allebei..
    Pfff..

@ Lara: That sucks bigtime!!
    Ik kan me voorstellen dat je daar geen woorden voor hebt.. Behalve flinke scheldwoorden.. Vind heel erg dat jullie dit overkomt.. En helemaal als je ook nog zwanger bent en je geld echt wel beter kan besteden, want dit kost ook allemaal al zat!!
    Dikke mik dan zoiets :( Ik hoop dat ze alsnog wat voor jullie kunnen doen (rechtsbijstand ofzo) En heeft die kerel dan werkelijk helemaal geen grijntje gevoel :( wat een a**hole!!

Liefs

18. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyy meiden

Lar jeetje meid dat is echt kloote zeg, maar het is geen echte dealer ofzo?want toen wij onze ford focus kochten zat er standaard 3 of 6 maanden bij en voor een bepaald bedrag kon je er garantie voor 2 jaar bijkopen voor ik dacht iets van 200 a 300euro, maar lees dat jij t voor een halfjaar kon bijkopen voor 995,-?das ook wel erg veel, beetje vaag, maar goed met deze info schiet je natuurlijk weinig op....vind t iig ontzettend kloote voor je meid, ik zou ook echt met me handen in het haar zitten hoor, nou ik hoop dat jullie er toch uitkomen, en toch een kleine felicitatie met je 27weken!!dikke knuffel

funny me fijn dat alles verder goed was, maar als je het werk echt te zwaar vind, tja dan toch aan je eigen denken he, jij vraagt ier toch ook niet om...denk aan jezelf en de kleine..

maria jeetje wat schrikken zeg bah, maar fijn dat je nu nweer thuis bent en het weer beter met je gaat, ennuh vanaf nu voorzichtig aan doen he!!!

buik gipsen::weet niet meer wie t zei maar dan zal ik ook s bij een babyzaak kijken.
    en ik doe t ook niet nu hoor, maar met een week of 37ofzo...

xxx

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @Kleintje : Jeetje schiet ook niet op, wel, niet wel, niet, en dan toch weer wel. Verstandig om te wachten. Je gaat toch al een drukke periode tegemoet.

@Darcy : Ik heb het er moeilijk mee, daar ik het project vanaf het begin af aan gedaan heb, en ik werk zo graag.
    Ik hoef van mijn werkgever ook absoluut niet thuis te gaan zitten, zolang ik maar rekening hou met mezelf. Als ik slecht door de bevalling heen kom, weet ik in iedergeval dat ik ervoor er alles aan heb gedaan.
    Vriendin van mij heeft het hele seizoen van Friends, heb ik in iedergeval wat om te doen:D
    Ook heb ik zwemmen altijd heerlijk gevonden, dus daar heb ik nu ook tijd genoeg voor.

@Funnyme : Ik weet precies hoe je je voelt. Denk aan jezelf en je gezin.

20. Minke1979

Minke1979 Actief lid

8 sep 2009
    326
    0
    0
    Noord-Holland
    Lara wat onwijs K*T zeg, heb er geen andere woorden voor! Echt baal giga voor jullie en hoop toch dat er op een of andere manier een passende oplossing komt!

Boomer nog gefeliciteerd en hopelijk lossen de hypotheek problemen zich zeer snel en goed op!

Voor de rest nog veel bij gelezen maar weet niet alles meer om te reageren. Heb een hoofd als een gympie, mijn oudste heeft mex. griep en de jongste en ik (beiden gevaccineerd) hebben geen koorts maar wel keelpijn en flink verkouden. dus gaat lekker hier not!
    Vandaag arboarts gesproken en die heeft mijn 100% ziek zijn nu bevestigd en is het er mee eens dat het beter is dat ik thuis blijf tot mijn verlof.

Marye super fijn voor je dat jij nu ook je rust gaat pakken en het stukje werken los kan laten. Je zult zien wat er van je afvalt en hopelijk ontspannenner worden.

Deel Deze Pagina