Boba, ik wil je even heel veel sterkte wensen en hopelijk blijven de jongens nog even lekker in je buik zitten en gaat alles gewoon goedkomen. Denk aan je. Sue, goed nieuws meid, opgelucht of niet? Super meid. Liefs Moons
Lieve Boba! Ik lees met kippevel je berichten... Wat ontzettend heftig.. Maar ook ik denk dat jullie een "goede" keuze hebben gemaakt door voor optie 3 te kiezen... Ik vind het heel erg knap van jullie dat nou gewoon alles.. Deze situatie is echt heel erg naar... Maar ik heb een vraagje, misschien klinkt het heel stom, maar deze zwangerschap, dat het zo moeizaam verloopt, kan dat ook voor JOU gevolgen hebben? Of ben jij gewoon "veilig" en kunnen alleen je kindjes in gevaar komen? Ik bedoel, omdat je ook aan CTG moet enzo, ze houden JOU toch OOK wel extra in de gaten? Ik wens jullie in iedergeval nog een hopelijk beetje fijn weekend met z'n twee, zodat jullie je op kunnen laden voor wat komen gaat... Ik wens jullie heel veel sterkte, en zal heel hard hopen en duimen dat de kleintjes beiden gezond en wel ter wereld komen!! Dikke knuffel!!
@ Sue, Ik kan me je zo gauw nie herinneren, *bloos* Maar ben wat later op het forum gekomen, maar vind het super om te lezen dat je zwanger bent!! Van Harte Gefeliciteerd!! Super nieuws! Liefs
Hallo meiden, Ik heb eigenlijk een vraagje, Waar voelen jullie de baby (babies)? Op steeds dezelfde plek? Of door de hele buik? Ik vaak aan de linkerkant van mijn buik maar ook heel ver onderin? Dat ik denk, kan de kleine wel zo laag zitten?? Echt bij het schaambeen, waar het ook begint zeg maar, kruipt de baarmoeder niet omhoog? Kan het dat je nog altijd kriebeltjes voelt heel laag? Of zijn dat dan de darmen? Hopelijk reageren jullie? Liefs en welterusten alvast
Ik voel het kindje bijna deze hele week al rechts in mijn buik. Dat is volgens mij ook normaal hoor. Op een moment krijgen ze toch een voorkeur geloof ik? OF je baarmoeder zo laag nog zit, ik denk het wel, maar zeker weten doe ik het niet.
Het is ook maar net hoe je kindje ligt, hier vooral onderin. Heb bovenin nooit een kindje gevoeld vorige keer ook niet maar dat komt omdat de kleine hier in stuit ligt.
@ Kussiexx...i.p. kan dit voor mijzelf niet zoveel kwaad...het is puur voor de baby's. Verder wordt ik heel goed in de gaten gehouden want ook de complicaties voor de moeder (zwangerschapsdiabeters, zwangerschapsvergiftiging, hellp enz..) kunnen optreden bij een tweelingzwangerschap...je hebt er zelfs iets meer kans op. Het CTG is wel voornamelijk bedoeld om de kleintjes in de gaten te houden...maar ook mijn bloeddruk e.d. worden regelmatig gecontroleerd.
Ik voel de baby's echt door m'n hele buik...maar bij mij hebben ze ook nog alle ruimte om regelmatig zichzelf om te draaien. Als er eentje met z'n hoofdje omhoog ligt voel ik ook getrappel helemaal onderin m'n buik (bij m'n schaambeen zeg maar)...dit kan heel goed hoor. Als je kindje met z'n hoofdje naar beneden ligt kan je ook wat gekriebel aan die kant voelen...dan zit hij/zij met z'n handjes boven z'n hoofdje.
@ hier...heb het ff gehad:x:x manlief ging vanavond nog ff naar ons stamcafe wat door vrienden word gerund omdat ze vandaag 1 jaar bestaan. Hij zou het niet al te laat maken, maar ik moest gewoon naar bed gaan als ik moe was. Ben na hart van NL naar bed gegaan...en was nog wakker toen ik rond 23.30 gestommel aan de deur hoorde en manlief thuis kwam. Zo kachel als het maar zijn kon:x Hij kwam gelijk naast me op bed liggen en ik vroeg hoe het was geweest...ik moest de groeten hebben van wat vrienden. Vroeg nog of hij veel gedronken had...want hij praatte echt met een enorme dubbele tong....nee hoor..paar biertjes. Vervolgens deed hij z'n ogen dicht...toen ik vroeg of het wel ging zei hij ja hoor...ff later hoorde ik z'n maag rommelen. Vroeg of hij misselijk was...dat moest hij dan wel bekennen. Ik snel uit bed gesprint om een emmer te pakken maar was al te laat:x Gelukkig hebben we 2 matrassen en allebei een eigen dekbed...en was mijn kantje nog schoon, maar aan zijn kant zat alles onder...tot de gordijnen aan toe. heb hem uiteindelijk naar de badkamer geleid...kon amper op z'n benen staan en hem onder de douche (koud/lauw) gezet...in de hoop dat hij wat bij kwam. Vervolgens de ergste rotzooi opgeruimd en zo goed en kwaad als het kon bed afgehaald en alles in de machine gepropt...handoeken op z'n matras gegooid en een extra dekbed uit de kast gehaald...zodat hij nog een beetje kon slapen. Met het gevolg dat ik flinke harde buiken kreeg...tuurlijk...ik moet rustig aan doen. Mannetje heeft eindelijk weer terug in bed gelukkig wel in het emmertje kunnen mikken en ligt nu in een diep coma...z'n roes uit te slapen...nu maar hopen dat hij morgen flinke koppijn heeft zal hem leren. En ik....ben maar op de bank gaan liggen met m'n dekbedje en kussens. Die lucht in de slaapkamer...echt vreselijk. We hadden vanavond de rookworst die we bij de Hema kregen opgegeten...en dat in combinatie met bier en alcohol is geen pretje (als het via je maag weer naar buiten komt). Morgen kan manlief mooi de gordijnen in de was gooien en de rest van de zooi opruimen. Hoop alleen dat ik vanacht nog een beetje m'n ogen dicht kan doen. En morgen heeft manlief heel wat goed te maken.
Ik hoop dat je nog een oogje dicht hebt kunnen doen Boba. En ik hoop ook dat hij er vandaag flinke spijt van heeft! Ik snap niet waarom mannen soms zo kunnen zijn.. Door zijn doen heb jij nu weer harde buiken en maak je je te druk... niet goed he. Mocht het niet meer gelukt zijn, doe wel vanmiddag nog een dutje dan, wanneer hij het huis aan het schoonmaken is
Heb tot 8.00 toch nog lekker geslapen op de bank..nu wel een gevoelige rug...maar als mannetje straks z'n troep heeft opgeruimd en de gordijnen in de wasmachine zitten (waarbij ik er natuurlijk heel goed op ga letten dat het goed gebeurd) ga ik lekker van een warm bad genieten.
Gisteren geen tijd geha dom te reageren. Heb vandaag wel alles bijgelezen, maar ik heb er weinig van onthouden. Omdat er nogal heftige dingen tussen zaten. Boba: Wat een keuze hebben jullie moeten maken zeg! Ik denk dat wij ook voor optie 3 hadden gegaan. Wel fijn dat je dit weekend nog bij je mannetje kan zijn. als ie vandaag dan maar wel weer leuk voor je is! Heel veel sterkte de komende tijd en ik duim keihard dat Ukkie het nog wel even red en de 2 nog even een tijdje blijven zitten. Heel veel sterkte! Laar: Wat een hoop geld zeg voor die auto! Snap dat je daar echt even vreselijk van baalt, echt niet normaal. Wel fijn dat Bart toch een regeling kan treffen met zijn baas, wnat het is natuurlijk geen bedrag dat je zomaar hebt. Minke: Nog sterkte met de ziekenboeg thuis! Lindavnr: Volgens mij zag ik jou buik voorbij komen toch? Ziet er nog mooi en bescheiden uit. Hier is hij in de afgelopen weken echt een beetje ontploft. Wat een joekel wordt het zeg! Zal dit weekend weer een foto maken. Hier: Mijn verliof is dan vanaf nu ingegaan. Wat een raar idee eigenlijk. Gisteren hadden heel lief 2 jongens uit 4 mavo beschuit gekocht en roze en blauwe muisjes. Zodat we in mijn laatste les, aan het eind dat samen op konden eten. Toen kwamen de collega's van mijn 2 secties nog bloemen brengen en me nog uitnodigen voor een etentje over 2 weekjes, omdat ze nog niets hadden kunnen regelen nu het allemaal zo snel is gegaan. Super lief! De kijkers voor ons huis daarentegen, zijn ws geen kopers. De makelaar had geen goed gevoel erover, dus dat is wel jammer. Straks 3D echo! Tot later vandaag!
Boba wat een nieuws allemaal. Jeetje ik hoop nog steeds het allerbeste voor jullie en zou zelf ook voor optie 3 zijn gegaan. Balen van je mannetje, jij kan nu wel wat steun gebruiken ipv wassen draaien, maarja misschien zijn manier van verwerken. Sterkte ermee inderdaad en ik zou ook maar kijken of dat goed gaat: mannen en wassen is bij ons ook geen succes-combi! haha. Marye; heel veel plezier bij de echo, ik ben erg benieuwd naar het resultaat (hoe was de echo maandag dan?) En super leuk van die jongens!! Ziekenboeg blijft drama hier: mijn vriend ligt nu met over de 39 koorts in bed en vanavond zouden we sint vieren met zijn familie en ik ben zelf ook niet 100% (licht in het hoofd, hoofdpijn, keelpijn, hoesten). Dus alles komt op mij neer en dat is eigenlijk te veel momenteel. De kinderen zijn wel weer aan de betere hand gelukkig. Ja en die verheugen zich natuurlijk volledig op pakjesavond vanavond. Hopelijk komen mijn schoonouders op tijd en kunnen ze nog wat uithelpen.. Verder gisteren onwijs k*t gesprek op mijn werk gehad. Had donderdag goed gesprek met arbo-arts (100% ziek verklaard tot aan verlof) en ik zou wel goed contact met school, mijn werkplek en leidinggevende houden, door bij voorbeeld koffie drinken enz. Nouja kom ik dus in gesprek met die leidinggevende gisteren (kwam eigenlijk alleen voor gezelligheid rondom sint-gebeuren op school). Die begint meteen: ja 'we' moeten het hebben over wat je nog wel zou kunnen ipv wat niet en anders ben je veel te lang uit het arbeidsproces en ja je krijgt natuurlijk wel maandelijks salaris gestort, en ja het is niet dat je het lichamelijk helemaal niet meer zou kunnen dus kom maar 2 uur per week computerwerk doen, enz enz. Ik nog zeggen; nee dat wil ik niet, ik wil de rust en ruimte voor mij en mijn zwangerschap zelf behouden, ik ben eindelijk minder benauwd (maar slik wel medicatie, vorm van prednison). Ja nou dat vond ze dan wel weer zorgelijk dat mijn werk dan zo belastend zou zijn dat ik er nu even helemaal mee wil stoppen terwijl het toch bij mijn dagelijks leven zou moeten horen die 3 dagen werken, want ja ik krijg toch ook salaris gestort... Kortom een BELACHELIJK rot gesprek, terwijl ik door de arbo de dag ervoor 100% ziek ben verklaard en er op dit moment een vervanger voor mij rond loopt die betaald wordt door het UWV. Eenmaal thuis had ik zo'n kutgevoel over het gesprek. Collega's op school ontvingen mij hartelijk en ZIJ dacht gewoon het recht te hebben mij nog werk in mijn maag te schuiven. NOuja ik baal er flink van dus ik ga maandag eerst maar mijn arbo arts opbellen en dit verhaal vertellen want volgens mijn vriend mag zij dit helemaal niet doen. Zo dat was even mijn werk-verhaal...
@ Minke balen dat je leidinggevende zo rot reageerde. En inderdaad kom voor jezelf op....en overleg maandag nog even met de arbo-arts...misschien dat die met je leidinggevende kan praten. Sterkte ermee. hoop dat je vanavond toch een plezierige pakjesavond hebt. @ Hier...manlief is gelukkig weer helemaal de oude en de gordijnen zitten in de wasmachine. Waarschijnlijk is er gisteren iets in z'n drankje gestopt want hij had echt maar 4 biertjes op en kan zich alles erg goed herrinneren wat er vanacht is gebeurt....normaal als hij teveel gezopen heeft weet hij er niets meer van. Hij voelde zich in de kroeg al niet lekker worden en heeft toen gelijk een taxi naar huis genomen....thuis gekomen is hij volledig ingestort.
Boba, zou toch wat wezen als er iets in zijn bier is gestopt Hoop dat jullie nu een rustig weekend tegemoet gaan en je kunt bijtanken (in bad of bed, de bank is toch vervelender voor je buik en rug ) Marye, lief van je collega's! En je klas is ook top, gewoon beschuit geregeld om afscheid te nemen Gek idee, hè? Verlof... Minke, je leidinggevende mag dit NIET doen dus. 100% afgekeurd is 100%. Jouw werk krijgt een vervanger vergoedt. Maandag meteen bellen dus enne... maak je niet teveel zorgen, hoor!
@boba, Wat een heftig nieuws zeg!! een zeer moeilijke keuze, maar ik begrijp jouw keuze zeker! Wat je mannetje betreft.........dat is natuurlijk allesbehalve leuk!! maar zou het niet kunnen zijn dat ook hij even zijn uitlaatklep moest halen?? ik bedoel het hele gebeuren zal hem ook niet in de koude kleren gaan zitten en mannen zijn nu eenmaal niet van die praters, ze zoeken vaak hun heil ergens anders. Ik keur het niet goed hoor, begrijp me niet verkeerd, maar kan het me wel enigzins voorstellen....... Heel veel sterkte met alles! en laat je zometeen maar weer lekker verwennen door je mannetje! @minke, he bah wat een gezeik zeg!! wordt je ook niet vrolijk van! valt me op dat er veel werkgevers moeilijk doen!! @lindavnr, zo dat is nog een bescheiden buikje! die van mij is veel dikker! en daar zit er maar 1tje in Iedereen fijne Sinterklaas!! en ik ben er morgen weer!!
@ Boba, in eerste instantie had ik zoiets van; dat is ECHT gewoon NOT DONE van je mannetje... Maar toen ik je laatste bericht las, van dat hij echt maar 4 biertjes had gehad, en er dus waarschijnlijk iets in is gegooid, dat is echt niet leuk zeg Mag je nog blij toe zijn dat ie nu dus weer te pas is... Fijn dat ie wel geholpen heeft met gordijnen wassen.. En ik hoop dat je ondertussen al een lekker warm bad hebt genomen, en je rug nie meer pijnlijk is!! @ Marye, geloof dat jou klas voor jou beschuit had geregeld? Dat is echt leuk en lief!! Dit zijn van die dingen waaraan je merkt dat je toch wel zeer zeker gewaardeerd word! Extra fijn omdat even te weten vlak voor je met verlof gaat enzo!! @ Minke, waardeloos dat ze op je werk zo reageren, zelfs nog nadat je arboarts je al 100% heeft afgekeurd!!! Vind echt zwaar belachelijk. Ze moesten zich schamen op je werk!! Gewoon echt schamen!!! Ik kan er nog altijd zoo kwaad om worden!! Je kiest hier toch zelf ook nie voor... Niemand van ons verwacht toch al zo "vroeg" met verlof te moeten... Bah.. Stomme werk ook!! Maar net wat al gezegd werd. D'r is een vervanger geregeld, die word wel betaald.. Dus geen zorgen maken en maandag indd de arboarts maar es vertellen hoe idioot ze doen!!! Slaat nergens op!! @ Vriendlief... Poeh bijpraten, er gebeurd hier zoveel.. Boba's zwangerschap verloopt moeizaam.. Best heftig, maar ik weet nie goed hoe ik het kan samenvatten.. Ze moet zich maandag melden in het ziekenhuis en zal dan pas weer thuis komen als de kleintjes geboren zijn.... En hopelijk lukt het om ze nog een paar weekjes in haar buik te houden.. Want 1 kleintje heeft te weinig vruchtwater (als ik het goed heb begrepen) en heeft ook een groei achterstand.. Maar denk dat Boba het zelf beter kan vertellen... Lara's auto zit voor de 2x in mekaar (als ik het goed heb begrepen) en het valt niet meer onder garantie, dus een flinke strop!! Echt super balen voor haar en Bart!! En nou jah, bovenstaand zie je aan mijn reacties misschien ook hoe of wat. En verder, ook hier is de zwangerschapsdementie zwaar aan het toeslaan, dus ik weet het echt nie meer Hoe gaat het met jou dan? Liefs
Ow en meiden, bedankt voor jullie reactie.. Dan vermoed ik dat het toch echt mijn kleine hummel is die ik steeds voel rommelen haha!!! Ik zal het woensdag ook es melden aan de verloskundige... Hihi... Maar bedankt, want nou jah, was wel nieuwsgierig!!