Maart 2010 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Lisil, Jun 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Almi

Almi Actief lid

Mar 30, 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    @ Tess, er raken allemaal zwangere vrouwen hier in de stress... Ik hoop dat alles ok is?

Voor iedereen die morgen een echo mag: ik steek een kaarsje aan dat alles ok gaat;)

Over het werk e.d. Ik werk al parttime (20 uur), daarnaast volg ik een studie. Beetje druk, maar als het goed is kan ik in mei/juni 2010 afstuderen... (Ze zullen wel denken daar, is dat mens nou alweer zwanger...:$ haha!)
    Voor de oppas hebben we 1,5 dag kdv en 1,5 dag schoonmoeder. Mijn ouders fungeren als pretopa en oma. Heerlijk als wij een avondje eruit willen! Ik hoop dat ze dat willen blijven doen als de tweede er is... ;)

2. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

May 18, 2008
    4,779
    0
    36
    heyy

jeetje mel2 beide ouders al overleden, das ook heftig!
    nou hoop voor je dat je je zenuwen morgen ook gewoon in bedawang hebt haha.

wel leuk om te lezen hoe iedereen het gaat doen ivm werk

3. joepie01

joepie01 Bekend lid

Jan 7, 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hoi,

lekker druk zeg hier, heb vandaag de vk gebeld en kan 22 juli terecht. ik hoef niet direct een echo te maken want ze zegt dat je met 6 weken toch niet veel kan zien en het moet dan ook nog vaginaal. en dat is niet zo prettig aldus de vk. ik had wel liever een echo gehad maar ja wachten we tot 12 weken. en zij berekenen ook een week voor 9 juni dus 3 juni. nou ben benieuwd.

oppas: mijn ouders passen nu al op onze meissie en daar gaat dan bursje ook heen. en die van mijn zus is daar ook dus dat is een mooi drukke boel daar haha. wel gezellig hoor.

nog meer mama`s die ongeveer 2,5 jaar tussen de kindjes hebben zitten marsab noor en darcy nemen jullie een tweeling wagen?

tess: we wachten in spanning af heb het weekend ook al meegeleefd met je.

WAT DOEN JULLIE VOOR WERK??? IK BEN VERZORGENDE IN EEN VERZORGINGSHUIS en heb een nul urencontract

liefs joepie

4. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

He meiden,

Ik ben al wel aan het denken hoe we het gaan doen met opvang ed. Er zal iig kdv bijkomen en mijn ouders de ene week en de ouders van mijn vriend de andere week. Mijn vriend gaat een dag minder werken en ik zelf ook 4 uur. Dan moeten we al een heel eind zijn dacht ik zo. Ook mijn broertje heeft net een kleine en die wonen om de hoek. Misschien is daar ook nog wel iets mee te regelen. Even kijken. Ik werk onregelmatig dus ik kan ook nog wel eens schuiven met mijn diensten. Ik werk als Medium Care verpleegkundige op de Medium Care in het ziekenhuis. Ik werk nu 36 uur en wil terug naar 32 uur.
    Eerst maar eens vertellen dat we zwanger zijn zeg maar.

5. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

May 18, 2008
    4,779
    0
    36
    heyy joepie

jammer dat je niet eerder mag, maar waarom wou je al zo vroeg dan, of gewoon nieuwschieriheid haha.
    en een vaginale echo is niet erg hoor, ik weet niet beter haha.

ik werk in de thuiszorg..

6. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Channie, Dat was schrikken na het bloedverlies zeg! Ik hoop dat de echo meer duidelijkheid biedt.

Foreverfriend. Gefeliciteerd meid. Ik ga duimen voor je dat het allemaal goed zit.

MMuisje, Dus jij hebt ook last van de slapeloosheid, het is echt vreselijk he! Hopelijk gaat het snel over.

Meiden, wat kletsen jullie veel zeg! Ik kan het allemaal niet bijhouden.
    Morgen ga ik de verloskundige bellen voor een afspraak. Ik ben benieuwd wanneer wij mogen.

7. tassie221

tassie221 Bekend lid

Mar 26, 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Hoi Suekes,

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met angst voor het bloedprikken.
    Mijn man is zo lief om een paar uur later te gaan werken zodat hij mee kan gaan om me af te leiden en mijn handje vast te houden.
    Overigens, zijn wij op dezelfde dag uitgerekend. Jij toch ook 17 maart.
    Heb vandaag echt ontzettende zeer gehad aan mijn borsten, vooral mijn tepels (lijken echt groter te worden). Daarnaast vanochtend weer even een testje gedaan, en na 10 sec. stond er al een dikke streep. Mooi om te zien dat de strepen steeds dikker worden.

Dames, fijne avond nog. Tot morgen.

8. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,779
    0
    0
    Brabant!
    Ik woon sinds een tijdje in zeeuws vlaanderen en hier zijn helaas geen verloskundigen... mijn dochter is thuis geboren maar nu we hier wonen moet ik in het ziekenhuis bevallen.

@ Geesje, geinig, ik studeer ook. Moeilijk nu ik zo vaak misselijk ben...

Naast leren werk ik in de thuiszorg op basis van 0 uren contract.
    Beetje mensen wassen, wondjes verbinden, steunkousen aan en uit doen... ;)

9. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

Apr 25, 2009
    1,982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    spannend hoor al die echo's morgen een uitgebreid verslag!? hopelijk heeft iedereen een mooi vruchtje zitten met een mooi kloppend hartje!

hier weten wij nog niet wat we gaan doen met opvang. ik heb nu een eigen zaak en me mannetje werkt gewoon. de zaak gaan we dit jaar mee stoppen.
    het probleem is dus hoe en waar wordt je aangenomen als je zwanger bent!ik denk dus dat we weinig keus hebben al ga ik wel solliciteren.

alle nieuwe zwangeren welkom en gefeliciteerd!

10. boba80

boba80 Actief lid

May 18, 2009
    314
    0
    0
    Ik wil me ook bij jullie aansluiten als het mag.

heb gisteren 2 testen gedaan en beide waren positief.
    Dacht een week geleden dat ik ongesteld was....maar toen het bloedverlies zondag ophield zonder dat het echt goed doorgekomen was (steeds maar klein beetje bloedverlies en af en toe een stolsel) en ik s'nachts ook nog over positieve zwangerschapstesten droomde heb ik smorgens toch maar een test gedaan.
    Eerst een simpele dipstick-test die een licht (maar wel duidelijk) 2e streepje liet zien.
    en later ook nog een digitale CB-test met conceptie-indicator.

Als ik van m'n laatste ongesteldheid uitga zou ik 14 maart uitgerekend zijn...maar afgelopen maand heb ik voor het eerst ovu-testen gebruikt en aan de hand van m'n eisprong zou ik 21 maart uitgerkend zijn.
    Ik houd die laatste datum totdat er een termijnecho is gemaakt voor het gemak maar even aan.

Het is ons 1e kindje en het was in de 10e ronde raak.

11. peache

peache Actief lid

May 5, 2009
    194
    0
    0
    mama zijn
    emmen
    goeie morgen dames

Hoe is het hier allemaal? Hier eindelijk weer wat beter, voel me even niet beroerd heerlijk.
    Nou ik doe administratie voor 32 uur en ik heb een vast contract. maar wil graag als de kleine er is 24 uur werken. vind ik wel meer als genoeg.
    Wel leuk om te zien wat iedereen doet voor werk. zitten hier aardig wat dames in de thuiszorg.

groetjes

12. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    #1052 marsab, Jul 14, 2009
    Last edited: Jul 14, 2009
    Goedemorgen meiden!

Ik werk in het onderwijs en na deze zomervakantie ga ik ook "maar" 2 dagen werken. Straks als de klein er is, wil ik ook maar 2 dagen gaan werken. Mijn zoontje gaat naar het kdv, hij vindt dit helemaal super. Als ik hem breng, knuffelt hij altijd eerst de leidsters! :)
    Dus de 2e gaat ook gewoon naar het kdv. Maar waarschijnlijk hoeft dit pas na de zomervakantie van volgend jaar ivm zw.verlof!!. (misschien enkele weken ervoor al een paar keer, ligt er net ff aan.)

Ik doe mijn zoontje waarsc hijnlijk niet naar de peuterspeelzaal, aangezien hij dan ook al naar het kdv gaat. Dat vind ik dan weer een beetje teveel van het goede...Ik vind het namelijk ook heerlijk om de andere dagen met hem door te brengen! ;)

Strakjes voor de echo, begin nu al wel echt zenuwen te krijgen...Setti, jij mag ook vandaag he!
    Hopelijk zien we beiden een kloppend hartje! :D

13. peache

peache Actief lid

May 5, 2009
    194
    0
    0
    mama zijn
    emmen
    marsab super dat je echo vandaag heb. Nou geniet er lekker van. En dat je een mooi hartje zien/horen mag.

groetjes

14. boba80

boba80 Actief lid

May 18, 2009
    314
    0
    0
    Begin hier last te krijgen van de eerste misselijkheidsklachten.
    had al een eierkoek gegeten omdat ik dacht van het niet eten was...maar het zakt niet.

Ik heb momenteel vakantie.
    Ik werk 32 uur in onregelmatige diensten.
    Kan ook niet al te lang wachten met op m'n werk vertellen dat ik zwanger ben want na 3 maanden hoef ik dan geen nachtdiensten meer te draaien...en daar wil ik graag gebruik van maken.

Ik weet nog niet hoeveel ik ga werken al de kleine er is...max 3 dagen.
    we moeten nog even kijken hoe we alles met kdv e.d. gaan regelen.
    Misschien ga ik wel de pool in of kijk ik of ik op de dagbehandeling kan gaan werken zodat ik geen last heb van die onregelmatige dienst.
    (werk overigens als verpleegkundige in een ziekenhuis).

Moet ook nog de huisarts inlichten en een VK gaan regelen.
    wacht daar denk ik maar tot maandag mee...ga nu eerst nog een paar dagen naar m'n moeder en als de huisarts wil dat ik langs kom komt dat niet uit.

15. Suekes

Suekes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hey meiden!
    Veel plezier bij de echo Setti en Marsab!!!

Ik heb net even in het mk-forum gekeken. Tessa verteld daar gisteren dat ze van de vk ervanuit kan gaan dat het een mk betreft :(:(. We wachten nog maar even af of ze zich hier komt melden... Vindt het zo rot voor haar...

Verder heb ik vanmorgen de vk gebeld, ik heb pijn in mijn linkerbil en bovenbeen en kan er niet op steunen laat staan lopen, even bezorgd dat het misschien bbz is. Ze zei dat niks erop wijst en dat het zw hormoon zorgt voor verweking van de botten om plaats te maken en dat het daarvan kan zijn. Nooit van gehoord. Ik maak me niet druk hoor, maar fijn is anders.

Overigens, ik slaap als een roosje, normaal slaap ik niet zo goed, maar nu!

Iedereen een mooie zwangere dag gewenst!
    Dikke kus Sue

16. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    heee medezwangeren

zijn er nog meer meiden zonder symptomen en dan bedoel ik geen symptomen. Dus niet toevallig toch gevoelige boobs of krampjes in buik???
    Dit is mijn 4e zwangerschap, ik weet wat je dus kunt voelen, maar ik voel niks....en dat maakt me zo onzeker. 7-08 pas naar de verlos, nou dat trek ik niet hoor, tot die tijd!!!
    Ik koop vandaag nog een test om te checken
    ik hoor graag van jullie

17. Almi

Almi Actief lid

Mar 30, 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    @ foreverfriend: Hier ook geen symptomen hoor! Alleen een beetje moe. Vorige zwangerschap ook nergens last van gehad, ik hoop dat het nu ook zo gaat;)

Dames van de echo's: zetten jullie het fotootje van de echo op het forum?? Dan kunnen wij vast in het voren genieten! haha!

Zwangerze vandaag :D

18. sherly182

sherly182 Bekend lid

Jul 13, 2009
    944
    0
    0
    brabant
    hoi hoi

ik krijg een echo op 23-07 dus best spannend allemaal als ik zo bij iedereen eens lees.
    En werk??? ja dat doe ik nu niet ik ben altijd vrachtwagen chauffeur geweest maar dat is lastig te combineren met een kleine. Nu zit ik in de ww dus ben aan het kijken of ik iets kan vinden waar ik ook 3 dagen kan gaan werken. Maar ja best lastig hoor om te zeggen dat je zwanger bent in een sollicitatie gesprek!!!! Maar ja komt vast wel goed.

Zo heb ik ook even de lijst gecopieerd en de gegevens van mij er bij gezet. Hopenlijk gaat het goed.

Iedereen die voor een echo gaan succes.

groetjes sherly

01 maart - Kiezelsteentje - 34 jaar - 1e kindje - ZB - BV/FV
    01 maart - Loontje4 - 31 jaar - 1e kindje - ZB - BV/FV

01 maart - Peache - 28 jaar - 1e kindje - ZB - BV/FV
    02 maart - Anna123 - ? - ? - ZB/TB - BV/FV
    02 maart - Chantal84 - ? - ? - ZB/TB - BV/FV
    02 maart - Setti - 25 jaar - 1e kindje - TB - BV
    02 maart - Marsab - 26 jaar - 2e kindje - TB - BV
    03 maart - D1982 - 26 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    03 maart - Jesali - 29 jaar - 2e kindje - TB - FV
    03 maart - Jojo29 - ? - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV
    03 maart - Sjaantje2006 - 25 jaar - 2e kindje - TB - FV
    04 maart - Jodelahiti - ? - 3e kindje - ZB/TB - BV/FV
    04 maart - Vriendlief - ? - 1e kindje - TB - BV
    05 maart - Channes - 26 jaar - 1e kindje - TB - FV
    05 maart - Mmuisje - 26 jaar - 1e kindje - TB - BV
    06 maart - Hannelore - 32 jaar - ZB - BV/FV
    06 maart - Miekie82 - 26 jaar - ? - ZB/TB - BV/FV
    07 maart - Channie - 20 jaar - 2e kindje - ZB - BV/FV
    07 maart - Elke1984 - 24 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV
    07 maart - Lady1988 - ? - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    08 maart - Sherly182 - 30 - 1e kindje - ZB - BV/FV dit weten we nog niet.
    09 maart - Deke - 23 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    09 maart - Kleintje88 - ? - 1e kindje - ZB - FV

09 maart - Mel2 – 34 jaar – 1e kindje – TB - BV
    09 maart - Moons - 31 jaar - 4e kindje - TB - BV
    09 maart - NinaVI - 28 jaar - 2e kindje - ZB - BV
    09 maart - Punieka - ? - ? - ZB/TB - BV/FV
    09 maart - Zoetje80 - 28 jaar - 3e kindje - ZB - BV
    10 maart - Anoniempjuh - 26 jaar - 1e kindje - ZB - FV
    10 maart - MariaO - 26 jaar - 4e kindje - ZB - FV
    10 maart - Mouse - 30 jaar - 1e kindje - ZB - BV én FV
    11 maart - Starfish – 26 jaar – 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    13 maart - Germini - ? - 1e kindje - ZB/TB - BV
    13 maart - Ghaze - ? - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV
    13 maart - Isa - 26 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    14 maart - Joepie01 - 27 jaar- 2e kindje - ZB/TB - BV/FV
    15 maart - Malin08 - 26 jaar - 2e kindje - TB - BV
    16 maart - Nijnja - 35 jaar - 2e kindje - TB - BV
    17 maart - Alies05 - 32 jaar - 2e kindje - TB - BV
    17 maart - Darcy - 34 jaar - 2e kindje - ZB - BV
    17 maart - Marlou1983 - 26 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    17 maart - Puck1234 - ? - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    17 maart - Suekes - 27 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV
    17 maart - Tassie221 - 26 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    17 maart - Tessa8 - ? - 1e kindje - ZB/TB - BV
    17 maart - Wennepen - ? - ? - ZB/TB - BV/FV
    18 maart - Geesje26 - 27 jaar - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV
    19 maart - Foreverfriend - ? - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV
    19 maart - Gwn - 26 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    19 maart - Kimmiej - 24 jaar - 2e kindje - ZB/TB - FV
    Onbekend - Daantje13 - 30 jaar - 2e kindje - TB - BV
    Onbekend - Mamzie - ? - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV

19. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Goede morgen!

Hier is het bloeden gelukkig gestopt! Krampen zijn ook wat minder. Ik ben blij dat ik de 21ste voor een echo mag, en zelfs dat lijkt nog eeuwen te duren pfff.

Ik studeer nog! Ik leer voor verzorgende. Ik moet 5 dagen per week naar school in de eerste periode en in de tweede periode moet ik 1 dag school en 4 dagen stage. Gelukkig hoef ik die stage als goed is nu niet te doen want dan ben ik al te ver zwanger.( moet ik uiteraard wel in halen)

@meiden die voor de echo gaan SUC6 EN GENIET!!
    Zouden jullie de foto kunnen laten zien? Ik ben zo benieuwd of er al wat te zien is met 7 weken of rond die tijd.

Groetjes Channie

20. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    @ geesje: ohhh dus jij hebt ook geen symptomen?? nou dat geeft me dan weer wat zekerheid. Ik vind het alleen zo raar, dat ik bij mijn eerdere zwangerschappen wel echt "klachten" had en nu niet???
    Ik dacht ook dat ik nu wat zekerder zou zijn, maar juist niet, ik word er niet goed van joh, vreselijk.
    Ik heb wel eens gehoord dat ieder zwangerschap anders is, maar zo anders dat wist ik niet dat dat kon....

voor iedereen met een echo vandaag, geniet er maar van!!!!

Share This Page