Ik haal de prik ook niet, heb daar geen moment over hoeven twijfelen voor mezelf (mijn zoontje kreeg 'm wel, hoewel met gemengde gevoelens onzerzijds...)
@ Vriendlief: ohja, helemaal vergeten te reageren op jouw vraag over de prik: ik heb hem ook niet gehaald en haal hem ook niet. Wel getwijfeld trouwens, maar helemaal tevreden met de keuze om hem niet te halen. (stiekem helemaal als ik zie dat nu al 2 weken er een daling te zien is van zieken! Dat wil nog niet zeggen dat het echt minder wordt hoor, daarvoor moet deze dalende lijn nog een weekje of 2 aanhouden..)
Multi-color, Ano. Allemaal vrolijke regenboogstreepjes (er lag er nog maar eentje, dus die graaide ik meteen van de plank )
Fijn om je updates te lezen en dat je ook een leuke buuv hebt, heel prettig De duimen draaien hier, hoor!
Leuke box, Lindavnr en het boxkleed is ook gaaf! Eliesah, het gebruik van een zeiltje werd hier bij mijn zoon (2 jaar geleden) juist afgeraden. Mij werd geadviseerd: matras-molton-hoeslaken-kindje erop (in romper en broekje)-lakentje-dekentje. Katoenen dekentjes haal je bij de HEMA en Prénatal, maar ook IKEA verkoopt ze.
Joehoe en ik ben alweer 26 weken zwanger Volgende week de pretecho, eens zien of madame ook écht een madame is (en niet opeens een piemeltje heeft 't Zal je maar gebeuren!)
@ darcy: ahah ja zo krijgt iedereen ander advies..lekker handig. dat zeiltje zeggen ze ook duidelijk bij: niet zo opmaken dat het kindje met het hoofdje erop ligt.. Daarnaast raden ze het af ivm evt. lekkende kruiken, maar ik neem aan dat elke ouder ofwel een electrische kruik koopt en dat zeiltje dus geen probleem is, ofwel een gewone kruik gebruikt en deze met de opening van het kindje af legt zodat als ie lekt, het water uit het bedje loopt en niet erin blijft liggen. Maar zeiltje is wel weer ideaal voor wanneer het kindje in bed plast en de luier is niet voldoende.. trekt het tenminste niet door in het matras.
Ohw wat stom hahahah, helemaal over het hoofd gezien dat ik vandaag 25 weken ben! joehoe! ff gauw lezen wat mn banner te vertellen heeft! (hihi die staat op mn bureaublad )
Hmm volgens mij werkt deze link niet helemaal goed.. Maar deze wel als het goed is: Marktplaats.nl > Boxkleed Boerenbont Polkadots grijs wit ruit blok, NIEUW! - Kinderen en Baby's - Boxen en vanuit daar dus alle advertenties bekijken.. ze maakt vanalles, ook waskussenhoezen en weet ik 't allemaal!
@ Kussiexx : Het heeft inderdaad ook met de zwangerschap te maken. Aan de ene kant vind ik het geweldig een grote bruiloft, maar aan de andere kant ook dood zonde van het geld, wat we nu juist goed kunnen gebruiken. Daarbij ben ik nu heel blij dat het klein is. Ben blij als ik nu redelijk pijnvrij die paar uur doorkom. Na de brunch naar een hotel in de buurt. We vinden beiden dierentuinen erg leuk, en in Burgers Zoo hebben ze een avond arrangement, en is de dierentuin in kerstverlichting gehuld. Dus daar gaan we 's avonds heen. Als ik daarna mijn bekkenband af doe kan ik geen stap meer zetten, maar dat moet dan maar 1 dagje Ik maak me niet veel zorgen als het een dagje rustig is. Als ik 's avonds rustig op de bank zit, dan voel ik het eigenlijk altijd, of als ik 's avonds mijn cesar oefeningen in bed lig te doen, voel ik het ook. Wanneer ik druk ben, voel ik het een stuk minder. Zodra ik me ontspan, voel ik het goed. Probeer je lekker te ontspannen, dan zul je zien dat je je baby eerder voelt. @Dianne : Leuk dat jullie ook gaan trouwen! @Boba80 : Wat leuk om wat van je te lezen!!! Fijn dat het met ukkie en pukkie goed gaat. Lekker uitrusten, het is niet niks wat je voor je kiezen krijgt. @Stroopie : Gelukkig begin je weer op te knappen. @ Lindavnr : Wat een gave box, ooohhhh en dat kleed erin: ENIG. Vandaag bij de Cesar therapeut geweest omdat mijn bekken slechter gaat. Andere oefeningen mee gekregen, en ook tips wat betreft slaaphouding (slaap nog steeds op mijn buik, met een knie opgetrokken), daar ik me 's nachts bijna niet kan omdraaien van de pijn. Ook mijn schaambeen gaat steeds zeerder doen. Daarna naar de verloskundige geweest. Schrok me rot toen ik op de weegschaal stond. 17 kilo aangekomen, kan wel janken. Morgen 2x naar het ziekenhuis om te prikken op zwangerschapsuiker. Baby maakten het in iedergeval prima. Vervolgens naar de huisarts om de de mex. prik te halen.
Haha, ja sorry beetje raar omschreven.. Ik bedoelde deze vrouw van hyves; www.catskids.hyves.nl Maakt ook hele mooie leuke dingen zag ik! Mm, zeiltje hoeft dus nog niet. Bij de Hema zag ik geen dekentje, maar gaan van het weekend naar een babywinkel en vraag daar wel advies. Komt goed ! Gwenolyn; dat is best even schrikken dan. Word misschien op dieet als eruit komt dat je zwangerschaps suiker hebt. Darcy; zou wat zijn als ze nu ineens een jongetje zien haha vooral als je al van alles hebt gekocht . Hoef ik niet bang voor te zijn; hebben nu 3 verschillende mensen gekeken op de echo en bij elke keer een meisje dus .
Hallo allemaal!! Setti Gwenolyn en de rest die reageerde (ik hou die namen nie meer bij ); bedankt voor jullie reacties op mijn bericht.. Ik ben al een stuk geruster hoor!! Gisteravond was de beebs weer zo druk!! Het zal wel een inhaalslag maken qua salto's etc De kleine ondeugd!! Ik probeer er indd nu ook puur van te genieten en me geen zorgen (meer) te maken!! Gwenolyn; Weet je, de ene vrouw komt bij een zwangerschap nou eenmaal veer meer aan dan de ander... Wie weet is het er bij jou ook net zo snel weer af na tijd! Maar het is wel fijn dat ze je suiker in de gaten houden en controleren!! Dat geeft vast wel wat zekerheid? Maar jah, ik zeg dit wel zo mooi, ik zie er als ik naar verloskundige moet ook altijd tegenop om op de weegschaal te moeten, want ik heb sinds ik zwanger ben echt zin in de gekste dingen (nie gezond natuurlijk) op de gekste momenten, en het laat me dan ook nie meer los tot ik het gehad heb Gekke hormonen!!?? Lindavnr; prachtig boxkleed hoor, en die boxtas is ook super, en het is net wat je zegt, staat super bij het bankstel, tis d'r gewoon voor gemaakt!! Ow en ik vermoed dat de daling van het aantal grieppatienten juist komt doordat er geent word?? Ik heb vandaag de 2e mex. spuit gehaald. Hopelijk was het de vorige keer echt toeval dat ik er een zware griep achteraan kreeg en blijf ik nu goed te passe, want ik heb er gewoon geen zin meer in om weer zo ziek te worden!! Pffff... Joepie; ik heb je al een PB terug gestuurd En ik geloof dat jij ook vroeg of er meer in de zorg werkten? Ik werk(te) gewoon als administratief medewerkster, maar dan wel op 3 kwartier afstand van mijn huissie.. En ik kan het autorijden nie meer aan, door de S.I. En ben al paar weken bij huis.. Heb het idee dat de fysio (2x per week) en de bekkenband nu iets begint te verlichten, dus misschien ga ik nog weer terug werken... Al word me echt geadviseerd rust te houden.... Dus als het bij jou zwaarder word op wat voor manier dan ook, jou gezondheid gaat (vooral) nu voor alles!! Dus de rem er op meid!! Boba; wat fijn van je te horen, dat ook je 2e CTG goed was!! JEEJ!! Ga zo door! En ik ben blij dat je BEIDE kleintjes zo actief zijn!! Het komt goed!! Dat moet gewoon!! Ps. Heb heel veel respect voor je, hoe postitief je bent! Poeh! @All; morgen weer voor controle. Om half 10. De 5e keer al! En hopelijk mogen we daarna om de 3 weken komen? Want ik vind 4 weken echt zo'n end!! Ik wil zo graag het hartje weer horen van mijn kleine wondertje!! Kan nie wachten. Morgen gaat mijn mams ook mee... Oma is heel benieuwd om ook es het hartje te horen Knuffel voor alle maart-mama's
Heej meiden! Heb even geen tijd om bij te lezen maar zie net dat m'n banner het niet doet !! Weet iemand hoe dit komt of van welke site mijn banner ook alweer kwam?? Dan kan ik'm er opnieuw opzetten. Ik had zo'n felgekleurde met een ooievaar en een baby, allemaal felle kleuren, beetje kinderlijk getekend... Ik hoop dat iemand van jullie weet waar ik'm vandaan had Liefs Lara
Echt waar?? Haha, nou handig dan Ik zie'm niet en ook als ik naar 'handtekening wijzigen' ga dan staat er alleen de tekst die ik eronder heb getypt. Nou, fijn dat jullie'm wel zien Dankje Linda! Kus
ik zie hem ook gewoon hoor lara!! @boba, Wat fijn dat alles goed gaat met je boys! Wel zo prettig dat je buurvrouw ook eventjes moet blijven. elke keer een ander naast je bed is ook niet prettig! hoelang moet je nu blijven?? @lindavnr, Wat een mooi kleed!! @joepie, Ik werk ook in de zorg met ernstig meervoudig gehandicapte kinderen/jongeren. Fysiek is het zowiezo al een pittige groep en nu ik zwanger ben is het echt behoorlijk zwaar. Ik werk nu 4 uurtjes echt in de verzorging mee en doe daarna dingen als medicatie/sondevoeding/kantoorwerk e.d. omdat ik (als ik ze ook weer naar bed moet doen) smiddags niet meer kan lopen van de pijn ivm mijn bekkenklachten. Maar ik werk nog wel volledig (32 uur per week).
Zo, twee dagen geen internet gehad en moest echt zo ongeveer een uur bij lezen! Nu eigenlijk nauwelijks puf om te reageren, sorry! In ieder geval even Boba sterkte wensen. Fijn dat je een leuke buurvrouw hebt. Zij is 28 weken zwanger, dus zij is ook een maart 2010 mama? Wordt ze ook nog lid van ons forum?!
De buurvrouw is net nog in februari uitgerekend. Dus denk niet dat die een maart 2010 mama gaat worden. Verder moet ik i.p. blijven totdat de kleintjes gehaald moeten worden (met een keizersnede) en hopenlijk duurt dat nog een hele tijd. minimaal tot volgend jaar en het liefste veel langer. het gesprek met de kinderarts (eigenlijk de neonatoloog) kon helaas niet doorgaan omdat die bij een spoedkeizersnede moest zijn...dat gaat natuurlijk voor. Morgenochtend krijg ik te horen waarneer die wel langs gaat komen om met ons te praten. De lactatiekundige is wel geweest...en die raadde me aan om vooral te gaan kijken wat goed voelt straks. Natuurlijk is het heel goed (zeker bij te vroeg geboren baby's) om borstvoeding te gaan geven...aan het begin zal dat wel d.m.v. kolven en dan afgekolfte melk via een sonde gegeven gaan worden...maar ook daarna is er een mogenlijkheid dat ze echt bij me aan de borst kunnen gaan liggen. Ook kan ik kiezen om de afgekolfde melk d.m.v. een flesje toe te gaan dienen. En over de voeding m.b.t. tweelingen Ze heeft me aangeraden om op internet een beetje rond te neuzen en ik kreeg een map met allerlei folders om op m'n gemak door te lezen. er zit hier o.a. ook een folder in over borstvoeding bij meerlingen (via www.borstvoedingnatuurlijk.nl ) En de combinatie bv /fv is ook gewoon mogenlijk..dus de ene voeding de ene bv en de ander fv en de andere voeding andersom is over het algemeen geen probleem. Dus tja...ga morgen die map maar doorlezen.
aah fijn dat je nog een berichtje achter laat boba Kun je daar gewoon op je laptop wanneer je wil enzo? Dat lijkt me trouwens wel het ideaalste van alles: borstvoeding afkolven en via flesjes geven... maar goed, we zien wel! (nja, al lijkt me gewoon flesvoeding geven nog idealer haha) rustig aan daar en een rustige nacht toegewenst!
Boba, als het eerste kindje in hoofdligging ligt mag je dan niet gewoon bevallen? Ik heb het ook geprobeerd de bv. Maar de meiden pakten de borst niet. Dus dat was Anna aanleggen, bijvoeden, kolven. Sophie aanleggen, bijvoeden, kolven... Ik deed ook ene voeding bv en de andere kv. Dus Anna bv, Sophie kv. En dan de ronde erna omdraaien.