Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Pfff 1 dag niet geweest en alles doorgelezen maar ik weet het nu al niet meer :(

Ik zag iemand met een vraag over de zorg? Ik werk sinds de 20 weken ongeveer therapeutisch in een verzorg / verpleeg huis op een somatische afdeling met best wel wat zware mensen! Ik mag van de bedrijfsarts ook nog maar 3 x 3 uur werken en niet in de zorg maar aangepast werk (b.v helpen met eten, administratie etc) dit is wel goed vol te houden!

boba: fijn dat je toch internet hebt en we je kunnen volgen :) Doe rustig aan meid!

Lindavnr: ik zag een mooie box en boxkleed leuk zeg :)

En verder weet ik het echt niet meer :(

Ik ben helemaal gebroken en heb flink last van mijn rug en bekken op het moment! Komt omdat ik eerst van 10 - 13 heb gewerkt en daarna ben ik met mijn moeder naar de Amsterdam Rai gegaan voor de opnames van kinderen dansen op het ijs! Hadden we de auto verkeerd geparkeerd waardoor we erg ver moesten lopen :( En toen we binnen kwamen moesten we ook nog ruim een uur wachten tot we de zaal in mochten dus al die tijd gestaan bah ik was kapot! Heb na alle dansen ook tegen mijn moeder gezegd kom we gaan naar huis we zien de uitslag wel op t.v als het uitgezonden wordt haha :p
    Morgen maar lekker rustig aan doen lekker een dagje vrij!

2. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyy meiden

Zo wat een drukte weer!!!

ik werk ook in de zorg, 24 uur per week.
    Werk in de thiszorg, huishoudelijke hulp.
    Moet zeggen dat het steeds zwaarder word.ben soms echt uitgeput, maja hou tnog wel even vol.

boba fijn wat van je te horen.
    En fijn dat je een gezellige buuf hebt, dat scheeld toch weer een beetje denk ik dan.
    En natuurlijk super dat alles nog gewoon hetzelfde gaat met jullie kleintjes!!

kussiexx veel plezier morgen!1
    ik ben vorige week geweest en moet nu idd iedere 3 weken komen.

zijn er hier meiden die ook nog geen naam voor de baby hebben?ik heb nog steeds geen idee, word er echt moe van bah...

xxx

3. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    thanks voor jullie reactie! Linda en darcy

Vandaag eerste keer zwangerschapsgym gehad...... nouja was meer praten maar was wel leuk weet alleen niet of het echt iets voor mij is :S

Morgen weer naar de vk!
    Weltruste meiden
    Trouwens mooi boxkleed met tas dacht dat het Linda was....

4. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hier ben ik 25 weken en 4 dagen zwanger :D
    Fotó is vanavond gemaakt!

5. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    nou kussie dat ziet er goed uit!!!

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Boba: Balen dat de kinderarts niet kon. Ben benieuwd wanneer hij nu komt. gesprek met de lactatiedeskundige 3was dus wel interessant. Succes met alles doorlezen, heb je in ieder geval weer iets te doen. :) Fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt!

Vriendlief: Succes bij de vk!

Ano: Dat is lastig, dat je nog geen naam hebt! Was hier geen probleem, dus ken het gevoel niet.... Maar wil je wel heel veel succes wensen met zoeken. Naar wat voor soort naam ben je op zoek?

Kussie: Mooie buik! Die buikband heb ik trouwens ook, alleen dan met vier voetjes. Krijg jij er ook zoveel reacties op?

Kleintje: Wel leuk dat je naar kinderen dansen op het ijs bent geweest. Geniet vandaag lekker van je rust! Dan trekt hopelijk alle pijn weer eeen beetje weg.

Hier: Zat er gisterenavond helemaal doorheen. Er is een kans dat ons huis niet op tijd af zal zijn. De stucadoor is door zijn rug gegaan en daardoor ligt een groot deel van het werk stil. zo kunnen we bijv de keuken niet plaatsen. Pas wanneer hij klaar is met zijn werk, kunnen we verder al moet het dan eerst nog eens 2 weken drogen. en zo nog een paar dingen die tegen zitten. Kan dus zijn dat ik in mijn oude huis toch nog 2 bedjes moet gaan neerzetten, plus een commode en een box. En dan in mijn kraamtijd, moet gaan verhuizen. Iets waar ik niet echt naar uit kijk.
    De mannen doen hun uiterste best om dit te voorkomen, maar momenteel heb ik er even weinig vertrouwen in. Heb dus even een flink potje zitten janken. Had gelijk veel last van harde buiken, dus heb beslotenm vandaag eens een dagje echt van mijn verlof te geniten en gewoon eens helemaal niks te doen om weer rustig te worden. En hopelijk zie ik het dan straks weer wat rooskleuriger in.

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    He bah wat een tegenvaller Marye..
    Pff snap dat je er ff door heen zit en er van baalt en er geen vertrouwen in hebt nu! Zou ik denk ik ook hebben, zeker met het vooruitzicht dat het dadelijk druk en zwaar genoeg wordt. Dan wil je er dat gedoe heelmaal niet bij hebben!
    Dus hopelijk kunnen ze het allemaal gewoon voor elkaar krijgen dat het op tijd af is!
    En tis wel fijn dat ze er echt hun best voor doen.. En hoe moeilijk ook; het is veel fijner en beter voor jou als je maar gewoon zoiets hebt van 'ze doen er alles aan, dus grote kans dat het goed komt!!'
    makkelijker gezegd dan gedaan, maar scheelt voor jou een hoop gestress!

8. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Gister de 2de spuit gehaald maar heb dit keer nergens last van. Dus dat is wel fijn, was al bang dat ik weer wat ziekjes werd.

Ano; wat voor soort namen vinden jullie mooi dan? Misschien dat we kunnen helpen ;).
    Hier geen probleem gehad met de meisjes naam; was nog geen 2 maanden zwanger en hadden we de naam al. Jongens naam vond ik moeilijker, maar ja die hebben we niet meer nodig haha.
    We hadden de naam Pim; echt wat je niet bij ons zou denken. :p

Marye; jeetje snap het dat je het even niet meer zag zitten. Hopelijk komt alles nog goed! En kunnen jullie straks heerlijk in jullie nieuwe huisje genieten, eerst met een dikke buik en dan met de kindjes :).

Mooie buik Kussie; die band heb ik ook! Vind hem zo lief..

Kleintje; wat leuk naar zo'n opname :D. Maar begrijp dat zulke dingen erg vermoeiend zijn; vooral eindjes lopen.
    Kan ik nu ook niet meer hoor; ben ik helemaal bekaf.

9. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

JOehoei vandaag 24 weken...!!
    Wel vervelend dat ik steeds de laatste ben haha.. :p

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Eliesah : Inderdaad even schrikken daar er toch wel wat risico aan zit.

@ Kussiexx : Yes weer een afterparty in je buik!!!!
    Bedankt voor je opbeurende woorden. Eigenlijk moet ik niet zeuren ook, het kan altijd erger.
    Hahahahaha trek hebben in ongezonde dingen op rare tijdstippen. Ik zou het inderdaad weiden aan je hormonen.
    Denk je wel aan je eigen gezondheid? Ook al gaat het met fysio en bekkenband goed, dan niet meer op je hals gaan halen;)
    Heb je ook het idee dat zodra je je bekkenband af doet je hele bekken als een plumpudding uit elkaar valt? Welke bekkenband heb jij?
    Veel plezier vandaag met je controle. Ik mag nu om de 3 weken komen.

@ Boba: heb je een laptop tot je beschikking?

@ Marye1986 : Dat is inderdaad een flinke domper als je je kraamtijd niet thuis kunt houden.
    Gelukkig doen de mannen flink hun best. Je hebt nog even!!

@ Anoniempjuh : Ik kan nog niet zeggen dat ik het zwaar vind worden.
    Meisjes naam hebben we al, jongens naam zitten we nog steeds heel erg te twijfelen tussen 3 namen.

Net voor de eerste keer wezen prikken, krijg ik te horen dat ik in totaal 3x moet prikken:). Zo kom ik nog wel over mijn angst voor naalden heen:D

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Kwam even hallo zeggen, hier gaat het goed al doet alles zeer, ik heb nu ook pijn in mijn bovenbanden (als die bestaan haha), zeg maar een beetje schuin naar mijn ribben. Eigenlijk is alles onprettig, zitten, liggen, lopen maar verder gaat alles goed haha. Ben ineens wel weer meer moe maar volgens mij groeien de kindjes erg hard, je ziet m'n buik gewoon groeien haha. Vrijdag eindelijk weer kijken.

Morgen komt de kraamzorg al langs, vanavond even een lijstje met vragen maken die ik wil stellen.

12. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    @Marye: hopelijk kun je nog voor de bevalling verhuizen. Kan de stukadoor geen vervanger regelen?

@Linda, ja ik ben ook ineens weer moe, maar bij mij komt dat ook omdat ik erg slecht slaap de laatste paar dagen... Wat leuk dat de kraamzorg al komt, ik heb nog niets van ze gehoord.

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Pff ik zit te klooien met psp, wilde mn kerstkaartjes maken maar ik krijg het niet voor elkaar!

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    @ Marye: Kan me voorstellen dat je het even niet zag zitten :( Wel fijn dat ze toch erg hun best doen en alles op alles willen zetten om toch alles op tijd klaar te hebben! Hopelijk komt het allemaal goed en is het huis op tijd klaar, ik duim voor jullie!

@ Kussie: wow mooi buikje hoor meid :)

@ Eliesah: Gefeliciteerd met je 24 weken!

@ ano: misschien is het idd handig als je zegt waar jullie van houden misschien dat we dan mee kunnen denken?

Hier gaat het best goed zit er alleen een beetje doorheen!
    Mijn vriend kwam vanmorgen vroeg voordat hij naar zijn werk ging namelijk naar mij toe met de mededeling dat mijn moeder iets geplaatst zou hebben bij vrienden van ons op hyves wat zij mogelijk verkeerd zouden kunnen opvatten *iets over klussen en dat ze niet te hard door moesten klussen omdat er anders van het weekend niks voor mijn vriend over zou blijven* en ik moet ook eerlijk zeggen hoe ze het op had geschreven kwam het ook best krom over!
    Dus ik zei tegen mijn vriend nou ja dan moet je dat tegen haar zeggen, dus hij had een kort berichtje gestuurd...
    Later kreeg ik mijn moeder aan de lijn die het ook nog eens aan mij vroeg, ik probeerde uit te leggen wat hij precies bedoelde waarom het krom over kwam, maar dat viel een beetje verkeerd want mijn moeder was in tranen :S (slechte dag denk ik) of ik heb het verkeerd uitgelegd (ben ik namelijk ook wel goed in in de zwangerschap) en toen zei ze dat "hij toch altijd wel wat te zeiken heeft"
    Dus ik bel mijn vriend op en zeg dat hij mijn moeder moet bellen om het uit te leggen! nou dat heeft hij geprobeerd maar kreeg als reactie "nou dan kan ik beter maar niks meer plaatsen" en ze gooide zo de hoorn op terwijl mijn vriend nog niet klaar was met uitleggen...
    Dus hij belde mij weer op dat ze zo raar doet en ik heb nu maar gezegd dat ze het samen maar uitzoeken en dat ik geen zin heb om tussenpersoon te zijn en ook geen zin heb in ruzie ofzo!
    Maar waarschijnlijk heeft mijn moeder gewoon een slechte dag! Mijn vriend gaat in ieder geval niet meer terug bellen en vind dat zij de volgende stap moet zetten om contact op te nemen met hem....
    Pfff lekker ingewikkeld! En voor mijn hormoontjes is het ook niet bepaald goed :S
    Zo weer even klaar met mijn geklaag ;)

Even een vraagje: ik zag gisteren dat de aders bij mijn borsten erg goed zichtbaar zijn, ik zie ze helemaal lopen! Het begint zeg maar een beetje bij mijn hals en dan zie ik al die aders zo lopen richting mijn borst en ook richting mijn schouders, best vaag!!!
    Nog meer mensen last van?

Vanavond ga ik trouwens naar een proefles zwanger en fit ben benieuwd even lekker ontspannen hoop ik!

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Dames , bedankt voor jullie bemoedigende woorden. De stucadoor kan geen vervanger regelen, hij doet het namelijk zwart. Dus hoop maar gewoon dat hij snel weer komt...

Kleintje: Niet echt fijn dat gedoe tussen je moeder en je vriend. Hopelijk komt het snel weer goed. En maak je niet te druk he!
    en die aders, ik heb ze heel duidelijk op mijn borsten, op mijn buik. Komt omdat je huid dunner wordt toch? Ach ik vind het niet mooi, maar het gaat wel weer over :)

Linda: Breng je wel even verslag uit van de kraamzorg. Ben benieuwd wat ze allemaal willen weten en vertellen :)

Hier: Het gaat al weer een stuk beter. Ik heb bedacht dat ik me er maar niet meer druk om ga maken aangezien ik er toch niets aan kan doen. Het enige wat ik kan doen is zoveel mogelijk rustig aan te doen zodat de kindjes hopelijk zo lang mogelijk blijven zitten :)

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Even over de kraamzorg: wanneer moeten die eigenlijk langs komen?
    Ik heb er namelijk nog niks van gehoord (ja brochure dat ik ben aangemeld etc al een paar maanden terug) ik heb ook zoiets van nou ja het heeft nog tijd! Maar wanneer moeten ze eigenlijk normaal gesproken langs komen?

17. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Rond de 7e maand zal iemand van kraamzorg contact met je opnemen als het goed is.

18. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Kleintje88, toevallig ben ik gisteravond gebeld door kraamzorg voor intakegesprek, ze wilden langskomen, maar mocht ook telefonisch, ik zei doe dat maar, het is tenslotte de 4e dus weet het inmiddels wel, dus telefonisch gesprekje gehad, leuk mens trouwens. Zullen ze jou binnenkomt ook wel bellen.

Verder geen nieuws hier.

Liefs Moons

19. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Meestal een week of 6-8 van tevoren

20. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006