Leuke kamer channes!!! super leuk zeg, hihi, de plank boven de commode al ingerichjt en al, kei leuk @ bedje: even nog een vraag: is het belangrijk/slim/handig om een matrasbeschermer in het bedje te leggen?? (hihi zag 'm bij channes op de foto maar dat hebben we dus nog niet gekocht haha)
Lindavnr: ik vind het gedichtje van je man ook veeeeeel leuker en mooier dan het internetgedichtje, er spreekt veel meer liefde uit. Ik had bij Karel ook een zelf gemaakt gedicht op de kaart en dat wil ik nu weer doen. Ben al een beetje aan het puzzelen, maar omdat we nog niet zeker zijn van de naam, vind ik het lastig (ik wil graag de naam erin verwerken).
lindavrn sorry geen ervaring, maar ik heb t zowieso niet nodig want ik heb een earosleep die ligt op de matras, daaromheen doe ik een earosleep hoeslaken, en dan gewoon een lakentje en dekentje, heb dus geen zeiltje en moltons enz nodig. Maar vraag me ook wel af hoe t zit met als je het dekentje en lakentje zover eronder moet doen, lijkt me ook een beetje geprop haha. zijn alle dekentjes en lakentjes in de sale? channes mooie kamer hoor, al helemaal klaar er voor zie ik!!! lara ja echt moelijk die namen, ja die ene die we hebben is ook ietsje langer en liever zeg maar, dus ook dat vinden wel wel leuk hahaha, blijft moelijk....en alles geregeld met de auto? sinds vorige week pas ik me leuskte zwbroek niet meer, hij zit onder me buik te strak, knelt echt af, baal behoorlijk. ben vanmiddag bij h&m wezen kijken maar een broek van 50euro voor 3 maanden vind ik ook zonde...heb er nu nog 2 zijn alleen niet zo leuk als die andere haha. wat ze wel hadden:korte rokjes met elastiek, helemaal superrrrr Is dus niet spec voor de zwangerschap, maar is van de gewoen collectie. Maar die kan ik wel aan tot het einde, leuk met legging en leuk truitje erbij en nog leuker ze zijn maar 5 euro!!!!!!! ff een vraagje:hoe moet je de kinderwagen eigenlijk opmaken?net als een bedje?hoeslaken, laken dekentje?en leg je daar dan je kindje gewoon onder in ze kleertjes, of hoe werkt dat eigenlijk??of gewoon in de kleertjes met jasje en een dekentje eroverheen?zou t echt niet weten allemaal schaam schaam... en in de maxicosi?ik heb van me schoonzusje wel een soort kledingzak, weet niet hoe t heet, maar gewoon een dik ding waar je de baby helemaal in kan leggen en dan dicht kan ritsen... xxxx oja laar jij natuurlijk ook weer gefeliciteerd!!!!ga volgende week ff bij vk vragen of t idd harde buiken zijn
Een matrasbeschermer is voor onder het matras, toch? hihi of zeg ik nu weer iets doms? voor tussen de lattenbodem en het matras? enne, niet alle lakens en dekens zijn in de aanbieding nee. Dekens alleen 3 kleren: grijs, blauw en paars. En lakens alleen 3 kleuren van de 'slaap lekker' lijn: zelfde kleuren als de dekentjes Allemaal rond de 5 euro afgeprijsd. Over de kinderwagen weet ik niet; ik heb geen kinderwagenbak maar nestjes, die hoef je niet op te maken. Maxicosi: denk dat je een voetenzak bedoeld? hihi daarin doe je ze gewoon alle kleding aan en als het koud is dan rits je hem gewoon goed dicht lijkt me? En als het niet koud is, zal je die voetenzak niet nodig hebben, ofwel? hihi weet 't ook niet hoor
ik heb ook een aerosleap met bijpassende hoeslakens en bij mijn zus heeft de kraamhulp gelijk de matrasbeschermers eraf getrokken omdat t kindje anders niet kan ademen als het met t gezichtje op t matras komt.
ohw haha oke... maarr tis weer iets anders dan een zeiltje?? Hmm Arno dacht dat er ook nog iets was om tussen de lattenbodem en matras te leggen, maar da's dus niet zo?
hmm oke, ja want een matrasbeschermer is weer over het hele matras?? Want wij gebruiken dus een moltonzeiltje: helemaal onderin waar het kindje met zn beentjes/buikje ligt. Zo staat het ook uitgelegd op zo'n 'hoe maak ik het bedje op-kaartje' die aan de dekens/lakens enz. hangen van de prenetal.
Setti bedoel je dan niet het zeiltje? Want matras beschermer leg je echt onder het matras, althans dat vertelde ze ons en ons bed heeft ook zo'n matrasbeschermer onder het matras..... WIj hebben het zo gedaan: -Matrasbeschermer ( - Matras - Zeiltje voor onder de billen - molton hoeslaken (of waren die 2 nu omgedraaid? mmm kweet niet meer precies) - gewoon hoeslaken - lakentje kort opgemaakt en ja dan hou je best veel over maar ze adviseren volgens mij om in het begin alles kort op te maken - dekentje ook kort opgemaakt en veel van over onder het matras.... Ik heb het in ieder geval gedaan zoals het op de verpakking van de prenatal bed spullen stond Vandaag het prenatal pakket opgehaald (eindelijk ) het is best een mooi pakket Zit veel mooi spul in maar ik zou niet denken dat het echt 45 euro waard is (maar goed daar verkijk je je nogal snel op denk ik )maar zeker de moeite waard
o ok want bij de babydump gaven ze aan dat in het begin er geen molton of zeiltje onder mocht ivm luchtdoorlaatbaarheid. ik heb nog geen intake gehad met de kraamhulp dus ik wil dat ook nog ff zeker weten maar bij mijn zus stond er op de babyuitzetlijst dat ze 2 van die beschermers moest hebben en die werden er echt onderuit getrokken.
maar zo beschermt het je matras toch helemaal niet als het eronder ligt? leek mij logisch dat het op t matras kwam.
Nou ja tegen ons hadden ze weer gezegd dat een zeiltje wel mag maar echt alleen onder de billen ach ik vraag het ook nog na als de kraamzorg langs komt.... (voor een aero sleep matras gelden trouwens anders regels want daar heb je speciaal spul voor nodig geloof ik)
@ kleintje: hahah jaa ik heb het precies zoals jij! haha je hebt de goede volgorde hoor En matrasbeschermer dus voor onder het matras, haha. Ik denk al; word ik nu gek? hihi. Kan me niet voorstellen waarom ze die weg zouden halen setti? Bij die aerlosleep matrassen moet je inderdaad geen molton enzo op doen, omdat dan de hele werking van de aerosleep weg is.
ik heb ff gegoogled: Kraamzorg Het Groene Kruis Hoe maak ik een wieg of ledikantje op? Het wiegje of ledikantje maak je in de volgende volgorde op: matras molton onderlegger (hoes)onderlakentje zeiltje molton onderlegger of flanellen luier hydrofielluier lakentje twee dekentjes We adviseren de eerste twee jaar geen dekbed of deken in dekbedhoes te gebruiken. Maak verder het bedje zo op dat je kindje met de voetjes vrij dicht bij het voeteinde ligt en het beddengoed tot de schouders reikt. Dit noemen we verkort opmaken en op deze manier kan het kindje nooit helemaal onder de dekens komen
Heb ff snel gegoogled hihi... en tis toch echt voor onder het matras. Tis stofvrij en gaat slijtage van het matras tegen..
2 dekentjes?? dat lijkt me nogal overboden?? en een zeiltje moet toch echt onderop volgens de prenetal-wijze, als eerste over het matras heen... zucht... al die verschillende opmaak-manieren!
na ja weer wat geleerd, ts ook allemaal nieuw he? hihi soms voel ik me ook wel een beetje dom hoor. ik wil toch t een en ander vragen aan de kraamhulp als ze komen
Matrasbeschermer is voor onder het matras om slijtage van het matras zo veel mogelijk te voorkomen... (misschien verwar jij je met een molton achtig iets? ) Dit staat bij prenatal: 1. Leg eventueel de matrasbeschermer op de bedbodem om slijtage van het matras te voorkomen. 2. Leg hier het matras op. De dikte van het matras moet minimaal 8 cm zijn. 3. Leg een motlon bedzeiltje (of molton onderlegger) vanaf het voeteneinde 1/3 over het matras. De baby mag nooit met het hoofdje over het zeil komen te liggen in verband met gevaar van oververhitting, warmtestuwing en/of rebreathing. Leg bij gebruik van een kruik deze met de dop van het zeiltje af. 4. Gebruik een molton hoeslaken of onderlegger ter bescherming tegen transpiratievocht. Vouw dit strak om het matras heen en stop dit stevig in om te voorkomen dat er oppervlakteplooien ontstaan. 5. Leg dan een hoeslaken over dit geheel. 6. Gebruik een babyslaapzakje en/of lakentje en deken. Maak het bedje kort en strak op met een lakentje en deken. Voetjes tegen het voeteneinde en beddengoed tot de schouders. Laken en deken goed instoppen aan zijkanten en voeteneinde.